| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter at have haft låget af brummede den stadig - dog ikke på hovedtelefonudgangen - så skiftede jeg kabler - det havde jeg gjort masser gange før - men denne gang til nogle billige standard kabler -- og -- vupti nu brummer den ikke længere (næsten - dvs at den, hvis jeg skruer den op til over "kl. 2" på Bellarien og Luxmanen op til fuld power (dvs. Quad 510erne op til fuld knald - ja så er der stadig lidt brum - på den anden side skulle jeg være dum nok til at lytte til en plade på det nivaeu er brum nok det sidste jeg skal bekymre mig om og tinitus det første)
De kabler jeg har prøvet er alle nogle kabler der er teste på andet udstyr hvor de ikke brummer, alle 99,99 , num..h.. % kobberfir og forgyldte etc.
Nu sidder der kabler på 1½ meter hver til ca. 49,95 stykket
Sidst men ikke mindst - er her ikke nogen elektronik kyndige der kan forklare mig hvordan man på et apparat der kører DC kan skifter skærmen fra plus til minus uden at der går noget galt - eller har de lavet den om inden i og blot glem at lave trykket om på kassen ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har også lige fået en pm fra Brian og det skulle være ok med PSU 42
Jeg åbnede lige Bellarien for at tje omder var gået noget løs - sjovt nok stod der vp530 på printet - navnet på deres usb udgave
nu må vi se
spiller din stadigvæk godt Seansmiller ?
|
|
|
Jaaeh... den virker da stadig som den skal, men jeg kører stadig med min trofaste AU-555A som RIAA, for Bellari'en overbeviste mig ikke rigtigt i forhold til den.  Jeg har testet meget frem og tilbage med diverse forstærkere efter jeg skiftede bopæl i august, så den lille brandbilsrøde RIAA har egentligt bare stået på hold for jeg ville prøve at begrænse variablerne. Men NU! ser det ud til at jeg har fundet det rette kraftværk til mine højttalere, så nu skal min VP129 i rotation igen. Jeg har fået fat på et lækkert Sylvania Gold Brand rør til den, så jeg skal se om det kan få den til at vippe AU-555A af pinden.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJC LC-1 er vellavet (med gode genskaber) og er billigt. 27£ + 25% moms for 1m f.eks. (inkl. terminering med gode stik). Forsendelse er lynhurtig - jeg fik mine 1½ døgn efter bestilling. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at de er bedre ind dine til 49,95 r-l-b.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
BJC LC-1 er vellavet (med gode genskaber) og er billigt. 27£ + 25% moms for 1m f.eks. (inkl. terminering med gode stik). Forsendelse er lynhurtig - jeg fik mine 1½ døgn efter bestilling. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at de er bedre ind dine til 49,95 r-l-b.
|
|
|
tak __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og sådan lyder den officielle forklaring fra Rolls/Bellari-folkene, som just tikkede ind her: "The 15v PS we were going to use with the 130/530 has a problem and
creates RF interference so we switched to a 12v that is higher quality.
This was done after the manuals and chassis were printed.
info" Mon ikke plus og minus er blevet byttet om efter kassen blev lavet? Case closed? PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu sat en 13,7 volt / 1 amp. reguleret strømforsyning fra monacaor - al støj væk - kun luxmans egenstøj ved fuld power ....  >>Det er klart at Bellari for at holde prisen nede må medleverer en bette mobillader men sikken en forandring - Monacor tager 500 kr for sådan en strømfidus - genbrugsstationen tog 0 kr.  - forbedringen er pengene værd også hvis jeg skulle have betalt få strømfidusen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
| Hvor stor er forskellen så efterhånden på VP129 og VP130? Var det netop ikke 15V opgraderingen som der blev slået på tromme for da Rolls/Bellari introducerede VP130 modellen?
|
|
|
med den nye strømforsyning jeg har lagt til grisebanker den vp 129 og Au 555a' eren med den ene hånd bundte bag på ryggen  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha!!!  Det lyder som jeg skal have fat i en bedre strømforsyning til min VP129 hvis jeg skal få den lille Sansui til at ryste i bukserne. Jeg har været på kig efter en, men problemet er at det skal være en AC strømforsyning. Det er ikke nemt at finde hvis det skal være en kraftig krabat.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Hahaha!!! Det lyder som jeg skal have fat i en bedre strømforsyning til min VP129 hvis jeg skal få den lille Sansui til at ryste i bukserne. Jeg har været på kig efter en, men problemet er at det skal være en AC strømforsyning. Det er ikke nemt at finde hvis det skal være en kraftig krabat. |
|
|
Den tror jeg godt jeg kan hjælpe dig med. Men i må lige blive enige om det skal være AC eller DC . R-L-B bruger en DC-supply . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b:
Er det sådan en PS-214/414?
Strømforsyningen er altid MEGET vigtig for en RIAA.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
seansmiller skrev:
Hahaha!!! Det lyder som jeg skal have fat i en bedre strømforsyning til min VP129 hvis jeg skal få den lille Sansui til at ryste i bukserne. Jeg har været på kig efter en, men problemet er at det skal være en AC strømforsyning. Det er ikke nemt at finde hvis det skal være en kraftig krabat. |
|
|
Den tror jeg godt jeg kan hjælpe dig med. Men i må lige blive enige om det skal være AC eller DC . R-L-B bruger en DC-supply . |
|
|
vp 129 skal have ac - vp 130 dc så meget er står stadig til troende __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor 414 men jeg har dog skiftet til en Alan KT 35 ligeledes med 13,7 volt reguleret (den har jeg tilmed givet 100 kr. da universal radio (desværre) holdt ophørssalg i november) den fylder lidt mindre men er tilsyneladende ligeså tyst - nu har jeg så sat mine beyer trafoer ind i kredsløbet og det giver lidt brum/støj men mestfordi der ikke er særligt godt skærmet - jeg har dog funde ud af at føre dem om på den anden side af pladespilleren og så er de knap så følsomme. Pladespilleren er pt en SL-1100 fra Technics - et stort lokum 
Som dog er knap så stor som min Garrard - men da SME armen skal lige have rca stik i bunden og plinten gøres færdig er garrarden pakket ned for en tid
SL-1100 er en dejlig spille maskine - og sjovere end sl 1210 - den fandtes også med træ armboard g træ plint - det skal min nok også have ved lejlighed
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
med den nye str�mforsyning jeg har lagt til grisebanker den vp 129 og Au 555a' eren med den ene h�nd bundte bag p� ryggen 
|
|
|
Det lyder som om at der skal en anden strø�mforsyning til! Det har vores lokale norske Bellari-ekspert også� n�ævnt her ved flere lejligheder. Jeg har en Mother F***** Lü�bke 220V-> 12V AC, som jo s�å ikke passer til min VP130. Kan man nemt lave AC om til DC? Eller skal jeg satse på� at lave den gå� i arv til en VP-129-ejer (VP-129-ejere må� kun svare 'ja' til det f�ørste spø�rgsmå�l? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja PQR hvis du nu sender din 12 volt AC til Seansmiller - så sender jeg min 13,8 volt DC Monacor til dig - og så er alle glade - for jeg var glad i forvejen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. er den ikke fed min midlertidige pladespiller
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
tja PQR hvis du nu sender din 12 volt AC til Seansmiller -
så sender jeg min 13,8 volt DC Monacor til dig - og så er alle glade -
for jeg var glad i forvejen
|
|
|
Ja, det er måske den rundtur der skal til. Det må vi se på!
r-l-b skrev:
ps. er den ikke fed min midlertidige pladespiller
|
|
|
Den er - sådan på en 80-agtig måde - fed. Men jeg er ikke meget for at indrømme det, da jeg for nogle år siden solgte en lignende Technics for 150 kr. Den havde samme motor mm. som 1210eren men armløftet var uigenkaldeligt (iflg. internettet) i stykker, og jeg havde den gang ikke fantasi til at forestille mig at man kunne skifte en arm. Selv er jeg gået i transcription mode og drømmer (drømte) om f.eks. en TD-124 og en tung plint. Drømmen er dog blevet opdateret (til noget sjovere, faktisk) idet jeg nu er at planlægge at sætte en Connoisseur pladetallerken og drev i en 20 kg. tung multilags-mdf-plint. Og hertil min Lustre GST-1 arm. Men det skal du/I nok høre mere til. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er meget godt gået at den er retro fed på en 80er måde - den er fra 73 - deres første high end integrede pladespiller under navnet Technics:-)
TD 124 er fed men den er en hybrid mellemhjuler ligesom braun - dvd der er et stykke elstik overførslen af trækkraft - derfor har den ikke det helt samme punch i bassen som Lenco og Garrard og som nogle af de heftige direkte drevne - nå men jeg kan jo tage en TD 124 med til træf - med spu og t20 reafo . ..
du og seansmiller siger bare til hvis der skal transfigureres trasnformatorer
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
det er meget godt gået at den er retro fed på en 80er måde - den er fra 73 - deres første high end integrede pladespiller under navnet Technics:-)
TD 124 er fed men den er en hybrid mellemhjuler ligesom braun - dvd der er et stykke elstik overførslen af trækkraft - derfor har den ikke det helt samme punch i bassen som Lenco og Garrard og som nogle af de heftige direkte drevne - nå men jeg kan jo tage en TD 124 med til træf - med spu og t20 reafo . ..
du og seansmiller siger bare til hvis der skal transfigureres trasnformatorer
|
|
|
Den er nu stadig 80er-agtig her i Jylland, hvor 70erne først nåede frem i beg. af 80erne. Ja, det er måske en idé at tage TD-124eren med til vintagemødet. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da... Jeg vil da med kyshånd tage imod et tilbud om at prøve din "Mother F***** Lü�bke 220V-> 12V AC" trafo ved lejlighed pqrannes.  Kjell B har jo ganske rigtigt flere gange bebuddet at en VP129 skal have en ordentlig svend af en trafo for at mest muligt ud af den. Det ville forhåbentligt være lidt af en øjenåbner at høre forskellen. Og hvis ikke, så er jeg helt sikkert også interesseret i hvis du kan støve et eller andet 12V AC kraftværk op X-ray.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |