| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læser/ser først tråden nu. Er nødt til at indsparke et lille spørgsmål: Hvorfor kan mennesker ikke accepterer andre meninger, end dem man selv har - pt.? Er Rene glad for sit set-up, skal han vel ikke skoses......eller belæres. Manden ER glad for det han har, så accepter det!
Og til Otto; Tak for din altid sobre måde at anskue problemstillingerne på... Noget vi alle herinde burde lære noget af.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Hvorfor kan mennesker ikke accepterer andre meninger, end dem man selv har - pt.? Er Rene glad for sit set-up, skal han vel ikke skoses......eller belæres. Manden ER glad for det han har, så accepter det!
|
|
|
Tja, den udmelding kan jo lige så godt vendes rundt og rettes mod Rene! Allerede ved trådens navn er det lige som slået fast, at han er uenig med alt og alle og ikke ønsker at diskutere, informere eller komme med saglige argumenter. Al form for velvillig hjælp og gode råd, falder til jorden med et brag!
"Livet leves forlæns, men det forstås baglæns!" __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Læser/ser først tråden nu. Er nødt til at indsparke et lille spørgsmål: Hvorfor kan mennesker ikke accepterer andre meninger, end dem man selv har - pt.? Er Rene glad for sit set-up, skal han vel ikke skoses......eller belæres. Manden ER glad for det han har, så accepter det!
Og til Otto; Tak for din altid sobre måde at anskue problemstillingerne på... Noget vi alle herinde burde lære noget af. |
|
|
Prøv at henvende dig til de mennesker du faktisk synes der ikke accepterer andes meninger. Så undgår du at generalisere som ind i helvede.
Og tror ikke det er Rene's holdning til sit eget lydudstyr folk bliver trætte af hvis jeg skal være helt ærlig.. Men den her debat kan da få folk op af stolene hvad enten de er for eller imod PA udstyr (eller bare noget derimellem).. Det den her diskussion handler om er vel et prioteringsspørgsmål? Nogle vil have et hug i mellemgulvet, når de hører musik, andre prioritere en klar diskant, eller noget helt fjerde. PA udstyr har bl.a. sine fordele i et højt lydtryk, hvorimod "normale" stuehøjttalere, som mange kender dem, har sine fordele i mere præcise enheder, eller hvad det nu måtte være.. Der vil PA højttalerne nok være at foretrække til en ungdomsfest, eller til en god gedin omgang rock, hvorimod jeg er sikker på man vil få et mere afbalanceret lydbillede på "stuehøjttalerne" hvis man sætter en piano-solo på.. Her vælger man så de højttalere der passer bedst til ens musiksmag (og budget?  )
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så opdager jeg lige, jeg er komplet enig med janils
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Mik112 skrev:
|
Hvorfor kan mennesker ikke accepterer andre meninger, end dem man selv har - pt.? Er Rene glad for sit set-up, skal han vel ikke skoses......eller belæres. Manden ER glad for det han har, så accepter det!
|
|
|
Tja, den udmelding kan jo lige så godt vendes rundt og rettes mod Rene! Allerede ved trådens navn er det lige som slået fast, at han er uenig med alt og alle og ikke ønsker at diskutere, informere eller komme med saglige argumenter. Al form for velvillig hjælp og gode råd, falder til jorden med et brag!
"Livet leves forlæns, men det forstås baglæns!"
|
|
|
Argh....Blev skudt i skoen efter 10 sekunder . Mit spørgsmål var ment som ledende!. Beklager jeg nævnte et navn. Gik efter bolden.
Anyway: Skal man have saglige argumenter for at synes noget lyder godt?
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
rene-h skrev:
| hej Janils..vi kan slet ikke føre dialog på dette leje" at skrive:jeg kan slet ikke se grund til at bruge bullit..... jamen er det stadig helt overgået dig,at vi stadig har forskellig defination af hvordan lyd skal lyde godt..???? du skriver som du har den evige recept i baglommen hvorfor ???? obs:søg på P.audio neodynium bullit dyreste i serien pro..
obs:jeg kender alt til ,div såkaldte mærkevarer som DAS-RCF-MARTIN AUDIO LONDON osv...men i vis øre lyder de så godt ?? nej vi kommer vist ikk videre,men lige så snart jeg får hjælp til at få fotos lagt ind her kan du da se min spille automat har søgt om hjælp til ,at benytte mailadresse jeg kan sende dem til ..mvh RENE-H
|
|
|
Nej smag er svær at diskutere. Jeg har ikke nogen evig recept, men taler ud fra min og andres erfaring - flere af dem har været forbi bullit tweeters fra JBL og tilsvarende - de går ikke tilbage igen! Da jeg og andre for flere år siden gjorde dem opmærksom på den egenlyd de havde, ville de ikke lytte. "De var OK og noget af det bedste". Da de så endelig tog sig sammen og lyttede til nogle gode bånd eller AMT'er, fandt de ud af hvad jeg mente. Sådan er det så svært, og her på hifi4all at fortælle om sin erfaring. Lyden har lidt svært ved at komme ud for alle de mange bogstaver! På en måde svarer det til at fortælle om en rigtig god bøf, når folk hellere vil spise pizza, fordi de er vant til det. På den anden side så er pizzaen jo også billigere!
Dem du nævner - RCF, MARTIN m.v. - forbinder jeg ikke umiddelbart med hifi, men de kommer jo også fra en helt anden verden. Jeg mener Pink Floyd bruger Martin?
Har funder en hjemmeside (Det er et thailandsk firma!), men kan ikke finde nogen bullit tweeters? Har den et typenummer? http://www.paudiothailand.com/products.cfm?pass=2
Edit: Har fundet en der hedder PST-787 til ca. 100 Euro! (På en tysk hjemmeside - der var dog ikke nogen billeder eller data). Er det den vi snakker om? |
|
|
ja det den ..PST laver 3 typer vistnok pst-545 og ...så min måske udgået det går jo stærkt..300w aes/vægt 2,3 kg tung bullit dem købte jeg 4 stk af:ca 1300 kr stk s RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Er Rene glad for sit set-up, skal han vel ikke skoses......eller belæres. Manden ER glad for det han har, så accepter det!
|
|
|
Men er det det, debatten handler om?
Tråden er jo ikke startet som en præsentation af Rénés anlæg, men som en debat om, hvorfor de fleste hifi-interesserede ikke interesserer sig mere for PA-udstyr i hjemmet. Det er der så meget forskellige meninger om, men jeg kan ikke se, at det er mangel på respekt for manden, at man erklærer sig uenig i hans syn på tingene. Det er jo det, debat handler om?!?
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
janils skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
"Livet leves forlæns, men det forstås baglæns!"
|
|
|
Argh....Blev skudt i skoen efter 10 sekunder . Mit spørgsmål var ment som ledende!. Beklager jeg nævnte et navn. Gik efter bolden.
Anyway: Skal man have saglige argumenter for at synes noget lyder godt?
|
|
|
Nej man behøver ikke at kunne fremkomme med specifikke argumenter for ens holdning til forskelligt musik eller højttalere for den sags skyld. Den slags er ikke altid lige til at sætte ord på, selvom mange prøver. Der er dog situationer hvor det er okay at kunne argumentere for sine holdninger.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
kære KJELDSEN..jeg har aldrig hørt behringer linjedrivere ???viste ikke de havede sådanne,,
jeg har to stage sound /xlr...linjedrivere og 2 stk behringer delefiltre som jeg er ganske tilfreds med (før dbx)og ingen hørbar gevindst..mvh RENE-H
|
|
|
Sorry. Behringer laver alt og meget billigt. Jeg kender en del af det. Mixere, linedrivere, compressorer, eq's og de er alle knap så gode. Man kan godt lave fin lyd, men de lægger et slør over lyden som bliver flad og udynamisk (her snakker jeg i live sammenhæng).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Jamen de er da næsten bygges ens............. Den ene har bare ultrablødt kantophæng og blødere spider - den anden er stift ophængt og med stivere spider.
Slaglængden er ikke ens - langt fra.
|
|
|
Det mener jeg er en detalje. PA enheder er rimeligt ens opbygget - dvs. stor holdbarhed med stift ophæng og kort slaglængde. Hifi enheder findes i alle afskygninger. Og stor slaglængde mener jeg faktisk ikke er en af de gode hifiopfindelser. Jeg vil til enhver tid foretrække stort membranareal med kort slaglængde fremfor lille areal med lang slaglængde.
Jeg vil dog helst have bassen med blødt ophæng da en stift ophængt PA enhed skal op på en 15 -18" for at spille bas, og det gider jeg ikke have i stuen.
heltny skrev:
Skal man op i nærheden af 3 til 3,5 Khz til en diskant i HIFI, er man næsten tvunget til at mellemtonen ikke overstiger 6,5". I PA bruger man gladeligt en 10", 12"eller 15".............. ikke fordi de er bedre, men pga lydtryk og så er man nok ikke SÅ sart mht opbrydninger osv
|
|
|
I PA deler man ikke en 12" eller 15" ved 3,6 Khz men snare omkring 700 Hz til 1000 Hz, så den sammenligning holder ikke. Jeg har hørt både godt og skidt PA, og tro mig opbrydninger lyder måske endda endnu ringere her pga. lydtrykket.
heltny skrev:
En bil og en trillebør er heller ikke HELT det samme, fordi der sidder et rundt hjul på begge 
|
|
|
Hvis du endelig skal sammenligne så må det være en Mountainbike vs. landevejscykel eller Trillebør af jern ift trillebør af aluminium.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
rene-h skrev:
|
kære KJELDSEN..jeg har aldrig hørt behringer linjedrivere ???viste ikke de havede sådanne,,
jeg har to stage sound /xlr...linjedrivere og 2 stk behringer delefiltre som jeg er ganske tilfreds med (før dbx)og ingen hørbar gevindst..mvh RENE-H
|
|
|
Sorry. Behringer laver alt og meget billigt. Jeg kender en del af det. Mixere, linedrivere, compressorer, eq's og de er alle knap så gode. Man kan godt lave fin lyd, men de lægger et slør over lyden som bliver flad og udynamisk (her snakker jeg i live sammenhæng).
|
|
|
Bare lige for en god ordens skyld, så bruger jeg en Behringer DCX 2496 speaker management system i mit hifi setup (4 stk 6½ tommer og 2 stk 4" fuldtoner) og er fint tilfreds, men Behringer dyder som for meget egen støj er her nu.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
Jamen de er da næsten bygges ens............. Den ene har bare ultrablødt kantophæng og blødere spider - den anden er stift ophængt og med stivere spider.
Slaglængden er ikke ens - langt fra.
|
|
|
Det mener jeg er en detalje. PA enheder er rimeligt ens opbygget - dvs. stor holdbarhed med stift ophæng og kort slaglængde. Hifi enheder findes i alle afskygninger. Og stor slaglængde mener jeg faktisk ikke er en af de gode hifiopfindelser. Jeg vil til enhver tid foretrække stort membranareal med kort slaglængde fremfor lille areal med lang slaglængde.
Jeg vil dog helst have bassen med blødt ophæng da en stift ophængt PA enhed skal op på en 15 -18" for at spille bas, og det gider jeg ikke have i stuen.
heltny skrev:
Skal man op i nærheden af 3 til 3,5 Khz til en diskant i HIFI, er man næsten tvunget til at mellemtonen ikke overstiger 6,5". I PA bruger man gladeligt en 10", 12"eller 15".............. ikke fordi de er bedre, men pga lydtryk og så er man nok ikke SÅ sart mht opbrydninger osv
|
|
|
I PA deler man ikke en 12" eller 15" ved 3,6 Khz men snare omkring 700 Hz til 1000 Hz, så den sammenligning holder ikke. Jeg har hørt både godt og skidt PA, og tro mig opbrydninger lyder måske endda endnu ringere her pga. lydtrykket.
heltny skrev:
En bil og en trillebør er heller ikke HELT det samme, fordi der sidder et rundt hjul på begge 
|
|
|
Hvis du endelig skal sammenligne så må det være en Mountainbike vs. landevejscykel eller Trillebør af jern ift trillebør af aluminium. |
|
|
Jeg ved ikke om vi er enige når det kommer til stykket, men det jeg mener med lang slaglængde er, at HVIS den kan bevæge sig meget, så er den sikkert også mere lineær ved små bevægelser Jeg har også hørt godt og skidt....... både PA & hifi............. men hvis hifi er lig med tilnærmelsesvis det man hører live, UDEN elektronisk forstærkning, så mener jeg Pa ikke er godt nok................. Men snakker vi elektronisk forstærket, evt pumpet musik, så kan PA være ganske ok. Skal man spille ALT, ja hvad gør man så
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Ja, hvad gør man så   ??????? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bygger det jeg har
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Det spiller ikke højt nok    . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til René og MIG .__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Til René og MIG . |
|
|
Nej men nu er der andre "kvaliteter" i verden, end at blive revet ned af sofaen af lydtryk SKAL jeg spille højt, så sætter jeg bare noget techno på................. Så bliver det lynhurtigt FOR højt.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Ja, du har ganske ret. Det er netop DERFOR, at René har valgt KVALITETS-enheder og ikke bare har stacket en bunke CV'er. I al fordragelighed; tager jeg helt fejl ? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Heltny: Ja, du har ganske ret. Det er netop DERFOR, at René har valgt KVALITETS-enheder og ikke har bare har stacket en bunke CV'er. I al fordragelighed; tager jeg helt fejl ? |
|
|
Nej, kun lidt 
|
| Til top |
|
| |