| Forfatter |
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vælter jo ind med gode bud, testaftenen er denne weekend så jeg kan da godt se shoppeplastiken skal graves op af lommen snart.
Stort set samtlige forslag du kommer med Schrammelll er allerede i samlingen, et par gode forslag imellem. Har ikke hørt pearl jam live cd'en, det skal undersøges. Jeg tror ganske enkelt ikke der er lavet andre metal/rock live cd'er med så gennemført lyd som alice in chains unplugged, for satan de har ramt uhyggeligt rigtigt på den mixerpult.
Og jo MJohansen, indholdet er nr 1, men det er sku fedt når begge dele svinger. De hoveder jeg får besøg af denne weekend er lyd idioter der er smittet med den værste form for hifi syge man kan få. Alt hvad de tjener går til udstyr. Flere af dem hører ikke engang musik, de hører en 10 sekunders passage der lyder fed, derefter ryger næste CD på. Så med lidt held rammer jeg noget godt musik der samtidig har en kanon indspilning, er nødt til at tilpasse mig lidt til dem denne aften.
Tak for budene, der er nogle ret interessante imellem dem. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
MJohansen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Det vælter jo ind med gode bud, testaftenen er denne weekend så jeg kan da godt se shoppeplastiken
skal graves op af lommen snart.
Og jo MJohansen, indholdet er nr 1, men det er sku fedt når begge dele svinger. De hoveder jeg får besøg af denne
weekend er lyd idioter der er smittet med den værste form for hifi syge man kan få. Alt hvad de tjener går til udstyr. Flere
af dem hører ikke engang musik, de hører en 10 sekunders passage der lyder fed, derefter ryger næste CD på. Så med lidt
held rammer jeg noget godt musik der samtidig har en kanon indspilning, er nødt til at tilpasse mig lidt til dem denne
aften.
Tak for budene, der er nogle ret interessante imellem dem. |
|
|
Hej Ulvin,
Jeg er helt med på hvad du mener. Jeg kender godt typen
Jeg er også med på at den dimension bliver nødt til at være en del af jeres aften. Vi er også rørende enige om at det er
super når begge dele spiller til højre ret.
Hvis jeg skulle single to ud ville det være Eels pladen og en af John Coltrane skiverne - Så er der sublim jazz i super kvali
og en rock/akustisk skive i ligeledes rigtig god optagelse med rigtig godt rum.
Pøj pøj med arrangementet.
/M
|
| Til top |
|
| |
Heinsvik Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rock: A Perfect Circle - Thirteenth Step Threshold - Dead Reckoning (især nummeret Slipstream) Opeth - Ghost of Perdition The Gathering - How to Measure A Planet (især nummeret Frail) Eric Clapton - Reptile (især nummeret Broken Down)
Akustisk: Pino Forastiere - Rag Tap Boom World on a String - World on a String Karim Baggili - Douar
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
|
Stort set samtlige forslag du kommer med Schrammelll er allerede i samlingen, et par gode forslag imellem. Har ikke hørt pearl jam live cd'en, det skal undersøges. Jeg tror ganske enkelt ikke der er lavet andre metal/rock live cd'er med så gennemført lyd som alice in chains unplugged, for satan de har ramt uhyggeligt rigtigt på den mixerpult.
|
|
|
Det er jo tegn på god musiksmag... 
Jeg har stort set alt hvad AIC og Pearl Jam har lavet. Flere albums på både vinyl og cd...
Nu har jeg haft både Unplugged og Live At Benaroya Hall på efter hinanden her til formiddag. Lydkvaliteten er helt på højde med hinanden. Hvor Unplugged virker "pæn" er Pearl Jam lidt mere rå dog uden at virker komprimeret. Optagelsen er fra en gratis velgørenhedskoncert for unge hjemløse i Seattle, og der er fandme gang i dem selvom den er akoustisk... Nogle sange bliver spillet på kontrabas, men bassen er generelt kælderdyb, mens Vedders stemmer er langt mere upfront og i fokus sammenlignet med Unplugged. Men det kan den også bære... Den mand kan satme synge!!
Skal jeg anbefale ét nummer på den dobbelt-cd, så må det være cd 2, track 7 - Black. Hen mod slutningen får publikum lov til at synge omkvædet, og det bliver gjort med stil. 
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste er vel at man kender de numre der bliver spillet så man har noget sammenlignings grundlag om hvordan det ellers kan lyde?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ikke rock ting, som kan anbefales er Emilie Simon: Live at the Olympic. Der bliver brugt mange gode og spændende instrumenter.
F.eks. en der spiller på vand (se klip):
http://www.youtube.com/watch?v=ZQriD4ZMM_E
Du kan evt. lave gætteleg, hvor de andre skal prøve at gætte hvilke instrumenter der bliver brugt.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Det vigtigste er vel at man kender de numre der bliver spillet så man har noget sammenlignings grundlag om hvordan det ellers kan lyde?
Mvh. Henrik
|
|
|
Joh, det kan du have ganske ret i, jeg er ret sikker på de selv tager diverse test cd'er med, min jagt på musik er et forsøg på at hele aftenen ikke skal køre de samme 20 min musik på repeat. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
|
Nu har jeg haft både Unplugged og Live At Benaroya Hall på efter hinanden her til formiddag. Lydkvaliteten er helt på højde med hinanden. Hvor Unplugged virker "pæn" er Pearl Jam lidt mere rå dog uden at virker komprimeret. Optagelsen er fra en gratis velgørenhedskoncert for unge hjemløse i Seattle, og der er fandme gang i dem selvom den er akoustisk... Nogle sange bliver spillet på kontrabas, men bassen er generelt kælderdyb, mens Vedders stemmer er langt mere upfront og i fokus sammenlignet med Unplugged. Men det kan den også bære... Den mand kan satme synge!!
|
|
|
Fik den lige ind af døren i dag, du har da helt ret med denne cd. Ikke helt på sammen niveau som alice in chains, men jeg har ikke hørt andre live cd'er der er kommet SÅ tæt på. Det er sku ikke ringe det her. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MJohansen skrev:
Hej,
Fanden tag al den fokus på optagelsen/lydteknikken, bevares det er da lækkert og til dels vigitgt, men indholdet kommer vel stadig først.
|
|
|
Helt enig, men det er måske ikke det der fokuseres mest på til en testaften. Med en masse mennesker der vil høre noget forskelligt, bliver det svært at fordybe sig så meget i musikken som dine udmærkede forslag fortjener. Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på denne spændende tråd :
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66125&K W
Flere af de kunstnere du nævner havde jeg faktisk med i overvejelserne da jeg skrev mit indlæg i den tråd ( Tindersticks, Nick Cave og Coltrane ). Derfor synes jeg da at det kunne være interressant hvis du også kunne få tid og lyst til at skrive et indlæg der, hvor det primært er musikken det handler om.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørn N. skrev:
|
Nils Lofgren: Acoustic live (tyndslidt på diverse danske HiFi-messer)
Den sidste er nok lidt svær at få fat på - muligvis kan den findes på Ebay.
|
|
|
Den har været meget svær at få fat på, jeg kæmpede også længe. Den blev dog genudsendt da han igen tog på akustisk turne i 2006, så nu er det nemmere :
http://www.imusic.dk/item/0820761101422/nils-lofgren-2006-ac oustic-live-cd
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Fed skive, du anbefaler . Tror du ikke, at jeg ville kunne bruge den til noget konstruktivt ?
Ved du, hvor den kan erhverves - den der demonstrations-Chesky-disk? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley: Tak, min ven - den er bestilt  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |