Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp! køb af brugte gulv højtalere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 August 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

så med concept 8
Til top Vis Rasmus_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus_

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Dali er ikke en dårlig højtaler! det er dls xtc b&w heller ikke. det er en smagssag. Synes du skulle tage ud og lytte til en række forskellige. så du kan danne dig et indtryk af hvad du kan lide af lyd. Problemet med concept 8 "efter min mening!" er at man meget hurtigt bliver træt af den måde den levere musikken på. men det kommer selvfølgelig igen an på hvad det du leder efter. Concept 8 er god til fester og god til at spille højt og levere en dyb bass.

hvilken forstærker har du? det kan jo sagtens være det er forstærkeren der trænger til at blive skiftet og ikke højtalerne.
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hvilke klipsch er det du har?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 28 August 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været på ht. jagt og brugte nogle dage og aftener på at besøge forskellige sælgere. Da jeg havde hørt det udvalg jeg ville tog jeg kontakt til sælger. Kørte derned igen - lyttede og var stadig tilfreds - købte dem og nu står de og spiller i min stue.

Du BØR og SKAL gøre det samme. Alle herinde har en refference til et eller flere mærker. HUSK at tage dine egne cdér med så det er DIN musik du lytter til.

Lad være med at købe det første og bedste men lyt til de ht. du syntes lyder spændende i den prisklasse du ønsker. Prøv evt. også at lytte til nogen der koster 1-2.000 mere end du vil give lige pt og er differenen så stor så spar lidt mere sammen inden du skifter ht.

Rigtig god jagt

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du har et værelse på 12-13 kvm er både Dali concept 8 og Dali 850 for store, det samme er B&W Dm604. I et værelse af den størrelse vil en stor højttaler have tendens til at levere en buldrende bas, og det er jo netop det du vil af med. Køb i stedet en mindre højttaler.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Rasmus < jeg ville klart gøre, som Henrik300 anbefaler  ....og så lige et spørgsmål :

HVORFOR var du PÅ FORHÅND på lur efter B&W og Dali ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Rasmus_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke nogen forstærker skal jeg købe ved siden af. De klipsch var et par ipod højtalere med indbygget forstærker. Skal nok huske dit råd Henrik.
Hvilke høtalere passer så til mit værelse Ascari.
Har bare hørt et par dali concept 6 og et par B&W i Hifiklubben.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal gå efter et par motherfu**** store højttalere...

Der er sgu et eller andet over store højttalere i små rum.

Jeg har selv 10 kvm og spiller med en ret stor gulvht!

God jagt!

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Rasmus_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hvilke har du virious

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et par B&W 604s2 og jeg er meget glad for dem. I starten, jeg havde dem, boede jeg hjemme på et 2x4 m^2 værelse. Og jeg synes at de spillede fint der. Nu står de i en noget større stue med ½ m til bag og sidevæg. Og de spiller stadig rigtig godt. Så det er nogen, du kan tage med dig til et større rum, hvis du får et sådan.

Som folk siger, så er de svære at drive. Men på den anden side, så lød de fint med en gammel Tecnics forstærker, jeg lånte, som jeg desværre ikke kender watt tallene for. Men jeg mener, at det var en 2 x 40 W, og det gik fint. 

Nu har jeg en 2 x 100 W (RMS) forstærker og de lyder dejligt!

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 August 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Der er stadig et sæt Dali 18 mkII på KSB for sølle 1200 dask. Dem havde jeg helt sikkert købt, og så brugt lidt ekstra på en god forstærker, som disse højttalere også kræver.
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

For de penge du vil spendere ville jeg købbe den mindre, men nyere model Dali 470, den vejer stadigt over 20 kg stk. og kan fint rykke noget solid bas på 12 kvm. Og hvis du finder en god forstærker til den kan den også sagtens spille 30-35 kvm op og mere.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Dali skulli ikke lyde særlig godt (mere hen af Vienne´s lyd), og B&W er tunge at drive godt, er er svære at passe med alt udstyre.

Så de to mærke ville jeg prøve at ungår, prøv at lytte på XTZ 99.36 (anmeldt i den ny HIGH Fidelty), ELAC.

Men til brugt prise, tro jeg man ikke finde noget beder end DLS R55.

Sludder. Tag et smut ud og lyt på enten dali 40, dali grand, euphonia og til dels helicon - prøv så derefter at lave en sammenligning.

Dali evidence serien er hvis du køber brugt bestemt inden for din pris. 470 som blev foreslået kan jeg kun tilslutte til på et rum af din størrelse. Fed højttaler til små penge. Skal der være godt hug i bunden kan du være heldig med 870 selv i små rum - det bliver dog noget sværere at undgå kaos i bunden.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Rasmus_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hvis nu skulle sammen ligne concept 6, concept 8, Dali 470 og Dali 870 mod hinanden hvilken en vil i så vælge og hvorfor

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 August 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg bruder mig ikke om lyden i dali de er alt for skinger i lyden. og har hør samtlige modeller og det går igen i dem alle de er lidt irriterende og høre på i lang tid ( i mine øre) og har ingen bund. har aldrig brudt mig om Dali og kommer nok heller ikke til det. Men er dog helt vild med lyden i B&W. de har en go bas osse i de små stander modeller. er vildt imponeret over så meget bas der kan komme ud af sån lille højtaler er sikker på du ikke vil fortryde et sæt B&W og det gode er at de ikke behøver være den nye model for de spiller godt.. er enig med flere af de andre med at du skal ud og lytte og er osse enig i at stor højtalere ikke høre til i et lille rum. så hellere tage en god stander og evt suplere med en sub hvis du mangler bas. og en go forstærker er mindst lige så vigtig hvis det skal spille godt..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Bjarke73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg bor på 12 M2 og mine System Audio 210 passer perfekt, god stram bas og rigeligt af den og det til trods for at de vist kun går ned til 38 Hz, rummet sørger for resten....

-Og de er ret forstærkervenlige....

Har lige fået lejlighed, så jeg skal ud og have en sub nu....

Mvh Bjarke

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Rasmus_ skrev:
Hvis nu skulle sammen ligne concept 6, concept 8, Dali 470 og Dali 870 mod hinanden hvilken en vil i så vælge og hvorfor

Altså Evidence serien er bygget med meget bedre komponenter end Concept serien. Så det giver sig selv at du vil få en kvalitetsmæssig bedre højttaler ved at købe Evidence. Om du så mener at de er merprisen værd i forhold til Concept, det er kun dig der kan bedømme det. Personligt ville jeg give Dali Concept 6 og Dali E 470 et lyt hver, og vælge den jeg bedst kunne lide udfra det.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Rasmus_ skrev:
Hvilke har du virious

Jeg har et par Snell E2. De kan erhverves i OK stand til omkring 3200. Det skal så lige nævnes at de er 20 år gamle - men hold kæft hvor de spiller!

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
Jeg bruder mig ikke om lyden i dali de er alt for skinger i lyden. og har hør samtlige modeller og det går igen i dem alle de er lidt irriterende og høre på i lang tid ( i mine øre) og har ingen bund. har aldrig brudt mig om Dali og kommer nok heller ikke til det. Men er dog helt vild med lyden i B&W. de har en go bas osse i de små stander modeller. er vildt imponeret over så meget bas der kan komme ud af sån lille højtaler er sikker på du ikke vil fortryde et sæt B&W og det gode er at de ikke behøver være den nye model for de spiller godt.. er enig med flere af de andre med at du skal ud og lytte og er osse enig i at stor højtalere ikke høre til i et lille rum. så hellere tage en god stander og evt suplere med en sub hvis du mangler bas. og en go forstærker er mindst lige så vigtig hvis det skal spille godt..

Det er jo så forskelligt. Jeg hader b&w, eller, 600serien, som i mine ører er alt for tilbagelænet og doven at høre på. Jeg ville aldrig kunne leve med en sådan højttaler.

Der er det jo forskelligt, at sige, at han i al fald ikke vil fortryde at have købt en bestemt lydfilisofi, når man ikke kender hans præferencer er rent gætværk.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

pede-mannen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

jeg ville købe noget jbl nyt,

det kan du sagtens få til den pris, og med dejlig god bas i..
det er jo ikke et stort rum, så der skal heller ikke så meget til.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes