Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: besynderlig respons/vedr pa grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 September 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

med alt respekt for bose og carlson..så kan jeg ikk få det til at lyde som disse.. det hænger måske sammen med,at selv to identiske anlæg..i hver sin stue nemt lyder forskelligt..og så kan man nemt forstille sig ,hvordan sådan en landhandel som mit kunne lyde :ubestemmeligt !!! lyden læner sig jo ikk op ad hverken naboens eller dit men lyder som MIT.. mange hilsner herfra RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 September 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

hej ved ikk hvor,vi går fejl af hinanden...måske det ville falde i hak,hvis jeg bare skrev:ok det alså kun pa,og selvfølgelig ikke med den gejst og nerve i musikken ,som et rigtigt hifi har ???

obs:thiele small data er rare at have,men ligeså spændene er det at..prøve med andre arbejdsbetingelser til sine enheder..Men man skal turde...det må være meget kedeligt at ,være bundet til et enegyldigt facit..

det hedder vist at,at være kreativ og selv om jorden er trekantet hos mig ,så lyder min spillemaskine afsindig godt,og har fat i en mange længder foran typisk hifi SYNDTES JEG

ha det nu rart mvh RENE-H

Nu er Thiele Small data..................... Hmm................. DNA på enhederne............... Og de er der af en eneste bestem grund.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

jeg var vis på du ville skåne dig ,selv fremover VED FRAVÆRD på denne for dig tåbelige tråd,iform af mig og min uheldbredlige diagnose:opfattelsessvigt..

men da der jævnligt er forhold som drager dig..skal du da være hjertelig velkommen

man har vel lov at opgive en gang mere..det helt ok mvh RENE-H

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 September 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
kim olsen skrev:

bjørn skrev:
kim olsen skrev:
 Nej, jeg er heldigvis godt vant til "den ægte vare" og nærmest allergisk overfor kompression.
Det fremgår så sandelig ikke af dine indlæg

jeg beklager at ikke bruger hvert eneste indlæg jeg skriver på at fortælle om at jeg bruger 4 dage om ugen på at høre Papa Bue Viking Jazz Band live på en røgfyldt cafe.

Afsløret

Der er jo indført rygeforbud også disse steder, så...

Det putter de desværre afføring på her i byen, der pulset løs selv på de større steder, og andre steder har man fundet "løsninger" til at omgå forbuddet. så det er ikke længere kun Sidesporet i Fredericia der er lille nok til at omgå forbuddet. 

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Faktisk kan jeg udmærket godt forstå motivet/konstruktionen med Renés system. Mange folk piver eller hyler op om, at hans set up slet ikke kan være hi-fi pga. dit og dat. Men jeg vil vædde med, at hans lyder LANGT bedre og mere TROVÆRDIGT = AUTENTISK i forhold til alle systemer med en enkelt ynkelig 6, 8, 10 eller sågar 15" bas, ved gengivelse af f.eks. Brief Case med Saga (Sagas trommesolo). Hvor mange har i øvrigt hørt, hvordan en LIVE sax lyder? Skal DEN gengives autentisk også, så kommer vi heller ikke her uden om, at der SKAL en del membranareal til. Sådan kunne jeg blive ved. Akustiske instrumenter KRÆVER store membraner for at være i stand til gengive med realistiske lydtryk. Jeg skal ikke kunne sige det, for jeg har jo ikke hørt Renés system ENDNU - men det kommer jeg til - så jeg kan jo ikke udtale mig om, hvordan perspektiv, klang osv osv bliver formidlet, men kun for at undertrege, at hvis man ønsker høj troværdighed, så betyder membranareal altså også bare en HEL del. Hvorfor mon at Janils selv kører med 12 (tolv) stk. 12"ere?????

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 September 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:
med alt respekt for bose og carlson..så kan jeg ikk få det til at lyde som disse.. det hænger måske sammen med,at selv to identiske anlæg..i hver sin stue nemt lyder forskelligt..og så kan man nemt forstille sig ,hvordan sådan en landhandel som mit kunne lyde :ubestemmeligt !!! lyden læner sig jo ikk op ad hverken naboens eller dit men lyder som MIT.. mange hilsner herfra RENE-H

Det jeg nævnte med Bose og Carlsson var ikke ment som at dit anlæg lyder som det, men istedet tanken at deres konstruktioner er afvigende i forhold til normale højttalere i form af rundkastende lyd, hvilket jeg sammenlignede med din specielle diskantopsætning.

Du må ikke lade dig gå på af hvad andre mennesker mener om dit anlæg, hvis du er glad er det jo det som er afgørende.  Jeg kan desværre ikke være mere venlig end jeg allerede er ...sorry.  ( kan heller ikke give point for noget som jeg ikke har hørt ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 14 September 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

jeg var vis på du ville skåne dig ,selv fremover VED FRAVÆRD på denne for dig tåbelige tråd,iform af mig og min uheldbredlige diagnose:opfattelsessvigt..

men da der jævnligt er forhold som drager dig..skal du da være hjertelig velkommen

Opgiver at forklare - Opgiver at være sketisk og dermed evt komme med råd................... Da du er totalt blind på dit HIFI/PA/HIGH-END/KAN ALT system.

Jeg opgiver såment ikke tråden, nu synes jeg bestemt den er MORSOM.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

rene-h skrev:

Det jeg nævnte med Bose og Carlsson var ikke ment som at dit anlæg lyder som det, men istedet tanken at deres konstruktioner er afvigende i forhold til normale højttalere i form af rundkastende lyd, hvilket jeg sammenlignede med din specielle diskantopsætning.

Du må ikke lade dig gå på af hvad andre mennesker mener om dit anlæg, hvis du er glad er det jo det som er afgørende.  Jeg kan desværre ikke være mere venlig end jeg allerede er ...sorry.  ( kan heller ikke give point for noget som jeg ikke har hørt ).

kære kramme A..sorry misforstod nok lidt..og jeg ser DIG bestemt som ,herlig gut med begge ben på jorden,fantasktisk sublim måde at være neutral på,intet der !!

og vil slå fast:jeg har intet intet behov,for at udmelde eller få bekræftet at,mit system er bare en tand bedre end alt andet,MEN vil prøve at forsvare at PA også kan lyde aldeles godt til div formål og musik,også med mere mærkværdige opstillinger og at,det ej absolut må være "BLÅSTEMPLET"hifi udstyr som kun kan give en god musikoplevelse..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Faktisk kan jeg udmærket godt forstå motivet/konstruktionen med Renés system. Mange folk piver eller hyler op om, at hans set up slet ikke kan være hi-fi pga. dit og dat. Men jeg vil vædde med, at hans lyder LANGT bedre og mere TROVÆRDIGT = AUTENTISK i forhold til alle systemer med en enkelt ynkelig 6, 8, 10 eller sågar 15" bas, ved gengivelse af f.eks. Brief Case med Saga (Sagas trommesolo). Hvor mange har i øvrigt hørt, hvordan en LIVE sax lyder? Skal DEN gengives autentisk også, så kommer vi heller ikke her uden om, at der SKAL en del membranareal til. Sådan kunne jeg blive ved. Akustiske instrumenter KRÆVER store membraner for at være i stand til gengive med realistiske lydtryk. Jeg skal ikke kunne sige det, for jeg har jo ikke hørt Renés system ENDNU - men det kommer jeg til - så jeg kan jo ikke udtale mig om, hvordan perspektiv, klang osv osv bliver formidlet, men kun for at undertrege, at hvis man ønsker høj troværdighed, så betyder membranareal altså også bare en HEL del. Hvorfor mon at Janils selv kører med 12 (tolv) stk. 12"ere?????
tak for disse rigtig fornuftige ord holger4..nå så der køres 12  stk12"...måske der sidder gammel bitterhed,fra et mislykkedes projekt m/de forkerte 18"i uheldige kabinetter  ??og så må det da også gøre ondt,at læse når folk så har held m 18" ere måske holder hans 12"koncept ikk helt hvis han opringligt ville have 18"bundlyd ???bare et gæt/mulighed som jeg ikke har belæg for at vide noget om mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 14 September 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

og at,det ej absolut må være "BLÅSTEMPLET"hifi udstyr som kun kan give en god musikoplevelse..mvh RENE-H

Det er der jo heller ingen der siger......................... Men hifi har bare en anden måde at gengive på............... Holgers er en blanding af hifi & PA............ Og det gør, efter hvad jeg kan læse mig frem til.......... At det IKKE er et system hvor man lytter/kigger efter små detaljer, finder det helt store 3-D billede osv....................... Og er det DET man vil ha i sit anlæg, så kan vi vel være enige om at Holgers (og evt dit) anlæg, IKKE opfylder de krav.

Udover det, så er den diskant han bruger 3 af i hver HT, kendt for et overflod af detaljer (Nok stadig en af verdens bedste domediskanter)........ men brugt i dette system, tyder noget på at de ikke leverer de små finesser - I HELHEDEN (ifølge Janils´s besøg)

Hvis jeg er den (og det er jeg) der går efter alle de små detaljer, at det hele skal hænge perfekt sammen, der skal være en suveræn punktformighed, det skal være uhyre gennemsigtigt og intet frekvensområde må stikke ud fra alt det andet................. Ja så er det jo ikke et system som jeres jeg skal ha og så er det vel ok at jeg nævner at JEG ikke synes PA-grej på den måde opfylder det jeg vil ha (Jeg har skam prøvet meget)

Og så glemmer du at læse når jeg skriver at jeg synes det er fedt i er glade for det i har, for det er vel det vigtigste..................... Du ser kun det negative (Som slet ikke er negativt, men et forsøg på at komme med ideer)..................... Og grunden til at du kun ser det negative, er at du kun kan modtage ros - TRIST.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 14 September 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:
Holger4 skrev:
tak for disse rigtig fornuftige ord holger4..nå så der køres 12  stk12"...måske der sidder gammel bitterhed,fra et mislykkedes projekt m/de forkerte 18"i uheldige kabinetter  ??og så må det da også gøre ondt,at læse når folk så har held m 18" ere måske holder hans 12"koncept ikk helt hvis han opringligt ville have 18"bundlyd ???bare et gæt/mulighed som jeg ikke har belæg for at vide noget om mvh RENE-H

12 x 12"............... Hmm............ Måske fordi det var et DIPOLT system han havde dengang.

Det nuværende er også dipolt og det kræver altså lidt mere membranareal

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
rene-h skrev:

Opgiver at forklare - Opgiver at være sketisk og dermed evt komme med råd................... Da du er totalt blind på dit HIFI/PA/HIGH-END/KAN ALT system.

Jeg opgiver såment ikke tråden, nu synes jeg bestemt den er MORSOM.nå nu jeg pludselig blevet glad for :hifi/high end/div ?? ved du hvad jeg tror:du hunderæd for  hvorvidt mit anlæg skulle have alle disse egenskaber..du den eneste som nævner ,disse forhold i forbindelse med mit anlæg..jeg selv slår ud i granit:mit PA...... igen prøv at tælle til 9 i hvertfald inden du stopper ord i munden på folk..det klær dig ikke..

hendvis til en side (overkommeligt)hvor jeg lægger op til at mit anlæg feks ihvertfald spiller 600 mennesker op) du sådan set den eneste som går i selvsving ,om wat,spillehøjtsyndrom,ned i ohm og hva der ellers er blevet skrevet...selv mine omtalte diskanter..hvorfor står de der bliver der spurt..fordi det har jeg besluttet..jeg skriver jo ikke :der skal de stå for det medfører uovervindelig lyd..osv osv  det sådan set for stor dels vedkommende dig ,der har været forfatter til alle disse digtede vendninger ..??

ved stadig ikk hvorfor,men har ikk mere brug for svar fra dig,mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

nu den alså ikke brugbar mere,,rene kan ikke tåle ris...

mht..den bemærkning som JEG ikke kan bruge til noget som helst:så opfylder dit anlæg ikke de krav...??? mit anlæg opfylder lige det som jeg vil have og det er optimale krav for mig,at det ikke er det,ifølge en teoratisk hifi vejledning er en anden snak,som ikke er aktuel for mig..

så syndtes jeg det er en smule letkøbt,at du redder din kritik og skeptis hjem ,ved at nævne ,at holger bruger HIFI/mid-high

der kan begreber alså ændre dit syn..trods uden at have hørt det,,så lidt forvirret bliver jeg trods alt på,hvordan dine konklutioner kan skifte over en nat,fra at være en umulig konstrution til ok,da begrebet HIFI strejfer dine trommehinder ??men ok højtidligheden har ikke bopæl i mig så helt ok med mig,mht at have et standpunkt,til at vige for et andet

mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

hej TANKEVÆKKENDE:på S21 holgers tråd..

KRAMME ACOUSTICS skriver:hvis det viser sig at ,holgers anlæg måler helt skidt,skal de så laves om for at måle pænt og derefter måske lyde dårligere..??den kan man godt vende en gang eller 3 ..mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

nu den alså ikke brugbar mere,,rene kan ikke tåle ris...

mht..den bemærkning som JEG ikke kan bruge til noget som helst:så opfylder dit anlæg ikke de krav...??? mit anlæg opfylder lige det som jeg vil have og det er optimale krav for mig,at det ikke er det,ifølge en teoratisk hifi vejledning er en anden snak,som ikke er aktuel for mig..

Det er da skønt at dit anlæg opfylder det det skal.............. Det du forlanger........... Det har jeg såment hele tiden sagt............... Hele tiden............ HELE TIDEN

så syndtes jeg det er en smule letkøbt,at du redder din kritik og skeptis hjem ,ved at nævne ,at holger bruger HIFI/mid-high

Det er ikke et forsøg på at redde noget som helst.................... Nævn mig en PA diskant som ikke er ved at save ørerne af en ? (Her er dit svar sikkert; Dem jeg bruger - Right ?)
Men hvem vurderer egentlig om de er ved at save ørerne af en ? Hvis jeg synes de er skrækkelige og du synes de er skidegode............ Hmm............ Så er vi der igen.

PA-SemiPA-studiofolk nævner mange gange Fostex T-825 (negerku**en) som noget af det fornemmeste............... I mine ører er det netop sådan en "ting" der river og flår ørerne af en.

Men hvorfor BRUGER Holger så dyre diskant/mellemtoner ? Efter din mening kan man jo få PA-enheder der er bedre eller ligeså gode - og til mindre penge..................... Så er det da lidt dumt at bruge så dyre og gode enheder ? Synes du ikk ?

der kan begreber alså ændre dit syn..trods uden at have hørt det,,så lidt forvirret bliver jeg trods alt på,hvordan dine konklutioner kan skifte over en nat,fra at være en umulig konstrution til ok,da begrebet HIFI strejfer dine trommehinder ??men ok højtidligheden har ikke bopæl i mig så helt ok med mig,mht at have et standpunkt,til at vige for et andet

Hvis nu du LÆSTE hvad det egentlig var jeg skrev, INDEN du farer i blækhuset og laver modangreb............ Så vil du kunne se at jeg hele tiden har sagt at det er fint i er glade for det i har og det vel er det der er hensigten med det hele........................... Jeg efterlyser målinger for at se HVAD det er i så godt kan li................... Ligner frekvensgangen alperne, så er det fint for mig -- i kan jo li lyden.
Jeg har også hele tiden sagt at det ikke er DEN type hifi JEG stiler efter.............. for at blive revet ned af sofaen af lydtryk, det er et overstået kapitel for mig - Der var engang.

Nu nævner Holger SELV Janils som en kapacitet - og jeg er enig................... Se Mig og Holger er enig i at Janils er en kapacitet mht vurdering af højttalere.................... Og sørme om ikke den person som vi er så enige i, skriver =

Det er ikke typisk hifi-lyd hvor man lytter efter en masse detaljer, et stort 3-dimensionelt lydbilleder eller bitte små forskelle.

Nøgternt set var det hele en smule overdrevet

At bassen så var en smulle overdrevet og diskanten til tider lidt for fremtrædende er fuldkommen lige meget i den sammenhæng.

men samtidig er lydbilledet i midten mellem højttalerne lidt diffust og ikke helt så skarpskårne som det måske kan lade sig gøre - (Dette er stensikkert enhedernes placering der gør dette, for kvaliteten på de anvendte enheder i mellemtone/diskantområdet, fejler INTET !!!)

Det kunne til tider også virke som om instrumenter blev lidt større end i virkeligheden, men her spiller det ekstra output i bunden også ind. En akustisk guitar fik simpelthen mere krop og fysik. Det samme kan så siges om mange stemmer og andre instrumenter.

Det hjalp endnu mere da sub-woofere blev koblet ud

Er han så STADIG den kapacitet ? DET mener jeg nu altså at han er !!!!!!!

Janils mener også at den der UDFASNING som så mange efterlyste IKKE var der................. På DEN lytteafstand, men kom man tættere på, så VILLE der være udfasninger.
Den udfasning vi efterlyste.............. Nævnte vi afstanden der ? Nææh, man sidder vel "alm" 3-4 meter væk fra HT og prøver at danne den "berømte" lyttetrekant............. Vil der være udfasninger der................ Se DET tror jeg skam ...................... Og så har alle ret (og der vil nu blive svaret; Jamen der BLIVER ikke lyttet på 3 meters afstand !!!) - NEJ, men DER vil der sgu være de udfasninger vi efterlyste................. Og tjae, så har alle vel ret - igen ?

Står du 50 meter fra 2 megastore PA-tårne, så er der sikkert heller ingen udfasninger

Men mener konen at hylden hænger skævt, så hænger den altså skævt, uanset HVAD i verden der måtte modbevise det

mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

hej TANKEVÆKKENDE:på S21 holgers tråd..

KRAMME ACOUSTICS skriver:hvis det viser sig at ,holgers anlæg måler helt skidt,skal de så laves om for at måle pænt og derefter måske lyde dårligere..??den kan man godt vende en gang eller 3 ..mvh RENE-H

Hvem vurdere om det lyder dårligere ?................. Holger kunne være så heldig at der var gratis løsninger lige om hjørnet, til ENDNU bedre lyd ved at måle.................. Men den slags er jo farligt, for så fik de måleglade folk jo alligevel ret

Jo jo, resultatet kunne også blive slemt................. Men det er nu lidt sjældent at noget der måler fint, lyder elendigt - og noget der måler fælt, lyder fremragende.............. Alt efter hvem der lægger ører til

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 15 September 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Citér:
besynderlig respons/ vedr pa grej

Amen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Citér:
besynderlig respons/ vedr pa grej

Amen

Sprøgsmålet er blot fra hvilken lejr den mest besynderlige respons kommer fra. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Det afhænger meget af hvilken musik man har i sin samling.
Står der noget ZZ Top og Led Zeppelin, eller gammelt Bowie fra glamrockperioden, er det godt at have et system med lidt headroom.

Jeg har nu meget af den slags, og kan også sagtens høre det på et par små standerhøjttalere, med 6½" basser. De kan nemlig det med at spille lilletromme, som ikke alle systemer magter.

Jeg har hørt en lilletromme live i øvelokalet, og også igennem et standard Electrovoice PA set.
Attacket forsvinder lidt, når det kommer ud igennem PA-settet, men det er jo den lyd publikum kender.

Så skal man sammenligne med livelyd, kan jeg ikke se at PA i en stue skulle have problemer, med mindre rummet sætter begrænsninger.

Brug noget mere energi på at dæmpe vægflader og hjørner.
Diskanter der sidder for tæt, eller side om side, bryder jeg mig ikke om.
Så går der lidt for meget Bose i det.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:
[

nå så der køres 12  stk12"...måske der sidder gammel bitterhed,fra et mislykkedes projekt m/de forkerte 18"i uheldige kabinetter  ??og så må det da også gøre ondt,at læse når folk så har held m 18" ere måske holder hans 12"koncept ikk helt hvis han opringligt ville have 18"bundlyd ???bare et gæt/mulighed som jeg ikke har belæg for at vide noget om mvh RENE-H

Ha! den var god Rene ... nu er vi lidt mere på bølgelængde!

Nej 18" har jeg aldrig prøvet .... men måske en dag, når jeg får noget mere plads.

Lige nu er det faktisk hvad der svarer til 8 stk. 12" pr side - rent membranmæssigt (4 stk. LAT 700 pr. side). Men det er åbne bafler, så der går jo noget tabt. Men vi kan sagtens blive enige om 2 ting:

Stort membranareal og høj følsomhed er godt, men det skal ikke ske på bekostning af andre parametre, som spredning, opbrydning og hvad der ellers kan gå galt.

Når man holder sig til mere "almindelige" hifi-enheder så bliver det lidt svært at opnå høj følsomehd, men med ca. 97 dB/1 Watt fra 250 Hz og op har jeg ikke så mange problemer.

Havde jeg en STOR stue, ville jeg nok kigge nærmere på de dyreste TAD drivere og store mellemtonehorn parret med gode bånddiskanter. Om bassen så skulle være en masse 18" eller noget helt andet er svært at sige. Det ville dog blive voldsomt stort. Men det er jo godt at have noget at drømme om! Som højttalerbygger blive man aldrig færdig.

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes