| Forfatter |
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christer,
Runrig er bare for fed. Jeg må dog indrømme, at gruppen er gået lidt bag om dansen efter at Donnie Munroe har forladt gruppen. Den nyeste er et skridt i den rigtige retning.
Mangler nogle af de gamle eller har jeg de fleste i samlingen.
Har de hørt de 2 solo udspil med Donnie Munroe - Minder lidt om Runrig, dog lidt mere folk-agtigt.
Jeg har lyttet til SA205 flere gange og i forhold til pris og størrelse er der fuld valuta.
Min første SA højttaler blev købt i 1984/1985 hed vist nok match 1.5 og lignede mest af alt en hvid tændstik. Siden købte jeg match 0.5 til soveværelset. Der var en reolhøjttaler og kunne minde lidt om optakten til SA205.
VH
Happy
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Happy
Ja, fuldstændig enig, prøver at høre dem live så meget som det muligt. Efter min mening er det her, de er særligt fede...Jeg er enig med dig i, at det har haltet lidt efter Donnie droppede ud, men efter stamping ground og særligt med Proterra lader det til de har fundet en god lyd, selvom det ALDRIG bliver det samme igen.
Okay, de to første er heller ikke særlig interessant, det gode begynder først med The cutter and the clan og Heartland og fremefter, efter min mening...
Jeg har Donnies første soloudspil, men det er nu ikke noget der har sagt mig det vilde, må jeg indrømme.
Jeg er også ganske tilfreds med mine højtalere. De er simpelthen et rationelt valg pga. mit lytterum ikke tillader gulvhøjtalere og jeg ikke har råd til SA2K. Ville gerne have nogle andre, men det blir først når jeg får min egen lejlighed...
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Happy
Har du fået lavet den tidliger omtalte opgradering?
Og hvad synes du evt selv du har fået ud af det?
Jeg har selv nøjagtig samme elektronik, og har også fået opgraderet mine SA2K for nogle måneder siden
Jeg synes det er helt vildt så meget der er sket, der er bare så meget mere musik iden, mærkværdig vis virker det også som om det er kommet meget mere bund iden! Og så kan den spille højere.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jensen_one,
Ja, jeg har fået opdateret min højttalere til Master versionen.
Det er nok en af de bedste investeringer jeg hat gjort i nyere tid. Jeg må tildtå, at jeg var godt tilfreds med standard udgaven, men Master udgaven har bare så meget mere af det hele. Jeg kan godt kende det med bunden. Jeg oplever det som om den er blevet mere stram i forhold til standard udgaven. I diskant og mellemtone området er der bare sket så meget - Vildt fedt.
Til de der har standard udgaven af SA2K eller står over for indkøb af ny højttalere: Lyt til SA2K Master, du vil ikke blive skuffet!
Det er min vurdering, at der skal graves meget dybt i lommerne, hvis du skal finde en højttalere der overgår SA2K Master på musikalitet !
VH Happy
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
chriller4 skrev:
|
Hej igen Happy
Ja, fuldstændig enig, prøver at høre dem live så meget som det muligt. Efter min mening er det her, de er særligt fede...Jeg er enig med dig i, at det har haltet lidt efter Donnie droppede ud, men efter stamping ground og særligt med Proterra lader det til de har fundet en god lyd, selvom det ALDRIG bliver det samme igen.
Okay, de to første er heller ikke særlig interessant, det gode begynder først med The cutter and the clan og Heartland og fremefter, efter min mening...
Jeg har Donnies første soloudspil, men det er nu ikke noget der har sagt mig det vilde, må jeg indrømme.
Jeg er også ganske tilfreds med mine højtalere. De er simpelthen et rationelt valg pga. mit lytterum ikke tillader gulvhøjtalere og jeg ikke har råd til SA2K. Ville gerne have nogle andre, men det blir først når jeg får min egen lejlighed...
|
|
|
Hej Christer,
Jeg vil da ikke undlade at informere om, at jeg og konen skal i Vega den 28. maj 04 hvor Runrig har meldt deres ankomst. Billetpriserne var helt hæderlige!
VH
Happy
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update 07.08.05
Mit anlæg består af:
Primare DVD30 - Multi DVD/CD med SACD og DVD-A Primare PRE30 - Forforstærker 2 stk. Primare A30.2 - Effektforstærker (balanceret/brokoblet)
SA7K Master - Højttalere
Nordost Red Dawn XLR interconnect Nordost Blue Heaven Rev II - Højttalerkabel Supra LoRad netledninger tech-link scart
Philips Matchline 32" 100 Hz WideScreen fjernsyn Philips Matchline VR1100 Super VHS stereo video
Audio Magic rack med ISP afkoblingsplader
Jeg lytter til det meste, men er særdels glad for, Pink Floyd, Kari Bremnes, Dave Grusin, Dave Koz, Dido, John Coltrane, Lee Ritenour, Runrig, Roger Waters, Diana Krall, Chris Rea, Stravinsky, Roxy Music, Steely Dan, Christy Moore.
Ris og ros modtages gerne 
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 August 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det anlæg ser bestemt ikke dårligt ud der er godt nok stil over det respekt for det, og lyden kunne da være interressant at vide mere om ....
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter skiftet fra SA2K Master til SA7K Master har jeg ikke været helt tilfreds med bunden. Det kunne virke som om, at mit effektrin havde problemer med at styre højttaleren. Nu efter jeg har fået et effektrin til og ændret opsætningen til brokobling er der virkelig kommet gang i sagerne. Der er simpelthen kommet så meget liv og luft i lydbilledet, at man næsten fælder en tåre!
Alle detajler er på plads i lydbilledet og der er kommet et fantastisk dybde perspektiv. Ikke at det ikke lød godt før, men nu er det hele bare bedre på alle parametre.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 August 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lækkert når man har det på den måde når man lytter til musik jeg bliver også overrasket hver gang jeg lytter til musik det spiller bare for godt
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 08 August 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye effektforstærker!
Vi har næsten samme set-up, jeg mangler den ekstra effekt, som jeg har gået at tænkt på et stykke tid, men efter at have læst om dine oplevelse er jeg da bliven en smule mere tændt.
Har du prøvet at benytte forstærkerne til bi-amping?
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare/SA er en god kombo! Det er godt at høre at det lykkes for nogle af få en god bund med SA7k. Måske de der klager ikke sætter nok effekt til ... ? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
|
Tillykke med din nye effektforstærker!
Vi har næsten samme set-up, jeg mangler den ekstra effekt, som jeg har gået at tænkt på et stykke tid, men efter at have læst om dine oplevelse er jeg da bliven en smule mere tændt.
Har du prøvet at benytte forstærkerne til bi-amping?
|
|
|
Hej Jensen,
Det har jeg ikke !
Jeg har kun prøvet brokoblingen, som jeg kører med nu.
Happy
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
| Primare/SA er en god kombo! Det er godt at høre at det lykkes for nogle af få en god bund med SA7k. Måske de der klager ikke sætter nok effekt til ... ? |
|
|
Med det jeg har oplevet ved at sætte en ekstra amp. på kan jeg kun sige, at højttaleren lyder 100 gange bedre end da jeg kun kørte med en amp.
Der er simpelthen kommet så meget mere luft og dybde - og hvilken bund. Jeg var faktisk ikke klar over, at den kunne levere så meget bund.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Happy,
Hvad nyt på tapetet?
Jeg ser du har din Primare DVD30er til salg. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Hvad så Happy,
Hvad nyt på tapetet?
Jeg ser du har din Primare DVD30er til salg.
|
|
|
Den er lige solgt!
Jeg har anskaffet mig et Pioneer PDP-507XD og overvejer en harddisk optager til at varetage film m.v.
Jeg overvejer derfor at anskaffe mig en Primare CD31 eller en Teac CD50 eller anden maskine, hvor videodelen er nedtonet.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Happy,
Jeg synes jeg hører rygter om, at din A32 er solgt.
Er du blevet tændt på rørlyd, efter at du fik din Audio Aero Prestige, eller? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |