Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: dårlig erfaring med kunstige "før" priser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
Torben skrev:

Morten A

Hvem er du? Arbejder du for www.komplett.dk ?

Du jo ny her på forum, så du kan jo være hvem som helst.

Nej selvfølglig gør jeg ikke det. Alle kan jo være hvem som helst ny som gammel.

Hvem er du? arbejder du for http://www.highsound.dk/ ?

Er det ikke på tide du stopper dine udokumenterede beskyldninger?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo tale om en lille forhandler med et produkt der henvender sig til et lille marked

Havde det været elgiganten som havde reklameret med "falske" før og nu priser hvor før prisen kunstigt var pumpet op med 50% ville de nok være kommet i forbrugerrådets søgelys.

Af samme grund nøjes de store kædebutikker med 15-25% falske før priser og hårde hvidevare butikker lave aftaler med Miele og alle de andre om at lave sær-modeller - dvs modellen er den samme men hedder WD2354 i Punkt1 og WD4356 I Skousen - på den måde kan forbrugerrådets jurister løbe forgæves rundt for at finde et af varen egentlig koster.

Som sagt så er High Sound nok for lille til at de bekymre sig om ham og hans kunder for dummer hvis ikke de undersøger markedet først (undskyld Morten)

Jeg kan huske CAV produkterne fra hifi messen i 2006 og der stod en kødrand af folk rundt om med store øjne - så High Sound har altså et produkt som kan sælges.

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 06 September 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

xiuxiu skrev:
nu kan man vel ikk forvente at hr og fru danmark skal lede nettet igennem for at finde priser. der findes jo stadig folk i 2008 som ikke har en computer og med en merpris på så meget er det at p***e på kunderne. men om det er ulovligt ved jeg ikk, men moralsk forkert er det

just my 2 cents

Ha ha ha  Hvordan er det muligt at skrive på Hifi4all hvis man ikke er på nettet

Benzin er forøvrigt også billigere hos OK end hos Shell. Man er selv ansvarlig for at købe til den rigtige pris.

Hvis du ellers gad læse hvad jeg skrev så står der hr og fru danmark, hvilket vist må ses som en generelt iagtagelse, og nu er det heller ikk hele dk der er på hifi4all og hvad hulen har "Hvordan er det muligt at skrive på Hifi4all hvis man ikke er på nettet" med tråden og det jeg skrev at gøre?

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
guffi skrev:

xiuxiu skrev:
nu kan man vel ikk forvente at hr og fru danmark skal lede nettet igennem for at finde priser. der findes jo stadig folk i 2008 som ikke har en computer og med en merpris på så meget er det at p***e på kunderne. men om det er ulovligt ved jeg ikk, men moralsk forkert er det

just my 2 cents

Ha ha ha  Hvordan er det muligt at skrive på Hifi4all hvis man ikke er på nettet

Benzin er forøvrigt også billigere hos OK end hos Shell. Man er selv ansvarlig for at købe til den rigtige pris.

Hvis du ellers gad læse hvad jeg skrev så står der hr og fru danmark, hvilket vist må ses som en generelt iagtagelse, og nu er det heller ikk hele dk der er på hifi4all og hvad hulen har "Hvordan er det muligt at skrive på Hifi4all hvis man ikke er på nettet" med tråden og det jeg skrev at gøre?

Ha ha ha endnu mere griner

Du siger din mening, og jeg siger min.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Godmorgen. Meget sjovt læsning. Desværre er det ikke så meget at gøre, jeg tror alle har prøvet at blive "taget lidt ved numsen" på et eller andet tidspunkt og der er ikke mange der kan lide det.

Det der nu er det vigtigeste er at få glæde af den produkt du har købt og lad være med at tænke på det. Hvis du stadig er glad så er det vel OK.

Fornemelen med at man er "blivet taget på numsen" skal nok aftage på et tidspunkt. Der hvor jeg kan se at det bliver et problem for dig er hvis du en dag vil sælge den brugt.

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Mon ikke trådstarter skulle være fair overfor den anden part, og ændre overskriften.
Det er åbenlyst for alle at HighSound ikke har haft onde hensigter med noget af det beskrevne.

Sådan en google-cached tråd er træls, rigtig træls for en forhandler af den størrelse - som ikke har gjort noget galt.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Det er jo normalt i branchen at forhandlerne gør plads til en stor rabat, som kunderne forventer.....det gøres simpelt ved at lave en kunstig førpris. Det er nemmest med produkter der ikke kan skaffes fra andre kanaler...

Vær glad for det du var glad for da du købte og vurderede pris kontra performance.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Altså.... I min verden er man nødt til at have avance for at kunne tjene penge og hvis ens lille hifi biks er ens eneste indtjeningsmulighed så er det klart at ens avance er noget større end komplett's.

Efter min mening er det komplett der dumper prisen, de gør helt sikkert lige som med computerhardware og alt mulig andet. De tjener sikkert kun få kroner på hver produkt men tilgengæld sprøjter de dem ud af forretningen og jo flere de køber af CAV jo bedre priser får de dem vel til.

Men jo det er da ærgeligt at give mere end man havde behøvet, men jeg vil sige at det er ens eget ansvar at søge og finde den pris du har lyst til at give. Sådanne prisforskelle er der jo også andre steder i branchen. Hårde hvidevarer, der kan man snildt komme ud for prisforskel på det du nævner og da det samme med TV og ja, alt andet.

Mvh. Henrik

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Jeg kan ikke levere den tilbage.

Søren N er stråmand for Jesper High Sound ingen tvivl om det.

Hader den hifi branche..

jeg forstår ikke humoren... jeg har handlet med Søren N der mig bekent ikke arbejder professionelt med hifi.

Iøvrigt, skke en tråd....

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Ja det må vel være fair nok at du ændre overskriften til fx: dårlig erfaring med kunstige "før" priser

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu at det er tilfældet er rimelig groft når der er muligt at købe de sammen produktene for 1/3 af prisen, ikke bare hos en enkelt anden forhandler, men hos en hel skov af de.

http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=87

Så i al sandsynlighed vil jeg tro at det her drejer sig om en forhandler der så en mulighed for stor profit, og greb den. Det eneste der måske er ulovligt i det er at han har annonceret med "før" priser der nok ikke er reelle. At han har valgt at udnytte den muligheden for profit som findes i vilde-vesten markedet med kineserprodukter er ikke ulovligt, kun bare en anelse umoralsk.

Jeg tror ikke det er et eneste menneske der ikke ville ha følt sig mindst lige så snydt som Morten, og derfor må jeg indrømme at jeg finder antallet af "så kan du lære det" indlæg højt.

Men dog ikke overraskende set ud i fra tidligere tråder hvor nogle har følt sig snydt og fra mesterene "of stating the obvious" har fået vide at de ikke skulle ha betalt på forhånd, burde ha inspiceret varen bedre før køb and so on...........

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Justitsmord og smædekampagne!

Man køber da ikke noget til så mange penge uden at undersøge markedet.....eller hur? Forhandleren har ikke gjort noget galt IMO.

Luk tråden og slet den!!

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 September 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Det er jo normalt i branchen at forhandlerne gør plads til en stor rabat, som kunderne forventer.....det gøres simpelt ved at lave en kunstig førpris. Det er nemmest med produkter der ikke kan skaffes fra andre kanaler...

Vær glad for det du var glad for da du købte og vurderede pris kontra performance.

Det er et meget dansk fænomen, og skyldes det at det her i landet findes rigtigt mange "thrifty buyers", der ikke ser så meget på produktet i sig selv, men mere på hvad de sparer. Derfor skal man hver eneste lørdag til at vade igennem et hav af reklamer før man kan komme sig ud døren, og derfor er Bilka fyldt op med skrigende plakater og enorme stabler af varer, og derfor kan butikker finde på at afholde 5 år lange ophørsudsalg.

Alle de tre oplevelserne var helt nye for mig den gang jeg flyttede til Danmark, i dag tænker jeg ikke så meget over det længere.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Det er meget træls for dig, det kan jeg godt se. Men forhandler må sådan set sælge til den pris han har lyst til. Så ja, ændr lige overskriften. Det er dig der har lavet fejlen.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter SLET ikke noget. Hvorfor forsvarer i en forhandler der i DEN grad tager rø... på folk?

Det handler vel et sted om tillid, tillid til de forhandlere der vil sælge os vores drøm. Der må være en moral til stede, og den kan jeg altså ikke finde her. Summasumarum er, at High-Sound sælger en vare til dobbel pris. Det kan vel ikke benægtes?

At man skal undersøge nettet til bunds er korrekt, men helt ærligt venner, så kan vi jo ikke lave andet. At man kan blive snyd for en vis procentdel, det har vi vel alle prøvet, men det her grænser da til det helt vilde.

Jeg håber for High-Sounds skyld, at der kommer en forklaring!!

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 07 September 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

waggy skrev:

Jeg fatter SLET ikke noget. Hvorfor forsvarer i en forhandler der i DEN grad tager rø... på folk?

Det handler vel et sted om tillid, tillid til de forhandlere der vil sælge os vores drøm. Der må være en moral til stede, og den kan jeg altså ikke finde her. Summasumarum er, at High-Sound sælger en vare til dobbel pris. Det kan vel ikke benægtes?

At man skal undersøge nettet til bunds er korrekt, men helt ærligt venner, så kan vi jo ikke lave andet. At man kan blive snyd for en vis procentdel, det har vi vel alle prøvet, men det her grænser da til det helt vilde.

Det er jo i bund og grund ikke forhandlers skyld at der er nogle dumme nok til at købe til dobbel pris.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg synes nu at det er tilfældet er rimelig groft når der er muligt at købe de sammen produktene for 1/3 af prisen, ikke bare hos en enkelt anden forhandler, men hos en hel skov af de.

http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=87

Så i al sandsynlighed vil jeg tro at det her drejer sig om en forhandler der så en mulighed for stor profit, og greb den. Det eneste der måske er ulovligt i det er at han har annonceret med "før" priser der nok ikke er reelle. At han har valgt at udnytte den muligheden for profit som findes i vilde-vesten markedet med kineserprodukter er ikke ulovligt, kun bare en anelse umoralsk.

Jeg tror ikke det er et eneste menneske der ikke ville ha følt sig mindst lige så snydt som Morten, og derfor må jeg indrømme at jeg finder antallet af "så kan du lære det" indlæg højt.

Men dog ikke overraskende set ud i fra tidligere tråder hvor nogle har følt sig snydt og fra mesterene "of stating the obvious" har fået vide at de ikke skulle ha betalt på forhånd, burde ha inspiceret varen bedre før køb and so on...........

1/3 af prisen, hvem har solgt den til kr. 30.000,- ?

Du skriver en hel skov ? Når vi taler det specifikke produkt kan jeg se to.

Er det også umoralsk at Ferrari tager millioner for deres biler, de kunne garanteret sælge den til en halv million hvis de ville ?

HighSound tager den pris for en vare som HighSound mener markedet kan bære, nøjagtig som alle andre forhandlere. Forretninger har hver deres koncept, nogle sælger HiFi-oplevelser, andre flytter papkasser.

At trådstarter ikke undersøger markedet bedre kan aldrig blive highsounds problem.
Trådstarter var jo meget glad for sin forstærker, inden han fik at vide, den kunne købes billigere på nettet. Den er vel ikke blevet dårligere fordi den er blevet billigere.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, prisen er faldet med ca 33% omkring den 14. august, når du kigger på prisjakt.nu. Måske er det der flyttefirmaet komplett fik mulighed for at sælge dem ?

Jeg ville da også ægre mig over, den merpris jeg havde givet, kunne jo få lidt mere udstyr, men jeg kunne ikke drømme om at hænge en forhandler ud på sådan et grundlag, trådstarter har jo tilsyneladende ikke engang diskuteret dette her med highsound.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
waggy skrev:

Det er jo i bund og grund ikke forhandlers skyld at der er nogle dumme nok til at købe til dobbel pris.

Det er muligt, men synes du ærlig talt ikke, at det er en ringe måde at køre forretning på?

Hvis alle mennesker så denne tråd, så er manden jo færdig! Det er da for dumt.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 07 September 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

waggy skrev:
interfacelift skrev:
waggy skrev:

Det er muligt, men synes du ærlig talt ikke, at det er en ringe måde at køre forretning på?

Hvis alle mennesker så denne tråd, så er manden jo færdig! Det er da for dumt.

Derfor skal man stadig ikke stemple ham som en snyder, måske en dårlig forhandler. Men så lad dog være med at handle med ham hvis ikke i kan lide hans priser

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 September 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

Men er den holdningen den generelle så er der svært lidt en forhandler risikerer at tabe på at være umoralsk.

Han kan selvfølgelig ikke straffes af loven, fordi det han gør er ikke ulovligt. Han bliver heller ikke straffet af store deler af markedet fordi det er kun de kunderne der har tabt penge der kan se noget galt i det.

Dermed så er det frit frem, og det uden nogen risici for de der har lyst til at forsøge sig......og næste gang er det måske mig der bliver snydt

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes