Emne: besynderlig respons/vedr pa grej ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
God aften herfra - skal andetsteds hen og checke for Bollywood-fabrikanternes sidste indslag. Dét er nemlig god værkstedshumor "i min verden".
|
|
|
Yo påmfrit'
Hvor og hvilken tråd skal filmen vises i ? jeg er klar 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Kurve var KUN for at illustrere, at man TIT ikke kan bruge målinger til en PIND - INTET andet. Jeg er sgu da udmærket klar over, at det IKKE er en lineær kurve, MEN den lyder GODT - bare spørg, Janils, AudioHagel, Sund, Offcourse, Kongruens og Mik112 om det. Hvad kan man så lære af det? Jo, dem, der KUN guider sig frem til slutresultat ved hjælp af målinger er tynget/blokeret af hæmsko, så det batter. I øvrigt er port også blevet justeret, så den er mere lineær i det område, hvori den skal arbejde.
|
|
|
Man kan altid og hver gang stole på målinger hvis man "kan sproget" og kurverne (bemærk flertallet) fortæller altid hvad man kan forvente.
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvis man overbeviser sig selv om,at måler det efter en norm,så har vi god lyd..så kan man vel stole på mållinger..
man vil jo ikk se andet,en en forventelig målling..
men sådan hænger verden ikke sammen for alle,og dem som ej lader mållinger bestemme om man har opnået god lyd..bliver tilfredse på anden vis..så alt vel ok
og mållinger ikk nødvendigvis en forudsætning for god lyd..som et absolut krav..
men hvis man jagter mållinger fordi,det anbefaldes og forskrives ,og man kun hører god lyd efter målling ,ja så har dialogen never nogen enden..RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Kurve var KUN for at illustrere, at man TIT ikke kan bruge målinger til en PIND - INTET andet. Jeg er sgu da udmærket klar over, at det IKKE er en lineær kurve, MEN den lyder GODT - bare spørg, Janils, AudioHagel, Sund, Offcourse, Kongruens og Mik112 om det. Hvad kan man så lære af det? Jo, dem, der KUN guider sig frem til slutresultat ved hjælp af målinger er tynget/blokeret af hæmsko, så det batter. I øvrigt er port også blevet justeret, så den er mere lineær i det område, hvori den skal arbejde.
|
|
|
Målinger kan netop ALTID bruges... Det er netop her i er ..... Mildest talt rivende galt på den.
Den kurve du viser der, siger du lyder godt...... Hvis en kurve som en lodret væg, lyder godt... Hvordan tror du så den lyder hvis den er mere lineær ?
Hvordan ved du at den ER mere lineær efter du har JUSTERET på porten ? Du har jo ikke målt 
Bjørn - Hjælp lige lidt til forståelse her 
Holger4..... Hvorfor tror du vi er LÅST af målinger ? Er det fordi du netop ikke har fået foretaget nogle ? Hvorfor tror du ikke vi lytter også ? En helt ret kurve lyder sjældent godt.......... Så hellere en ret ujævn kurve, med pukler og dale....... Dale til at maskere "dårligdommene" i lyden.
Og så bliver du ved med dit; Bare spørg.... bla bla bla..... Jamen en af dem har jeg snakket med 
Den dag du har målinger af dine HT i dit rum.......... Så skal jeg nok PRØVE at forklare dig hvad jeg mener.
Jeg PRØVER kort her = En helt ret kurve er tit øretrættende....... Mange HT-kontruktører lader øvre mellemtone og nedre diskant ligge nogle DB under resten..... Så er det nemlig ikke så øretrættende.
Man kan også gøre det at man bruger en flok enheder og justerer sig frem til den lyd man synes er rigtig rigtig god....... Men man ANER ikke om den med få midler kunne blive LANGT bedre, når man ikke ANER hvordan det SER ud.
Små peaks og store dale giver som regelt (Alt efter hvor de er) et behageligt lydbillede....... Men der er stor forskel på et behageligt lydbillede (som man nemt får med en hængekøjekurve) og en tilnærmelsesvis ret kurve, som dog lyder godt.
Tænk lidt over den......... Eller lad være, men lad dog være med at brokke dig over alt det der er HELT normalt ved HT-bygning.
IGEN - BJØRN - Træd lige til med lidt hjælp til forståelse her  
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
al den teoratikker sludder..hvis man sådan fanget i mållingens vold..mister du sandsynligvis ..din (medfødte hørrelses indflydelses) og et realsultat som også har præg af ..det fineste værktøj HØRRELSESN
hvis man så snævert lader sig diktere af mållinger..snyder man sig selv for noiget meget væsentligt..
jeg tilbøjelig til at tro,en del har siddet og været tæmmelig tilfreds med,opnået lyd men
er gået videre fordi mållingen sagde noget andet...det klær da ikk noget..
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
al den teoratikker sludder..hvis man sådan fanget i mållingens vold..mister du sandsynligvis ..din (medfødte hørrelses indflydelses) og et realsultat som også har præg af ..det fineste værktøj HØRRELSESN
hvis man så snævert lader sig diktere af mållinger..snyder man sig selv for noiget meget væsentligt..
jeg tilbøjelig til at tro,en del har siddet og været tæmmelig tilfreds med,opnået lyd men
mvh RENE-H
|
|
|
Det du skriver her, har jeg ventet længe på.............. Det viser med al tydelighed at du INTET har forstået. Fred være med det, nu forstår jeg hvorfor jeg ikke kan debatere med dig 
Prøv du at sende dit sidste indlæg her, til alle de ht konstruktører (idioterne) der måler måler måler måler måler måler måler osv osv osv     
Hvis man snyder sig selv, fordi man måler SAMTIDIG med at man lytter............. Hmm, så vil jeg tage mig en kop kaffe 
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
mvh RENE-H
|
|
|
Jeg har med vilje holdt mig lidt uden for tråden, men med denne udtalelse Rene udstiller du din egen uvidenhed! Desværre fremgår det meget tydeligt!
Uanset om du skal bygge et hus, en bil eller en højttaler er du nødt til at måle et eller andet. Det forhindrer dig ikke i at være kreativ, kunstnerisk og at sætte et personligt præg på det du laver.
Man måler, så lytter man og retter til. Så måler man igen og lytter og retter til. Sådan bliver man ved. Ved at måle sparer du i tusindvis af timer, kroner og besværligheder. Desuden er der langt større chance for at nå noget godt end ved "trial and error".
Jeg håber du bliver klogere, for det virker desværre som om du snyder dig selv. Man kan ikke nøjes med at "høre" sig frem til den ultimative højttaler, lige så lidt som man kan "køre" sig frem til den bedste bil. Der ligger timevis af arbejde, målinger, optimeringer og udvælgelser inden man "hører" eller "kører".
Men hvis du er tilfreds med at få en trillebør, når du havde forventet en bil ...... så er det selvfølgelig ikke så svært.  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
rene-h skrev:
|
mvh RENE-H
|
|
|
Jeg har med vilje holdt mig lidt uden for tråden, men med denne udtalelse Rene udstiller du din egen uvidenhed! Desværre fremgår det meget tydeligt!
Uanset om du skal bygge et hus, en bil eller en højttaler er du nødt til at måle et eller andet. Det forhindrer dig ikke i at være kreativ, kunstnerisk og at sætte et personligt præg på det du laver.
Man måler, så lytter man og retter til. Så måler man igen og lytter og retter til. Sådan bliver man ved. Ved at måle sparer du i tusindvis af timer, kroner og besværligheder. Desuden er der langt større chance for at nå noget godt end ved "trial and error".
Jeg håber du bliver klogere, for det virker desværre som om du snyder dig selv. Man kan ikke nøjes med at "høre" sig frem til den ultimative højttaler, lige så lidt som man kan "køre" sig frem til den bedste bil. Der ligger timevis af arbejde, målinger, optimeringer og udvælgelser inden man "hører" eller "kører".
Men hvis du er tilfreds med at få en trillebør, når du havde forventet en bil ...... så er det selvfølgelig ikke så svært.  |
|
|

|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det heller ikk så ok at skrive:man nød til at måle et eller andet:nu det jo ikk tvindskolernes 8 klasse der bygger enhedder..der trods alt målt og udviklet på de enheder man nu engang vælger..og så prøver man at,få omgivelserne(måske et kabinet )til at samarbejde..så lidt er der jo alså gjort..og resten er JEG godt tilfreds med selv at,have vurderet og godkendt..igen igen til min smag..
mange hilsner herfra RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej venner:kan næsten ej lade være at hendvise til kramme s indlæg kl16:58 holgers tråd S 42..måske mange kæmper med dette endu..??ved det ikk men jeg forstår meget fint hva der skrives her..lytningen får måske anden priotet mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din uvidenhed viser du endnu mere ved at tro, at fordi der er målt under udviklingen af selve ENHEDERNE, så er det ikke nødvendigt at måle yderligere. 
Det er MINDST ligeså vigtigt........... Hvorfor skulle der ellers være data på enhederne ?
Fordi EN 15" bas går godt i et kabinet på 115 liter, betyder jo ikke at alle gør det...... Der er meget meget andet i verden end at save 3 cm af et basreflexrør og sige; Den er afstemt til 40 HZ.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg ved godt at jeg skrev dit lignede noget der var skovlet ind................... Hvis jeg skal prøve at skrive det så pænt jeg kan, så står dine HT med mellemtoner og diskanter alle vegne, ENORMT uhensigtmæssigt.
Der er sikkert STOOOOR og HØØØØØJ lyd, men så tror jeg heller ikke der er mere at hente................ For os HIFI-mennesker.
Men du kan jo li det - så kan målinger være målinger - placering af enheder være placering af enheder....... Men det er yderst underligt og besynderligt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Holger4 skrev:
|
|
|
|
Målinger kan netop ALTID bruges... Det er netop her i er ..... Mildest talt rivende galt på den.
Den kurve du viser der, siger du lyder godt...... Hvis en kurve som en lodret væg, lyder godt... Hvordan tror du så den lyder hvis den er mere lineær ?
Hvordan ved du at den ER mere lineær efter du har JUSTERET på porten ? Du har jo ikke målt 
Holger4..... Hvorfor tror du vi er LÅST af målinger ? Er det fordi du netop ikke har fået foretaget nogle ? Hvorfor tror du ikke vi lytter også ? En helt ret kurve lyder sjældent godt.......... Så hellere en ret ujævn kurve, med pukler og dale....... Dale til at maskere "dårligdommene" i lyden.
Og så bliver du ved med dit; Bare spørg.... bla bla bla..... Jamen en af dem har jeg snakket med 
Den dag du har målinger af dine HT i dit rum.......... Så skal jeg nok PRØVE at forklare dig hvad jeg mener.
Jeg PRØVER kort her = En helt ret kurve er tit øretrættende....... Mange HT-kontruktører lader øvre mellemtone og nedre diskant ligge nogle DB under resten..... Så er det nemlig ikke så øretrættende.
Man kan også gøre det at man bruger en flok enheder og justerer sig frem til den lyd man synes er rigtig rigtig god....... Men man ANER ikke om den med få midler kunne blive LANGT bedre, når man ikke ANER hvordan det SER ud.
Små peaks og store dale giver som regelt (Alt efter hvor de er) et behageligt lydbillede....... Men der er stor forskel på et behageligt lydbillede (som man nemt får med en hængekøjekurve) og en tilnærmelsesvis ret kurve, som dog lyder godt.
Tænk lidt over den......... Eller lad være, men lad dog være med at brokke dig over alt det der er HELT normalt ved HT-bygning.
|
|
|
Desværre er det aktuelle tilfælde nok uden for min rækkevidde, viljen eller evnen til at forså er ikke tilstæde
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det jo ved at gå dig på kære ven..bjørn bjørn bjørn..BJØRN kommer nok ikk til at høre musik hos mig ,og det helt fint med mig..
men jeg kan gøre dig klar på nu:at så længe du lægger ord i munden på mig så gutter jeg her..(og jeg har rygrad til at mene det..)jeg har aldrig nævnt at :hvis en 15"passer til bla bla så passer den vel til alt..sludder til egen vindning hvorfor ???
jeg har ovenikøbet prøvet på ,om selv du kan forstå..at så gør man alt til at kabinetterne passer til enheden en en en.. det der med ..dine tolkninger part#1 #2 #3 jeg kan jo ikke kende mine egne udlægninger..så jeg vil hermed pænt og ordentligt ungå fremtidig dialog..med os to..det for primitivt til mig sorry..og så kunne du i det mindste have set på de "fakta" om mine planer du har fået af XX
lidt mere i sømmene,så de fremstod mere i forhold til fakta..dem genkender jeg ej heller..
tak for denne tråd til dig og ha det rigtigt hyggeligt med kaffe og målebånd" mange hilsner RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
jamen det jo ved at gå dig på kære ven..bjørn bjørn bjørn..BJØRN kommer nok ikk til at høre musik hos mig ,og det helt fint med mig..
men jeg kan gøre dig klar på nu:at så længe du lægger ord i munden på mig så gutter jeg her..(og jeg har rygrad til at mene det..)jeg har aldrig nævnt at :hvis en 15"passer til bla bla så passer den vel til alt..sludder til egen vindning hvorfor ???
jeg har ovenikøbet prøvet på ,om selv du kan forstå..at så gør man alt til at kabinetterne passer til enheden en en en.. det der med ..dine tolkninger part#1 #2 #3 jeg kan jo ikke kende mine egne udlægninger..så jeg vil hermed pænt og ordentligt ungå fremtidig dialog..med os to..det for primitivt til mig sorry..og så kunne du i det mindste have set på de "fakta" om mine planer du har fået af XX
lidt mere i sømmene,så de fremstod mere i forhold til fakta..dem genkender jeg ej heller..
tak for denne tråd til dig og ha det rigtigt hyggeligt med kaffe og målebånd" mange hilsner RENE-H
|
|
|
Nej da, det går mig slet ikke på........ Hvorfor skulle det dog det ?
Jeg synes bare det er lidt synd at du ikke forstår noget som helst mht ht, enheders placering, afstemning osv........ Ja faktisk ikke har nogen forstand på det overhovedet, udover at sige; For MIG lyder det godt........ Og så alligevel bruge så mange penge og så meget tid på det - Ganske trist.
Fint fint med at dialog mellem os to er overstået....... Jeg mente nu ikke rigtig der var nogen alligevel......... Og JA, jeg forstå du ikke vil snakke mere 
Et lille vink......... Pas på med at få hjælp og råd fra kapaciteter, før du er sikker på at det er en kapacitet 
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
heltny skrev:
Holger4 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Desværre er det aktuelle tilfælde nok uden for min rækkevidde, viljen eller evnen til at forså er ikke tilstæde
|
|
|
Ja, jeg er nok nød til at sige det samme + At Rene ikke vil debattere mere med mig...   --   Så jeg overlader tråden til dem der tror på den slags anlæg 
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h
Hvis din tråd går på at fremvise dit anlæg og sige "sådan gutter", der ønskes ikke at ændre noget som helst, ikke måles osv. lidt a'la Holger4 tråden, så ville jeg synes til dels at det var ok, fordi det er din måde at gøre det på. Jeg har fra start accepteret "din" måde at gøre det på, fordi jeg tilgår det sådan, at hvis du er glad, så bør alle være glade.
Når det er sagt, så skal du nok trække håndbremsen, du er landet på lusingernes holdeplads nr.1, pga. din fremføring, overfor de debatører du har i din tråd. Hvis du ønsker at nå forståelse fra dem, bliver du nødt til at tilgå situationen helt anderledes. Hvilket selvsagt også kræver sit af de "hjælpende" debatører. Du må ganske enkelt forstå, at du ikke kan overbevise debatørerne om at din bil kan køre, når du har pillet forhjulene af og placeret dem foran forreste nummerplade.
rene-h, måske du lige skulle skrive i to linier, hvad dit mål er ...så tror jeg at forståelsen "måske" vinder frem blandt debatørerne.
PS: når heltny skriver "dialog mellem os to er overstået", så lad være med at svare ham, ellers kommer han tilbage og svarer dig igen, igen og igen. Som jeg lige ser det bliver du nok mere og mere forvirret af hans optræden, så derfor stop den dialog. heltny respekterer at blive væk fra din tråd, når du ikke svarer ham ( ved jeg fra hans eget udsagn, andetsteds ).
Jeg må anses for at stå neutralt, men jeg følger fortsat med i din tråd og håber at du har glæde i dit grej. 
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tak for de ord,,jamen JEG mener bestemt ikke jeg ,har pillet forhjulene af min "bil"..det gør de som føler sig hævet over alt,mht lyd..her tænker jeg på;hvordan jeg også skal tolke god lyd..det kan jeg da ikk lade andre gøre..hvordan dette ????
mht øretævernes nødspor..jamen så det heller ikk værre..dette er trods alt ,stadig en dejlig hobby for mig ,og endu ikk blevet et element som kroppen skal have ilt...
meningen med trådstarten var/er at jeg ville gøre andre bekendt med ,at JEG har opnået god lyd,,fra det og det(foto) og kræver ikk anderkendelse..
men at jeg ikk,har tanker om at,sætte mig videre ind i silkedomens egenskaber eller hvordan to stk 6,5" undgår rasonanser i et 17 lit kabinet..så tillader jeg mig,at bekende det ikk det jeg tilfredsstilles af..
og så den anden del af,trådens oprindelige mål var:at finde ud af om der var nysgerrighed nok til,at debatere om pa kunne have chance i andres verdenssyn,,og der har da været et par stykker..som syndtes det kunne pirre nysgerrigheden,,og denne status har da bæret alt frugt hjem..(kald det eksperiment eller andet ??)
men meget lærerigt for mig (trods jeg ikk er modtagelig for noget) at få syn for sag om folks stålsatte holdning,til pa-grej/lyd
ps:jeg har flere gange udmeldt,herinde at..jeg ikke vil nedgøre eller stille tvivl om hifi/high end lydkvalitetter.. men det ville jeg ej heller få noget ud af..fordi der den opdelling af begreber:HIFI er til GOD lyd..
pa_er til høj og tålelig lyd...
lidt sort hvidt for mig ..men ok der går ikk noget fra mig...
men at se hvor det kan rykke i folks grundvold,at forsvare sin kærlighed til ens brug af lydreproduktion,,det skræmmer mig en smule,hvormeget det egentlig kan tirre
måske det har noget at gøre med ,størrelsen af brugte antal timer/beløb/mm som bestemmer hvormeget folk vil tage deres grej,i forsvar" ???? mig selv inckl..
men ganske spændene har det været..og selvom jeg ikk har været gået i dybe dialoger,med hifi ens væsen og filosofier så har jeg alså læst hver en sætning,,og det forhåbentlig min ret ,at tage stilling til om jeg vil tage ved lære af noget..
jeg kunne sandsynligvis lære en enorm masse.herinde hvis jeg gik i købetanker,med holfi og dali ht er..
og jeg mener ,at jeg har evnet at,få rigtig god lyd ud,af den slags udstyr jeg har
jeg nyder musikken ,bliver ikke træt af at lytte,oplevelse hvergang jeg kommer hjem og sætter cd på..så kan man da ikk forlange mere..ikke engang flytte sine diskanter hva..
mange hilsner herfra RENE-H
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd
PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.
Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng
PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng
For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.
For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.
Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.
Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.
Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.   
Dem der er til PA, er til det mest forkerte.   
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd
PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.
Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng
PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng
For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.
For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.
Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.
Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.
Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.   
Dem der er til PA, er til det mest forkerte.   
|
|
|
Og rigtige musikelskere hører mere levende musik end "elekronik" hvis de ellers kan slippe afsted med det
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|