Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ødelagte LA-Audio mono-trin (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Det ser en smule uaftoriseret ud. 

Nogen ide om hvad der har været lavet af ændringer ?
Altså formålet med det...
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Når enden er god er alting godt   Følgende mail er fra vedkommende som har mono-trinene. Som det fremgår en vellykket ombygning, fra snot til godt.

Mvh

Torben

Hej Torben

Jeps - her for en halvanden time siden.

De fik 20 min. opvarmning inden jeg lyttede, hvilket viste sig at være for lidt - men efter en 45 minutter var tingene faldet nogenlunde på plads. Det skyldes dog nok mest Coplanden - den skal have noget længere tid end blokkene - normalt helst et par timer, hvor blokkene normalt kan nøjes med en halv til en hel time - selvom de faktisk bliver bedre helt op til en 3 timer efter start.

Lyden er blevet mere dynamisk, der er mere spark eller overarm om jeg så må sige. Jeg kan også helt klart spille højere uden at lægge mærke til forvrængning, kompression eller noget i den retning. Faktisk så højt at jeg ikke behøver mere effekt nu ;o)

Jeg synes også der er kommet mere "hul igennem" - på nogle numre næsten for meget. I starten synes jeg klangbalancen var skubbet i en lidt lysere retning, men det hjalp med en times tid med strøm på. S-lydende blev igen dæmpet ned etc. Men trods alt en smule lysere end før - og lidt mere detaljeret. Bassen er der blevet mere kontrol over - det er som om trinene holder lidt bedre fast i basserne - uden dog at stramme for voldssomt op.

Så konklusionen er nok den, at de lige skal have nogle timers tilspilning, men at jeg ender med en bedre lyd. Det kan godt være at jeg vil prøve nogle lidt mere varme rør i enten drivertrinnet på LA'erne eller linietrinnet i Copland'en. Måske er kombinationen GE og Siemens lidt for meget nu og ville måske have godt af at få eksempelvis nogle Philips, Mullard eller lignende ind i ligningen.

Men lad dem lige få et par timer. Jeg spiller nok lidt mere i aften og vil så se om det har flyttet sig.

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Det ser en smule uaftoriseret ud. 

Nogen ide om hvad der har været lavet af ændringer ?
Altså formålet med det...

De var blevet ombygget fra ecc83 til ecc81 "indgangsrøret" det kan jeg kun tilslutte mig, men at der ikke var indført en trimmer i katoden når man har valgt at koble ecc81 dc mæsigt til fasevenderen, så går det altså galt, grundet ubalance trinene i mellem, så sinus-kurven ligner noget der er løgn, ydre mere var udgangs-trafoerne ikke koblet rigtig sammen på sekundær siden, med det resultat, at 4 stk. KT88 så ind i en belastningsimpedans på 7023 Ohm hvilket er helt hen i vejret, efter jeg omkoblede sekudær-siden, faldt belastnings-impedansen til 2901 Ohm hvilket er optimalt for 4 stk. KT 88, resultat 100 watt i 8 Ohm mod 53 Watt inden ombygningen.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes