| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ADM9.1 lyder som at de er "den hellig grail" inden for højtaler
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
De ADM9.1 lyder som at de er "den hellig grail" inden for højtaler  |
|
|
Ja, lyder sku lidt sådan.
Kunne være man skulle prøve at blive forhandler disse, jeg mener at hvis de virkelig lyder så meget bedre at alt andet kendt grej så skulle der nok være en skilling at tjene.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Kunne være man skulle prøve at blive forhandler disse, jeg mener at hvis de virkelig lyder så meget bedre at alt andet kendt grej så skulle der nok være en skilling at tjene.
|
|
|
Der er intet helligt over dem. Højttalerne er så simple som muligt - men selve teknikken er genial. Der er ikke brugt penge på unødvendigt marketingsgejl og tryllestøv fra hellige miner i Israel. Hvis man havde lidt kendskab til opbygning af højttalere og delefiltre, ville man straks se fordelen i at have aktive delefiltre. Aktive delefiltre er selvfølgelig ikke bare noget, man laver - men når de opbygges korrekt, så har de en kæmpe fordel. Og den er altså ret hørbar. Så kan du tilføje en kraftig forstærker, en god forforstærker og en high-end DAC. Man skal være naiv og ignorant, hvis man tror, at det kun er Vienna eller højttalere til over 20k der er kvalificeret som ægte "HIFI". Sådan var det i gamle dage. Tiderne er en anden i dag, og det kan laves meget bedre til få penge - det er bare få producenter, som gider at gøre det. "An audiphile preamp needs an area about 35 sq.mm! It's an utter waste
of the customer's money to put it in its own box with its own power
supply"AVI er ikke nye. De har trods alt været i branchen i adskillige år. Ashley James er heller ikke hr. hvem-som-helst. Han var frontmanden i ATC, inden han gik solo. Det er utroligt, at folk bliver så negative, når man kan få noget godt hifi til rimelige penge. Handler det ikke om god lyd? Eller handler det om at have det dyreste anlæg? No wonder at folk føler sig trådte over tæerne, når man udfordrer dem med et anlæg, som koster en 1/4, og som samtidig lyder bedre. Hvordan nogen (inkl. jeg selv) gider at hoste 30.000kr op, og spendere dem på en (ex.) Naim SuperNait, er mig en gåde. Ak ja, Jorden er flad, og berylliumdiskanter er vejen frem  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
Der er kun en lille håndfuld forhandlere i UK. Ellers skal du købe direkte fra fabrikken. CinemaSound i Norge havde model 9.0, men den kostede noget over 20k. Netop derfor er der et begrænset antal forhandlere. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de her to, bare for at komme med et par ekstra dark horses? SVS MBSXTZ 99.26Fælles for de begge er at de benytter komponenter der findes i højtalere med nogle helt andre prislapper på. Jeg har ikke hørt de, men de har begge et godt buzz, har fået gode kritiker, og burde derfor være værd et kik
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tyske højtale mærker er jo ikke særlig kende i lille DK, selv om de altid for god anmelde.
Hvis man skal sætte en surround system op med højtaler fra ADM (til en hjemmebiograf), hvilken opsætning skal man gå efter ?
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae der er jo mange gode ting på markedet. Først og fremst skal man holde sig væk fra noget 3dx har haft med at gøre.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige Dali Mentor 2 eller Monitor Audio GS. Du kan da ihvertfald få mange gode højtaler til 14 kr.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Avance Signature 3 Mk. 1-3. Få standerhøjttalere kan følge med her. Og så koster de kun ca. 3,5K brugt. Der er således overskud til en sub eller 2 hvis det ønskes.
|
| Til top |
|
| |
detoch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv at se om du kan finde et sæt Dali RS3 Euphonia brugt... dem er jeg Meget overrasket over. De spiller simpelthen overbevisende, selv på et anlæg, som mit der ikke er vildt imponerende.
__________________ 50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DATs ICON er de bedste stander hter jeg har haft og hørt. DAT har desværre haft problemer med at skaffe kabinetter til dem så ved ikke om de kan levere et sæt. Du burde tage forbi og høre dem når du alligevel render ned i tapeconnection hele tiden, ved de har et sæt demo da de lige har taget mine icon i bytte for af have noget folk kunne lytte på. De koster ca. 9500 kr. for et sæt med WBT terminaler som jeg mener man bør ofre.
http://www.danskaudioteknik.dk/

|
| Til top |
|
| |
Måns Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for jeres fortsatte interesse i mit projekt vedr. køb af højttalere. I mellemtiden har jeg imidlertid fået anskaffet mig et par højttalere. Valget faldt på Dali Mentor 2, som jeg indtil videre er meget tilfreds med. Jeg synes det fungerer godt med mit anlægs varme lyd kombineret med højttalernes neutrale gengivelse af musikken.
Mvh. Måns
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Hvad med de her to, bare for at komme med et par ekstra dark horses?
SVS MBS
XTZ 99.26
Fælles for de begge er at de benytter komponenter der findes i højtalere med nogle helt andre prislapper på. Jeg har ikke hørt de, men de har begge et godt buzz, har fået gode kritiker, og burde derfor være værd et kik 
|
|
|
XTZ 99.26 har jeg stående her hjemme, og købte dem egentlig på baggrund af de kanone anmeldelser de har fået. Jeg har slet ikke fortrudt købet....for de spiller ikke mindre end super godt :-P __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du burde nok også høre Montana Monitor, som ganske vist er lidt dyrere, men det kan jo være at importøren har et godt tilbud, eller et par brugte - nogle Montana ejere har opgraderet til større modeller, har jeg bemærket. Har dem selv - med en subbas, om ikk ealtid er tændt, fordi jeg har tendens til at glemme det. MM går ret dybt, f.eks. med Roxy's Avalon eller Boz Sgaggz (ka ikke stave hans efternavn tror jeg)... http://www.high-performance.dk/monitor.html__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups - modtog lige nu nyhedsbrev fra high-performance:
"Det er med stor glæde at kunne bringe nyheden om
at jeg den 1. januar 2009 åbner dørene for det nye showroom. Lokalerne er på 70
m2 og kommer til at omfatte to lytterum (ét stort og ét mindre, samt
lagerfaciliteter). Adressen er Laurentsvej i Bagsværd, blot 500 meter fra
Bagsværd S-station, 500 meter fra Hillerød motorvejen og to kilometer fra
Helsingør motorvejen."
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
ZAP4EVER Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakob
Går og overvejer et par XTZ 99.26 istedet for mine Audio Vector MI3 avantgarde. Er det muligt at kigge forbi en dag evt. med en DOXA 73 Signature under armen og lytte til dem du har stående en times tid inden jeg selv anskaffer et par?
vh.
Ole
Jakob M skrev:
ManicMiner skrev:
Hvad med de her to, bare for at komme med et par ekstra dark horses?
SVS MBS
XTZ 99.26
Fælles for de begge er at de benytter komponenter der findes i højtalere med nogle helt andre prislapper på. Jeg har ikke hørt de, men de har begge et godt buzz, har fået gode kritiker, og burde derfor være værd et kik 
|
|
|
XTZ 99.26 har jeg stående her hjemme, og købte dem egentlig på baggrund af de kanone anmeldelser de har fået. Jeg har slet ikke fortrudt købet....for de spiller ikke mindre end super godt :-P |
|
|
|
| Til top |
|
| |