Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L7 / Neeper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

DPetersen

Jeg har vel haft mine L5'er i omkring 1½ år, og jeg er rigtig glad for dem. Jeg synes, de fungerer virkelig godt sammen med Pathos Logos - de "komplementerer" hinanden godt, og så har Logos'en jo også masser af kræfter.

Jeg har desværre ikke haft råd til at opgradere min gamle cd-afspiller til en ny model, der er på niveau med resten af anlægget, hvilket er lidt ærgerligt, for den trækker nok helhedsindtrykket lidt i den forkerte retning. Den har rør i udgangen, hvilket passede fint sammen med mit gamle anlæg (Acurus og ProAc), men her bliver der for meget rør-blødhed og for lidt præcision. Og så er det jo også en afspiller til godt 6.000 kroner - man skal vel op i noget til 20-30K, før det er på niveu med resten af anlægget, og den slags penge ligger jeg ikke inde med for tiden

Men en GamuT CD3 ville nok pynte på det hele, vil jeg tro

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Nå nu har jeg hørt på noget neeper, og må sige at de spiller godt. Men jeg må hellere lige få lyttet lidt på Gamut's L7 igen da det er for lang tid siden jeg har hørt dem til at jeg kan lave en sammenligning. Men efter hvad jeg umiddelbart kan huske så kan jeg bedst lide bassen på neepers højtaler og det dybe bredde lydbillede. Men som skrevet før så må jeg hellere lige få genopfrisket min hukommelse

Men en tak til Kenneth fra Omega Audio for et par gode timer i godt selskab og til god musik.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Har du fået hørt Gamut og derved opfrisket din hukommelse

Jeg spørger fordi at jeg nok er kommet lidt i samme sitiuation som dig, at jeg gerne vil lytte til et par Neeper, men også andre højtalere og inden jeg køre hele landet tyndt vil jeg også gerne have lidt indput

Har du fået valgt hvad du vil have og vigtigst af alt har du fået købt?????

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det kan godt betale sig at høre på Neeper, det er en RIGTIG god højtaler. Og så er der rigtig hyggeligt inde i Omega Audio!
Jeg mangler selv at få hørt på Gamut (L3 eller L5), så jeg har lidt at sammenligne med. Jeg har store forventninger til L3, så glæder mig - bare jeg ikke bliver skuffet...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Har du fået hørt Gamut og derved opfrisket din hukommelse

Jeg spørger fordi at jeg nok er kommet lidt i samme sitiuation som dig, at jeg gerne vil lytte til et par Neeper, men også andre højtalere og inden jeg køre hele landet tyndt vil jeg også gerne have lidt indput

Har du fået valgt hvad du vil have og vigtigst af alt har du fået købt?????

Godaften Pierre

Jeg må krybe til korset og indrømme at jeg ikke har fået hørt Gamut's L7.

Jeg har efter jeg har fået lyttet til neeper højtalerne (som var kombineret med accuphase e450 integ. nordost frey signal- og heimdal højtalerkabel og en accuphase cdafspille) tænkt over at jeg egentlig ikke syntes der var nogen forskel af betydning i forhold til det jeg havde. Jovist var bassen lidt mere nuanceret men til gengæld lød diskanten og i det hele taget toppen på L3 Bedre. Det bunder nok ud i at jeg havde Bladelius thor mkII og freja. Jeg syntes at Thor mkII har en bedre top end accuphas'es E450. Jeg tror bestemt ikke det er neeper der halter nogle steder, men:

Da jeg har L3 så besluttede jeg mig for at jeg hellere ville prøve at parre mine L3 med noget de fortjener, da jeg jo har læst på forskellige forum's og test's om hvor henrykte folk er for dem når de kombineres med den rigtige forstærker. Så derfor har jeg ledt efter grej der ville godtgøre kvaliteten af L3. Jeg har ind til for ganske nydelig som skrevet i første spalte haft Bladelius Thor mkII og Bladelius Freja til at gengive musikken på mine L3.

Selv om jeg syntes at det lød rigtig godt, så har jeg på grund af min nysgerrighed derfor nu udskiftet Thor mkII og freja med andet grej.

Jeg syntes nu jeg er meget tæt på målet, og jeg syntes ikke der rigtig er noget at være utilfreds med. Jeg må indrømme at L3 bare følger med når der sættes bedre grej til dem.

Mine L3 bliver stående i meeeget lang tid endnu da jeg er blevet endnu gladere for dem.

Jeg har dog også fået fortalt at man slet ikke har hørt neeper's potentiale før man har hørt dem med noget godt rørgrej. Men jeg kan så sige at det samme gælder for L3

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Og så er der rigtig hyggeligt inde i Omega Audio!
Jeg mangler selv at få hørt på Gamut (L3 eller L5), så jeg har lidt at sammenligne med. Jeg har store forventninger til L3, så glæder mig - bare jeg ikke bliver skuffet...

Jep rigtig hyggeligt er der. Du kan godt glæde dig til L3, men du kan også blive skuffet.

L3 er placeringsvanskelig, så setuppet skal være ordentlig sat op. Men hvis opstillingen er nogenlunde så spiller de altså også godt og det er ikke nødvendigt med toe in. Skriv gerne igen når du har fået lyttet lidt på dem.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Asklepios skrev:

Og så er der rigtig hyggeligt inde i Omega Audio!

Jep rigtig hyggeligt er der. Du kan godt glæde dig til L3, men du kan også blive skuffet.

L3 er placeringsvanskelig, så setuppet skal være ordentlig sat op. Men hvis opstillingen er nogenlunde så spiller de altså også godt og det er ikke nødvendigt med toe in. Skriv gerne igen når du har fået lyttet lidt på dem.

Spændende med dine L3 og at du ikke har villet skifte dem ud. Hvad spiller du på nu DPetersen (forstærker altså?).
Det bliver spændende at ligge øre til L3 og L5, evt. Phi 5 - jeg syntes bare ikke lige jeg kan finde et sted og lytte til dem. Men jeg forventer også en tur mod vest og nord i løbet af foråret!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Sendt: 22 December 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer

Det er da lige før man skulle åbne sig en GamuT hjemmebutik her i det midtjyske..... det er rigtigt der kan være ret så langt mellem forhandlerne. Hvad med Expert i Varde, de har da haft en del og Amfora i Lemvig har da også en del.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu erhvervet mig Pathos TT til mine L3'ere. Jeg har ikke fortrudt et sekundt.

Der er ret stor forskel på phi5 og L5, men det kan hr. sikjær fortælle mere om

Du skal i øvrigt være velkommen forbi til en demo af L3 når du engang kommer til Jylland. Det kunne jo være at der var en demo et andet sted i nærheden af mig af L5

Expert i varde forhandler stadig gamut, men har desværre ikke noget stående lige nu.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Rør på Gamut, ja hvorfor ikke... Umiddelbart må det lyde fantastisk, dog jeg aldrig har hørt det. Men det ligger godt i munden, "Gamut og rør".
Nå, men det lader til at der ingen mulighed er for at høre dem i KBH eller omegn - måske KT-radio? Ellers må jeg have det til gode til jeg skal "Danmark rundt" for at lytte!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville skynde mig og lytte lidt på gamut hvis jeg var dig.

Jeg mener ikke de laver L-serien mere, og da den nye serie er meget dyr, så tror jeg der bliver langt imellem det at kunne se en gamut højtaler fra L-serien på KSB.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jeg også lidt bange for...

Det er deres nye S-serie der overtager, ik? Nogle der ved hvad den kommer til at koste?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 December 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

MIDTJYSKE?!?!

Så synes jeg da, at det er oplagt at besøge Acoustic Force, som netop ligger i midtjylland, for en demo!!

De er ligeledes bestykket med sublime Scan Speak (revolator og illuminator) og der er heller ikke sparet på filteret...

Kabinetterne er dog ikke så avancerede og dermed er priserne heller ikke så høje, men jeg vil absolut mene at lydkvaliteten er på samme høje niveau. Hvad man så bedst kan lide, er jo op til ørerne.

Jeg kan som en værdig konkurrent til L7 nævne Acoustic Force Hera...

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

S3 med stander mener jeg starter ved 115.000.  Mener det står i indlægget fra messen 2008

I Pathos TT er der kun rør i indgangstrinnet, så denne kombination til L3 er bare super. Det ligger godt i munden, men er endnu bedre for chokoladesneglene

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

MIDTJYSKE?!?!

Så synes jeg da, at det er oplagt at besøge Acoustic Force, som netop ligger i midtjylland, for en demo!!

De er ligeledes bestykket med sublime Scan Speak (revolator og illuminator) og der er heller ikke sparet på filteret...

Jep, det ville være en god ide at kigge forbi. Jeg har ikke selv hørt disse højtalere, men de skulle være rigtig gode til prisen. Jeg har kun fået fortalt hvordan de lyder af en bekendt som har samme smag, og bedre øre end som mig. Jeg kan derfor ikke kommentere om de er på niveau med Gamus's L-serie.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøve at spørge Troels ved Amfora. Mener at have fået at vide, at han har prøvet en direkte sammenligning mellem Hera og en af L'erne (mener det var L7)...

Jeg har selv ikke hørt L7, men jeg har hørt deres nye topmodel til 650.000. Dem synes jeg er alt for optimistisk prissat...

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hey, fint hvis de kan lave det til de penge, men jeg kan også finde en der ikke er helt enig. Så jeg tager nok selv derhen en af dagene, så jeg kan gøre min egen konklusion.

Har dog hørt rigtig godt om deres basenheder, men det kniber vist med toppen. Men jeg må som sagt hellere selv lige høre på tingene inden jeg påstår for meget

Ja 650000 er for meget for mig i hvert fald.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ører er jo så forskellige, så det er selvfølgelig altid bedst selv at lægge øre til inden man drager konklusionen...

Det største argument for at købe L7 eller Neeper er - i mine øjne - designet og kabinettets finish med fede alufødder osv...

Men prøv selv at lytte. Det koster jo ikke noget, ud over lidt benzin måske

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2008 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

S3 med stander mener jeg starter ved 115.000.  Mener det står i indlægget fra messen 2008

I Pathos TT er der kun rør i indgangstrinnet, så denne kombination til L3 er bare super. Det ligger godt i munden, men er endnu bedre for chokoladesneglene

Fy for den, det er mange penge...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Sendt: 23 December 2008 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

S3 starter ved kr. 75.000 uden stander, stander fås pr.stk fra kr. 3.000 til kr. 13.400.

S5 starter fra 135.900 til kr. 163.000 og S7 fra kr. 175.00 og op.

L serien fås dog stadig L3 kr. 40.000 L5 kr. 75.00 og Dennis L 7 kr. 94.000, men ved ikke lige om det er på andet end bestilling via forhandler.

I løbet af 2009 kommer der også en ny CD2 til kr. 27.775 ca.

I S og L serien fås også en centerkanal til surround L koster kr. 30.000 og til S kr. 65.425 for den billigste.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes