Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: besynderlig respons/vedr pa grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
heltny skrev:

Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd

PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.

Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng

PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng

For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.

For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.

Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.

Dem der er til PA, er til det mest forkerte.

Og rigtige musikelskere hører mere levende musik end "elekronik"    hvis de ellers kan slippe afsted med det

Ja, det har bare ikke så meget med HT at gøre

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

ordinær beskæftigelse som digter/forfatter vil jeg ikk love,

men uden tvivl et forsøg værd..

bortset fra det,så havede det været rart om ,den sene ankomst af snakken om ,det muligvis er ok at ørene for lov at have ordet ,fremfor den intense målling af om sounden nu er god.. mvh RENE-H



__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

hvordan kan det nu gå for sig ???hifi lyd i pa-sammenhæng..var næsten blevet overbevist om det var,naturstridigt ??

men da glædeligt,vil prøve at forfølge det

mvh RENE-H



__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

jeg nyder musikken ,bliver ikke træt af at lytte,oplevelse hvergang jeg kommer hjem og sætter cd på..så kan man da ikk forlange mere..ikke engang flytte sine diskanter hva..

mange hilsner herfra RENE-H

Du skal bare se løjer med svar, når du har fået flyttet de center-diskanter.  ( hjulene ved nummerpladen ).

Men du skal ikke flytte dem for min skyld, lov mig det.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

ha ha..ja det vel centerdikanter..de står nu lidt forskelligt til tider,,man kan enda tage en af dem med i køkkenet om morgenen,til radioavisen..forstår da egentligt godt folk tænker:HAM RENE-H er da lige kreativ nok,,de diskanter blinker i alle hjørner..

jeg behøver absolut ingen ekko regulering

nat her fra RENE-H



__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Bjørn - Hjælp lige lidt til forståelse her

IGEN - BJØRN - Træd lige til med lidt hjælp til forståelse her

For syv djævle.

Så fik du mig alligevel til at grine heltny, havde jeg ellers ikke troet.  At være så ivrig for at cykle på den nye blå cykel, hvor pedalerne mangler, så er det bare skønt at der kommer en som gider at skubbe bag på cyklen.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 25 September 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
heltny skrev:

Bjørn - Hjælp lige lidt til forståelse her

IGEN - BJØRN - Træd lige til med lidt hjælp til forståelse her

For syv djævle.

Så fik du mig alligevel til at grine heltny, havde jeg ellers ikke troet.  At være så ivrig for at cykle på den nye blå cykel, hvor pedalerne mangler, så er det bare skønt at der kommer en som gider at skubbe bag på cyklen.


Jeg søgte bare hjælp til at få anden til at forstå - Fra en af dem der virkelig ved gvad det drejer sig om - At han så opgav inden han startede - tjae ----- Det kan man ikke klantre ham for
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 25 September 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
bjørn skrev:
heltny skrev:

Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd

PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.

Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng

PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng

For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.

For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.

Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.

Dem der er til PA, er til det mest forkerte.

Og rigtige musikelskere hører mere levende musik end "elekronik"    hvis de ellers kan slippe afsted med det

Ja, det har bare ikke så meget med HT at gøre

de har da rigligt plads..er de reflex..mvh RENE-H

__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 25 September 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Og rigtige musikelskere hører mere levende musik end "elekronik"    hvis de ellers kan slippe afsted med det

Det er da fuldstændig umuligt at høre så mange koncerter at man kan nå hele vejen rundt i det mangefacetterede musikunivers. Jeg har i perioder været til 2-3 koncerter om måneden, men havde stadig langt de fleste musikalske oplevelser derhjemme (her røg gerne 5-6 plader på eftermiddag/aften hvor der oftest blev nærlyttet til 2-3 af disse)

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 25 September 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan desværre også ligge lidt tungt med at komme til koncert med Celibidache, Freddie Mercury, N.H.Ø.P. eller Natascha.

- Eller for den sags skyld bare at få lavet en aftale med Clapton eller Waits, når man er i humør til det, de laver...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 25 September 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:
heltny skrev:
bjørn skrev:
heltny skrev:

Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd

PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.

Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng

PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng

For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.

For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.

Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.

Dem der er til PA, er til det mest forkerte.

Og rigtige musikelskere hører mere levende musik end "elekronik"    hvis de ellers kan slippe afsted med det

Ja, det har bare ikke så meget med HT at gøre

de har da rigligt plads..er de reflex..mvh RENE-H

Ja de højttalere der IKKE er der ved levende acoustisk musik Ja selvfølgelig er det basreflex
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1219
Sendt: 25 September 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jeg gad sku gerne prøve noget at blande noget pa ind i de næste højttalere, jeg skal have.
evt. nogle pd. 186 eller 1850 basser, og derud fra lave et 3 eller 4vejs system. Jeg tror, at man ville få dynamik som bare fanden, hvis det blev lavet ordentligt.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 25 September 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

ja det lyder som en rigtig,god overvejelse og så dyre er de basser vist heller ikk mere,som kan give et dejligt punch..er det ikk cad som også forhandler dem  ??hvikle typer kabinetter har du i tankerne ?? og vil du køre ren tarvelig pa"

hva kunne du tænke dig som ,skulle drive dette feks:.....

den nysgerige ..

har du noget ok nu..?

mvh RENE-H



__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

ja det lyder som en rigtig,god overvejelse og så dyre er de basser vist heller ikk mere,som kan give et dejligt punch..er det ikk cad som også forhandler dem  ??hvikle typer kabinetter har du i tankerne ?? og vil du køre ren tarvelig pa"

hva kunne du tænke dig som ,skulle drive dette feks:.....

den nysgerige ..

har du noget ok nu..?

mvh RENE-H

obs:vil lige nævne,det alt for nemt at bruge penge desværre hva..RENE-H

__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1219
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jep, jeg mener de forhandler dem. Du kan i al fald finde dem på www.precision-devices.com

Umiddlebart har jeg ikke haft nogle reelle tanker igang, da jeg ville gå for værende en studerende, og derfor simpelthen ikke har pengene til det.

Men, jeg har både leget lidt med tanken om noget dipol med noget fuldtone, noget horn, der dog nok bliver for stort, noget cirka 200 liter refleksboks og sådan, altsammen noget, hvor der burde være gode resultater, men det er jo kun en del af et system, der desværre ligger over hvad jeg har af mønter.

Af forstærkere har jeg en crown ce 1000, og en diy leach klon, der stadig er undervejs, det skal lige loddes færdigt og sådan og lidt nad.

Så har jeg nogle Musical point reference III højttalere. Mener det er sådan, de hedder. De spiller ganske glimrende, men man kan godt mærke, at den ikke kan spille så højt, som der af og til lystes. Det er en 3-vejs med en 10tommers bas, meget god højttaler på mange andre måder, med mangler dynamik og amplitude, så musikken virkelig kommer ud i rummet.

Jeg har også en sub, som, i den endelige kabinet, skulle kunne gå liniært ned til en 16hz eller deromkring.

Projektet er endnu en drøm, som jeg håber engang at kunne realisere, indtil da må man bare håbe.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
bjørn skrev:

Og rigtige musikelskere hører mere levende musik end "elekronik"    hvis de ellers kan slippe afsted med det

Det er da fuldstændig umuligt at høre så mange koncerter at man kan nå hele vejen rundt i det mangefacetterede musikunivers. Jeg har i perioder været til 2-3 koncerter om måneden, men havde stadig langt de fleste musikalske oplevelser derhjemme (her røg gerne 5-6 plader på eftermiddag/aften hvor der oftest blev nærlyttet til 2-3 af disse)

Nu har jeg nogle musikinteresser der gør det meget nemt, men det er selvfølgelig ikke alle der  har mulighed for at bruge den nødvendige tid, men nu hvor jeg har tiden, bliver det så sandelig udnyttet.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Ja, det kan desværre også ligge lidt tungt med at komme til koncert med Celibidache, Freddie Mercury, N.H.Ø.P. eller Natascha.

- Eller for den sags skyld bare at få lavet en aftale med Clapton eller Waits, når man er i humør til det, de laver...

Mvh.

Og hvad så, nutiden og fremtiden er lang mere spændende, også i København, men som jeg en aften "mumlede" til en af de faste medgængere "vi er så befriende fri for hifientusiaster" når vi er ude at høre rigtig levende musik

 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
kongruens skrev:

Ja, det kan desværre også ligge lidt tungt med at komme til koncert med Celibidache, Freddie Mercury, N.H.Ø.P. eller Natascha.

- Eller for den sags skyld bare at få lavet en aftale med Clapton eller Waits, når man er i humør til det, de laver...

Mvh.

Og hvad så, nutiden og fremtiden er lang mere spændende, også i København, men som jeg en aften "mumlede" til en af de faste medgængere "vi er så befriende fri for hifientusiaster" når vi er ude at høre rigtig levende musik

 

Så har du vel husket at få smidt dit stereoanlæg ud, inden du nu åbenbart nedlægger din profil herinde - jeg mener - så du kan fokusere på nutid og fremtid uden at være generet af hifientusiaster...

Jeg tror nu nok, jeg kan følge tanken bag dit udsagn. Spørgsmålet er bare, om det er det rette forum at at dyrke den i...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd

PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.

Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng

PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng

For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.

For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.

Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.

Dem der er til PA, er til det mest forkerte.

Hmm, skulle det være et forsøg ud i en argumentation ad contradictio, eller...

Er PA overhovedet defineret i denne tråd? Jeg ved ikke hvad tollerencer er, men hvis det er tolerance der hentydes til, så er det, at kunne tåle eller udholde noget eller/og fordragelighed over for anskuelser og livsformer, der afviger stærkt fra ens egne, modsat intolerance. Ved heller ikke  hvad der menes med afvigelser, er vi ud i noget sociologi eller endog psykologi (egentlig misvisende, idet det græske psyke betyder sjæl - måske fren ville være et bedre valg, her havde Homer en pointe, men dog ca. 300 år tidligere end Platon)?

Sådan som jeg kender PA, altså Prof. Audio, så er det på ingen måde ikke at foretrække frem for hifi. Impedanser er altid i orden og forvrængning er meget lavere end ved hifi. Der kan trækkes mange meter kabel uden synderligt tab, men hifi folk spenderer gerne tusindvis af kroner på få meter kabel, som de hævder er bedre eller dårligere end andet - dette skal sammenholdes med en ofte direkte misimpedans mellem de meget kostbare apparater.

Jeg har endnu aldrig hørt et hifianlæg, hvor jeg uden problemer kunne skelne de forskellige instrumenter fra hinanden, men støj fra enheder, fasefejl og misimpedans kan jeg altid høre! Hifi er en lidenskab og det er fint nok, men reel viden om korrekt fase, impedanser, Q osv. er billedet talt en by i Rusland.

PA er mange ting, men det bedste og næstbedste af rigtig pro audio er bare hamrende godt. Her har vi at gøre med en industri, der arbejder dybt proffesionelt med lyd under alle forhold, og ikke kun optimering af lyd på det samme lille kvistværelse. Jeg har mødt endog højtuddannede mennesker som brænder for hifi, men intet aner om lyd - og det er fint nok, men eksperter bliver de nok aldrig.

PA, hvad dette så end betyder for denne tråds debattører, kan måle og lyde aldeles fremragende. Det kan også lyde hårdt og pågående med en bas der ikke går under 50 hz, men her må folk da lige betænke sig og se på, hvad det enkelte anlæg er konstrueret til!

vh

 

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 26 September 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
heltny skrev:

Hifi-folk kan li hifi-lyd....... Og synes det er god lyd

PA-folk kan li PA-lyd...... Og synes det er god lyd.

Hifi-folk kan som regelt ikke se det gode ved PA-lyd, i hifisammenhæng

PA-folk kan som regelt ikke se det gode ved hifi-lyd, i PA-sammenhæng

For PA-folket er PA-lyden den mest rigtige.

For Hifi-folket er Hifi-lyden den mest rigtige.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er hifi mest rigtigt.

Mht tollerencer, afvigelser, linearitet...... Så er PA mest forkert.

Dem der er til hifi, er til det mest rigtige.

Dem der er til PA, er til det mest forkerte.

Hmm, skulle det være et forsøg ud i en argumentation ad contradictio, eller...

Er PA overhovedet defineret i denne tråd? Jeg ved ikke hvad tollerencer er, men hvis det er tolerance der hentydes til, så er det, at kunne tåle eller udholde noget eller/og fordragelighed over for anskuelser og livsformer, der afviger stærkt fra ens egne, modsat intolerance. Ved heller ikke  hvad der menes med afvigelser, er vi ud i noget sociologi eller endog psykologi (egentlig misvisende, idet det græske psyke betyder sjæl - måske fren ville være et bedre valg, her havde Homer en pointe, men dog ca. 300 år tidligere end Platon)?Hertil nåede jeg - så kunne jeg godt se hvad det gik ud på.............. Håber ikke resten er rigtig indholdsrigt og jeg så går glip af noget

Sådan som jeg kender PA, altså Prof. Audio, så er det på ingen måde ikke at foretrække frem for hifi. Impedanser er altid i orden og forvrængning er meget lavere end ved hifi. Der kan trækkes mange meter kabel uden synderligt tab, men hifi folk spenderer gerne tusindvis af kroner på få meter kabel, som de hævder er bedre eller dårligere end andet - dette skal sammenholdes med en ofte direkte misimpedans mellem de meget kostbare apparater.

Jeg har endnu aldrig hørt et hifianlæg, hvor jeg uden problemer kunne skelne de forskellige instrumenter fra hinanden, men støj fra enheder, fasefejl og misimpedans kan jeg altid høre! Hifi er en lidenskab og det er fint nok, men reel viden om korrekt fase, impedanser, Q osv. er billedet talt en by i Rusland.

PA er mange ting, men det bedste og næstbedste af rigtig pro audio er bare hamrende godt. Her har vi at gøre med en industri, der arbejder dybt proffesionelt med lyd under alle forhold, og ikke kun optimering af lyd på det samme lille kvistværelse. Jeg har mødt endog højtuddannede mennesker som brænder for hifi, men intet aner om lyd - og det er fint nok, men eksperter bliver de nok aldrig.

PA, hvad dette så end betyder for denne tråds debattører, kan måle og lyde aldeles fremragende. Det kan også lyde hårdt og pågående med en bas der ikke går under 50 hz, men her må folk da lige betænke sig og se på, hvad det enkelte anlæg er konstrueret til!

vh

 

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes