Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Standerhøjttalere til max 14.000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Er stor lyd for små højtale i altid lige med at bass er bliver hævet, da det jo fysisk umulig, at opnår denne lyd på anden måde.

Så jeg ville hele gå efter en højtale der spille ren og neutral og så købe en rigtig god sub bas til at tage sige af bassen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg er også landet på Dynauido Focus 140 efter at have prøvet meget, bl.a Dali, Snell og B&W. Hvis du hellere vil høre på musik (følelser, sjæl og nerve) end på stereoanlæg (detaljer, varme, etc.) så er Dynaudio mit bedste bud. Jeg tror altså at nogle anmeldere forveksler detaljerigdom med fremhævede frekvensområder. Detaljerigdom er selvfølgelig når du kan høre sveden springe fra musikerens pande og se Michael Jackson grimasser bøjet i plastic. Det er detaljerigdom og det har jeg bedst fundet med Dynaudio. Der er alligevel de færeste der gider bruge timer foran stereoen hvis man konstant bliver pisket med sprøde guitarstrenge. Men det lyder selvfølgelig imponerende nede i hifi-butikken med alle de guitarstreng og smaskelyde man kan fremhæve med gode indspildninger på slette anlæg ;-)

God tur ud i hifi-junglen

Kristian
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 04 September 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Breaker skrev:

floe skrev:

Jeg vil heller ikke anbefale andet end Focal så! Hvis jeg en dag får Dynaudio vel jeg ikke anbefale andet end dette

Synes jeg har hørt noget lign før, bare fra en anden person på dette forum.

Præcis! Man skal passe på med at kaste med sten når man selv bor i et glashus Nåh lad os lade den ligge

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også jeg vil anbefale dig at lytte på Dynaudio Contour 1.4 eller Jm-Lab Electra 1007. Jeg ved godt at disse højtalere er noget dyere men du får bestemt også bedre opløsning. Til den pris kunne du jo også måske få fingrene i et brugt sæt Gamut L3, og de er endnu en tand bedre.

Held og lykke med jagten.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hvad med de her Amphion, har ikke hørt dem selv, men anmelderen er da tændt på dem og de ser da ihvertfald pænt smarte ud!

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1886&zoneid=3

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 04 September 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

De nye DLS er lige landet i Tape Connection. Var forbi og høre gulvmodellen i dag. De virkede ret lækre. Så også de havde de nye standerhøjttalere stillet op til test Hørte dem desværre ikke, men var lige henne og tjekke dem. Finishen var i hvert fald flot.

Jeg ville også give Amphion Argon 2 ann. et lyd. Jeg har et andet sæt fra Amphion og de spiller super i mine ører.

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Kob de Jmlab 907be Inkl stander til 9k hos hififreaks De er langt bedre end feks dali/dynaudio.

Jeg har et par sådanne, og er meget tilfreds. Jeg bruger dem sammen med Electrocompaniet, som jo er lidt i "familie" med Abrahamsen. Jeg har haft dem i 2½ år nu, og jeg føler ikke noget behov for at skifte dem ud med noget andet. Se evt. mere om dem på præsentationen af mit setup her

Mvh
Søren
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 04 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Måns skrev:

stineamalie skrev:
Jeg ville lytte lidt til ATC, især scm 11 som ligger på 11k. Så kan du bruge resten på standere, eller ølkasser, til st stille dem på.
Ved du, hvem der forhandler disse højttalere? Jeg kunne godt tænke mig at give dem et lyt.

Pouls Audio Butik.

Giv ham et ring.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hej .

Jeg tror jeg ville prøve at lytte til Aurum Cantus, V3M, de fås lige for tiden til 11.000. eller hvis du lige har et par tusser extra, så er der ingen tvivl Aurum Cantus volla, så tror jeg du er solgt, og nej jeg får ikke penge for at reklamere, men jeg er bare selv meget begejstret for disse højtaler.og jeg er selv ved at købe et sæt af de større gulv "modeller". 

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Sendt: 05 September 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Måns skrev:
Tak for forslaget.

Jeg har selv lyttet til Dynaudio Focus 140 i Tape Connection. De lyder ganske udemærket. Jeg havde dog lidt svært ved at sammenligne dem med lyden fra de to førnævnte høfttalere, da jeg ikke kunne lytte til dem i samme rum. Desuden kan jeg ikke helt ignorere en artikel som denne, hvor Dali Ikon 2 får bedre kritik end Dynaudio 140, på trods af at 140'eren koster 2 1/2 gange så meget: www.hifiklubben.com/files/test/Dali/DALIIKON2_JP_200511.pdf

I Tape Connection nævnte de en ny højttaler, DLS M60, der skulle være på trapperne. Nogen der ved, om den er værd at vente på?

Er der evt. nogle bud på højttalere i prisklassen, som er gode som brugte?

Jeg kan tilslutte mig konklusionen på nævnte test...mere eller mindre ihverttilfælde. Jeg havde Ikons storebror Mentor 2 hjemme sammen med Focus 140. Hvor mentors diskant er mere åben, luftig men måske også en smule skarp, er Focus mere varm og sød men måske også mere lukket.

Da min største bekymring mht musik lytning er at få skåret ørerne af en skarp diskant, faldt valget på Focus.

Derudover kan jeg forstille mig at Mentor har bedre filterkomponenter end Ikon og derfor en bedre diskant oplevelse. Falder dit valg på Dali forslår jeg derfor at du sikre dig at dit Abrahamsen setup ikke også tenderer spids diskant.

Derudover har Focus lidt mere krop via en lille hævning i den øvre bas. Denne hævning klær meget musik men kræver meget luft bag højttaleren hvis ikke det skal blive en belastning.

Ligesom diskussionen mellem gulvhøjttaler kontra standerhøjttaler og det meste andet hifi er det altid et kompromis. Held og lykke.

Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

HugoB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2008 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke om du har besluttet dig -men System Audios SA2K Master er altså et lyt værd. De findes af og til i en brugt udgave til dit budget. Det er en kult højtaler! Se evt anmeldelse her på dette site.

Jeg har dem koblet til en Primare I30 med Silversonic Revelation kabler.

Go jagt

Til top Vis HugoB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HugoB

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 05 September 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

HugoB skrev:
Det er en kult højtaler!

Er det sådan noget religiøst noget?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 September 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve med GamuT Phi3. Ejer dem selv, og er rigtig glad for dem. Udover lyden, som jeg synes er rigtig
lækker, så er designet også lige i skabet. De kan med fordel suppleres med en sub, da det selvfølgelig er begrænset, hvor
meget bas man kan trække ud af en 5,25" enhed. Dog har man, som High Fidelity skrev, ikke på fornemmelsen, at der
mangler noget i bunden, før man sætter en større højttaler/sub til i direkte sammenligning.
Mener i øvrigt, at Hifi Choice skrev om Phi5 (storebroderen med samme enheder), at det var en af de mest lineære
højttalere, de nogensinde havde målt. Den fik derudover en Editors Choice Award. Phi5 har dog ikke fået nogen speciel god
anmeldelse her på siden.

Men ja, giv Phi3 et lyt - super mellemtone/top og tårnhøj WAF
Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Måns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Kære alle

Tak for alle de eftertænksomme, sjove og bevægende svar samt alle de personlige beskeder, som virkelig varmer på en regnfuld efterårsdag.

Det er ikke let at brænde ca. 14.000 kr. af, hvis de skal gå til to nære venner de næste mange år.

Mit næste træk vil være at bevæge mig ned i Tapeconnection og lytte til den nye DLS M60 og sammenligne den med Focus 140. Hvis M60'eren gør et markant større indtryk på mig end 140'eren, er jeg nok solgt (eller rettere: højttalerne er nok solgt). Hvis højttaleren gør et mindre markant indtryk, har jeg begrænset feltet til 5-6 andre højttalere, som jeg vil give en chance.

Til top Vis Måns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Måns

imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Sendt: 05 September 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Sælg din forstærker og CD. Køb en Squeezebox og et sæt AVI ADM9.1 og et digitalt signalkabel - mere skal du ikke bruge. Du får
ikke noget bedre. Heller ikke til 40.000kr. Jeg solgte mine 1 uge gamle GamuT L3 efter at have hørt de små kasser fra AVI.

Beklager det lidt off-topic emne, men:

Hej AM-E,

Har du modtaget dine ADM9.1 ?

Jeg modtog mine i sidste uge, men har desværre ikke haft tid til at lytte til dem endnu.

MVH

Tommy
Til top Vis imac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imac

BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil lige nævne Audio Vectors S1 serie. Har selv signature modellen, og mine ører fandt den noget bedre end B&W 805 og Dali Mentor2. Den har en ret fantastisk tør og punchy bas med en rigtig fin opløsning og god rumfornemmelse selv om man ikke sidder i sweet spot. Gør dig selv den tjeneste at lytte til dem, du kan i øvrigt altid opgradere dem.

/BJ

Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

imac skrev:
AM-E skrev:
Sælg din forstærker og CD. Køb en Squeezebox og et sæt AVI ADM9.1 og et digitalt signalkabel - mere skal du ikke bruge. Du får
ikke noget bedre. Heller ikke til 40.000kr. Jeg solgte mine 1 uge gamle GamuT L3 efter at have hørt de små kasser fra AVI.

Hej AM-E,

Jeg modtog mine i sidste uge, men har desværre ikke haft tid til at lytte til dem endnu.

MVH

Tommy

Jeg tvivler på at du får noget objektivt ud af svaret

Spøg til side, AM-E har ret til at være glad for sine højttaler - de spiller sikkert også ganske fornuftigt

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

BMJ73 skrev:

Hej

Jeg vil lige nævne Audio Vectors S1 serie. Har selv signature modellen, og mine ører fandt den noget bedre end B&W 805 og Dali Mentor2. Den har en ret fantastisk tør og punchy bas med en rigtig fin opløsning og god rumfornemmelse selv om man ikke sidder i sweet spot. Gør dig selv den tjeneste at lytte til dem, du kan i øvrigt altid opgradere dem.

/BJ

805S er efter min mening også lidt af en fejlkonstruktion

imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Sendt: 05 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

imac skrev:
AM-E skrev:
Sælg din forstærker og CD. Køb en Squeezebox og et sæt AVI ADM9.1 og et digitalt signalkabel - mere skal du
ikke bruge. Du får

Hej AM-E,

MVH

Tommy
Jeg tvivler på at du får noget objektivt ud af svaret Spøg til side, AM-E har ret til at være glad for sine højttaler - de spiller
sikkert også ganske fornuftigt

Ganske fornuftigt !! De er da verdens klasse ;-)))

Nej, spøg til side, jeg har iagttaget at visse personer har deres mening om hvad der er bedst. Problemet lader til at være at mange udtaler sig
uden at have lyttet til det produkt de udtaler sig om.
Jeg ved ikke om ADM9.1 lyder bedre end så meget andet, for det har jeg ikke det store grundlag for at vurdere, og det tror jeg heller så mange
andre har, al den stund at de ikke kan købes i en butik herhjemme. Netop dette gør jo nok at højtaleren ikke bliver særlig udbredt herhjemme,
selvom den så spiller nok så godt.

MVH

Tommy

Til top Vis imac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imac

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 05 September 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

imac skrev:
AM-E skrev:

Hej AM-E,

MVH

Tommy

Hej Tommy. De spiller fantastisk. René Jensen fra Vassago Hifi har selv købt et par, så jeg er spændt på, hvad han synes om dem. Jeg har selv solgt mine GamuT L3, som var sat sammen med Naim og tidligere Densen. En kombination som kostede det 4-5dobbelte af, hvad et sæt ADM9.1 koster. Jeg har bestemt ikke fortrudt købet af AVI ADM9.1. Jeg har ikke haft bedre lyd i stuen, og jeg ved, at jeg ikke er den eneste med den holdning. "Gæst" fra vores forum har f.eks skiftet hele sit Linn system ud til fordel for et sæt ADM9.1 + ADM9.1 sub.

En del folk herinde tror, at det hele skal koste mere end 50k, være håndbygget i Frankrig og skal sættes sammen med en tung kasse, før der kan tales om "high-end" - ellers duer det ikke. Opfattelsen af Hifi er så forældet herinde.

Bare vær' glad for dine højttalere. De spiller godt. Du må gerne sende en PB, så snart du har fået lyttet mere

Mvh.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes