| Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS............ Det blev sgi til 2 indlæg mere ----- alligevel  .............. Men vi har det jo sjovt
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hvis det skal komme dertil,om hvorvidt hifi-højtalerløsninger har pa inde over,så har SUND så klart ret mht jbl..der bruges bla melmentonehorn mm og vi snakker hifi i den forholdsvis dyre ende.. hvis du leder jbl serie igemmen vil du finde de modeller som har trukket på pa....jeg har haft brochurer liggende med dem..kanske smuk og højt ydende højtaler fra JBL..nu det ikk sådan at..jeg græder mig i seng ,fordi jeg ikk kan servere HELTNY denne højtaler på et sølvfad..
men feks har KT radio s high end afd også kørt en højtaler med ting og sager fra pa verdenen feks både konstruktionsmæssigt og med speacon stik på en rendyrket high end er
bare så vi bliver lidt nuanceret..
muligvis hedder jbl en noget med SWR-(slet ej sikker... men lækker højtaler netop pga pa anerne for mig..RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg sikker på at kigger man HIFI-REVYEN/årbøgerne igemmen ser man feks jbl s føromtalte højtaler..ca midt/sidst 90 erne
men også en del andre..med disse koblinger..
nu det ikk det blad jeg købt mest af..MVH RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par JBL'er


|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ikke helt ringe ud. Og JBL er da også tit lig med god bund.. ihvertfald i de gamle dage.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
hej hvis det skal komme dertil,om hvorvidt hifi-højtalerløsninger har pa inde over,så har SUND så klart ret mht jbl..der bruges bla melmentonehorn mm og vi snakker hifi i den forholdsvis dyre ende.. hvis du leder jbl serie igemmen vil du finde de modeller som har trukket på pa....jeg har haft brochurer liggende med dem..kanske smuk og højt ydende højtaler fra JBL..nu det ikk sådan at..jeg græder mig i seng ,fordi jeg ikk kan servere HELTNY denne højtaler på et sølvfad..
men feks har KT radio s high end afd også kørt en højtaler med ting og sager fra pa verdenen feks både konstruktionsmæssigt og med speacon stik på en rendyrket high end er
bare så vi bliver lidt nuanceret..
muligvis hedder jbl en noget med SWR-(slet ej sikker... men lækker højtaler netop pga pa anerne for mig..RENE-H |
|
|
Jamen jeg har såment også bedt om at få dem serveret på et sølvfad............  Trist at blive så negativ, fordi man ikke for enorm ros  ........ Men det lyder nu en anelse som om du græder lidt alligevel  JBL´s mellemtonehorn og Diskanter/horn i deres hifi-HT............ Er det deres PA ?? At de bruger basser der tilnærmelsesvis ligner deres PA-basser, gør jo bare at de ikke går så dybt. Selv den store.......... Pænt dyre 66000........... Er i virkeligheden "bare" en sattelit-højttaler, der skal have en subwoofer på, for at have fuldt frekvensområde
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Et par JBL'er


|
|
|
JA der var lidt af det..men har også set andre,,fra jbl..high end m pa i...ps:fint high end m pa brug er feks PARASOUND s amp (men har selvfølgelig baggrund i pa verden..så 30 års erfaring kan jo også glemme/eller..?mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er de så ekstremt flotte,disse jbl er tak for fotos,,kjeldsen man blir helt glad ved at kigge på,sådanne pragtstykker og kan næsten høre dem næsten...RENE-H
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Et par JBL'er


|
|
|
Ja Kjeldsen.......... De er flotte........ Men det er prisen også............. Det må være den lange udviklingstid og div målinger der koster  
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
du vil bare ikke godkende,at der noget pa-inde over...hvorfor ????
man måler vel ikk på pa højtaler,eller bruger synderlig udvikling,,de skal jo bare spille ørene af folk ikk..
vi må bare ej forglemme:at det pa skal bruges til kræver ligeså omstændig opsæt/udvikling osv ..
som såkaldt hifi jo også kræver sit..
hvorfor jeg imod min vilje deler begreberne op sådanne er..så det nemmere for mig NU at:sige hører vi lyden af noget godt..så pokker i at sætte begreb på..RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
du vil bare ikke godkende,at der noget pa-inde over...hvorfor ???? Det mener jeg nu ikke jeg har nævnt noget om
man måler vel ikk på pa højtaler,eller bruger synderlig udvikling,,de skal jo bare spille ørene af folk ikk.. Mon ikk man gør ?
vi må bare ej forglemme:at det pa skal bruges til kræver ligeså omstændig opsæt/udvikling osv ..
som såkaldt hifi jo også kræver sit..
hvorfor jeg imod min vilje deler begreberne op sådanne er..så det nemmere for mig NU at:sige hører vi lyden af noget godt..så pokker i at sætte begreb på..RENE-H Ja er det godt - er det jo godt
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
rene-h skrev:
|
hej hvis det skal komme dertil,om hvorvidt hifi-højtalerløsninger har pa inde over,så har SUND så klart ret mht jbl..der bruges bla melmentonehorn mm og vi snakker hifi i den forholdsvis dyre ende.. hvis du leder jbl serie igemmen vil du finde de modeller som har trukket på pa....jeg har haft brochurer liggende med dem..kanske smuk og højt ydende højtaler fra JBL..nu det ikk sådan at..jeg græder mig i seng ,fordi jeg ikk kan servere HELTNY denne højtaler på et sølvfad..
men feks har KT radio s high end afd også kørt en højtaler med ting og sager fra pa verdenen feks både konstruktionsmæssigt og med speacon stik på en rendyrket high end er
bare så vi bliver lidt nuanceret..
muligvis hedder jbl en noget med SWR-(slet ej sikker... men lækker højtaler netop pga pa anerne for mig..RENE-H |
|
|
Jamen jeg har såment også bedt om at få dem serveret på et sølvfad............ 
Trist at blive så negativ, fordi man ikke for enorm ros ........ Men det lyder nu en anelse som om du græder lidt alligevel 
JBL´s mellemtonehorn og Diskanter/horn i deres hifi-HT............ Er det deres PA ??
At de bruger basser der tilnærmelsesvis ligner deres PA-basser, gør jo bare at de ikke går så dybt.
Selv den store.......... Pænt dyre 66000........... Er i virkeligheden "bare" en sattelit-højttaler, der skal have en subwoofer på, for at have fuldt frekvensområde 
|
|
|
er det deres pa..?vi snakker måske også principperne som bruges...ligesom i de parasound amps,du undlod at kommentere,og yamaha efekt amp har skam også,tydet ret markant til pa-principper i 10,000-18.000 kr s amps hifi.. /parasound især for at,gøre amp sene mere sublime... er det tosset ?? RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
heltny skrev:
rene-h skrev:
|
hej hvis det skal komme dertil,om hvorvidt hifi-højtalerløsninger har pa inde over,så har SUND så klart ret mht jbl..der bruges bla melmentonehorn mm og vi snakker hifi i den forholdsvis dyre ende.. hvis du leder jbl serie igemmen vil du finde de modeller som har trukket på pa....jeg har haft brochurer liggende med dem..kanske smuk og højt ydende højtaler fra JBL..nu det ikk sådan at..jeg græder mig i seng ,fordi jeg ikk kan servere HELTNY denne højtaler på et sølvfad..
men feks har KT radio s high end afd også kørt en højtaler med ting og sager fra pa verdenen feks både konstruktionsmæssigt og med speacon stik på en rendyrket high end er
bare så vi bliver lidt nuanceret..
muligvis hedder jbl en noget med SWR-(slet ej sikker... men lækker højtaler netop pga pa anerne for mig..RENE-H |
|
|
Jamen jeg har såment også bedt om at få dem serveret på et sølvfad............ 
Trist at blive så negativ, fordi man ikke for enorm ros ........ Men det lyder nu en anelse som om du græder lidt alligevel 
JBL´s mellemtonehorn og Diskanter/horn i deres hifi-HT............ Er det deres PA ??
At de bruger basser der tilnærmelsesvis ligner deres PA-basser, gør jo bare at de ikke går så dybt.
Selv den store.......... Pænt dyre 66000........... Er i virkeligheden "bare" en sattelit-højttaler, der skal have en subwoofer på, for at have fuldt frekvensområde 
|
|
|
er det deres pa..?vi snakker måske også principperne som bruges...ligesom i de parasound amps,du undlod at kommentere,og yamaha efekt amp har skam også,tydet ret markant til pa-principper i 10,000-18.000 kr s amps hifi.. /parasound især for at,gøre amp sene mere sublime... er det tosset ?? RENE-H |
|
|
HVIS nu du læste hvad jeg skrev (Har jeg egentligt ikke skrevet det før ?), Så skriver jeg mht PA-forstærkere, at det er en helt anden snak............... Det er ikke sikkert du forstår det, men med det, mener jeg at de kan være særdeles gode og pænt velegnet til Hifi...................... Sådan en som Kom Olsen har vist det flere gange............... Jeg HAR selv et par PA-amps nu........ Og har haft Yamaha 2002 amps flere gange. Den "sejeste" forstærker jeg har haft indenfor dørene, er dog en ADYTON XP-4........ En meget meget meget sej forstærker, der ikke knyede det mindste ved at køre (Trilineær) i 2 x 4 ohm + 4 ohm Crown har jeg hørt nogle stykker af og det er helt fine amps
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
rene-h skrev:
|
du vil bare ikke godkende,at der noget pa-inde over...hvorfor ???? Det mener jeg nu ikke jeg har nævnt noget om
man måler vel ikk på pa højtaler,eller bruger synderlig udvikling,,de skal jo bare spille ørene af folk ikk.. Mon ikk man gør ?
vi må bare ej forglemme:at det pa skal bruges til kræver ligeså omstændig opsæt/udvikling osv ..
som såkaldt hifi jo også kræver sit..
hvorfor jeg imod min vilje deler begreberne op sådanne er..så det nemmere for mig NU at:sige hører vi lyden af noget godt..så pokker i at sætte begreb på..RENE-H
Ja er det godt - er det jo godt
|
|
|
|
|
|
den sætning kunne have været rigligt dækkende på side 1 men det har været underholdene..og spændene RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld hvis jeg spørger dumt:men det røde felt i din gates..er det sådan hifi opfører sig ??? eller er det helt klippppppettt for mig ??RENE-K
det var kun sjov... __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne kurve - Er det fra dit Rene ? Eller er det den Holger4 bruger i sit system i det frekvensområde som jeg har "optegnet" ? (Med 9-10 DB´s forskel inden for ca 2½ oktav )
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Denne kurve - Er det fra dit Rene ?
Eller er det den Holger4 bruger i sit system i det frekvensområde som jeg har "optegnet" ? (Med 9-10 DB´s forskel inden for ca 2½ oktav )

|
|
|
her går holgers motto godt i spænd:små højtalere er kun i vejen !!180 L kabin har jeg aldrig ejet til en bas eller andet..og kunne ej heller finde på det..hvor vil du få luften fra,,til fjederefekt på menbremmer ..?? ha ah...nå ikk sådan ? RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurve var KUN for at illustrere, at man TIT ikke kan bruge målinger til en PIND - INTET andet. Jeg er sgu da udmærket klar over, at det IKKE er en lineær kurve, MEN den lyder GODT - bare spørg, Janils, AudioHagel, Sund, Offcourse, Kongruens og Mik112 om det. Hvad kan man så lære af det? Jo, dem, der KUN guider sig frem til slutresultat ved hjælp af målinger er tynget/blokeret af hæmsko, så det batter. I øvrigt er port også blevet justeret, så den er mere lineær i det område, hvori den skal arbejde. __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Kurve var KUN for at illustrere, at man TIT ikke kan bruge målinger til en PIND - INTET andet. Jeg er sgu da udmærket klar over, at det IKKE er en lineær kurve, MEN den lyder GODT - bare spørg, Janils, AudioHagel, Sund, Offcourse, Kongruens og Mik112 om det. Hvad kan man så lære af det? Jo, dem, der KUN guider sig frem til slutresultat ved hjælp af målinger er tynget/blokeret af hæmsko, så det batter. I øvrigt er port også blevet justeret, så den er mere lineær i det område, hvori den skal arbejde.
|
|
|
Nårh så SUR over man ikk kan li dinstejle kurve 
Blevet mere lineær ? Hvordan ved du det ? Og hvorfor JUSTERE på porten, den kurve siger du jo lyder GODT  
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke brokke over tonen hos andre, når man selv bor i et glashus.. eller hvordan er det ordsproget lyder  God aften herfra - skal andetsteds hen og checke for Bollywood-fabrikanternes sidste indslag. Dét er nemlig god værkstedshumor "i min verden". God aften de herrer. Mvh. Offcourse  __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |