| Forfatter |
|
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramme du ganske ret...
jeg vil lige nævne en rød tråd,som ikk har kunnet skjule sig..
var lige inde på holger4 s tråd allerførste side !! og sandelig ja...når visse folk ser noget fremmede og meget anderledes:kommer denne:det må være en stor fasefejl,og anden det ligner alt godt fra havet..
alt sammen trods..ingen indsigt i det viste
ingen indsigt i hvilke enheder der brugt..osv
det er da besynderligt at lægge an med sådanne linje..ligesom på et værtshus hvor man kommer som ny:ham der kan kun være et fjols,ikke tale,ikke tåle humor,ikke drikke igemmen fordi han mangler mave..osv
hvad bunder det egentlig i ?? at være nød til dette ?? står det som en trussel ?eller skal man bare ikk komme og tro noget som helst ?? eller helt andet??
nu det mig som stiller spørsmål..af nysgerrighed KUN
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
kramme du ganske ret...
var lige inde på holger4 s tråd allerførste side !! og sandelig ja...når visse folk ser noget fremmede og meget anderledes:kommer denne:det må være en stor fasefejl,og anden det ligner alt godt fra havet..
det er da besynderligt at lægge an med sådanne linje..ligesom på et værtshus hvor man kommer som ny:ham der kan kun være et fjols,ikke tale,ikke tåle humor,ikke drikke igemmen fordi han mangler mave..osv
hvad bunder det egentlig i ?? at være nød til dette ?? står det som en trussel ?eller skal man bare ikk komme og tro noget som helst ?? eller helt andet??
mvh RENE-H
|
|
|
Jeg kan kun sige at jeg forlængst er holdt op med at rynke på næse af noget som helst "inden" jeg har hørt/set det i virkeligheden. Nogle anlæg ligner hverken fugl eller fisk og alligevel viser det sig at spille godt. 
Det som jeg synes er mest interessant er at folk selv er glade for deres anlæg, uanset hvordan det måtte være stykket sammen.
Jeg er sikker på at der hersker en slags jantelov, så du må nok som Holger4 snedigt nok gjorde fremvise dit anlæg overfor de tvivlende ( husk god vin, flødekage til kaffen, sterinlys og god stemning, det er helheden, som afgør om det er hot eller not ). 
Jeg tør ganske enkelt ikke fremvise mit nuværende setup, så ville der være folk herfra, som med det samme ville ringe og bede en bil med to hvidkitlede folk om at afhente mig straks. 
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Kramme - god humor må jeg sige. Men det er jo også helt selv-kreeret meget af dit udstyr - så der er mange muligheder for rynkede næser  . Men flot ser meget af det ud.. kan da lige mindes noget der ligner Madonnas raket-bryster. Jeg er da også sikker på at meget af det spiller "hæderligt"  Og hvornår er taxa-chauffører begyndt at bruge hvide kitler.. og blå vogne!!  FOrtsat god weeked herfra  Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
kramme du ganske ret...
mvh RENE-H |
|
|
Ingen indsigt ? Jeg tror de fleste kender de diskanter og de mellemtoner som Holger bruger............. Flere af os har leget meget med dem. Hvis IKKE man har de spørgsmål som ER stillet, så er det netop fordi man ingen indsigt har...... og med det samme ridder med på bølgen om at det er STOR, kan spille HØJT osv Og jeg er ked af at sige det, men med det du viser og med det du fortæller................ Så tyder alt netop på; Ingen indsigt og anlæg der bare er stillet ind i et rum. Dynamik er ikke højt lydtryk - Slet ikke
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
rene-h skrev:
|
kramme du ganske ret...
mvh RENE-H
|
|
|
Jeg kan kun sige at jeg forlængst er holdt op med at rynke på næse af noget som helst "inden" jeg har hørt/set det i virkeligheden. Nogle anlæg ligner hverken fugl eller fisk og alligevel viser det sig at spille godt. 
Det som jeg synes er mest interessant er at folk selv er glade for deres anlæg, uanset hvordan det måtte være stykket sammen.
Jeg er sikker på at der hersker en slags jantelov, så du må nok som Holger4 snedigt nok gjorde fremvise dit anlæg overfor de tvivlende ( husk god vin, flødekage til kaffen, sterinlys og god stemning, det er helheden, som afgør om det er hot eller not ). 
Jeg tør ganske enkelt ikke fremvise mit nuværende setup, så ville der være folk herfra, som med det samme ville ringe og bede en bil med to hvidkitlede folk om at afhente mig straks.  |
|
|
Da ikke hvis du kan fremlægge det som folk forespørger................. Og det tror jeg såment nemt DU kan
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
bjørn skrev:
|
"ufattelig dynamik"
hvilket jeg aldrig har hørt fra et instrument. Bevares, det kan være højt, men det har jo ikke noget med dynamik at gøre. |
|
|
Nu er dynamik jo netop forskellen imellem højeste og laveste niveau, så mon ikke du har misforstået noget? Hvis jeg lytter til et trommeskind, lad os kalde det 0db, og jeg så slår på det, lad os sige at anslaget giver 90 db, ja så er det vel defineret som et dynamisk anslag på 90db.
Det er ikke mig der har misforstået noget
Jeg tror du tænker på samlet SPL fra et givent system, der er noget væsentligt andet, især hvis man har adgang til en kompressor. Ved live performance er dette dog desværre ofte nødvendigt for at alt kan høres igennem larmen fra bla. publikum. at man så kvæler enhver form for transienter og dynamik er så en anden snak.
bjørn skrev:
| Mon ikke du i virkeligheden forveksler den ægte vare med forvrænget og komprimeret "lyd" fra højttalere |
|
|
Nej, jeg er heldigvis godt vant til "den ægte vare" og nærmest allergisk overfor kompression.
Det fremgår så sandelig ikke af dine indlæg |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Låner lige tråder for en kort sidebemærkning.
Har været hos Holger4 i dag, - faktisk små 8 timer sammen med 2 andre banditter herindefra:).
Og meget kort mine herrer og damer; - jeg har ALDRIG ALDRIG hørt noget lignende....og det' er ment på den positive måde....hold op en gang dynamik for fri udblæsning....Over 124 dB målte jeg, og der var helt klart stadig headroom til mindst 6-10 dB mere, og der var nul høre/lyttetræthed som ofte oplevet på mange High-End højttalere ved bare 100-105 dB i lytteposition. Havde jeg pengene købte jeg dette setup....det vildeste af de vilde 
Hele "skidtet" er blevet til alene gennem lytning og justering og gå-på-mod gennem laaaang tid og en anelse kontanter:). Til skeptikerne er blot at sige; i går sgu glip af noget 10 stjernet hvis i ikke smider en billet ind og lægger ører til dette setup.....Længere er den ikke.
Og Rene har måske også fat i den lange ende, - det må en lyttetest afsløre, men glem jeres fordomme og lyt til grejet før i udtaler jeg med en forudindstillet lyd-vurdering. Læg som skrevet en billet ind hos de mennesker der gerne fremviser deres projekt og som bruger deres tid på fremvisning m.m., - og kan man ikke lide lyden i bageriet er man jo frit stillet til at smutte igen.
Mvh/Michael
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nuvar der lige ved at blive dannet,en varm nerve herinde..indtil hr skeptikker måtte luftes..nok om ham håber ej nogen stødes af det..hvor det skønt at høre,at holger4 endu engang har lagt stue til en stor oplevelse..
en oplevelse som hans /alt fra havet/enferno af fasefejl/thansen-setup har givet..det må vi lige huske at klappe af....SÅDAN...næste gang stuver vi os sammen hos mig,og så skal jeg ,lade folk opleve storslået lyd,med enorm overskud og tag i musikken/enhedder og oplevelsen af at ,mærke musikken oveni at høre den... dejligt at få slået fast,at det ikk absolut kræver varme gløderør og ahorntræ for at opnå god lyd hva mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 06:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
nuvar der lige ved at blive dannet,en varm nerve herinde..indtil hr skeptikker måtte luftes..nok om ham håber ej nogen stødes af det..hvor det skønt at høre,at holger4 endu engang har lagt stue til en stor oplevelse..
en oplevelse som hans /alt fra havet/enferno af fasefejl/thansen-setup har givet..det må vi lige huske at klappe af....SÅDAN...næste gang stuver vi os sammen hos mig,og så skal jeg ,lade folk opleve storslået lyd,med enorm overskud og tag i musikken/enhedder og oplevelsen af at ,mærke musikken oveni at høre den... dejligt at få slået fast,at det ikk absolut kræver varme gløderør og ahorntræ for at opnå god lyd hva mvh RENE-H |
|
|
Jeg tror simpelthen ikke du læser hvad vi skriver..................... Eller også forstår du det bare ikke  Og så ser du simpelthen alt som negativt eller brok................. Hvis ikke lige man roser det du har. Det kan så undre en en smule at hvis PA er så godt som der gives udtryk for i de 2 tråde, at Holger så bruger HIFI-ENHEDER til mellemtone/diskant      -
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kære..hvor kan man som timerne går,justere sine bemærkninger så de passer ind i sit kram..nu holger på rette vej da,der anes hifi gener i melmemtone..før kunne de ej spille som de sad mv..?og så er jeg blevet nysgerrig på:hvornår er noget SMIDT ind ??
gode ideer modtages på hvorledes:opstilling kunne se ud..(diskanter ser vi bort fra da de rykkes jævnligt) hvorledes kan kabinetter stå anderledes ??
kunne man grave det halvt ned i gulvet?
lade det spille mod væggen ?
eller lade det stå som det gør .?
det helt ok hvis spørsmålet kun evnes besvaret med humor
jeg tænkte bare..jeg gang på gang ,får den med :det nemt at sige det spiller godt..
at så var der måske et alternativ på opstilling.da det beskrives SMIDT IND..
på forhånd tak..ellers tak for mange gode input mm RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej kære Rene .... det er lige præces der hunden ligger begravet. For du modtaget IKKE feed back og gode råd. Jeg henviste til litteratur hvor du kan hente information, men du afviser det blankt. Problematikken omkring dine 4 diskanter har du slet ikke forstået, selv om det rent akustisk er helt elementært. Du har lavet det perfekte system og skal bare bekræftes - ikke lære noget nyt.
Nu vil jeg så bygge mig en 17 hjulet kæmpetraktor, med 12 stk. 1500 HK motorer og 5 hjul der kører baglæns og 6 der drejer hver sin vej. Så vil jeg gå ind på et bilforum og fortælle dem, at alle de fine Porsher, Ferrarier og BMW'er er helt forkert på den, for de har kun 4 hjul og alt for små motorer. De skal lige prøve på at fortælle mig noget andet, for jeg ved jeg har ret! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
kim olsen skrev:
| Nej, jeg er heldigvis godt vant til "den ægte vare" og nærmest allergisk overfor kompression. |
|
|
|
|
jeg beklager at ikke bruger hvert eneste indlæg jeg skriver på at fortælle om at jeg bruger 4 dage om ugen på at høre Papa Bue Viking Jazz Band live på en røgfyldt cafe. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
bjørn skrev:
kim olsen skrev:
| Nej, jeg er heldigvis godt vant til "den ægte vare" og nærmest allergisk overfor kompression. |
|
|
|
|
jeg beklager at ikke bruger hvert eneste indlæg jeg skriver på at fortælle om at jeg bruger 4 dage om ugen på at høre Papa Bue Viking Jazz Band live på en røgfyldt cafe.
|
|
|
Afsløret 
Der er jo indført rygeforbud også disse steder, så...

__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Nej kære Rene .... det er lige præces der hunden ligger begravet. For du modtaget IKKE feed back og gode råd. Jeg henviste til litteratur hvor du kan hente information, men du afviser det blankt. Problematikken omkring dine 4 diskanter har du slet ikke forstået, selv om det rent akustisk er helt elementært. Du har lavet det perfekte system og skal bare bekræftes - ikke lære noget nyt.
|
|
|
Sig mig lige er det ovenstående noget i ( janils og rene-h ) har skrevet yderligere sammen om i pb's ? jeg synes ikke lige at jeg har kunnet finde den diskussion. 
Til dig janils, du ved formodentligt at jeg respekterer dine ører og dit dejlige væsen her i trådene, men gider du ikke nok lige at læse hele tråden igennem igen. rene-h har ingen steder prøvet at fortælle at hans anlæg gør noget bedre end andres, han rækker derimod åbne arme ud og siger kom og lyt. Jeg har bemærket jeres diskantopstillingsdiskussion, opstillingen har jeg selv stillet mig undrende overfor , men jeg ville ikke turde sige noget før jeg havde hørt opstillingen. Som kloge folk skriver/siger: Lyt først, bedøm bagefter. ( jeg er hermed klar til at modtage eventuelle hug fra dig janils ). 
Og så til noget andet og mere generelt:
Fremtidigt ville det være fedt at arbejdsgangen gik lidt lettere, når folk gerne vil fremvise sit anlæg. Det kunne måske gøres så enkelt som følgende med blåt: Hej, her er et billede af mit anlæg, jeg synes selv det spiller rigtigt godt, er der nogen som kommer forbi til en kop kaffe og lytter og hvis i vil have målinger så tag jeres måleudstyr med. ( bevares, jeg er jyde ...ik' så megen snak, til fadet ).
Ang. forumets tråde:
Det er aldeles rædselsfuldt at se den jantelovsagtige tilstand der nogle gange hersker herinde. Folk sidder bag deres tastaturer og ved hvordan noget lyder uden at bevæge rumpeten 30 mm. De vurderer udfra et billede "come on", det kan i gøre bedre. Lad nu tvivlen komme til gode ...er det ikke lige det vi har set i Holger4's tråd "Verdens bedste højttalere". Synd og skam siger jeg bare. 
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej krammeAcoustics..hvor det egentligt elegant og smidigt skrevet..SÅDAN
det desværre nok bare sådan,at folk der har fovisset sig om en virkelighed,har svært ved at vige fra den (de kan faktisk ikke)
dvs :har man ej benyttet sig af div ,elementære bøger/maueler/vejledninger osv
er man ude af zonen,for at ,kunne opnå god lyd,derfor har folk som benytter støtte gemmen målling/mållingskoncepter osc .så nemt ved at,dømme ret enkelt:har du sammensat udfra din hørelse(medfødt sans)så opgiv at få noget godt ud af dit projekt
iøvrigt er jeg stødt på en bemærkning:citat:bare jeg havede det så nemt...JAMEN så vi jo hende hvor der kun er få elementer..som holder en i live:kampen for anlæggets status/at trække vejret/og få vand..
jeg mener skal det være sådan efter en ,så kan jeg ej øjne glæden ved ,at have med lyd at gøre..al respekt for hvilket man VIGER sit liv til meeeen mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
det desværre nok bare sådan,at folk der har fovisset sig om en virkelighed,har svært ved at vige fra den (de kan faktisk ikke)
|
|
|
Den virkelighed jeg forholder mig til, siger at der findes tyngdekraft, at jorden er rund og at der findes noget som hedder akustik, ohms lov og Thiele/Small parametre. I din verden er det tilsyneladende helt anderledes!
Uanset hvor meget jeg ønsker at se bort fra f.eks. tyngdekraften, er det desværre ikke muligt! Det samme gælder, når man skal bygge højttalere, biler eller flyvemaskiner! Fysikkens love eksisterer, man kan ikke bare se bort fra dem.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
rene-h skrev:
|
|
|
|
Den virkelighed jeg forholder mig til, siger at der findes tyngdekraft, at jorden er rund og at der findes noget som hedder akustik, ohms lov og Thiele/Small parametre. I din verden er det tilsyneladende helt anderledes!
Uanset hvor meget jeg ønsker at se bort fra f.eks. tyngdekraften, er det desværre ikke muligt! Det samme gælder, når man skal bygge højttalere, biler eller flyvemaskiner! Fysikkens love eksisterer, man kan ikke bare se bort fra dem.
|
|
|
TOP  Men jeg har opgivet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h:
Hvis du vil opleve et ægte stereoperspektiv bliver du nødt til at lytte til janils, det som du har lavet i din opsætning, hvor du snakker om forskellig vinkling af diskantene, bliver lidt i stil med fortids Bose og Carlsson, det er helt fint hvis det er det som du går efter og kan lide. ( måske din opfattelse af god lyd ). Det er måske her at du og janils er gået forkert af hinanden. 
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ved ikk hvor,vi går fejl af hinanden...måske det ville falde i hak,hvis jeg bare skrev:ok det alså kun pa,og selvfølgelig ikke med den gejst og nerve i musikken ,som et rigtigt hifi har ???
obs:thiele small data er rare at have,men ligeså spændene er det at..prøve med andre arbejdsbetingelser til sine enheder..Men man skal turde...det må være meget kedeligt at ,være bundet til et enegyldigt facit..
det hedder vist at,at være kreativ og selv om jorden er trekantet hos mig ,så lyder min spillemaskine afsindig godt,og har fat i en mange længder foran typisk hifi SYNDTES JEG
ha det nu rart mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |