Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: billig kinøjser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
benaol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jungson skulle efter sigende være et vellydende produkt, og god kvalitet men ville også sige at det med 2x80 W i ren kl A nok ikke helt holder, men hvis jeg var dig ville jeg ikke fortryde købet.
Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har pt. netop denne model stående. Og jeg tvivler ikke på det er kl. A. Inden i, er der sammenlagt 2,5 m2 kobberplader der agerer som køling.. Og ja, den blir virkelig varm.

Min er ellers til salg - men det er nu ikke pga. lyden eller kvaliteten, men mere fordi jeg leger med tanken om surround igen..

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

rohs skrev:

C.Bukowski skrev:
Jeg forsøgte at købe en Sheng Ya hos Nysound, men de har kun gamle modeller !

Så min købelyst hos dem er styret...

Der er altid en grund til en billig pris...............og det er produktet

Det er vel ikke helt korrekt. Generelt er ting bare billige i USA, mens de er dyre i DK.

Se eks her, hvad en BMW M3 koster i USA: http://www.kbb.com/KBB/NewCars/PricingReport/2008_BMW_M3_235 142.aspx

Lige knap 60.000USD --> ca. 300.000 DKR.

Hvis man lægger dansk afgift til, ender den vel på ca. 800.000 DKR. Ikke desto mindre koster den ca. 1.400.000 DKR hos en dansk forhandler.

En pose M&M's med 200 gram koster 22,95 DKR hos min lokale Kvickly --> 114,75 DKR/kg. Hos Target i Los Angeles området betalte jeg 1,05 USD --> 5,37 DKR for 500 gram. Det giver 10,74 DKR/kg. Altså over 10 gange så dyrt i DK i forhold til USA, for nøjagtig den samme vare.

På McD får du i USA 1 liter Cola for 3 DKR. I DK ville det vel koste dig 50 DKR.

Jeg var i USA med en bekendt, der arbejder i en sportsbutik. Han var noget forundret over et par løbesko til 300 DKR i en fabriks-butik (Hvilket var det dyreste sted at købe dem). Hans indkøbspris som sportsbutik var ca. 650 DKR for samme sko, og synes det var noget svineri, at den danske importør og den amerikanske leverandør skulle tjene så meget ekstra fordi det var i DK.
Og så spurgte jeg hvad han selv solgte dem til: 1500,-!
Med andre ord:

• De udenlandske leverandører ved at danskere er naive nok til at betale overpris --> højere pris fra fabrikken til den danske importør.
  • Den danske importør mener han skal tjene meget mere end den amerikanske distributør --> Højere pris til butikken.
  • Den danske butik mener, at de skal have en avance, der er ca. 3 gange højere end udsalgsprisen i USA --> Monster høje priser til de daske kunder (5 gange højere end i USA)

Osv osv____

Danmark er bare røv-dyrt, ligegyldigt hvad du køber, fordi danskere tror de skal have meget mere for Deres arbejde end alle andre.

Det var nogle vilde eksempler. Godt nok har jeg altid vist det var billigere i USA men at forskellen er så stor er da helt vildt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

C.Bukowski skrev:
Forsikringen dækker Ikke ved en brand ved et produkt som ikke har et CE mærke.

Det var også lidt af det jeg skrev. Men jeg kan så undre mig lidt over; Hvor står man med en 35 år gammel tuner som er købt i Danmark? Den er jo fra før CE mærkninger blev obligatoriske. Hvad siger forsikringen hvis netop den er skyld i at hytten brænder ned???? Eller andre produkter i de danske hjem som er fra før CE mærkningernes tid....

Der dækker den. Produktet opfyldte de gamle normer og det er ok.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
rohs skrev:

C.Bukowski skrev:

Det er vel ikke helt korrekt. Generelt er ting bare billige i USA, mens de er dyre i DK.

Se eks her, hvad en BMW M3 koster i USA: http://www.kbb.com/KBB/NewCars/PricingReport/2008_BMW_M3_235 142.aspx

Hvis man lægger dansk afgift til, ender den vel på ca. 800.000 DKR. Ikke desto mindre koster den ca. 1.400.000 DKR hos en dansk forhandler.

En pose M&M's med 200 gram koster 22,95 DKR hos min lokale Kvickly --> 114,75 DKR/kg. Hos Target i Los Angeles området betalte jeg 1,05 USD --> 5,37 DKR for 500 gram. Det giver 10,74 DKR/kg. Altså over 10 gange så dyrt i DK i forhold til USA, for nøjagtig den samme vare.

På McD får du i USA 1 liter Cola for 3 DKR. I DK ville det vel koste dig 50 DKR.

Jeg var i USA med en bekendt, der arbejder i en sportsbutik. Han var noget forundret over et par løbesko til 300 DKR i en fabriks-butik (Hvilket var det dyreste sted at købe dem). Hans indkøbspris som sportsbutik var ca. 650 DKR for samme sko, og synes det var noget svineri, at den danske importør og den amerikanske leverandør skulle tjene så meget ekstra fordi det var i DK.
Med andre ord:

• De udenlandske leverandører ved at danskere er naive nok til at betale overpris --> højere pris fra fabrikken til den danske importør.
  • Den danske importør mener han skal tjene meget mere end den amerikanske distributør --> Højere pris til butikken.
  • Den danske butik mener, at de skal have en avance, der er ca. 3 gange højere end udsalgsprisen i USA --> Monster høje priser til de daske kunder (5 gange højere end i USA)

Osv osv____

Danmark er bare røv-dyrt, ligegyldigt hvad du køber, fordi danskere tror de skal have meget mere for Deres arbejde end alle andre.

Det var nogle vilde eksemplet. Godt nok har jeg altid vist det var billigere i USA men at forskellen er så stor er da helt vildt.

Jeg har boet i usa i tre år, forskellen er helt vild. Du kan både få en 3 liters bayliner til en 10k dollars og en v8 bil til et par tusinde.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:
C.Bukowski skrev:
Bettebas skrev:

C.Bukowski skrev:

Hej

Også en af grundene til, at jeg nævnte både Audiocompagniet og den Tyske importør.

med venlig hilsen

Okay - Han køber dem uden CE og er står derved som slutfabrikant. Det vil sige han skal lave en overensstemmelseerklæring som viser den overholde gældende EU normer.

Prøv for sjov at spørge om du må se det .

Øh... var det skrevet til mig?  Min havde CE mærke, min kammerat's, som er købt i Tyskland, er også CE mærket. Går ud fra at de officielle importører har orden i papirerne.

Iøvrigt har CE mærkningen, været oppe og vende flere gange, her i foraet. Men ikke nogen som har meldt tilbage, om brandskader på andet end, NAD forstærkere og Onkyo surround.

Med venlig hilsen

Næ - Det var mere generalt.

Tit sætter impotøre bare et CE mærke på og glemmer alt om en erklæring. Det er importørens answer at vise de følger normen. Problemet er østens fabrikanter ikke tænker på det europæisk markede og bygger efter deres egne normer.....Så hvordan importøren kan CE mærke uden ændringer er lidt spøjst.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

rohs
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
rohs skrev:

C.Bukowski skrev:

Med andre ord:

Osv osv____

Det var nogle vilde eksempler. Godt nok har jeg altid vist det var billigere i USA men at forskellen er så stor er da helt vildt.

Danskere er bare så naive, at det næsten gør ondt. Vi er så gode til at fortælle hvor rige vi alle sammen er. Vi tjener dobbelt så meget som en amerikaner!! Wow fedt. Vi betaler til gengæld ofte 5-10 gange mere for de ting vi køber.
Danskernes købekraft er ikke imponerende. Den eneste grund til at vi har så mange penge, er at vi er "blevet enig om", at vi skal betale hinanden meget mere for tingene. Et eller andet sted, er vores valuta bare devalueret, men på en lidt sjov måde. Officielt er vores krone stadig stærk overfor eks Dollaren. Men sagen er bare, at når danske importører bestiller eks amerikanske produkter, så koster sagerne bare flere Dollars.

Men hv: Vi fortæller bare hinanden, at vores huse er blevet dobbelt så meget værd. Så kan vi låne lidt flere penge, til at betale slagteren 5 gange mere for kødet end en amerikaner ville gøre. Og så har slagteren 5 gange så mange penge, så han kan betale 5 gange så meget for sine nye sko eller sin nye bil.
Sorry to say, men vi danskere er ekstremt naive på det punkt.

Det er sjovt at høre om danskere der har været en tur i USA. Ofte hører man at det er imponerende at de kan sælge tingene så billigt. Jeg mener nærmere, at det er imponerende, at man kan sælge tingene så dyrt i DK, uden at folk gør oprør.

Til top Vis rohs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rohs

discipline
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Det er også imponerende:

At man i USA ikke har nogen offentlig sygesikring.

Den betalte sygesikring de har er lavet for at hospitaler og medicinproducenter kan score så meget som muligt i overskud.

At 40 mio amerikanere lever under fattigdomsgrænsen.

Folk der arbejder til mindsteløn i USA lever under fattigdomsgræsen. (De kan godt købe en bil men har ikke råd til sund mad)

Lad os endelig indføre amerikanske tilstande i Danmark for så er vi da sikre på, at kun få mennesker har råd til HI-Fi i det hele taget

Til top Vis discipline's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af discipline

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

discipline skrev:

Det er også imponerende:

Den betalte sygesikring de har er lavet for at hospitaler og medicinproducenter kan score så meget som muligt i overskud.

Folk der arbejder til mindsteløn i USA lever under fattigdomsgræsen. (De kan godt købe en bil men har ikke råd til sund mad)

Lad os endelig indføre amerikanske tilstande i Danmark for så er vi da sikre på, at kun få mennesker har råd til HI-Fi i det hele taget

Vi er da godt på vej allerede  Sorry for OT

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 August 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

discipline skrev:

Det er også imponerende:

skal vi prøve at holde medicin fabrikanter ude af tråden

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

de har skrevet at de sender den om 2 uger, men de har taget betaling.. må man godt det?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

..220 +/- 10%. Da det er kinøjser produkter kører de stadig med det system. Men der er ikke noget at være bange for ved "dansk" strøm. (227 volt gennemsnit). Jeg har da også en oldgammel tuner hvor der står 220 volt. Og den fejler sq heller ikke noget.

Hvor har du de 227V fra?

Der er 230V +/-10% på nettet i DK...

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 27 August 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:

de har skrevet at de sender den om 2 uger, men de har taget betaling.. må man godt det?

Ja og nej, det de har gjort er de har "reserveret" beløbet på din konto, så det er trukket fra dig, men de har ikke fået det i nu, de må først "tage" det til sig når de sender forstærkeren, sådan plejer de at gøre ved store køb, jeg forstår dog ikke de gør det ved sådan en lille slat her, men det må de gerne.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Scatcat skrev:

..220 +/- 10%. Da det er kinøjser produkter kører de stadig med det system. Men der er ikke noget at være bange for ved "dansk" strøm. (227 volt gennemsnit). Jeg har da også en oldgammel tuner hvor der står 220 volt. Og den fejler sq heller ikke noget.

Hvor har du de 227V fra?

Der er 230V +/-10% på nettet i DK...

Det er et målt gennemsnit. Om det så passer helt, aner jeg ikke. Har bare hørt det fra flere kilder i elbranchen.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 27 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Dokumentation ville være på sin plads

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

nu har jeg for nogen dage siden fået sådan en mail her:

Dear anders graversen,
The part is in short in the factory .The Jungson JA- 88D Integrated Amplifier (Luxury) is not available .So you need to wait some time .Have a nice day.Thanks

ikke en specielt informativ mail
er der nogen der har dårlige erfaringer med nysound? efter hvad jeg har læst rundt omkring er de reelle nok

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 September 2008 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Næ - Det var mere generalt.

Tit sætter impotøre bare et CE mærke på og glemmer alt om en erklæring. Det er importørens answer at vise de følger normen. Problemet er østens fabrikanter ikke tænker på det europæisk markede og bygger efter deres egne normer.....Så hvordan importøren kan CE mærke uden ændringer er lidt spøjst.

Det CE er da nemt nok.. en rulle med klistermærker, eller også bestilles det silketrykt fra leverandøren   Forestil dig lige engang at bruger/hans forsikringsselskab skulle lave retssager etc. i Kina, eller at EU skulle opbygge en DEMCO lignende organisation og teste hvert produkt

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 September 2008 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:

nu har jeg for nogen dage siden fået sådan en mail her:

Dear anders graversen,
The part is in short in the factory .The Jungson JA- 88D Integrated Amplifier (Luxury) is not available .So you need to wait some time .Have a nice day.Thanks

ikke en specielt informativ mail
er der nogen der har dårlige erfaringer med nysound? efter hvad jeg har læst rundt omkring er de reelle nok

Jeg håber da ikke de har trukket pengene ? Ellers få det annuleret omgående i din bank. Du aner jo ikke hvor længe du skal vente.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Ser nu lidt skummelt ud!

Haaber paa det bedste.

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 September 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft selv samme forstærker, den købte jeg hos Audiocompagniet i Odense, jeg ved ikke om den overholder specifikationerne, men den mangler ikke strøm.

Jeg havde et sæt Mahler og en Rotel 1090, min Rotel effekt på 2x380 watt kunne ikke trække Mahler ortentligt, hvorfor ved jeg ikke det burte den ifølge dens specifikationer og dette skulle være uden problemer, den den kunne ikkr rigtig trække dem.

Jeg skildte mig af med min Rotel og i mellemtiden havde jeg den Jungson, og den kunne trække mine Mahler uden nogen som helst problemer, og den blev ikke træt eller noget kun varm, og ærligt så spillede den faktisk i mine øre også bedre på Mahler.

Men hvor du skal købe den må du selv bestemme, men prøv da lige at ringe til Søren hos Audiocompagniet og hør om han ikke kan give dig en god pris, så har du jo også den sikkerhed du har Dansk garanti, og kan hente varen hos Søren så der er ingen chancer for at blive snydt.

http://www.audiocompagniet.dk/

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes