| Forfatter |
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mirro,
Godt gået!
Hvis du har mulighed for det, så flyt lidt rundt på dem. Ud fra væggen, længere eller kortere fra hinanden.
Prøv dig frem. Det kan virkelig give noget.
Det tog mig 3 måneder at finde det rigtige sted til mine.
Hvilken amp driver du klonerne med?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for roserne - men helt pæne er de ikke hvis man studerer dem tæt på...
Jeg tror ikke at det vil bevirke det store hvor de står henne 
Flytter måske også indenfor en månedstid og så skal det hele stilles op igen
Min forstærker er en JVC RX-6000R til 2.000 dask i Bilka for et par år siden 
Jeg skulle starte et sted med at opgradere mit anlæg, læste i en artikel at højttlaerne udgjorde 45% af anlægget og forstærkeren kun 25%...
Regner med at bygge en CC Two som center, et par Response ONE til baghøjttalere (kæresten synes de skal hænge på væggen)...
Mht. sub er jeg lidt i tvivl Synes egentlig det spiller fint uden....
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirro skrev:
Jeg tror ikke at det vil bevirke det store hvor de står henne  |
|
|
JO! Placeringen har virkelig stor betydning.
Jaja, det er nogle tunge bæster at flytte rundt på, men prøv at sætte dem ud midt i rummet.
10 mod 1 på at bunden forsvinder eller i hvertfald bliver markant lavere.
Jeg troede længe at have fundet "stedet", men nej. En pludselig indskydelse fik mig til at give en halv meter mere mellem dem. Til gengæld kom de 20 cm tættere på væggen. Hvorfor jeg ikke prøvede det noget før må tilskives dovenskab. De lød jo så godt. Nu lyder de bare meget bedre.
Når du nu har bygget sådan en fin højttaler skulle du tage det sidste skridt og placere den ordentligt.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, misforstå mig nu rigtig her 
Jeg regner med at flytte indenfor en måned, så skal det hele stilles op på ny...
Med min reciver, vil det så have nogen indvirkning ?
De skal vel også være "tilspillet" inden man flytter dem 
Men jeg vil da gerne om du vil beskrive hvor de lyder perfekt for dig - afstand til bagvæg, evt sidevægge, afstand imellem dem, vinkling, osv osv...
Evt tage et billede også 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirro skrev:
Hov, misforstå mig nu rigtig her 
Jeg regner med at flytte indenfor en måned, så skal det hele stilles op på ny...
|
|
|
OK. Når du flytter det nye sted, ind så start med at placere højttalerne
Citér:
Med min reciver, vil det så have nogen indvirkning ?
|
|
|
Højst sandsynligt, men jeg kender den ikke.
Citér:
De skal vel også være "tilspillet" inden man flytter dem 
|
|
|
Jep. De er nemmere at placere når de er spillet til.
Klart nok egentlig.
Citér:
Men jeg vil da gerne om du vil beskrive hvor de lyder perfekt for dig - afstand til bagvæg, evt sidevægge, afstand imellem dem, vinkling, osv osv...
Evt tage et billede også  |
|
|
Digicam er i stykker.......
Som så mange andre har jeg en lidt umulig stue, så højttalernes placering er ikke fuldstændig symmetrisk i forhold til stuen.
De står ca 50 cm fra bagvæggen. Der er vel 130-140 cm mellem dem.
Her er et billede, men der er sket en del - både med klonerne og stuen - siden da. Men det er nogenlunde der de står:
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe,
Rigtige Hifi freaks køber da bolig efter akustik og glemmer alt andet 
Skal "bare" lige have overtalt den anden halvdel til at det er det vigtigste - hvis det lykkes bliver jeg bilsælger 
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor slidstærkt er det Vinyl Finer?
Spørger da jeg, og min bedre halvdel, har overvejet at bygge et tv/anlæg bord/reol ting. Skal være kirsebær/look, og det koster ca en halv arm og lidt af naboens, hvis man skal købe et sådant.
Nytter dog ikke meget hvis det vinyl finer ikke kan holde til, at man sætter ting på det? __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse. 
Slidstærkt ? Hmm, hvis du bare skal bruge det til at sætte fjernsyn, anlæg osv på er det ihvertfald fint holdbart 
Men hvis du vil bruge det til decideret sofa bord, ved jeg ikke om det kan holde...
Har lige været rundt og mærke lidt på møblerne i stuen og på højttalene - det virker som om de er lige holdbare...
Prøv evt at høre af i C Flaunskjold - de ved det sikkert... ligger også i Aalborg 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse. |
|
|
Betyder sådan set bare, at man ikke skal kaste med sten, hvis man bor i et glas hus
Det er bare til fjernsyn og anlæg og sådan, og ikke som sofabord.
Tænkte bare på, om det ville lave nogle grumme mærker i det vinyl pga. vægten og sådan. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg er blevet klogere idag 
Hvis du bare skal bruge det til fjernsyn vil du sagtens (tror jeg) kunne bruge vinylfineren...
Det er vel sjældent at man flytter fjernsyn og anlæg ? Eller er det bare mig ??
Vil du være sikker på at undgå mærker, så køb noget filt og sæt det på under fjernsynet...
Lavede lige en prøve på mine højttalere, de kunne sagtens tåle atblive prikket til med en stump genstand - trykkede rimelig til...
Det må egentlig også afhænge af hvilke materialer du bruger under - hvis det er for blødt vil der blive mærker.... Ellers tror jeg bare det er at gå igang
Husk billeder undervejs...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver det i mdf hvis det bliver til noget.
Afhænger dog af: 1) Slidbstandigheden af det finer (lyder til at være ok, men skal lige testets) 2) At jeg kan finde nogle passende hængsler eller lign. så jeg kan sætte glaslåger i (i siderne). 3) At jeg kan finde en pæn strøm-afbryder til at sætte på fronten (eller andet tilgængeligt sted), så jeg kan afbryde det hele med et tryk.

Edit: ellers kan jeg bruge den her http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=20141 under vores tv.. har den også i soveværelset, så det ikke laver mærker i kommoden. Kan så også drejes, hvis man har brug for det, og 70kr er jo ikke alverden  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at det er plastik(lignende), så pas på varme fra apparaterne
__________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ohh, hmm.. mine nuværende apperater bliver ikke varme.. men det er måske et problem med nye sager.. specielt forstærker, som jeg snart gerne vil udskifte?
Men, tak for heads-up  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm,
Jeg kan forstå at man ikke skal sætte en varm gryde på det her finersjov - men at varmen fra en forstærker skulle ødelægge noget tvivler jeg på 
Det handler vel bare om at sørge for der er lidt luft over den 
Ting i solen bliver jo MEGET varme - og det burde det kunne holde til 
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - formodninger er alle f**kups moder
Jeg formoder ikke at der sker noget, når jeg stiller noget varmeudviklende på noget letantændeligt materiale.
Nej helt ærligt så går jeg heller ikke ud fra at katastrofen indtræffer. Jeg siger bare at det ikke gør noget, at man lige har det i baghovedet.
Man regner jo heller ikke en kaffemaskine for noget særligt, men ikke desto mindre forlanger brandtilsynet, at den skal stå på brandfast underlag på mit kontor. __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan købe fyrretræs-finer til lidt over prisen på mdf i ca samme tykkelser. Så jeg tror det nemmeste er, at lave det møbel i finer i passende tykkelse/dybde, og derefter bejse og lakere det i passende farve.
Nogen indskydelser? __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste Højtaler, Sofaborde,Lampeborde,TV Borde & osv. er jo Træ
med Finer vinyl på, for at få det til at ligne rigtigt træ!..
har selv et lang bord på mit værelse, og det er en plade med vinyl finer på, og den kan holde til rigtig meget  men skal lige siges at hvis du flytter ting mange gange nok, så kommer der slid mærker
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon der er tale om vinyl på et bord? Jeg tror snarere, at det er melamin, som er meget brugt i møbelindustrien til lidt billigere møbler. Det er meget hårdt og tåler f.eks. varme genstande bedre end rigtig finér. Melamin findes i mange farver og med alle mulige træstrukturer.
Mit eget TV-bord er beklædt med dette i bøgestruktur. Nydeligt, men når man kommer helt tæt på, kan man godt se, at det ikke er ægte. Men slidstærkt, det er det.
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. troede bare det var det.. hehe.. men har da et Computerbord med vinyl finer
|
| Til top |
|
| |