Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Bellari RIAA (tidligere gruppe indkøb..) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg mener også PQR har en del rør liggende som han ville teste med

Nu tror jeg jeg tager en eftermiddagslur - det har været alt for medrivende at få en Bellari

Bellarien lyder umiddelbart rigtig godt. Det er rigtig som r-l-b skriver at den ikke spytter så meget ud og at der skal skrues helt op for gain, men sådan er det bare.

Der er ikke mere brum (nærmest mindre) i den end i min no-name LA-audio/OneTech rør-riaa. Og på mange måder lyder den også bedre end den. Det kræver nu nærmere lytning for at få det indkredset. Og jeg er ikke god til den slags analytisk lytning. Jeg lytter hellere til en helt masse musik og holder så øje med, hvornår jeg vipper mest med foden. 'Der hvor der vippes mest, lyder det bedst!

Røret i Bellarien er et no-name rør, nok russisk, måske kinesisk - jeg har det ude nu for at se på det, men sætter det straks i igen. Jeg har forskellige ecc83 (også kaldet 12ax7 - på Bellari-kassen står der nu 12ax7a!), men det er endnu for tidligt at prøve dem af.

Nu skal der først vippes med foden!

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Kenn L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Angånde det "analytiske", det er jeg heller ikke god til... Men som skrevet, når foden vipper, så er man vel ramt,.. Det er vel det det hele handler om!

Til top Vis Kenn L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenn L

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Her lidt billeder af den lille røde

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

der et par dubletter  men jeg kan ikke lige skille dem ad - på den anden side den er dejlig så den kan vel tåle at blive set

Setzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Heysan..

Jeg ville lige hører om i fik bestilt den Bellari vp129, ellers ville jeg ligge en billet på en bestilling. Hvis i har modtaget, hvad synes i så om den og må jeg bede om et link til hvor jeg kan anskaffe mig sådan en fætter??

Hilsen ¨

Casper

Til top Vis Setzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Setzer

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Setzer: Du kontakter bare brian på Odyssey Audio  http://www.odysseyaudio.dk

eller finder den bruger herinde der hedder Brian og skriver ham en PM

Foreløbig kan du læse lidt om hvad PQR og jeg selv synes om den, men der skal trampes med fødder og vrikkes med ørene en del mere før den rigtig for en "anmeldelse"

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Min er også ankommet, dvs den ligger stadig på posthuset og venter til jeg henter den imorgen .Det bliver meget spændene, at høre den og lege med forskellige rørtyper. Det der med rør kan godt anbefales RIB. Jeg har fået 'det der' med fodtrampene tilbage efter at jeg har anskaffet mig en Yaqin 100B fra kina. Den banker bare det meste konsumgrej jeg længe har hørt. Jeg har også her leget med rør og har lige modtaget nogle KT 88 rør fra 'tube depot'. Har lige monteret 4 stk  Genalex - Gold Lion KT88 i maskineriet og hvilken lydforskel. Der er 'hul igennem' som jeg aldrig havde troet muligt. Nå det hører en anden tråd til. Anyway glæder mig til at høre den.

jesper

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Fantastisk flotte og stemningsfulde billeder r-l-b! Lækker belysning og afsindigt lækkert grej. Jeg skal lige have tørret savlet af mit keyboard.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Det lyder bedre end det ser ud - Sonny Rollins Tenor Madness som ses i baggrunden har aldrig været mere virkelig - som at være til fed Jazz koncert stående på den bedste plads i salen  - Jeg tror ganske enkelt at Bellarien får permanent opholdstilladelse  og direkte adgang til min effektblokke - så må jeg se hvordan jeg løse det med de andre apparater

Bellariens output er kraftigere end Luxens pre out udgang så jeg får hentet mere ud af mine monoblokke

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Den er flot! Tilllykke. 

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Meget meget mere af alt det gode...lækkert
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det lyder bedre end det ser ud - Sonny Rollins Tenor Madness som ses i baggrunden har aldrig været mere virkelig - som at være til fed Jazz koncert stående på den bedste plads i salen  - Jeg tror ganske enkelt at Bellarien får permanent opholdstilladelse  og direkte adgang til min effektblokke - så må jeg se hvordan jeg løse det med de andre apparater

Bellariens output er kraftigere end Luxens pre out udgang så jeg får hentet mere ud af mine monoblokke

Det glæder mig at læse at du har hul igennem som aldrig før. Sådan havde jeg det da jeg hørte en rør-riaa første gang - en project tube riaa, som jeg havde til låns - og siden har no-name-tingen og nu Bellarien gjort det samme med små variationer. Jeg er rigtig glad for min Bellari og glæder mig til at udforske den!

Mht. at have riaa'en direkte til effektblokkene så kan du jo bare putte en omskifter ind mellem blokkenen og de forskellige kilder, hhv. pre'en på lux og riaa, så er det problem løst. Har du f.eks. en cd-afspiller med variabel udgang kunne den måske også gå direkte på blokkenen?

PQR

www.vintagehifi.dk

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:

Det glæder mig at læse at du har hul igennem som aldrig før. Sådan havde jeg det da jeg hørte en rør-riaa første gang - en project tube riaa, som jeg havde til låns - og siden har no-name-tingen og nu Bellarien gjort det samme med små variationer. Jeg er rigtig glad for min Bellari og glæder mig til at udforske den!

Mht. at have riaa'en direkte til effektblokkene så kan du jo bare putte en omskifter ind mellem blokkenen og de forskellige kilder, hhv. pre'en på lux og riaa, så er det problem løst. Har du f.eks. en cd-afspiller med variabel udgang kunne den måske også gå direkte på blokkenen?

PQR

Lyder Bellarian'en bedre end den Pro-Ject? Jeg synes den er rigtig lækker, men jeg synes det bliver dyrt hvis man skal have en step-up til ca. 2 K og så denne oveni. Træls den ikke kan tage MC. Til ca. 4 K kan man nok få en lige så god MC riaa tænker jeg....

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

jeg skal lige finde en omskifter frem men da jeg også  hører radio og bånd bliver L58Aeren nok på sin plads men får så bare lov at være slukket når der høres plader

Min cyrus har ikke variable udgang - men min pioneer med kobberbund har vist og den har en ok lyd

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hvis nu du er lidt tålmodig så finder du nok nogle trafoer til en tudse til din 103'er Ras. og så køber du en brugt Bellari af en af de der skifter anlæg hver tredie måned for endnu en tudse og så kører det for dig

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hvis nu du er lidt tålmodig så finder du nok nogle trafoer til en tudse til din 103'er Ras. og så køber du en brugt Bellari af en af de der skifter anlæg hver tredie måned for endnu en tudse og så kører det for dig

He he. Ja jeg tror også jeg skal til at holde øje med ebay når jeg får lidt penge igen...

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Lyder Bellarian'en bedre end den Pro-Ject? Jeg synes den er rigtig lækker, men jeg synes det bliver dyrt hvis man skal have en step-up til ca. 2 K og så denne oveni. Træls den ikke kan tage MC. Til ca. 4 K kan man nok få en lige så god MC riaa tænker jeg....

Jeg tør ikke påstå, at Bellarien lyder bedre end rør-Pro-jecten. Da jeg lånte Pro-jecten kostede den 4k og den slags penge havde jeg ikke. Min no-name LA-audio/Onetech rør-riaa kostede 1.000 kr. brugt, det kunne jeg overskue, og nu har jeg sendt 1.400 efter Bellari'en.

Den ene riaa med indbygget mc step-upper, jeg har prøvet (Cambridge) gjorde ikke noget for MC'en. Der skal vist trafoer (som min ortofon T-20 eller bedre) til!

PQR

www.vintagehifi.dk

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

trafoer rules !

Har lige nærmet mig min grænse for lydtryk med John Coltranes "Bass Blues " fra Traneing In -
der er en passage hvor gulvbassen bliver spillet med bue - tænkte at det kunne sende Bellarien til tællng  - men nej det gik også fint igennem

Jazz katten Emil har i øvrig togså godkendt Bellarien - har lyttet med hele aftenen - men er dog ikke så tryk ved den og dens fremme i skoen lyd at han har lagt sig til at sove i det ene duelundhorn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
r-l-b skrev:

He he. Ja jeg tror også jeg skal til at holde øje med ebay når jeg får lidt penge igen...

Nu har Danmark jo fået en del tæsk på børserne - men andre lider mere - måske du kunne få en rigtig billig trafo på Island i disse dage

undskyld hvis det var et upassende indlæg

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hi Bellari folks og andre,

Familien sover endnu, så der har ikke været ordentlig lejlighed til at nyde den lille ferrari-røde rør-fidus her til morgen.

Men så kan man altid google lidt.

Her er et godt råd til andre, der skal i gang med at lytte:

“but just remember to listen to it at half volume output, it sound better or max 3/4 output!”

Altså selv om den har lavt gain så lad dig ikke fristes til at skrue helt op. Lad forstærkeren forstærke som en skrev.

Mht. at rulle rør i den, så er her nogle hints, atter fra nettet, jeg er jo ikke nået så langt endnu:

“I have tried a variety of different tubes in it so far. The Ei is very tuby romantic sounding, but still detailed, the Sovtek 12AX7LPS is clear and strong with very good hi frequency detail. The JJ is my favorite, nice rich mids with the extremes 's in control.”

“at first I found it not as "tubey" as expected. A certain lack of warmth one might say. Then I got wind of the term "tube rolling" where you put another make of tube in. I settled upon the Electro-Harmonix 12AX7EH. Initially not to too impressed with that either but after about 2 weeks I suddenly realized this thing was "cooking on Gas" as the expression goes: tubey in spades!”

“I am using this preamp, and am very impressed with it. have done some tube rolling with wonderful results. I wondered if anyone else has used it?
Regards,
Jim - yes i use it with RCA NOS, made in
great britain, big result!”

PQR

www.vintagehifi.dk

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum