| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt et enkelt setup med ufattelig dynamik, opløsning, detaljerig og samtidig evne til at trykker tænderne ud af kraniet på en. En kombination af "alm", pa og diy.
Desværre kræver det et seperat rum, kun til det, og har kostet mere end vi andre giver for en del. så ligesom med alt andet, man kan få det man vil have, det koster bare... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men det betyder jo så også bare, at jeg har mindst lidt ret   . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Okay, men det betyder jo så også bare, at jeg har mindst lidt ret  . |
|
|
Jamen det jeg prøver at sige i denne tråd er; At hvis 147 personer siger og mener det de har derhjemme er verdens bedste, så ER det verdens bedste. Lidt lig´som hvis man sætter en hylde op, med elektronisk vatterpas osv osv osv og måler efter 200 gange................. Kommer konen så hjem og siger den hænger skævt - JA, SÅ HÆNGER DEN SKÆVT  Altså - Mener en div personer at deres er verdens bedste, så kan verdens mest avancerede målegrej INTET stille op. Hvis der er 1000 mennesker, så er der 1000 x 1000 meninger, lidt om deres eget og lidt om alle de andres
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Okay, men det betyder jo så også bare, at jeg har mindst lidt ret  . |
|
|
Gu' har du ret! . Venter stadig på en invitation. PB når du får tid.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Nej da, det er da vist nok KUN mig, som har påstået at have bygget verdens bedste højttalere - hvilket de jo SELVFØLGELIG også er  . Det skal "div." vel ikke klandres for  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Du har ret - og vi forstår helt sikkert begge den lune undertone efterhånden  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Heltny: Du har ret - og vi forstår helt sikkert begge den lune undertone efterhånden . |
|
|
DET VAR PÅ TIDE !!!   ---
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle Gamma horndiskanter er vel også en slags PA? Der bliver de til hifi så snart man piller hornene af, og spiller med driverne direkte.  Tror nu ikke at så mange gør det mere, efter der er kommet mange nye bånddiskanter på markedet, der skulle være gode (bedre).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
En bil og en trillebør er heller ikke HELT det samme, fordi der sidder et rundt hjul på begge 
|
|
|
Hvis du endelig skal sammenligne så må det være en Mountainbike vs. landevejscykel eller Trillebør af jern ift trillebør af aluminium.
|
|
|
Ouch, først en lang sej tråd at læse igennem og nu sidder jeg så fast i ovenstående. Enten kræver det et meget højt iq, eller måske jeg bare er træt ( sorry ) ...gaaab. Men jeg nåede da så langt at jeg fandt ud af at trillebørfælgen er rød, der er tale om hhv. 26" og 28" cykeldæk af mærket Dunlop, og bilen er grønmetal. Jeg lover at kigge på indholdet imorgen, for at se om jeg kan knække koden. 
Jeg vil ønske alle i tråden godnat, i er på en underlig vis allesammen sjove, spændende og underholdende mennesker. 
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
De gamle Gamma horndiskanter er vel også en slags PA?
Der bliver de til hifi så snart man piller hornene af, og spiller med driverne direkte. 
Tror nu ikke at så mange gør det mere, efter der er kommet mange nye bånddiskanter på markedet, der skulle være gode (bedre).
|
|
|
Jeg tror ikke du kan finde noget der er længere væk fra PA og høje lydtryk / høj følsomhed! Selv med hornet siger de ikke meget. Piller du hornet af. ligger følsomheden vel omkring de 80 dB og frekvensområdet gør dem kun egnede som superdiskanter. Men det de gør - gør de rigtigt godt!
De nyere lidt større bånd, som der efterhånden er en del af, ligger typisk på en 96 - 102 dB i følsomhed og rækker fra ca. 2 kHz og op - selvfølgelig afhængig af filterets stejlhed. De kan udmærket kombineres med horn og andre mere følsomme mellemtone/bas enheder. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva søren..hej snakkes der lyd i stuerne !!!
hvor det rart at se folk er blevet enige om,hvor godt pa-lyd er for noget farligt godt noget..det var på tide taaaaaak men jeg havede egentlig også en klar fornemmelse af det måtte komme ,til enighed .................med mig og holger4 alså
ha det lige godt så længe..mange hilsner RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Spencer skrev:
De gamle Gamma horndiskanter er vel også en slags PA?
Der bliver de til hifi så snart man piller hornene af, og spiller med driverne direkte. 
Tror nu ikke at så mange gør det mere, efter der er kommet mange nye bånddiskanter på markedet, der skulle være gode (bedre).
|
|
|
Jeg tror ikke du kan finde noget der er længere væk fra PA og høje lydtryk / høj følsomhed! Selv med hornet siger de ikke meget. Piller du hornet af. ligger følsomheden vel omkring de 80 dB og frekvensområdet gør dem kun egnede som superdiskanter. Men det de gør - gør de rigtigt godt!
De nyere lidt større bånd, som der efterhånden er en del af, ligger typisk på en 96 - 102 dB i følsomhed og rækker fra ca. 2 kHz og op - selvfølgelig afhængig af filterets stejlhed. De kan udmærket kombineres med horn og andre mere følsomme mellemtone/bas enheder. |
|
|
Eller måske egnede som pseudodiskanter, til folk der for længst har mistet hørelsen i det område, men har brug for dem at kigge på.  Hornene er der for at øge følsomheden i bunden. Men der er ikke meget areal at gøre godt med på det lille bånd, så vil man have niveau, må man nok købe noget af det nyere, med lidt større bånd. De tåler dog 30W i deres arbejdsområde, så lidt højt bør de kunne spille, inden de futter af.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamma-hornet er godt over ca 7 Khz.................. Men følsomheden ligger skønsmæssigt på 85-87 DB. De kan ikke tåle at gå ret dybt uden at båndet rasler fælt, eller smuldrer i kanterne og efter en tid brænder over. Efter min mening er Gamma-båndet/hornet en superdiskant som ikke kan bruges alene til en mallemtone. Og det er også et bånd som SLET ikke hører hjemme i denne POWERTRÅD   
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurrah - tonen har artet sig til det bedre. Lækkert. Og den kombination jeg tænker på mht.mix af top PA-produkter og HiFi-produkter spiller ihvertfald godt både ifht volumen og HiFi dyder som sådan. Tak for drejningen i stemning drenge.  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Gamma-hornet er godt over ca 7 Khz.................. Men følsomheden ligger skønsmæssigt på 85-87 DB.
De kan ikke tåle at gå ret dybt uden at båndet rasler fælt, eller smuldrer i kanterne og efter en tid brænder over.
Efter min mening er Gamma-båndet/hornet en superdiskant som ikke kan bruges alene til en mallemtone.
Og det er også et bånd som SLET ikke hører hjemme i denne POWERTRÅD    
|
|
|
Næh hvis hifi skal sammenlignes her, bliver det nok de forskellige måder det lugter brændt på, når der spilles musik på mandeniveau.  Et burnout af diskanter, kan blive det månedlige træf. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
En bil og en trillebør er heller ikke HELT det samme, fordi der sidder et rundt hjul på begge 
|
|
|
Hvis du endelig skal sammenligne så må det være en Mountainbike vs. landevejscykel eller Trillebør af jern ift trillebør af aluminium.
|
|
|
Ouch, først en lang sej tråd at læse igennem og nu sidder jeg så fast i ovenstående. Enten kræver det et meget højt iq, eller måske jeg bare er træt ( sorry ) ...gaaab. Men jeg nåede da så langt at jeg fandt ud af at trillebørfælgen er rød, der er tale om hhv. 26" og 28" cykeldæk af mærket Dunlop, og bilen er grønmetal. Jeg lover at kigge på indholdet imorgen, for at se om jeg kan knække koden. 
Jeg vil ønske alle i tråden godnat, i er på en underlig vis allesammen sjove, spændende og underholdende mennesker. 
|
|
|
Måske kan du ikke selv se det, men du har præcist set min pointe. Du må være meget intelligent, selvom du ikke helt er klar over det
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får en' et svar !
dfms skrev:
|
Hvad mener du :
heltny skrev:
Hvorfor FINDES der HIFI ?
PA-grej kan jo det hele 
Jeg kender nogle stykker; Flest watt watt watt watt - længst ned i ohm ohm ohm ohm.............. Og så er ALT godt.
Men der ER altså andet i verden
________
Indlæg rettet efter Holgers utilfredshed 
|
|
|
heltny skrev:
kim olsen skrev:
Gbemi skrev:
|
Jeg vil umiddelbart tro at PA lyden, men dens høje lydtryk og masser af bas og kæmpe enheder "dræber" mere end 50% af hvad der egentlig er lagt på en plade for lytterens skyld.
|
|
|
Det du beskriver er en fejlkonstruktion, skal vi også konkludere at de anlæg der sælges som hifi i bilka er lige så ringe, og alt hifi og highend derfor automatisk er ubrugeligt?
Alt afhænger desværre af den enkelte konstruktion, både for pa, hifi og high-end.
|
|
|
SÅDAN !!!! 
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |