Emne: besynderlig respons/vedr pa grej ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen,,efter en rum tids tilstedeværelse blandt,folk som i en uenelighed forsøger at,modifikaserer deres iforvejen hundedyre,og formentelig også unikt solgt på målesiden..og alligevel ej stiller sig tilfreds,for så projektet jo færdigt (så alså livslang søgen)
vil jeg sige:det mere end iorden:men dette har lært mig hvorfor jeg har med lyd at gøre:
den simple grund,at jeg nyder lyd og har plads til at nyde den,da jeg ej bruger alt min tid ,i en lille lejlighed på at lave endeløse justeringer,og målinger..for jeg har kærlighed til hvad lyd kan gøre ved mig,,det andet ville aldeles kvæle..glæde ved at give mig selv lov til at bruge tid med musikken,,
det jeg kalder lyd og musikken ,er lyden fra pa-apperatter og musikglæden det grej giver mig..jeg kan simpelhen ikk mærke musikken fra et hifianlæg (dette har intet at gøre med ,at spille højt)det mange gange forstyrrende..men det meget mere krop jeg oplever ved pa-udstyrs lyd formidling
ikke mindst måden ,hvordan anlægget har tag i enhedderne på,er en meget væsentlig årsag til valget af PA..
for jeg har da et nogenlunde sammenligningsgrundlag,,jeg har haft det sobre hifi,med torens pladespiller påsat ortofon mc30mk2 movin cool på og godt nok brugte B&W højtalere /luxman amps med få klA w og stærk som en bjørn...osv dyre trafoer til pladespillere..det lød da ikk slemt,overhovedet men kan slet ikk gi mig den store og kontante lyd som jeg søger..
og igen :jeg gik da til ene lytteaften efter anden både privat og feks i hifi-klubben og hørt store stygge krell mono monstre prydende hver side af en 80 kilo pladespiller på granitplade og blygummi..og in mente prisen på sådanne,og så har nogle forst et udgangspunkt for at ,overbevise sig selv om :hvis bare jeg køber en anden type core i ht ledninger så der vundet lidt der ,som en start..jamen jeg ville føle at have købt katten i sækken,hvis jeg ikke kunne forenes med lyden i sådanne et system..
det for mig selvfølgelig til at,tænke på om det er noget ,af årsagen til den besynderlige opfattelse af pa:at mange med pa-roder og rager ikk deres elektronik til ukendelighed ,
at det derfra opfattelsen stammer,pga vi bare kan forenes med det som det er udviklet,og stå til freds tilbage..deraf:det må være nemt at have pa hjemme ??
jeg prøver at ,komme nærmere på årsagen til ,den afstandstagen med pa og god lyd ikk er foreneligt..og til tider er et foto nok,til at beskrive hvor usmagligt et system lyder,til trods man ikk kender de omgivelser,med akustik og hvilke enheder der er tilstede,og hvad der giver dem strøm osv..det må da siges at være foruentagethed på et højt plan..
jeg kan alså ikk komme tættere,på en orgiginal udredning med mit erinde her end det skrevne ..jeg har lært at holde mig beskæftiget uden ,at søge en mere ret frekvengang på et A 4 papir..og det er stadig ved at give mig selv lov ,til at lytte og nyde god musik..
jeg simpelhen været så heldig,at komme til at nyde lyd og musik uden ,at kende status på målinger..og jeg ved jo som jeg skrev,hvad jeg ikk går glip af..vist godt jeg fik den med endu engan ,for ellers ville recepten lyde;jamen du kender jo heller ej til god lyd
rigtig god aften herfra fødselslaren  
RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er på vej kan godt se den næsten ,,velkommen
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
    ham der slået sig til tåls med pa...
men stadig __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
hej igen,,efter en rum tids tilstedeværelse blandt,folk som i en uenelighed forsøger at,modifikaserer deres iforvejen hundedyre,og formentelig også unikt solgt på målesiden..og alligevel ej stiller sig tilfreds,for så projektet jo færdigt (så alså livslang søgen)Rigtig interesse for hifi/musik, ER livslang....... Prøver man ikke at få det bedste ud af sit anlæg, må man jo være gået istå ...... Hvem har iøvrigt fortalt dig at det ER hundedyre ting ? (Det er jo lidt her det er smart med DIY)   
vil jeg sige:det mere end iorden:men dette har lært mig hvorfor jeg har med lyd at gøre:
den simple grund,at jeg nyder lyd og har plads til at nyde den,da jeg ej bruger alt min tid ,i en lille lejlighed på at lave endeløse justeringer,og målinger..NÅ ?? Du skriver da at du jævnligt flytter rundt på dine diskanter Vi andre MÅLER jo heller ikke hele tiden, eller laver/justerer delefiltre hver uge for jeg har kærlighed til hvad lyd kan gøre ved mig,,det andet ville aldeles kvæle..glæde ved at give mig selv lov til at bruge tid med musikken,, Det gør alle andre vel også ? Der er bare endnu en glæde oveni..... At kunne få endnu mere vellyd og musik ud af anlægget (nogle har jo en interesse i ANDET end kun lyden - og det er jo ikke så tosset endda, så har man flere interesser i samme hobby) 
det jeg kalder lyd og musikken ,er lyden fra pa-apperatter og musikglæden det grej giver mig..jeg kan simpelhen ikk mærke musikken fra et hifianlæg (dette har intet at gøre med ,at spille højt)det mange gange forstyrrende..men det meget mere krop jeg oplever ved pa-udstyrs lyd formidling Det er jo simpelthen fordi du prioterer anderledes..... Hverken mere rigtigt eller forkert
ikke mindst måden ,hvordan anlægget har tag i enhedderne på,er en meget væsentlig årsag til valget af PA.. Den slags kan også forekomme mht HIFI (du må gerne høre)
for jeg har da et nogenlunde sammenligningsgrundlag,,jeg har haft det sobre hifi,med torens pladespiller påsat ortofon mc30mk2 movin cool på og godt nok brugte B&W højtalere /luxman amps med få klA w og stærk som en bjørn...osv dyre trafoer til pladespillere..det lød da ikk slemt,overhovedet men kan slet ikk gi mig den store og kontante lyd som jeg søger..
og igen :jeg gik da til ene lytteaften efter anden både privat og feks i hifi-klubben og hørt store stygge krell mono monstre prydende hver side af en 80 kilo pladespiller på granitplade og blygummi..og in mente prisen på sådanne,og så har nogle forst et udgangspunkt for at ,overbevise sig selv om :hvis bare jeg køber en anden type core i ht ledninger så der vundet lidt der ,som en start..jamen jeg ville føle at have købt katten i sækken,hvis jeg ikke kunne forenes med lyden i sådanne et system.. Det er jo altid et spørgsmål om smag og rigtig sammensætning til den enkelte person
det for mig selvfølgelig til at,tænke på om det er noget ,af årsagen til den besynderlige opfattelse af pa:at mange med pa-roder og rager ikk deres elektronik til ukendelighed ,
at det derfra opfattelsen stammer,pga vi bare kan forenes med det som det er udviklet,og stå til freds tilbage..deraf:det må være nemt at have pa hjemme ??Tror heller ikke folk i almindelighed roder og rager deres anlæg til ukendelighed...... De fleste anlæg kan man da finde hoved og hale i 
jeg prøver at ,komme nærmere på årsagen til ,den afstandstagen med pa og god lyd ikk er foreneligt.Det tror jeg da ikke der er nogen der har sagt....... JEG har sagt at det ikke er HIFI, men det er da ikke ensbetydende med at det ikke kan være god lyd..... for den enkelte... i dette tilfælde, dig.og til tider er et foto nok,til at beskrive hvor usmagligt et system lyder,til trods man ikk kender de omgivelser,med akustik og hvilke enheder der er tilstede,og hvad der giver dem strøm osv..det må da siges at være foruentagethed på et højt plan.. Ja tit skal der ikke mere end et billede til, hvis man selv har haft lignende anlæg, HT, eller kender til det 
jeg kan alså ikk komme tættere,på en orgiginal udredning med mit erinde her end det skrevne ..jeg har lært at holde mig beskæftiget uden ,at søge en mere ret frekvengang på et A 4 papir Vi andre søger det nok heller ikke på et A4-papir..... og iøvrigt er en helt ret kurve ikke at foretrække..og det er stadig ved at give mig selv lov ,til at lytte og nyde god musik..
jeg simpelhen været så heldig,at komme til at nyde lyd og musik uden ,at kende status på målinger..og jeg ved jo som jeg skrev,hvad jeg ikk går glip af..vist godt jeg fik den med endu engan ,for ellers ville recepten lyde;jamen du kender jo heller ej til god lyd Det tror jeg såment ikke,,,, Der er ikke andre end dig selv der kan vurdere hvad der er GOD lyd til DIG, men mange kan blande sig og have en mening om hvad RIGTIG lyd er.... og DET kan man diskutere længe
Man kan vel kort sige at ved PA, der bliver højt lydtryk og holdbarhed prioteret højest Og ved HIFI er det lyden og designet der bliver prioteret højest. Svært bliver det, når de 4 ting skal matches
rigtig god aften herfra fødselslaren   Og i lige måde 
RENE-H |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej se det var lige,den opblødning jeg håbede og søgte..hvis du havede undladt dit navn..ville jeg ikk have regnet ud,hvem der var på spil her..hvor er det dog herligt..(ikk at jeg har fået dig tættere på forstålelsen af pa-anskaffelse)for det har jeg ikke,,men den mere neutrale tilgang og udmeldning du lægger for dagen især mht:hva der ikk er mere rigtigt end andet..STORT
men nu kan vores arkumentationer jo heller ikke ,komme mere ud i de fjerneste kroge mere vedr fordele og ulempe ved begge principper,som du rigtigt nok skriver:der jo i bund og grund kun os selv der ,er istand til vurderingen af ,om vi lægger inde med optimal lyd til os selv..men holdninger som bidrag er selvfølgelig helt ok,hvis man udtrykker sig korrekt:min mening er... og ikke .den rigtige lyd er..den misforstås let nu vi også lige kan runde ..vægtning af tanke før handling..men jeg overlever nu nok..
tak for et hidtil uset sympatisk indlæg,som har stort strejf af ,potentiale til videre dialog
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vil lige tilføje:mht mit ordvalg:hundedyre ting indenfor hifi/skal man ikk mange indlæg væk i andre tråde(ikk mindst se billeder) for at se elektronik som er i kategori;20.000-50 kr pr apperat,,pladespillere som af alt ligner et forstørret urværk..amps/m/u rør som koster et halvt kolonihavehus osv ,,men pris er selvfølgelig RELATIV..men gerne forholder det sig sådan ,at folk som er overbevist om.at deres røramp til enhver tid kan /enten :måle bedre eller lyde bedre end ,fabrikanten har anstrengt sig for at nå..jo kan blive ved
så for mig ,virker det voldsomt at købe feks en rør amp som hendvender sig til folk,der ikk kan nøjes m/næstbedste ser et behov,for at videreudvikle på sådanne et apperat i en køre.
så for hvergang der blev lavet en modifikation,var det ikk i nærheden af optimalt? må man konkludere hvis man forsætter i årvis..
jeg er ikk ude på at ,sige;dette ligner da en besættelse,men evner bare ikk at se det logiske og fornuftige idette..men det må så være selve det forhold at,have med elektronikken ved siden af lyd/musikken som trækker..men alt ender som regl med en eller anden udmeldning feks:nedre melmemtone blev varmere,efter nye rør..så det er lyden der i sidste ende man jagter..og der vel ikke noget nemmere at ,udmelde en gevindst ,efter man har spenderet 200.000-300.000 på et system
men hvis hifi-udstyr i den prisklasse skal modifikaseres så meget,kan tanken ikke holde sig væk:var det virkeligt så langt væk fra hifi til at starte med ???
men igen har denne historie kun chance for,at strande et sted:forventninger og overbevisninger mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det helt og aldeles iorden at,der svares på indlæg..men et minimum af "orden" må da kunne være muligt:tænker her på:at en del af mine indlæg ..pyntes med forfatter og rød pensel..sådan historien igemmen..
var det muligt ,om man kunne samle sine svar,i et ganske almeneligt felt ?? eller fjernes noget af signalværdien så ???
ens indlæg bliver jo splittet i atomer.. skriver det fordi ,der jo skal så enormt lidt til at gøre det anderledes..på forhånd tak RENE HANSEN __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al respekt for pro/contra PA, så synes jeg denne tråd træder en anelse vande  Kan der koges mere suppe på det ben - i begge lejre?
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Med al respekt for pro/contra PA, så synes jeg denne tråd træder en anelse vande Kan der koges mere suppe på det ben - i begge lejre? |
|
|
Hvis man nu smider en håndfuld "Bully spices" i suppen, så kan tråden sagtens trække en 3 - 4 sider mere. 
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med spørsmålet,om der kan koges mere suppe..på disse ben:er det under kraftigt overvejelse næste par dage,da jeg netop også mener alle hjørner i emnet,og mere til har været bearbejdet..men en oplevelse med surt og sødt krydet med en masse andet godt..har det været
mvh RENE-H  __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej folk,jeg vil godt have lov ,at takke for det indblik og viden om den måde,"hifi"folkets syn på lyd,opsæt, vilkår er sammensat på..ikk mindst den plads,de som udgangspunkt giver pa-genren /eller ikke giver..tak for nogle timers god men også lidt hektiske dialoger..mvh RENE-H
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOW WOW
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
  BOW WOW WOW - YIPE YEAH Totalt god tilgang alligevel - allesammen. Imponerende. Tillyke - till alle - fødselsdag eller ej.. men måske særligt til dem med fødselsdag  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også være med ...men mere tyst og med småt: Bow wow wow ...respekt.
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker for div kor,med eller uden ekko..
jeg har mødt,en del nye sider af mennesker og også hvordan dens natur kan være sammensat,,vil blot nævne en af de lidt mere bemærkelsesværdige af slagsen:
citat:til tider kan man ,bare ved at SE et foto,gøre sig klart hvordan et lyd system lyder
jeg mener det,både flot og storslået at bestride sådanne evner..
jeg var bestemt ikke klar over,at et menneske kunne evne sådanne,,det vel næsten som med :telemedicin hvor lægen stiller diagnosen over pc billeder,,forskellen er måske bare at lægen har lyd og forklaring mm at forholde sig til..men flot er det..
og at ,man så orker at medvirke ydereligere 20 sider..er i særklasse det kalder jeg engesement..stort
men tak for alt lige her på denne tråd..
og overlader hermed de mb plads denne tråd fylder til hifi4 s administration
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
takker for div kor,med eller uden ekko..
jeg har mødt,en del nye sider af mennesker og også hvordan dens natur kan være sammensat,,vil blot nævne en af de lidt mere bemærkelsesværdige af slagsen:
citat:til tider kan man ,bare ved at SE et foto,gøre sig klart hvordan et lyd system lyder
jeg mener det,både flot og storslået at bestride sådanne evner..
jeg var bestemt ikke klar over,at et menneske kunne evne sådanne,,det vel næsten som med :telemedicin hvor lægen stiller diagnosen over pc billeder,,forskellen er måske bare at lægen har lyd og forklaring mm at forholde sig til..men flot er det..
og at ,man så orker at medvirke ydereligere 20 sider..er i særklasse det kalder jeg engesement..stort
men tak for alt lige her på denne tråd..
og overlader hermed de mb plads denne tråd fylder til hifi4 s administration
mvh RENE-H |
|
|
Der kan skrives meget for at holde liv i en tråd. Nogle af de ting der gør det godt er; Erfaring og viden. Nogle ting der hurtigt bremser en tråd er, Nedgørenhed overfor dem der har; Erfaring og viden ------- De fleste ved hvordan sådan en her spiller:  Og mange ved hvilken form for lyd der kommer ud af sådan en her:  Kan man ikke udfra disse 2 billeder, ane forskellen på lyden - Så skulle man måske overveje at blive bager - eller bare finde sig en anden interesse  Jeg er glad for at have disse YDERST SPECIELLE EVNER; At kunne SE forskellen på lyden..... Det kan man med..... Tjae ikke RET MEGET erfaring. Om man skal gå en tur med sin hund, lave kaffe, køre bil........ Dybest set alt, så er ERFARING og VIDEN en ret god ting.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo tale om to forskellige højttalere, til hver sin målgruppe ...så enkelt er det da ( skal det skæres yderligere ud i pap ? ). Begge højttalere overholder gammel standard for HIFI. http://da.wikipedia.org/wiki/Hifi
Jeg kan ikke lige se hvor du vil hen, skal der stoppes folk på gaden og forespørges eks. en skomager, en brandmand, et avisbud eller en damefrisør ...hvad de siger om billederne ? ( jeg gætter selv på svar som følgende ):
1. Robot fra filmen Star Wars XI ? 2. Højttaler ?
1. High Tech tørretumbler i fineret træ ? 2. Højttaler ?
KORREKT SVAR: BEGGE ER HØJTTALERE, TIL HVER SIN MÅLGRUPPE !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramme LÆS hvad det går ud på. Rene vil åbent bart lige ha lidt mere liv i tråden, ved at prikke lidt mht at man kan sige hvordan en HT lyder udfra et billede. Har du ikke en idé om hvordan de 2 HT lyder ? Det er SLET ikke et spørgsmål om hvilken målgruppe --- Det er et spørgsmål om man kan få en idé om hvordan en HT lyder, udfra et billede. Det synes Rene åbentbart er en meget meget meget meget stor gave at ha fået, eller indøvet  Har du aldrig en idé om hvordan en HT lyder, bare det du ser den ? (Håber dette var skåret ordentligt ud --- i pap) Hvorfor spørge folk på gaden ? Der er da et glimrende forum her til det samme !
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja..hva ska jeg mene..kun at i sin iver på at retfærdiggøre sin udtaelse..springer han vanligt..over det der var udmeldningen:at se på et system.
og nej ej bare på højtaleren..
men du er og bliver,,en mester nord for alperne,til at piske din egen tolkning ud i æteren..jeg må skuffe dig:denne tråd slutter med disse ord:hav dig et positivt liv,med din enorme viden mange hilsner herfra RENE-H
4 okt 2008 __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|