Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: besynderlig respons/vedr pa grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 September 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
rene-h skrev:

hvaaaa er du gammel skolelærer eller ??

tunet ind efter hva ??der ska bare lægge svar i forhørslokalets røde skær..så der kan deles 4 taller eller andet ud..

de faktisk tunet af SUND..herfra forummet..

så kan du jo gå i kødet på ham i en forhørsrus..var det nok eller ??(dumt""spørsmål") ved jo godt det var svar nok..go aften mvh RENE-H

Ja og jeg kender SUND særdeles godt - derfor spørger jeg, men du ved tilsynesladende intet om dit eget.
Du nævner selv at de er afstemt til 40 hz............ og hvis man så ikke må spørge om noget, hvorfor skriver du det så ?

Undskyld jeg spurgte om en helt alm ting når man fremviser sit grej................. Hvor skriver du ikke bare = Jeg er vild med mit system, jeg vil kun ha ros og lad være med at spørge mig om noget.

Nej jeg er ikke skolelærer, jeg er ekstremt interesseret i hifi og gode debatter............... Hvad der ikke er noget af mht dig.

Hyg du dig med dit high-end +++ anlæg
men trods,har du brugt mange klik på mig ,og min tråd mildt sagt..RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 September 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Tjaaa, hvad skal jeg sige? Jeg har jo haft besøg af Sund. Min oplevelse er, at han er en YDERST erfaren selvbygger, beregner og lytter, og han har også prøvet/bygget et utal af mere eller mindre traditionelle konstruktioner, så mon ikke lige, at HAN skulle være den helt rigtige at bruge som mentor og beregner, hvis man stod over for et "problem" i en given situation? Jo, det er jeg sikker på, han er.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

ja det var det jeg mente,,derfor sendte jeg ham ALLE data på enheder/kabinetmål mm,og sund kørte det igemmen program...

men programmer skal vel også testes...og sund kan have været forkølet..det har jeg ikke tænk på..

at jeg ikke kendte til hvordan sund har udregnet min udluftning,beklager jeg og skammer mig også lidt over det (vil jeg tro)

mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 September 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Tjaaa, hvad skal jeg sige? Jeg har jo haft besøg af Sund. Min oplevelse er, at han er en YDERST erfaren selvbygger, beregner og lytter, og han har også prøvet/bygget et utal af mere eller mindre traditionelle konstruktioner, så mon ikke lige, at HAN skulle være den helt rigtige at bruge som mentor og beregner, hvis man stod over for et "problem" i en given situation? Jo, det er jeg sikker på, han er.

Ja vi ser jo heldigvis forskelligt på folk............. Gudskelov for det.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 September 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

ja det var det jeg mente,,derfor sendte jeg ham ALLE data på enheder/kabinetmål mm,og sund kørte det igemmen program...

men programmer skal vel også testes...og sund kan have været forkølet..det har jeg ikke tænk på..

at jeg ikke kendte til hvordan sund har udregnet min udluftning,beklager jeg og skammer mig også lidt over det (vil jeg tro)

mvh RENE-H

Hvorfor dreje det hen i den gang ÆVL ? Hvorfor ikke bare sige.............. Der er brugt det og det program og så er det det.

Men jeg spørger skam ikke mere................. DET er der absolut ingen grund til.......... For børnehaven åbner med det samme det bliver ............... bare LIDT kritisk............... Uanset hvem der spørger.

Jeg synes VIRKELIG i skulle poste jeres tråde på den anden side og se hvad VIRKELIG erfarne folk siger til jeres high-end++ højttalere

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Heltny: Øøøøøøøh, er det mig, du mener, når du skriver "I"???? Du var sgu da ellers så SØØØD at indrømme i min tråd, at det var super-fede højttalere, og at du havde stor respekt for dem, som havde givet dem et lille fint blåt stempel (Janils, Sund, Offcourse, AudioHagel, Kongruens, Mik112). Så jeg forstår da ikke helt, hvad du mener, HVIS det altså VAR mig som dit "I" inkluderede .

Knus herfra .

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 September 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Heltny: Øøøøøøøh, er det mig, du mener, når du skriver "I"???? Du var sgu da ellers så SØØØD at indrømme i min tråd, at det var super-fede højttalere, og at du havde stor respekt for dem, som havde givet dem et lille fint blåt stempel (Janils, Sund, Offcourse, AudioHagel, Kongruens, Mik112). Så jeg forstår da ikke helt, hvad du mener, HVIS det altså VAR mig som dit "I" inkluderede .

Knus herfra .

Jamen dine højttalere ER da fede og spiller op med hvad som helst................... Og så er der vel ingen problemer i at poste dem andre steder ? Eller ?

P.S. Jeg er altså ikke god til alle de knus

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Heltny: JA, de er gode, men jeg er ikke på nettet for at samle på blå stempler, så jeg ser ingen grund til at føde en tråd ovre i reservatet (H & M).

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 September 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ja aprospros os, hvornår får Holger og Rene nogle enheder med en ordentlig størrelse i stedet for de der tøse enheder? Hvis det vejer under 200 kg er det ikke en passiv sub for mænd

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Heltny: JA, de er gode, men jeg er ikke på nettet for at samle på blå stempler, så jeg ser ingen grund til at føde en tråd ovre i reservatet (H & M).

Jamen så er det jo et overstået kapitel.

Og nu til noget VIRKELIG seriøst.......................... KAFFE..!!!

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 September 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

mvh RENE-H

De aktuelle højttalere skal gennemmåles i kabinettet, ellers har man ikke en brugbart grundlag at arbejde videre på, alt andet er og bliver gætværk - uanset hvem der udfører gætteriet, og uanset højttalertype/størrelse

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 18 September 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
rene-h skrev:

mvh RENE-H

De aktuelle højttalere skal gennemmåles i kabinettet, ellers har man ikke en brugbart grundlag at arbejde videre på, alt andet er og bliver gætværk - uanset hvem der udfører gætteriet, og uanset højttalertype/størrelse

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 September 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Hej til alle Jer debattører her i tråden. Please skriv med småt, og fjern venligst diverse farvelade.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2008 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

der var en kommentar igen ,der kunne bruges

men det forholder sig sådan,at der er taget højde for,at der ligger lidt dæmpning og lidt afstivning,inde i kabinet da jeg afgav mål i litervolume,så mig gør det intet

ligesom alt andet sker på tilfældigheder,men tak for et venligt råd mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

kære bjørn ,,vil du ikke præcisere hvilket som skal gemmenmåles med enheder i kabinettet,så man kan blive obs på hvad det handler om mere specifik på forhånd tak..

mvh RENE-H

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 September 2008 kl. 03:41 | IP-adresse registreret  

Hey

Rene jeg må godt nok tolke dig som en lost cause, jeg forstår ikke at du slet ikke tager noget med dig herfra de alenlange inspark der har været...

Men du blev åbenbart tricket af Holgers heldige pa eventyr og han har "bevist"at han med kæmpe enheder har fundet et miks der lyder godt, men som jeg ser dit udstyr så virker det altså kastet ind, og du føler dig forfulgt hvergang folk prøver dig af, hvorfor ikke tage de ting med der lyder plausible...

Der er nævnt ting om dine diskanter, og om alternative kabinetter og placering af dine enheder som kunne være smart er fører ud i livet.. 

Nu er Holger godt nok også en af de typer som har valgt den vej han nu har og er ligeglad lyder det til hvad folk mener om det han ejer, men hans grej virker lidt mere gennemtænkt, dog synes jeg hans elektronik virker meget rodet, men man kommer jo tit langt hvis man bare tænker sig lidt om og bruger det man har fornuftig..

Baskabinetterne er sikkert fint nok afpasset volume mæssigt, men mellemtone og diskant kunne godt drage fordel af ændre(t)(de) placering(er)...

Vil du fortsat være en struds eller hvad?

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2008 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

kære bjørn ,,vil du ikke præcisere hvilket som skal gemmenmåles med enheder i kabinettet,så man kan blive obs på hvad det handler om mere specifik på forhånd tak..

mvh RENE-H

Problemet er at enhedernes data ikke nødvendig stemmer. Derfor siger de erfarne selvbyggere at man selv skal måle. Desuden har kabinettet front betydning (dimensionerne). Dette kan også medtages i beregningerne (er det gjort?).

Når det så er sagt, er det ikke nemt at måle enhederne. Rummets temperatur, ekstra membanvægt skal kendes meget præcist. Jeg er ikke selv målenørd, men har da set eksempler på målinger foretaget af glade amatører der lå langt fra fabriksopgivelserne. Da der så kom en professionel ind og guidede lidt. Tjah, så ramte målingerne pludselig forbavsende tæt på de opgivne.

Jeg vil dog medgive at laver man højttalere og de skal gengive korrekt mht. impuls og fase, så må man sætte sig ind i at måle korrekt, for det er dælme svært at lytte sig til. Det nemmeste er at høre fejlene, men derfra også til at høre hvad man ska gøre for at rette fasen ind - den tror jeg sgu er svær.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 18 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
rene-h skrev:

mvh RENE-H

Problemet er at enhedernes data ikke nødvendig stemmer. Derfor siger de erfarne selvbyggere at man selv skal måle. Desuden har kabinettet front betydning (dimensionerne). Dette kan også medtages i beregningerne (er det gjort?).

Når det så er sagt, er det ikke nemt at måle enhederne. Rummets temperatur, ekstra membanvægt skal kendes meget præcist. Jeg er ikke selv målenørd, men har da set eksempler på målinger foretaget af glade amatører der lå langt fra fabriksopgivelserne. Da der så kom en professionel ind og guidede lidt. Tjah, så ramte målingerne pludselig forbavsende tæt på de opgivne.

Jeg vil dog medgive at laver man højttalere og de skal gengive korrekt mht. impuls og fase, så må man sætte sig ind i at måle korrekt, for det er dælme svært at lytte sig til. Det nemmeste er at høre fejlene, men derfra også til at høre hvad man ska gøre for at rette fasen ind - den tror jeg sgu er svær.

Det er såment lige præcis det jeg mener.

En kasse, lidt afstivninger, lidt dæmpemateriale og computeren siger den er afstemt til 40 HZ................ og så er alt andet åbentbart ligegyldigt.

Holgers er afstemt efter "fabrikkens" anvisninger/tegninger................. Altså afstemt til ................. PA

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

rene-h, hvad går den her tråd på for dig ? ....at vise det frem du har og fortælle at "du" synes at det lyder godt og ikke andet , eller er det for at få et par staldtips, til måske at forbedre dit anlæg ?

Imbalance, Kjeldsen og heltny. ( respekt for det i skriver, hvis vel at mærke rene-h's mål er det samme som jeres ).  

Jeg skuer dog at rene-h faktisk er begyndt at komme i dialog og begynder at lytte til eks. janils og bjørn.

( ret mig hvis ovenstående er forkert rene-h ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes