| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen Jeg har vel haft mine L5'er i omkring 1½ år, og jeg er rigtig glad for dem. Jeg synes, de fungerer virkelig godt sammen med Pathos Logos - de "komplementerer" hinanden godt, og så har Logos'en jo også masser af kræfter. Jeg har desværre ikke haft råd til at opgradere min gamle cd-afspiller til en ny model, der er på niveau med resten af anlægget, hvilket er lidt ærgerligt, for den trækker nok helhedsindtrykket lidt i den forkerte retning. Den har rør i udgangen, hvilket passede fint sammen med mit gamle anlæg (Acurus og ProAc), men her bliver der for meget rør-blødhed og for lidt præcision. Og så er det jo også en afspiller til godt 6.000 kroner - man skal vel op i noget til 20-30K, før det er på niveu med resten af anlægget, og den slags penge ligger jeg ikke inde med for tiden  Men en GamuT CD3 ville nok pynte på det hele, vil jeg tro
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu har jeg hørt på noget neeper, og må sige at de spiller godt. Men jeg må hellere lige få lyttet lidt på Gamut's L7 igen da det er for lang tid siden jeg har hørt dem til at jeg kan lave en sammenligning. Men efter hvad jeg umiddelbart kan huske så kan jeg bedst lide bassen på neepers højtaler og det dybe bredde lydbillede. Men som skrevet før så må jeg hellere lige få genopfrisket min hukommelse
Men en tak til Kenneth fra Omega Audio for et par gode timer i godt selskab og til god musik. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået hørt Gamut og derved opfrisket din hukommelse 
Jeg spørger fordi at jeg nok er kommet lidt i samme sitiuation som dig, at jeg gerne vil lytte til et par Neeper, men også andre højtalere og inden jeg køre hele landet tyndt vil jeg også gerne have lidt indput 
Har du fået valgt hvad du vil have og vigtigst af alt har du fået købt????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt betale sig at høre på Neeper, det er en RIGTIG god højtaler. Og så er der rigtig hyggeligt inde i Omega Audio!  Jeg mangler selv at få hørt på Gamut (L3 eller L5), så jeg har lidt at sammenligne med. Jeg har store forventninger til L3, så glæder mig - bare jeg ikke bliver skuffet... __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Har du fået hørt Gamut og derved opfrisket din hukommelse 
Jeg spørger fordi at jeg nok er kommet lidt i samme sitiuation som dig, at jeg gerne vil lytte til et par Neeper, men også andre højtalere og inden jeg køre hele landet tyndt vil jeg også gerne have lidt indput 
Har du fået valgt hvad du vil have og vigtigst af alt har du fået købt?????
|
|
|
Godaften Pierre
Jeg må krybe til korset og indrømme at jeg ikke har fået hørt Gamut's L7. 
Jeg har efter jeg har fået lyttet til neeper højtalerne (som var kombineret med accuphase e450 integ. nordost frey signal- og heimdal højtalerkabel og en accuphase cdafspille) tænkt over at jeg egentlig ikke syntes der var nogen forskel af betydning i forhold til det jeg havde. Jovist var bassen lidt mere nuanceret men til gengæld lød diskanten og i det hele taget toppen på L3 Bedre. Det bunder nok ud i at jeg havde Bladelius thor mkII og freja. Jeg syntes at Thor mkII har en bedre top end accuphas'es E450. Jeg tror bestemt ikke det er neeper der halter nogle steder, men:
Da jeg har L3 så besluttede jeg mig for at jeg hellere ville prøve at parre mine L3 med noget de fortjener, da jeg jo har læst på forskellige forum's og test's om hvor henrykte folk er for dem når de kombineres med den rigtige forstærker. Så derfor har jeg ledt efter grej der ville godtgøre kvaliteten af L3. Jeg har ind til for ganske nydelig som skrevet i første spalte haft Bladelius Thor mkII og Bladelius Freja til at gengive musikken på mine L3.
Selv om jeg syntes at det lød rigtig godt, så har jeg på grund af min nysgerrighed derfor nu udskiftet Thor mkII og freja med andet grej.
Jeg syntes nu jeg er meget tæt på målet, og jeg syntes ikke der rigtig er noget at være utilfreds med. Jeg må indrømme at L3 bare følger med når der sættes bedre grej til dem.
Mine L3 bliver stående i meeeget lang tid endnu da jeg er blevet endnu gladere for dem.
Jeg har dog også fået fortalt at man slet ikke har hørt neeper's potentiale før man har hørt dem med noget godt rørgrej. Men jeg kan så sige at det samme gælder for L3 __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
|
Og så er der rigtig hyggeligt inde i Omega Audio!  Jeg mangler selv at få hørt på Gamut (L3 eller L5), så jeg har lidt at sammenligne med. Jeg har store forventninger til L3, så glæder mig - bare jeg ikke bliver skuffet... |
|
|
Jep rigtig hyggeligt er der. Du kan godt glæde dig til L3, men du kan også blive skuffet.
L3 er placeringsvanskelig, så setuppet skal være ordentlig sat op. Men hvis opstillingen er nogenlunde så spiller de altså også godt og det er ikke nødvendigt med toe in. Skriv gerne igen når du har fået lyttet lidt på dem. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Asklepios skrev:
|
Og så er der rigtig hyggeligt inde i Omega Audio!  Jeg mangler selv at få hørt på Gamut (L3 eller L5), så jeg har lidt at sammenligne med. Jeg har store forventninger til L3, så glæder mig - bare jeg ikke bliver skuffet... |
|
|
Jep rigtig hyggeligt er der. Du kan godt glæde dig til L3, men du kan også blive skuffet.
L3 er placeringsvanskelig, så setuppet skal være ordentlig sat op. Men hvis opstillingen er nogenlunde så spiller de altså også godt og det er ikke nødvendigt med toe in. Skriv gerne igen når du har fået lyttet lidt på dem. |
|
|
Spændende med dine L3 og at du ikke har villet skifte dem ud. Hvad spiller du på nu DPetersen (forstærker altså?). Det bliver spændende at ligge øre til L3 og L5, evt. Phi 5 - jeg syntes bare ikke lige jeg kan finde et sted og lytte til dem. Men jeg forventer også en tur mod vest og nord i løbet af foråret!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Jer
Det er da lige før man skulle åbne sig en GamuT hjemmebutik her i det midtjyske..... det er rigtigt der kan være ret så langt mellem forhandlerne. Hvad med Expert i Varde, de har da haft en del og Amfora i Lemvig har da også en del. __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu erhvervet mig Pathos TT til mine L3'ere. Jeg har ikke fortrudt et sekundt.
Der er ret stor forskel på phi5 og L5, men det kan hr. sikjær fortælle mere om
Du skal i øvrigt være velkommen forbi til en demo af L3 når du engang kommer til Jylland. Det kunne jo være at der var en demo et andet sted i nærheden af mig af L5
Expert i varde forhandler stadig gamut, men har desværre ikke noget stående lige nu. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rør på Gamut, ja hvorfor ikke... Umiddelbart må det lyde fantastisk, dog jeg aldrig har hørt det. Men det ligger godt i munden, "Gamut og rør".  Nå, men det lader til at der ingen mulighed er for at høre dem i KBH eller omegn - måske KT-radio? Ellers må jeg have det til gode til jeg skal "Danmark rundt" for at lytte! __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville skynde mig og lytte lidt på gamut hvis jeg var dig.
Jeg mener ikke de laver L-serien mere, og da den nye serie er meget dyr, så tror jeg der bliver langt imellem det at kunne se en gamut højtaler fra L-serien på KSB. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jeg også lidt bange for...  Det er deres nye S-serie der overtager, ik? Nogle der ved hvad den kommer til at koste? __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MIDTJYSKE?!?!
Så synes jeg da, at det er oplagt at besøge Acoustic Force, som netop ligger i midtjylland, for en demo!!
De er ligeledes bestykket med sublime Scan Speak (revolator og illuminator) og der er heller ikke sparet på filteret...
Kabinetterne er dog ikke så avancerede og dermed er priserne heller ikke så høje, men jeg vil absolut mene at lydkvaliteten er på samme høje niveau. Hvad man så bedst kan lide, er jo op til ørerne.
Jeg kan som en værdig konkurrent til L7 nævne Acoustic Force Hera...
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
S3 med stander mener jeg starter ved 115.000. Mener det står i indlægget fra messen 2008
I Pathos TT er der kun rør i indgangstrinnet, så denne kombination til L3 er bare super. Det ligger godt i munden, men er endnu bedre for chokoladesneglene __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
MIDTJYSKE?!?!
Så synes jeg da, at det er oplagt at besøge Acoustic Force, som netop ligger i midtjylland, for en demo!!
De er ligeledes bestykket med sublime Scan Speak (revolator og illuminator) og der er heller ikke sparet på filteret...
|
|
|
Jep, det ville være en god ide at kigge forbi. Jeg har ikke selv hørt disse højtalere, men de skulle være rigtig gode til prisen. Jeg har kun fået fortalt hvordan de lyder af en bekendt som har samme smag, og bedre øre end som mig. Jeg kan derfor ikke kommentere om de er på niveau med Gamus's L-serie. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo prøve at spørge Troels ved Amfora. Mener at have fået at vide, at han har prøvet en direkte sammenligning mellem Hera og en af L'erne (mener det var L7)...
Jeg har selv ikke hørt L7, men jeg har hørt deres nye topmodel til 650.000. Dem synes jeg er alt for optimistisk prissat...
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, fint hvis de kan lave det til de penge, men jeg kan også finde en der ikke er helt enig. Så jeg tager nok selv derhen en af dagene, så jeg kan gøre min egen konklusion.
Har dog hørt rigtig godt om deres basenheder, men det kniber vist med toppen. Men jeg må som sagt hellere selv lige høre på tingene inden jeg påstår for meget
Ja 650000 er for meget for mig i hvert fald. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ører er jo så forskellige, så det er selvfølgelig altid bedst selv at lægge øre til inden man drager konklusionen...
Det største argument for at købe L7 eller Neeper er - i mine øjne - designet og kabinettets finish med fede alufødder osv...
Men prøv selv at lytte. Det koster jo ikke noget, ud over lidt benzin måske 
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
S3 med stander mener jeg starter ved 115.000. Mener det står i indlægget fra messen 2008
I Pathos TT er der kun rør i indgangstrinnet, så denne kombination til L3 er bare super. Det ligger godt i munden, men er endnu bedre for chokoladesneglene |
|
|
Fy for den, det er mange penge...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
I Pathos TT er der kun rør i indgangstrinnet, så denne kombination til L3 er bare super. Det ligger godt i munden, men er endnu bedre for chokoladesneglene
|
|
|
S3 starter ved kr. 75.000 uden stander, stander fås pr.stk fra kr. 3.000 til kr. 13.400.
S5 starter fra 135.900 til kr. 163.000 og S7 fra kr. 175.00 og op.
L serien fås dog stadig L3 kr. 40.000 L5 kr. 75.00 og Dennis L 7 kr. 94.000, men ved ikke lige om det er på andet end bestilling via forhandler.
I løbet af 2009 kommer der også en ny CD2 til kr. 27.775 ca.
I S og L serien fås også en centerkanal til surround L koster kr. 30.000 og til S kr. 65.425 for den billigste. __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |