| Forfatter |
|
Qlimax88 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
I starten mente jeg heller ikke de var specielt pæne, men efter jeg har set dem i virkeligheden, har jeg ændret min opfattelse af dem...
Designet er pænt og gennemført (Der er måske enkelte elementer fra andre højtaler mærker, men det er jo også begrænset hvor meget nyt design der kan blive ved med at komme, især når man taler om et traditionelt højtaler kapinet)
Der er ikke noget at klage over når det kommer til lyden, de overgår mange konkurrenter i højere prisklasse... De har en rigtig god spredning af bassen og diskanten er behagelig at høre på..
Efter min mening er Lektor seriens bas-enheder og diskanter velbalanceret og i god harmoni med hinanden.
Det er måske ikke den tungeste højtaler, men dette bunder jo også i at man har fundet nye metoder at udnytte materialerne til kapinetterne så de ikke vejer et ton...
I bund og grund en god højtaler. Jeg ville personligt ikke have noget imod at eje sådan en højtaler.
|
| Til top |
|
| |
Soundkiller Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Dali lektor 6 , (model mindre end 8´eren) og jeg må sku sige at de spiller rigtig godt, god diskant udemærket
bass, har selv en sub sat til . Fedt design, og alt er i top, så kan kun anbefale lektor serien
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundkiller skrev:
Jeg har selv Dali lektor 6 , (model mindre end 8´eren) og jeg må sku sige at de spiller rigtig godt, god diskant udemærket bass, har selv en sub sat til . Fedt design, og alt er i top, så kan kun anbefale lektor serien  |
|
|
Hvordan synes du iøvrigt de og din Denon klarer musik i stereo?
|
| Til top |
|
| |
Soundkiller Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den klarer det da meget godt, evt. lidt mere effekt men det behøves jeg ikk fuld udbytte af da jeg bruger de højtalere på et
mindre værelse. Men jeg hører musik i multichannel stereo/sorround, og må sige at det lyder super godt, ikk så meget bass
igen , men jeg kører også med en lille sub
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok tilslutte mig koret af kritikere af Dalis designlinie. Nu er smag og behag jo heldigvis forskellig, men jeg må nok sige at Dalis design i mellemsegmentet er enormt konservativt og, ja, faktisk direkte kedeligt. Jeg forstår ikke at Dali, som et dansk firma, tilsyneladende lægger så lidt vægt på design?! Jeg mener, tag højttalere fra mellemsegmentet fra B&W og stil op ved siden af Dali - Dalis ligner noget fra 70'erne.
NB. Jeg elsker Dalis lyd - så meget desto mere ærgrer jeg mig over deres grimme firkantede kasser med grim vinyl. __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
mfhansen82 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes sjovt nok at lige præcis de firkantede "klassiske" højtaler design er de pæneste, hvor jeg designmæssigt ville fravælge sådan nogle som Scandyna's POD serie, Lyngdorf DP-1 og B&W's Diamond serie. Men nu snakker vi jo udelukkende design. Hvis højtalerne spiller fantastisk må de i grunden godt ligne et rumvæsen, dog trækker jeg alligevel grænsen ved Scandyna. Mage til gr** højttaler skal man i mine øjne lede længe efter.
Jeg er også på jagt efter et par nye højttalere og jeg har lyttet til Concept 6, Lektor 6, Ikon 6 MK2 og Ikon 1 MK2. Ikon'er fandt jeg faktisk, ligesom Concepterne, en smule for spids i diskanten. Derfor vil jeg tilslutte mig at Lektor 6 er en fantastisk velspillende og flot højttaler for pengene.
PS: Jeg ved godt denne tråd er næsten et år gammel. ;-)
|
| Til top |
|
| |
Soundkiller Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder nice har du har du så fået lektorne?:-D
Og har helt samme mening som dig!:-)
|
| Til top |
|
| |
mfhansen82 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har ikke fået fat i dem endnu, men jeg har helt sikkert bestemt mig for dem. Så snart jeg har økonomien 100% på plads, så står der 2 Lektor 6 i min kærestes og min stue. Jeg vil meget gerne vende tilbage med lydindtryk, når jeg har testet dem igennem. Jeg har planer om både at køre en gang Lisa Nilsson, Metallica, Tiesto, Danser m. Drenge og andet godt igennem på dem.
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ven har lektor 6 og syntes ogs� at den g�r det rigtig godt til prisen. God allround h�jttaler som er behagelig at lytte til uden at blive kedelig. Concept kan jeg �rlig talt ikke holde ud og h�rer p� (uinspirerende og rodet), og ikon bliver trods deres umiddelbare imponator effekt, ogs� lidt tr�ttende at lytte til i l�ngden. Sammenlignet med andre m�rker i prisklassen, vil jeg ogs� mene at lektor ligger ret st�rkt i feltet.
|
| Til top |
|
| |
mfhansen82 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet indkøbt 2 stk Dali Lektor 6. Kæresten og jeg lad og lyttede til soundtracket fra Chicago. Det lød kanongodt. Langt langt bedre end de gamle Jamo'er. Og her til aften lyttede vi også til Danser med Drenge og Gasolin Teaterkoncert. Indtil videre har Lektorne på ingen måder skuffet, tværtigmod. Til Super Mario Bros Wii og Master & Commander lyder det også bare voldsomt godt. Dali'erne får herfra!
|
| Til top |
|
| |
Soundkiller Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Congratz med højtalerne !
Hvordan syntes du så bassen i dem er?, er der nok til dit behov? :)
Og har du placeret dem efter Dali´s ``anbefaling´´ :D
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke - jeg kan fornemme fra mange andre tråde, at lektor er en meget vellykket serie fra Dali.
(tidligere ejer af Ikon 6).
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at vi her i danmark ikke er ret gode til det med designe når snakken falder på højttaler.
|
| Til top |
|
| |
mfhansen82 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da at Lektorne er designet ganske udemærket. Jo, det ligner et par højttalere, men det er vel også det de skal. Som sagt, ja der er sikkert et eller andet fantastisk med et par designede højttalere ala. Beolab 4000 og 9000, men som sagt, jeg foretrækker højttalere der ligner højttalere og ikke ligner alt muligt andet. Og indenfor det perspektiv er Lektor serien faktisk af ganske pænt design.
Jeg har i øvrigt begået en lille anmeldelse af Lektor 6. Den kan ses her http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=4912&zoneid=1
|
| Til top |
|
| |