| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan ikke udtale mig om rør - det er nærmest helt uudforsket område for mig - men et rør med lavere gain i en riaa med et i forvejen lavt gain er måske ikke det klogeste - med mindre du som jeg propper den lige ind i en effektforstærker der har muskler nok til at spille så højt det skal være uden forvrængning  Hvornår får du din Bellarina ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Når man er medlem af ASDOTIVAAB har man åbenbart ALT for travlt med at lytte til MUSIK.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at jeg skal have fat i Kjell B omkring det med de 5751 rør i stedet for 12AX7. Til at starte med glæder jeg mig bare til at høre hvad den lille røde Bellarina kan.  Jeg ved ikke hvornår jeg får den. Sælgeren fik pengene i går, så jeg venter bare på at den bliver sendt afsted (fra England). Hov... nu tikkede der lige en mail ind fra sælgeren. Han sender den afsted i morgen eftermiddag.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep - Miles Davis Isle of Wright concert med Cindy L.s "Time after Time" fik lige rykket grænsen yderligere for hvad bellarinaen kan magte - du må snart få lyttet til den Krenzler - derudover er der travlt med at få startet en kassettebåndsstafet men du har vel ikke sådan et klenodie - hvis du har så kig på vintage forum og vær med
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hmm... Når man er medlem af ASDOTIVAAB har man åbenbart ALT for travlt med at lytte til MUSIK.
|
|
|
 Og spille musik for den sags skyld. Du må komme her hjem og lytte til den Krenzler hvis den virkelig kan udradere min elskede 555A  (det håber jeg jo at den kan). __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. hvordan går det med Garrard'en Krenzler? - kan du lide dens punchy spillestil eller er du på vej tilbage til din Lencos mildere mellemhjuls sagte summen i de dybsorte plint(h)
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften de herrer!
r-l-b: Jeg har fjernet Lenco'en fra mine salgsannoncer igen.
Den skal have en chance på et tidspunkt. Man vænner sig hurtigt til ny lyd så det bliver da interessant.
Jeg har på fornemmelsen at Garrard'en har en let fremhævet bas (ikke den allerdybeste). Og jeg tror faktisk at Lenco'en har dybere bas men måske er det fordi at dens plint er mere tung (+ 5 kg) og død - CLD (MDF og Xfinér).
Men ingen tvivl om hvilken der er den pæneste.
seansmiller: Jeg glæder mig da til at se og høre den lille røde djævel hos dig på et tidspunkt. Hvis den lammebanker din smukke lille Sansui er det da guf for pengene!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
derudover er der travlt med at få startet en kassettebåndsstafet men du har vel ikke sådan et klenodie - hvis du har så kig på vintage forum og vær med |
|
|
Jeg havde en udmærket JVC DD-9 (da kassettebølgen på et tidspunkt var ekstra høj her på siden) men jeg kom til at sælge den for 100,- igen. Men det var da sjovt nok så længe det varede.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller: hvis det er for hårdt for dig at den lille Bellarina giver din 555A klø kan du jo rydde 555Aeren for indmad og sætte en bellarina ind i den - den kan snildt være i maven på en 555A
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det skal vi nok finde ud af Krenzler.  Jeg håber jo at den VP129 viser sig at være en heftig lille rødtop.  Den har jo lige den der flotte mørklødede, og let bredhoftede Sansui at skulle hamle op med, men det skulle jo være en smal sag siger du, r-l-b?  Jeg har lyttet ganske kort til Krenzlers flotte Garrard, og jeg må sige at jeg kunne lide hvad jeg hørte.  Jeg kan godt lige at den har lidt magt over tingene, især i bunden, men jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan de 2 (lenco'en) lyder op imod hinanden. Måske klogt nok at du ikke sælger Lenco'en alligevel Krenzler... endnu i hvertfald.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler: jeg ved plads og penge kan have indflydelse, men har du mulighed for det så behold dem begge - det er jo nogen gange sådan at man må se i øjnene at man hvis man ikke har råd til fx en SME 30 med SME V arm og en herredyr PU så kan man blive nødt til at have noget grej som kan det ene og noget der kan det andet - lyder Avril Lavigne bedst på Garrard'en og Britney bedst på Lenco'en jamen så er der ingen vej uden om end at beholde dem begge
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal forsøge at sige noget fornuftigt om Garrard vs. Lenco når jeg engang er på plads med DL-103SA og CineMag trafo og (en eller anden endnu ikke defineret) RIAA.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
fed ortofon arm du har knaldet på den B&o
|
|
|
Tak.  Og så var den gratis fra genbrugsstationen (armen).  Det var lidt af en opgave at få den monteret, men den sidder lige i skabet. Den får snart et vintage headshell i stedet for det midlertidige Technics som sidder på den pt. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler..... (en eller anden endnu ikke defineret) RIAA.
[/QUOTE skrev:
det er ikke så svært at definere på AK81 sprog 2 5 12 12 1 18 |
|
|
det er ikke så svært at definere på AK81 sprog 2 5 12 12 1 18 9 __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Krenzler: jeg ved plads og penge kan have indflydelse, men har du mulighed for det så behold dem begge |
|
|
Det ville nok se lidt voldsomt ud med begge på en væghylde ved siden af hinanden.  Mine rum er ikke så store.
Måske det lige kunne gå an hvis jeg flyttede lytterummet ind i min (lidt) større stue... Men så skal jeg jo have fat i en brugt DP-6 til Lenco'en.
Jeg har bestemt ikke hastværk med at sælge hverken den ene eller anden. Nu har jeg solgt så godt som alt dét jeg skulle af med for nu.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er FOR nem r-l-b.
Men det er da for "kedeligt" at købe det samme som alle jer andre!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
r-l-b skrev:
fed ortofon arm du har knaldet på den B&o
|
|
|
Tak. Og så var den gratis fra genbrugsstationen (armen). Det var lidt af en opgave at få den monteret, men den sidder lige i skabet. Den får snart et vintage headshell i stedet for det midlertidige Technics som sidder på den pt.
|
|
|
Den arm er kanon god til SPU - så finder du en mono SPU en dag så er lykken gjort __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| Krenzler: jeg ved plads og penge kan have indflydelse, men har du mulighed for det så behold dem begge |
|
|
Det ville nok se lidt voldsomt ud med begge på en væghylde ved siden af hinanden. Mine rum er ikke så store.
Måske det lige kunne gå an hvis jeg flyttede lytterummet ind i min (lidt) større stue... Men så skal jeg jo have fat i en brugt DP-6 til Lenco'en.
|
|
|
Eller en GH 242?  Sådan en ville jeg gerne prøve sammen med DL-103 hvis jeg havde "fast grund" under fødderne. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |