Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
seansmiller skrev:
r-l-b skrev:
fed ortofon arm du har knaldet på den B&o
Tak. Og så var den gratis fra genbrugsstationen (armen). Det var lidt af en opgave at få den monteret, men den sidder lige i skabet. Den får snart et vintage headshell i stedet for det midlertidige Technics som sidder på den pt.
Den arm er kanon god til SPU - så finder du en mono SPU en dag så er lykken gjort
Ja, men det skal være en mono SPU til lakplader mind you. Jeg var lige ved at byde på en for et par uger siden på eBay, men der var andre ting som skulle bruges penge på. Sådan er det når livet udenfor hifi tilværelsen en gang imellem trænger sig på.
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
seansmiller skrev:
krenzler skrev:
Godnat de herrer.
Jeg tror også at det snart bør hedde godnat herfra. Min chef forventer vistnok en eller anden form for arbejdsindsats fra mig i morgen.
endnu et eksempel på når kapitalismen stikker sit hæslige fjæs frem - som om det ikke var nok at være fysisk tilstede - hvad vil de eje os - vogn til kamp ..... bla bla bla... (.!"#€%& pang going så blev det spøgelse fra fortiden "ghost-busted" )
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
Forresten:
på min " The Fisher" er der metal skaller om forforstærker rørene for at forhindrer - ja at noget forstyrre dem (ikke særligt tekniskt forklaret) men hvorfor er der ikke det på nye forstærkere og på fx Bellarien ?? - Er det bedre at det se smart ud end at det er skærmet?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
Forresten:
på min " The Fisher" er der metal skaller om forforstærker rørene for at forhindrer - ja at noget forstyrre dem (ikke særligt tekniskt forklaret) men hvorfor er der ikke det på nye forstærkere og på fx Bellarien ?? - Er det bedre at det se smart ud end at det er skærmet?
Vintage-utstyr er ofte ikke fullstendig innkapslet i et metall chassis, og der kan være mange forskjellige kretsløp i samme enhet, noen som opererer med radio-frekvenser. Så må de forskjellige funksjoner avskjermes grundig så de ikke forstyrrer hverandre.
Moderne RIAA-forsterkere har sin eneste kretsfunksjon helt innkapslet i metall (et metall-chassis) og så er det ikke lenger så viktig med de enkelte rør-skjermer. Og din Bellari har en metallskjerm på toppen av røret. Den er ganske effektiv.
Dessuten: moderne RIAA-forsterkere kan ha meget korte signal-baner fra rørene til lavohmige buffer-kretser, som i seg selv beskytter mot støy pga den lave impedans. Det gjelder f.eks. Bellari.
Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
Dessverre er det ikke så god sammenheng mellom det pene utseende og god lyd - ofte kan det være motsatt. Det gjelder ikke minst produkter fra Kina. En bekjent av meg har denne Yaqin'en - den står dog parkert da han foretrekker å benytte sin vintage Pioneer SA-900 RIAA i det daglige. Tror jeg skal låne den og sammenligne med Bellari.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum