| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Præsten skrev:
|
Enig med wrong. Jeg sad også og tænkte 'Focal' da jeg så dem. Ikke lige min design-smag Dali har fanget der, men det er som bekendt individuelt.
mvh
Præsten
|
|
|
det eneste de har tilfaelles med focal er da saa alupladen omkring diskanten. imo er focals design ekstremt meget paenere og harmonisk :) |
|
|
Der er også ligheder med den "nye" 1000 serie. Både 1007, 1027 og 1037 buer også på fronten, dog noget mere end Lectoreren. Men jeg syntes stadig lighedstrækkende er slående.
Jeg har endnu ikke set Lektoren i virkeligheden så det må jeg hellere få gjort, og hørt den selvfølgelig .
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Don_Odal Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge det nye katalog (der snart udkommer...) placerer de sig "imellem Concept og Ikon" - personligt synes jeg de er rigtigt flotte, men det er jo ikke primært udseendet det kommer an på.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Præsten skrev:
|
Enig med wrong. Jeg sad også og tænkte 'Focal' da jeg så dem. Ikke lige min design-smag Dali har fanget der, men det er som bekendt individuelt.
mvh
Præsten
|
|
|
det eneste de har tilfaelles med focal er da saa alupladen omkring diskanten. imo er focals design ekstremt meget paenere og harmonisk :) |
|
|
Helt enig omkring Focals design ift Dali's. Men jeg synes stadig at de ligner hinanden.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
HenrikW skrev:
Præsten skrev:
|
mvh
Præsten
|
|
|
|
|
Der er også ligheder med den "nye" 1000 serie. Både 1007, 1027 og 1037 buer også på fronten, dog noget mere end Lectoreren. Men jeg syntes stadig lighedstrækkende er slående.
Jeg har endnu ikke set Lektoren i virkeligheden så det må jeg hellere få gjort, og hørt den selvfølgelig .
MVH WRONG
|
|
|
Heh måske "designerne" har skulet lidt til Electra S serien... Men ved ikke om det bare er mig men jeg vil hellere have Electra S end Dali Lektor (Nu er det jo så også 2 helt forskellige prisklasser).
Venligst vend tilbage med lytte indtryk, du får nok lyttet til dem før jeg gør 
Mvh. Henrik
EDIT: Her er lige et link til en Focal Electra 1027 S, synes nu stadig at de er pænt forskellige: http://i.cinenow.net/products-z/42/focal-electra-1027-s-4233 6.jpg
Men døm selv! __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover det latterlige lave vægt for en stor højttaler som Lector 8, hvilket ikke borger for kvaliteten af kabinet eller enheder og så det lidt sløje design er der en anden ting der springer i øjnene.
ENDNU engang har Dali lavet en serie hvor centerhøjttaleren lader til at være en lille mikro ting med 2 x 5" enheder, det holder bare ikke. Det samme så man med Concept og Ikon serien, det er bare for dårligt. Taget i betragtning af hvor vigtig centerhøjttaleren er i et surround setup er og bliver det mig en gåde.
Men ok, den kan nemmere gemmes væk hvis man er under tøflen. 
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Udover det latterlige lave vægt for en stor højttaler som Lector 8, hvilket ikke borger for kvaliteten af kabinet eller enheder og så det lidt sløje design er der en anden ting der springer i øjnene.
ENDNU engang har Dali lavet en serie hvor centerhøjttaleren lader til at være en lille mikro ting med 2 x 5" enheder, det holder bare ikke. Det samme så man med Concept og Ikon serien, det er bare for dårligt. Taget i betragtning af hvor vigtig centerhøjttaleren er i et surround setup er og bliver det mig en gåde.
Men ok, den kan nemmere gemmes væk hvis man er under tøflen.  |
|
|
Ja, centerhøjtaleren er sådan en LCR dims... underligt at de ikke laver 2 ordentlige dedikerede centerhøjtalere til at matche de forskellige valg af fronthøjtalere fra samme serie...
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Men ok, den kan nemmere gemmes væk hvis man er under tøflen.  |
|
|
...og et par dipoler ville da også være en god ide
|
| Til top |
|
| |
Rasmus_ Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lektor vejer så lidt fordi de har en speciel membran/bas  læs selv nedenunder. De rødbrune bas/mellemtone-enheder med ægte træfiber i membranerne er
efterhånden blevet et af DALIs varemærker. En træfiber-membran er uhyre
stærk og stiv, og den er samtidig omkring 30% lettere end de typiske
alternativer Tager fra: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dal i_lektor_6_hoejttaler_lys_valnoed.htm Hilsen Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
arh... membraner plejer vist ikke være noget der betyder noget for højtalervægten... så tunge membraner kan man vist ikke få til at flytte luft med helt almindelige forstærkere
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
x-cuse me men pap membraner er også ægte træfibre - de er bare som regel ikke brunde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo bare en opdatere (og imo pænere) udgave af concept 1 og de lyder garanteret ligesådan, men til gengæld er de dyrere 
__________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jackson stuart skrev:
|
det er jo bare en opdatere (og imo pænere) udgave af concept 1 og de lyder garanteret ligesådan, men til gengæld er de dyrere 
|
|
|
Vent nu med den slags udtalelser til du rent faktisk har hørt den.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til der går mere og mere kvinde attitude i Dali. Nu mangler de bare at lade euphonia og megaline udgå af produktion, så er det da lige ved de kan få en salgsplads i bilka. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt disse nye Lektor? Fortæl fortæl....
__________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
Deki Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var forbi HIFI-klubben og høre Lektor8 og......
Har længe tænkt på, at udskift mine højttalere. Har et surroundsætop, som trænger til at blive pensioneret. Derfor har jeg det sidste stykke tid været rundt omkring og høre flere forskellige højttalere. Bl.a. har jeg hørt på Yamahas Soavo, som prismæssigt ligger en del dyrere. Ved samme lejlighed hørte jeg også NS-777, som prismæssigt nok er mere sammenlignlig med Lektor. Men ingen af Yamahaerne faldt i min smag. Soavo var for dyrt i forhold til ydelse og NS-777 var for kedelige.
Derfor besluttede jeg mig for, at høre på Ikon6 og Lektor8. En Denon 3808 kørte hele showet. Ikon 6 spiller rent, men må ærligt indrømme, at jeg syntes diskanten var for skærende til mine ører og bassen var tam. Indrømmet man kan muligvis EQ sig ud af det. Men selv da sub'en blev sat til, syntes jeg der manglede noget power.
Lektor 8 faldt lige i min smag. Man kunne høre, at det nu var 8" bas. Da sub'en blev sat til, mindede det mig lidt om gamle dage med mine Cerwin Vega. Disktanten var mere tempereret. Samtid synes jeg lydbilledet var meget detaljeret.
I forhold til prisen, synes jeg det er en meget lækker højttaler. Og jeg har besluttet mig. Om få dage står der et Lektor system og hygger sig med min Denon. Subben må jeg desværre vente med, da den først kommer til april.
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har jo selv et par Concept 2 og efter de har fået bitumen i sig spiller de faktisk godt. Pris og alt så noget taget i betragtning.
Det eneste anke er netop diskanten i Concepterne. Den mangler mangler lige det det der skal til for, at komme ud med et ordentligt perspektiv. Der er dog kommet mere ro i dissen på mine efter bitumen.
Så jeg måtte ned og høre på Lektor 1 mod Concept 2 og jeg må sige, at diskanten er blevet bedre. Det som dissen mangler hos C-erne er på kommet mere frem i L-erne. Så inden jeg DIY-er noget skal jeg have lyttet til L-3 når de kommer. Jeg blev faktisk meget overrasket over hvad de kunne levere i toppen. Igen taget prisen i betragtning. Om de så vejer nok eller ej, så er det vel lyden der kommer frem der betyder noget.
De blevhørt på Nad C372 og en Nad cd-spilleting.
Hygge hejsa __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
offroad32 Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt dem en del da jeg har en kammerat der har invisteret i lektor 8 og jeg syntes de er geniale til prisen, sammenlignet med ikon serien er den ikke lige så steril at lytte på og jeg syntes dali er kommet lidt efter deres problem med den skingre diskant så alt i alt er min vurdering at det er en lækker højtaler.
den skal dog spilles MEGET længe til før der kommer ordentlig liv i den.
mvh kasper
__________________ analog er det nye digital...
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Lektor 8, og de spiller super fedt, dejlig afslappet diskant, god fast bund, og så kan de spiller viiildt uden at forvrænge. Jeg hørte på mange forskellige højttalere, men de havde alle lige et aller andet jeg blev træt, Lektor 8'ene var et "nå, ja lad mig dog låne et sæt, ikke synderligt imponeret", men da jeg fik dem sat til havde jeg beslutte mig inden for 5 minutter. De skal spilles til før de kommer til deres ret, i starten er de lidt tamme i diskanten, og lidt bulerende i bassen, men det forsvinder .
Et par af de andre høttalere jeg kiggede på inden jeg valgt lektor:
Audio vektor (m3 et eller andet, kedelige iforhold til prisen syntes jeg)
Focal chorus 826v (det var tæt på at blive dem, men de er lige en tand for skingre i diskanten til mig)
B&w 683 (Diskant for skinger)
JBL L890 (Trættende i længden)
KEF IQ7 (Spillede fedt, men kabinettet er for ringe i kvalitet til prisen)
Elac et eller andet (ja de var ok, kan ikke lige huske hvorfor de blev valgt fra)
|
| Til top |
|
| |
Overbys Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forholdt til den her debat må jeg nok være "rasmus modsat"
Jeg syntes designet på lektor modellerne er meget flot og så spiller lektor 2 også godt i forhold til størelse og pris...
//Overby
|
| Til top |
|
| |