Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: besynderlig respons/vedr pa grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for at have disse YDERST SPECIELLE EVNER; At kunne SE forskellen på lyden..... Det kan man med..... Tjae ikke RET MEGET erfaring.

Håber du snart lære at sammensætte en sætning så den giver mening.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Jeg er glad for at have disse YDERST SPECIELLE EVNER; At kunne SE forskellen på lyden..... Det kan man med..... Tjae ikke RET MEGET erfaring.

Håber du snart lære at sammensætte en sætning så den giver mening.

Ja, nogle forstår det, andre gør ikke.
----

Det betyder såment bare at jeg er glad for at kunne se på en HT og danne mig en ide om hvordan den lyder.
Det er sådan noget man måske kan, når man har lyttet til et hav af forskellige højttalere.
Et Piezohorn lyder ikke bedre af at sidde i en "HIGH-END"-højttaler, lavet af eksotisk træ.

Er dette også for svært at forstå, må du jo spørge
Jeg håber snart du lærer at lave et indlæg der ikke er brok
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Nu vil Rene så ikke være med mere, jeg kunne ellers godt ha tænkt mig at vide hvad der menes med denne sætning:

jeg har mødt,en del nye sider af mennesker og også hvordan dens natur kan være sammensat,,vil blot nævne en af de lidt mere bemærkelsesværdige af slagsen:

citat:til tider kan man ,bare ved at SE et foto,gøre sig klart hvordan et lyd system lyder

jeg mener det,både flot og storslået at bestride sådanne evner..

jeg var bestemt ikke klar over,at et menneske kunne evne sådanne,,det vel næsten som med :telemedicin hvor lægen stiller diagnosen over pc billeder,,forskellen er måske bare at lægen har lyd og forklaring mm at forholde sig til..men flot er det..

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
rene-h skrev:

takker for div kor,med eller uden ekko..

jeg har mødt,en del nye sider af mennesker og også hvordan dens natur kan være sammensat,,vil blot nævne en af de lidt mere bemærkelsesværdige af slagsen:

citat:til tider kan man ,bare ved at SE et foto,gøre sig klart hvordan et lyd system lyder

jeg var bestemt ikke klar over,at et menneske kunne evne sådanne,,det vel næsten som med :telemedicin hvor lægen stiller diagnosen over pc billeder,,forskellen er måske bare at lægen har lyd og forklaring mm at forholde sig til..men flot er det..

og at ,man så orker at medvirke ydereligere 20 sider..er i særklasse det kalder jeg engesement..stort

men tak for alt lige her på denne tråd..

og overlader hermed de mb plads denne tråd fylder til hifi4 s administration

mvh RENE-H

Der kan skrives meget for at holde liv i en tråd.

Nogle af de ting der gør det godt er; Erfaring og viden.

Nogle ting der hurtigt bremser en tråd er, Nedgørenhed overfor dem der har; Erfaring og viden

-------

heltny:

Hvis du havde begrænset dit svar til ovenstående med rødt, så ville jeg såmænd medgive dig at rene-h havde gang i et genopkog af en stoppet/slukket tråd. Når det er sagt, vælger jeg stadig at tro på at jeg kan lære dig noget  ...og at du også kan lære mig noget.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Sorry heltny men du fremstår som en snvænersynet person, du ved en som lever i sin egen lille firkasse og ikke kan se verden undenfor...Og derved går glip af en masse. 

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
heltny skrev:
rene-h skrev:

takker for div kor,med eller uden ekko..

og at ,man så orker at medvirke ydereligere 20 sider..er i særklasse det kalder jeg engesement..stort

men tak for alt lige her på denne tråd..

og overlader hermed de mb plads denne tråd fylder til hifi4 s administration

mvh RENE-H

Der kan skrives meget for at holde liv i en tråd.

Nogle af de ting der gør det godt er; Erfaring og viden.

Nogle ting der hurtigt bremser en tråd er, Nedgørenhed overfor dem der har; Erfaring og viden

-------

heltny:

Hvis du havde begrænset dit svar til ovenstående med rødt, så ville jeg såmænd medgive dig at rene-h havde gang i et genopkog af en stoppet/slukket tråd. Når det er sagt, vælger jeg stadig at tro på at jeg kan lære dig noget  ...og at du også kan lære mig noget.

Jeg kan skam ikke lære nogen noget..... Prøver man, så har man specielle evner - Noget der egentligt slet ikke burde være nævnt - men det er for liiiige at prikke en sidste gang inden trådens ejer "lukkede af"

Rene har i løbet af 20 sider været ret negativ på mig, fordi jeg skrev min mening - Det må man regne med at nogle gør, når man smider noget op på et åbent forum.
Så skriver jeg præcist det samme som på alle de foregående sider, bare på en lidt anderledes måde og så er man næsten hans bedste ven
_____

Jeg skrev så ikke mere - og han vil så lukke tråden af med en TAK for deltagelse.......... Og så liiiiige nævne en med meget specielle evner.

Du kan ikke se det vel, Kramme
____

Men at komme med sin mening . med mindre det er REN ros - eller komme med idéer osv, det skal man PASSE PÅ MED.

Mvh Den måleglade DIYguy.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Sorry heltny men du fremstår som en snvænersynet person, du ved en som lever i sin egen lille firkasse og ikke kan se verden undenfor...Og derved går glip af en masse. 

Ok - Dejligt - Du har OGSÅ specielle evner Kan du ikk lige fortælle hvilken kasse det er jeg lever i - og hvad jeg går glip af

Snævertsynet ? Nej da.... Jeg kan både se positive indlæg - og så dine - også dine PB (Snævertsynet - eller hvad vi skal kalde det, er det ikke mest dem der kommer med det samme brok hvergang - og ikke engang fornyer sig på DET område)
________

Det er muligt at det IKKE er godt nok, men jeg gør hvad jeg kan for at dele erfaringer, modtage og DEBATERE......... Uden direkte intetsigende brok (Det lader jeg andre om)

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Du deler sgu ikke ud af din påstået "erfaring" -

Du rakker ned på dem som ikke har samme smag som dig og det sgu en ynk at høre på

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Forøvrig sendte du mig PB'er og dem gider jeg ikke tage alvorligt - At du så nævner dem her viser din smålighed .......... Tag dig nu samme ikke 

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Jeg skrev så ikke mere - og han vil så lukke tråden af med en TAK for deltagelse.......... Og så liiiiige nævne en med meget specielle evner.

____

heltny:

Jo, det er netop det jeg kan, jeg tror faktisk slet ikke at du læser hvad jeg skriver , muligvis er du styret af din forudindtagethed overfor mig (?). Jeg skriver faktisk at det er rene-h, som laver et genopkog ...kig igen.

Jeg prøver faktisk at være objektiv og neutral, gider du "prøve" at se det fra den side ?

C.Bukowski har "desværre" ret i mange af hans antagelser om dig heltny, jeg er bare ikke lige så god til at sige det som han er.

rene-h:

( sorry rene-h du slukkede komfuret, men tændte det så lige kortvarigt igen ...man kan desværre stadig se indikationen, for at den keramiske plade er varm ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Du deler sgu ikke ud af din påstået "erfaring" -

Du rakker ned på dem som ikke har samme smag som dig og det sgu en ynk at høre på

Ok ? Læser du alt jeg skriver ?

Der er mange der ikke har samme smag som mig, men dem giver jeg gerne en hånd - Det er forholdsvist nemt at se på indlæggene.

Men nogle har den evne at FARE op og føle sig svinet til, hvis ikke man ROSER stort - Men netop fortæller at deres anlæg ikke lige er ens egen smag.

Det er ikke YNK, det er ganske alm hverdag.

Nej jeg deler ikke bare ud af min "PÅSTÅET" erfaring - for jeg vil IKKE lægge noget i munden på folk - Spørger de, så gør jeg gerne mit for at hjælpe - Læs nu nogle flere tråde.

Men som jeg skrev - Man skal ikke engang komme med IDEER til visse folk, det opfattes PROMTE som om man synes det de har er noget L#rt

Find Holger

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:

____

heltny:

Jo, det er netop det jeg kan, jeg tror faktisk slet ikke at du læser hvad jeg skriver , muligvis er du styret af din forudindtagethed overfor mig (?). Jeg skriver faktisk at det er rene-h, som laver et genopkog ...kig igen.

Jeg prøver faktisk at være objektiv og neutral, gider du "prøve" at se det fra den side heltny ?

( sorry rene-h du slukkede komfuret, men tændte det så lige kortvarigt igen ...man kan desværre stadig se indikationen, for at den keramiske plade er varm ).

Jeg er meget meget sjældent forudindtaget - Det ved du også fra vores PB.

Jeg har været det med en bruger der ikke er her mere - og så bliver man det yderst nemt overfor C.Bukowski, som indtil videre kun har evnet at komme med meget små, totalt intetsigende broksætninger.

Han SKABER sig over at jeg ikke deler ud af min PÅSTÅET erfaring - Han er ikke selv kommet med noget som helst brugbart.

Denne tråd gider jeg ikke deltage i mere - og fremover kan C.Bukowski bremse min deltagelse i samtlige tråde, bare ved at dukke op.

Hyg jer

(Kramme - PB fremover)

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse hvad du selv skriver -

Og vend tilbage hvis du ikke startede i denne tråd med nedgørelse ......

Er det en god indgangsvinkel ? ? ? ?

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Det ved du også fra vores PB.

Du startede med at sende til mig oh PB'er bruger jeg ikke tid og slet ikke når andre lægger det frem her.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Jeg har været det med en bruger der ikke er her mere - og så bliver man det yderst nemt overfor C.Bukowski, som indtil videre kun har evnet at komme med meget små, totalt intetsigende broksætninger.

Han SKABER sig over at jeg ikke deler ud af min PÅSTÅET erfaring - Han er ikke selv kommet med noget som helst brugbart.

Denne tråd gider jeg ikke deltage i mere - og fremover kan C.Bukowski bremse min deltagelse i samtlige tråde, bare ved at dukke op.

Hyg jer

(Kramme - PB fremover)

Nej heltny ...nu stopper du altså, jeg er netop ham, der her i forumet, beskylder dig allermest for at være "forudindtaget", det ved du da.  ( jeg ønsker at lære dig, ikke at være det ).

Mht. pb ...hvis du har noget om min person, et decideret forslag eller spørgsmål, så må du gerne skrive en pb ( du er velkommen ).

Jeg vil ikke have pb's fra dig om tråde, som jeg allerede synes er forvirrende nok i forvejen. Så er det bedre at du synliggør din mening "i tråden". Hvad der siges og skrives her kan alle se og det har mere værdi end pb's.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:

Hyg jer

(Kramme - PB fremover)

Nej heltny ...nu stopper du altså, jeg er netop ham, der her i forumet, beskylder dig allermest for at være "forudindtaget", det ved du da.  ( jeg ønsker at lære dig, ikke at være det ).

Mht. pb ...hvis du har noget om min person, et decideret forslag eller spørgsmål, så må du gerne skrive en pb ( du er velkommen ).

Jeg vil ikke have pb's fra dig om tråde, som jeg allerede synes er forvirrende nok i forvejen. Så er det bedre at du synliggør din mening "i tråden". Hvad der siges og skrives her kan alle se og det har mere værdi end pb's.

Ja, hehe - Du ER slem

Nej jeg kender dig slet ikke nok til at kunne hverken sige for eller imod - Dog har du da aldrig gjort mig noget og du forstår da det jeg skriver.

Nej, denne tråd her er ikke værd at bruge tid på - Slet ikke når Buketellerandet har den fremtoning - intet positivt har jeg set fra ham - intet

Jeg har netop skrevet sådan her til Rene =

rene-h skrev:

hej igen,,efter en rum tids tilstedeværelse blandt,folk som i en uenelighed forsøger at,modifikaserer deres iforvejen hundedyre,og formentelig også unikt solgt på målesiden..og alligevel ej stiller sig tilfreds,for så projektet jo færdigt (så alså livslang søgen)Rigtig interesse for hifi/musik, ER livslang....... Prøver man ikke at få det bedste ud af sit anlæg, må man jo være gået istå ...... Hvem har iøvrigt fortalt dig at det ER hundedyre ting ? (Det er jo lidt her det er smart med DIY)

vil jeg sige:det mere end iorden:men dette har lært mig hvorfor jeg har med lyd at gøre:

den simple grund,at jeg nyder lyd og har plads til at nyde den,da jeg ej bruger alt min tid ,i en lille lejlighed på at lave endeløse justeringer,og målinger..NÅ ?? Du skriver da at du jævnligt flytter rundt på dine diskanter Vi andre MÅLER jo heller ikke hele tiden, eller laver/justerer delefiltre hver uge for jeg har kærlighed til hvad lyd kan gøre ved mig,,det andet ville aldeles kvæle..glæde ved at give mig selv lov til at bruge tid med musikken,, Det gør alle andre vel også ? Der er bare endnu en glæde oveni..... At kunne få endnu mere vellyd og musik ud af anlægget (nogle har jo en interesse i ANDET end kun lyden - og det er jo ikke så tosset endda, så har man flere interesser i samme hobby)

det jeg kalder lyd og musikken ,er lyden fra pa-apperatter og musikglæden det grej giver mig..jeg kan simpelhen ikk mærke musikken fra et hifianlæg (dette har intet at gøre med ,at spille højt)det mange gange forstyrrende..men det meget mere krop jeg oplever ved pa-udstyrs lyd formidling

Det er jo simpelthen fordi du prioterer anderledes..... Hverken mere rigtigt eller forkert

ikke mindst måden ,hvordan anlægget har tag i enhedderne på,er en meget væsentlig årsag til valget af PA.. Den slags kan også forekomme mht HIFI (du må gerne høre)

for jeg har da et nogenlunde sammenligningsgrundlag,,jeg har haft det sobre hifi,med torens pladespiller påsat ortofon mc30mk2 movin cool på og godt nok brugte B&W højtalere /luxman amps med få klA w og stærk som en bjørn...osv dyre trafoer til pladespillere..det lød da ikk slemt,overhovedet men kan slet ikk gi mig den store og kontante lyd som jeg søger..

og igen :jeg gik da til ene lytteaften efter anden både privat og feks i hifi-klubben og hørt store stygge krell mono monstre prydende hver side af en 80 kilo pladespiller på granitplade og blygummi..og in mente prisen på sådanne,og så har nogle forst et udgangspunkt for at ,overbevise sig selv om :hvis bare jeg køber en anden type core i ht ledninger så der vundet lidt der ,som en start..jamen jeg ville føle at have købt katten i sækken,hvis jeg ikke kunne forenes med lyden i sådanne et system.. Det er jo altid et spørgsmål om smag og rigtig sammensætning til den enkelte person

det for mig selvfølgelig til at,tænke på om det er noget ,af årsagen til den besynderlige opfattelse af pa:at mange med pa-roder og rager ikk deres elektronik til ukendelighed ,

at det derfra opfattelsen stammer,pga vi bare kan forenes med det som det er udviklet,og stå til freds tilbage..deraf:det må være nemt at have pa hjemme ??Tror heller ikke folk i almindelighed roder og rager deres anlæg til ukendelighed...... De fleste anlæg kan man da finde hoved og hale i

jeg prøver at ,komme nærmere på årsagen til ,den afstandstagen med pa og god lyd ikk er foreneligt.Det tror jeg da ikke der er nogen der har sagt....... JEG har sagt at det ikke er HIFI, men det er da ikke ensbetydende med at det ikke kan være god lyd..... for den enkelte... i dette tilfælde, dig.og til tider er et foto nok,til at beskrive hvor usmagligt et system lyder,til trods man ikk kender de omgivelser,med akustik og hvilke enheder der er tilstede,og hvad der giver dem strøm osv..det må da siges at være foruentagethed på et højt plan.. Ja tit skal der ikke mere end et billede til, hvis man selv har haft lignende anlæg, HT, eller kender til det

jeg kan alså ikk komme tættere,på en orgiginal udredning med mit erinde her end det skrevne ..jeg har lært at holde mig beskæftiget uden ,at søge en mere ret frekvengang på et A 4 papir Vi andre søger det nok heller ikke på et A4-papir..... og iøvrigt er en helt ret kurve ikke at foretrække..og det er stadig ved at give mig selv lov ,til at lytte og nyde god musik..

jeg simpelhen været så heldig,at komme til at nyde lyd og musik uden ,at kende status på målinger..og jeg ved jo som jeg skrev,hvad jeg ikk går glip af..vist godt jeg fik den med endu engan ,for ellers ville recepten lyde;jamen du kender jo heller ej til god lyd Det tror jeg såment ikke,,,, Der er ikke andre end dig selv der kan vurdere hvad der er GOD lyd til DIG, men mange kan blande sig og have en mening om hvad RIGTIG lyd er.... og DET kan man diskutere længe

Man kan vel kort sige at ved PA, der bliver højt lydtryk og holdbarhed prioteret højest

Og ved HIFI er det lyden og designet der bliver prioteret højest.

Svært bliver det, når de 4 ting skal matches 

rigtig god aften herfra fødselslaren Og i lige måde

RENE-H

Men selv DET kan Buketellerandet ikke se noget godt i - Kun brok --- Eller dvs efter sådan et indlæg kommer der STADIG kun brok ud af hans mund - Hvad skal man så gøre for at gøre ham tilfreds ? (iøvrigt er det RENE jeg skriver til)

Jeg vælger at tro at Buketellerandet, selv har PA-lignende grej derhjemme og derfor stiller sig negativt op hvergang jeg skriver, fordi folk med PA-lignende grej i stuerne, ikke lige får den største klapsalve af mig.

Så jo, Kramme - Jeg deltager skam i tråde stadigvæk (og skriver også her får at undgå PB ), men flygter på stedet når ham Buketellerandet dukker op... 2 tråde har jeg fundet ud af man kun kan befinde sig i, hvis man har ærmerne fulde af ros, og ikke et eneste tvivlende spørgsmål.

Jeg må blive bedre til at spore disse typer fremover.

Men Kramme - Som Buketellerandet siger, så hjælper jeg jo ingen - Så mit fraværd kan jo dybest set ikke mærkes

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Prøv at læse hvad du selv skriver -

Og vend tilbage hvis du ikke startede i denne tråd med nedgørelse ......

Er det en god indgangsvinkel ? ? ? ?

Mit første indlæg her i denne tråd, aner du ikke hvad var idet det blev rettet, pga at Holger var meget utilfreds over at jeg nævnte ham i en anden mands tråd.

Det blev såment rettet til det det er nu

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Du startede med at sende til mig oh PB'er bruger jeg ikke tid og slet ikke når andre lægger det frem her.

Ja du startede med at skrive = FIND HOLGER - som intet har med dette at gøre - Jeg spurgte dig hvad du mente og gjorde det VIA PB, netop for at undgå det der sker lige nu = En masse helt unødvendig skriveri som ikke har med trådens indhold at gøre - DERFOR skrev jeg en helt alm PB, som du ikke evnede at svare normalt på.

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Denne tråd gider jeg ikke deltage i mere

Husk det nu

Jeg vælger at tro at Buketellerandet, selv har PA-lignende grej derhjemme og derfor stiller sig negativt op hvergang jeg skriver, fordi folk med PA-lignende grej i stuerne, ikke lige får den største klapsalve af mig

Sorry dear - Men må skuffe dig, har kun noget 2 vejs scanspeak selvbyg. Det viser bare hvor meget du jokker rundt i grøden.

Forskellen på os to er jeg acceptere andre har en anden smag en mig, forsøger ikke at påvirker dem eller omvende dem.....Det kaldes Respekt

Tristheden og intetheden opstår først når alle er ens.

Fis nu afsted og byg dine lukkede højttalere, ventilere er nok for svært for dig.

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
C.Bukowski skrev:

Ja du startede med at skrive = FIND HOLGER - som intet har med dette at gøre - Jeg spurgte dig hvad du mente og gjorde det VIA PB, netop for at undgå det der sker lige nu = En masse helt unødvendig skriveri som ikke har med trådens indhold at gøre - DERFOR skrev jeg en helt alm PB, som du ikke evnede at svare normalt på.

Jeg diskutere ikke PB''er i en tråd - Det niveau lader jeg dig om

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum