| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
  så fik vi sat det på plads PQR   om 50 sider sniger jeg mig ned og sætter amerikanske Sonny Rollins
på den engelske Garrard med den japanske pickup - lige over i den Italiensk klingende amerikanske Bellari med tysk rør mens jeg skænker mig et enkelt glas skotsk singlemalt når jeg lige har tændt op i pejsen med noget godt danske brænde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sluttede lige med en pladeside af Kieth Jarrets Köln Concert - jeg har aldrig før hørt hans stol knirke før - og pedalerne gave også flere lyde fra sig end de plejer - det var meget intenst på den rigtig gode måde -men nu er det godnat
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der plads til endnu et medlem af Bellari-klubben?  For nu er der saftsusemig også en lille brandbilsrød rør RIAA på vej til undertegnede.  Dog vistnok en VP129, men ikke desto mindre. Jeg har ellers været af fast overbevisning om at RIAA delen i min Sansui AU-555A opfylder mine krav til fyldest, men er blevet temmelig nysgerrig efter al den varme omtale den lille Bellari får her. Desuden har/får jeg den til "a price hard to beat"
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Er der plads til endnu et medlem af Bellari-klubben? For nu er der saftsusemig også en lille brandbilsrød rør RIAA på vej til undertegnede. Dog vistnok en VP129, men ikke desto mindre.
Jeg har ellers været af fast overbevisning om at RIAA delen i min Sansui AU-555A opfylder mine krav til fyldest, men er blevet temmelig nysgerrig efter al den varme omtale den lille Bellari får her. Desuden har/får jeg den til "a price hard to beat"
|
|
|
Velkommen til Bellari-klubben! Vi, der købte den i fællesindkøbet har fået et Bellariklistermærker med (er det mon ikke det som r-l-b har som avatar?), men det skal nok ikke regne med følger med din nye (?) vp129. Jeg fik forresten en au-555a i dag (af altid venlige Fredmarantz), så kan jeg jo tjekke om riaa i den kan følge med. Men det tror jeg nu ikke, den Bellari ta'r mig til stadighed med storm. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak pqrannes.  Nej ingen klistermærker til mig. Min Bellari er brugt men så god som ny ifølge sælger. Og prisen var rigtig. Jeg ser meget frem til hvad du siger til sammenligningen med AU-555A hvis du når at tjekke det inden min lille røde kasse dumper ind ad døren. Nu skal jeg på hovedet i min lille rør samling for at se om jeg skulle have et par interessante ECC83 rør liggende.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Seansmiller Du var ikke til at overtale i første omgang men .... nu rykker du forskellen er vist ikke så stor på 129 og 130 - din har 12(el.15) volt ac strøm og 130eren har 15 dc volt dc Som du kan læse i den norske tråd skal den bare have et andet rør og en bedre strømforsyning! Du kan roligt glæde dig - jeg giver dig ret i at AU555A Riaa er dejlig meeen det her er noget andet - Nu er det vel ingen hemmelighed at du i et eller andet omfang godt kan lide guitar  det er den rigtig god til den lille røde sag Glæder mig til at høre mere om den og dine indtryk - velkommen til " the danish bellari society of vinyl entusiasts - a subdivision of the international vintage audio appreciation brotherhood" (jeg vender tilbage med noget engelsk stavekontrol ved lejlighed
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
velkommen til " the danish bellari society of vinyl entusiasts - a subdivision of the the international vintage audio appreciation brotherhood" (jeg vender tilbage med noget engelsk stavekontrol ved lejlighed
|
|
|
 Tak skal du have r-l-b. Det er altid noget at du kunne finde på et navn der er SÅ nemt at huske.  Forkortelsen må jo blive noget i retning af: DBSVE - STIVAAB???  Tilføj et par krymmelbogstaver så kunne det være noget tekst taget direkte fra etiketten på en vodka flaske fra det tidligere Sovjetunionen.  Ja jeg holdt lidt tilbage med gruppe bestillingen, men nu dukkede der altså lige en VP129 op til en billig penge, så det måtte prøves. Jeg har godt læst Kjell B's omtale og råd omkring en stor og stærkere (og helst gammel) trafo til den. Det bliver i så fald noget som kommer til at kræve hjælp fra en eller flere kyndige personer. Foreløbigt glæder jeg mig bare til at høre hvad den kan med nogle af de forskellige gamle rør jeg har liggende. Så må jeg finde ud af noget trafo halløj hvis det bliver nødvendigt. Hehe... Nej jeg kan bestemt lide guitar i stort omfang.  Det kan jeg ikke løbe fra. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
...
Glæder mig til at høre mere om den og dine indtryk - velkommen til " the danish bellari society of vinyl entusiasts - a subdivision of the the international vintage audio appreciation brotherhood" (jeg vender tilbage med noget engelsk stavekontrol ved lejlighed
|
|
|
Hej r-l-b, Den klub joiner jeg straks (jf. signatur). __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må jeg så også hellere  - jeg må dog forkorte det lidt så jeg har plads til det cartridge-link jeg ellers aldrig kan finde når jeg skal bruge det
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
The The er da vist noget musik? (en gut der hedder Matt Johnson).
Kan vi lige få noget korrektur!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
har man en Bellari bliver man så over entusiastisk at man tit komme til at stamme - derfor "the the"
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Matt Johnson - snart længe siden man har hørt noget fra ham. Var ret tændt på "Infected" i sin tid....
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Matt Johnson - snart længe siden man har hørt noget fra ham. Var ret tændt på "Infected" i sin tid.... |
|
|
Ja, den kunne man lige tage og genhøre - på vinyl via en Bellari riaa! Det bliver godt. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du fået prøvet den med hovedtelefoner PQR ?
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| har du fået prøvet den med hovedtelefoner PQR ?
|
|
|
Kun kortvarigt med ikke særligt gode vintage hovedtelefoner. Det lød også godt, men vist ikke så fyldigt som jeg havde regnet med. Det er måske hovedtelefonernes skyld? Jeg har et par Beyerdynamics et eller andet sted, så det må jeg da hellere prøve. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede med min AKG K271 lukkede studio bøffer af nyere ikke vintage dato Når jeg har dem i fx revox skal jeg skruge op for både loudnes og bass for at få ordentlig dybde og rum - det var ikke nødvendigt med Bellarien - hvor jeg kunne høre stolen knirke under Kieth Jarret i Köln Koncerten - jeg har før lagt mærke til mange ting som hans små mærklige lyde og sag mod flyglet men det her var ret sjovt -
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du få flere ? for det lyder som et godt køb ?
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj - prøv at læse højere oppe i tråden- der kan du se at det er Odyssey Audio der har hjulpet os til denne lille vellyd - du kan kontakte Brian og spørge hvad han kan og ikke kan
Seansmiller - som sagt har jeg prøvet med et rør jeg tog ud af min "the Fisher" - det eneste jeg kan læs er at der står west germany nederst på røret
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt nogle få rør i samlingen som skal testes i min Bellari når den ankommer. Et par Brimar og et enkelt Philips Miniwatt, alle fra 1960'erne. Jeg forventer mig nu ikke noget særligt af de rør. Efter hvad jeg har læst omkring forskellige NOS rør på the wild, wild web, så er begge mærker fra den periode vistnok lige lovlige slanke i lyden (til min smag).
Er der nogen her som har ekspertise nok til at udtale sig om Bellari'en kan håndtere 5751 rør??? (en gammel substitut til 12AX7 blot med specs som opfyldte militær krav, men har desværre samtidigt også lidt lavere gain). Jeg har et par stykker liggende af disse, og i følge Joe S fra det gale vinyl sanatorium, så skulle denne type være et generelt mere velspillende rør end 12AX7/ECC83.
Joe's Tube Lore. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |