| Sendt: 02 September 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når enden er god er alting godt Følgende mail er fra vedkommende som har mono-trinene. Som det fremgår en vellykket ombygning, fra snot til godt.
Mvh
Torben
Hej Torben
Jeps - her for en halvanden time siden.
De fik 20 min. opvarmning inden jeg lyttede, hvilket viste sig at være for lidt - men efter en 45 minutter var tingene faldet nogenlunde på plads. Det skyldes dog nok mest Coplanden - den skal have noget længere tid end blokkene - normalt helst et par timer, hvor blokkene normalt kan nøjes med en halv til en hel time - selvom de faktisk bliver bedre helt op til en 3 timer efter start.
Lyden er blevet mere dynamisk, der er mere spark eller overarm om jeg så må sige. Jeg kan også helt klart spille højere uden at lægge mærke til forvrængning, kompression eller noget i den retning. Faktisk så højt at jeg ikke behøver mere effekt nu ;o)
Jeg synes også der er kommet mere "hul igennem" - på nogle numre næsten for meget. I starten synes jeg klangbalancen var skubbet i en lidt lysere retning, men det hjalp med en times tid med strøm på. S-lydende blev igen dæmpet ned etc. Men trods alt en smule lysere end før - og lidt mere detaljeret. Bassen er der blevet mere kontrol over - det er som om trinene holder lidt bedre fast i basserne - uden dog at stramme for voldssomt op.
Så konklusionen er nok den, at de lige skal have nogle timers tilspilning, men at jeg ender med en bedre lyd. Det kan godt være at jeg vil prøve nogle lidt mere varme rør i enten drivertrinnet på LA'erne eller linietrinnet i Copland'en. Måske er kombinationen GE og Siemens lidt for meget nu og ville måske have godt af at få eksempelvis nogle Philips, Mullard eller lignende ind i ligningen.
Men lad dem lige få et par timer. Jeg spiller nok lidt mere i aften og vil så se om det har flyttet sig.
|