Forfatter |
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh, ok. Der er sandelig også mange enslydende modeller i forskelligt chassis! På det foto jeg har fået, står der bla. et nummer
9121, ved ikke om det nærmest kan oversættes til maj 1991. Det sjove er jo at der står Amcron macro Tech 601 på fronten.
ligner iøvrigt denne: http://mexthai.tarad.com/shop/m/mexthai/img-lib/spd_20091012 145225_b.jpg
Hilsen Flemming
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dit link virker ikke her.
har du et billede af den aktuelle amp ?
__________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmpf..
Nu har jeg prøvet at resize det aktuelle, men det bliverr for småt så jeg har resizet det jeg forsøgt at linke til. Den eneste
forskel er at den jeg får er grå på skruehullerne til 19" rack montering og ikke som denne sort ;-)
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
den der ligner en helt standart ma 600. Den har det helt gamle overlay hvor der ikke er tal på rotary dialsne. De sorte rack ører på den der er fra en mt, så de orginale er nok blevet væk og man har smidt dem der på.
__________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, og tak input
Anyway er jeg dælme spændt på om den kan gi' min QSC PLX1202 en knockout  Jeg har ikke nogen særlig præference
for QSC, det var sådan en jeg fik fat i for nogle år siden, da jeg skulle prøve det her aktivt noget..
I min QSC kan je se at udgangs transerne sidder monteret på printet og at tilslutningen til udgangsterminalerne er trukket
igennem pcb'et og det er efter min mening "skidt" hvis der fokuseres på dæmpningsfaktor. På macro techen ser det ud til at
være wired op med kabel og kan være med til de utroligt gode tal på DF.
off topic: Hvad anbefaler du til drift af basserne i din "stald" ?
Hilsen Flemming
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Så fik jeg endelig den mindste i Macro-Tech serien, nemlig Amcron MA601, leveret fra Surrey GB i onsdags. Den har i sine
ca. 19 år gjort spillestederne "usikre" i London omr. (ser ihvertfald ud til at være blevet godt brugt).
Bemærk at opbygningen er meget lig 1201'eren, trods 9 år til forskel
Lige den anden side også. Har lige justeret tomgangsstrømmen på begge, markeringer på pcb'et er enslydende, igen utroligt
aldersforskellen in-mente. Det elektronik jeg arbejder med i det daglige har en cyklus på 12-18 måneder sååå..
Det gav så lige 3dB mere på blæser støjen  . Kontrol og fasthed i lydbilledet er ihvertfald forbedret i forhold til
QSC'eren, så det kan skam godt betale sig at benytte gl. udstyr til sine "vilde" ideer
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et fint lille setup af forstærkere du har der, herligt at min gamle enhed kunne bruges til noget fornuftigt, for den har bestemt tjent mig godt  m.v.h. Tylle
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tylle,
Ja, den klarer sig dælme så godt at den skabte et nyt behov
|
Til top |
|
|
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de Amcron forstærkere ikke præcis det samme som Crown
En Amcron dc300 er da en Crown dc300 eller nærmere Amcron der har lavet Crown dc300
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fache skrev:
Er de Amcron forstærkere ikke præcis det samme som Crown
|
|
|
Hej,
Jo.Pga Crown navnet var mønsterbeskyttet i Asien var Crown nød til at finde et andet. Dvs forstærkere der forlod US blev kaldt
for Amcron. Idag tror jeg at alle amps.fra Crown lyder navnet Crown også udenfor US. Formodentlig har Harman koncernen
købt retten tilbage? __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj,
Jeg har længe spekuleret på hvad forholdet mellem vægt og kraften havde af betydning for en enheds ydelse (lyd). På mine
K145 er regnestykket således:
Vægt/Kraft = (Mms x Re)/BL = (75 x 8.8)/21.6 = 30.6 g/N
Så jeg har været på udkig efter enheder der kunne matche eller udvise tal der "viste" bedring i forholdet.
Jeg fandt disse nydelige enheder, med sågar oprindelig membran på, og kun ca. 30 numre i forskel på serienummeret.
For den her enhed er data:
Vægt/Kraft = (70 x 5.7)/22.5 = 17.8 g/N
Altså en væsentlig forbedring i kraft forholdet. Men hvad med lyden, ja, det ved jeg ikke endnu da jeg ikke lige har haft tid til
trimning så det vender jeg lige tilbage med, hyg.
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 09 November 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haloj Flemming og andre,
for efterhånden lang tid siden var jeg på lytte-besøg hos Flemming. Desværre er det først i dag at Mælkevejens atom-konstelation er af en sådan beskaffenhed at jeg kan campere den litterære anstrengelse det tilsyneladende er at skrive lidt om hvorledes oplevelsen var - og det er ikke fordi jeg frygter aldrig at se min Uncle T-CD igen
Inden besøget var mine forventninger spændte - om man så må sige. Jeg har blot erfaring med anlæg i de kaliber man kunne forestille sig at hærdede typer som Flemming bruger som klokkeradio. Det vil altså sige, hvis jeg ikke tæller de gange med hvor jeg har været til stadion-koncerter ;) Til nytte for interesserede tillader jeg mig at bande i kirken og nævne at jeg spiller på Audiovector og Naim :)
Det var en lang snak om ingenting. Hvordan lød det så? Det følger fra fysikkens love, at Flemmings anlæg på mange områder lægger ud heste-hoveder foran kontemporære hifi-systemer. Potentiale udnyttes også godt synes jeg. Fyldigt, dynamisk, letflydende og realistisk - kunne man sammenfattende sige. Klassisk rock-musik lyder måske aller mest overbevisende. For jeg håber ikke jeg fornærmer, når jeg siger at jeg også synes systemet har en lidt særlig egenklang som måske ikke alltid er lige velegnet? Det skal dog siges at vi også lyttede til en del musik ganske anderledes end rock, hvor det stadig lød overbevisende jvf. ovenstående. Jeg kunne også, til listen ovenfor, have tilføjet 'præcist'. Det synes jeg det var - særligt (og naturligvis, fristes man til at sige) bas-gengivelsen. Omvendt fik jeg indtryk af at lyden et sted i mellemregistret er lidt "udtværet" - i mangel af bedre ord - og relativt til andre hifi-systemer. Måske er det noget med omtalte egenklang? Donno'.
Slutteligt; jeg mener at have en svag anelse om hvad Flemming vil med lyd. Og som jeg ser det, er anlægget en ret kompromisløs realisation af dette lydideal. Givet denne forudsætning, synes jeg det er lykkedes rigtigt rigtigt godt. Det er i hvert fald afsindigt sjovt at lytte til!!!
Tak for lyt!
/Bjørn
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha'li'halo' Bjørn,
Har lige opdaget dit fyldige kvad Yep, det var frisk du lige tog dig tid til en tur på "landet" som er meget givtig når hobby'en er lyd. Nemlig at få "friske" øre til at "ruske" op i selvsvinget 
Som du kan se roder jeg lidt med anden basenhed og den udtrykker sig noget anderledes. Desværre er den ene amp. lidt ude af drift (venter på nye stumper til den. Det er noget "fnidder" støj en af de aktive kredse pludselig sender ud, ret kraftigt når følsomheden er 101dB på 2220a'erne), så jeg har ikke endnu fået det hele integreret...
Ja, efterhånden har jeg bare skubbet den Uncle-T CD ind under mit sæde i Metro 2 bussen, ifald du skulle besvære dig med, på den daglige rejse i NT's tegn. Så den er klar til handover...
Men senere, når div. trimninger er foretaget skal du være velk. til endnu en gang "ørefræs" 
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, når man ikke har noget fornuftigt at sige kan man jo alltid bare forsøge at plapre løs :)
Det ku være jeg sku kigge under sædet næste gang :) Jeg er stadig på NT-cruise med 2'eren mange gange ugentlig - men rejsetidspunktet lader ikke til at være normalfordelt rundt kl. 16. Men mon ik jeg engang rammer en outlier - så plinger jeg bare.
Det fremgik måske ikke af tågesnakket ovenfor, men jeg synes virkelig det var interessant at lytte til dit setup - burde næsten være oblitatorisk i et hifi-pensum. Dit anlæg kan jo nogen ninja-tricks som man så kan gruble over og til eftertanke :)
Ellers er jeg frisk en anden gang.
Hygge!
/Bjørn
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum 
Jeg har ikke rigtigt fået beskrevet, hvorledes disse de her noget gamle 2220A'er lyder. Udelukkende fordi min forstærker der er udset til at trække dem er blevet lidt "uvorn". Den sender, periodisk, en art "pop-noise" ud og det er identificeret til indgangs op-amp'en. En MC33079 dil-14. Nå, lede efter sådan een og igår, efter 3 ugers venten, fik jeg endelig sådan 2 stk.
Knægten hold party for vennerne så jeg tænkte at det kunne jeg sidde og rode med mens de "larmede". Egentlig vidste jeg godt at jeg ikke skulle rode med sådan noget efter midnat og resultatet udeblev da heller ikke. Jeg VENDTE begge op-amp's forkert (sokkelmonteret) 
Der var en meget stor plet som jeg antog var orienteringen men nej det var bare hvor plast værktøjet havde haft fat. Sååå, begge blev toasted!!! Jeg blev pludselig glad for de forskellige skikringskredsløb ombord 
Nå, forum, er der nogle af Jer der ligger inde med 2 stk. MC33079 DIL-14? Jeg har evt. nogle Telefunken, Siemens eller Philips ECC83 at bytte med 
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 27 November 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming,
MC33079 kan du finde til under en 10'er (eks. moms og ekspedition) hos f.eks. Elfa __________________ Kim
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
MC33079 kan du finde til under en 10'er (eks. moms og ekspedition) hos f.eks. Elfa |
|
|
Hej Kim,
Jo-jo, de virksomheder kender jeg godt, men de kræver CV nummer så det er desværre udelukket (ved egentlig ikke hvorfor
de ikke vil sælge til private, da de i forvejen tager 100,- i gebyr sååå)
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 27 November 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at ringe til dem i Århus (Aarhus?).
Mener bestemt de er til at snakke med - også uden CV. Men de kan måske finde på at kræve forudbetaling.. __________________ Kim
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 27 November 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming, Du kan få MC33079PG hos TME i Polen. Her kan du handle som privat person. Jeg har dog ikke undersøgt nærmere med hensyn til leveringsomkostninger etc. Alternativ kreds til MC33079 kunne være LME49740. som også fås i DIL14 hus med nøjagtigt samme konfiguration af ben. Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Hej Flemming,
Du kan få MC33079PG hos TME i Polen. Her kan du handle som privat person. Jeg har dog ikke undersøgt nærmere med hensyn til leveringsomkostninger etc. Alternativ kreds til MC33079 kunne være LME49740. som også fås i DIL14 hus med nøjagtigt samme konfiguration af ben.
Mvh. Robert
|
|
|
Hej Robert,
Tak for linket! Jeg har netop lige bestil hos TME. Og lev. omk. ligger omkring de 10euro (bestilte, klog af skade 4 stk. til omkring 4.5euro), på en bankoverførsel.
Så må vi se om det overhovedet dukker op ;-)
Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|