| Forfatter |
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jamen jeg bliver jo nød til og spørge der hvor de kloge hoveder er og det er her. vil jo nødig gøre et dumt køb eller gå ind til noget som jeg ikke fatter en hat af. jeg er dog lidt med men der er mange ting jeg ikke anede en fis om og det er helt klart værd og få med inden jeg køber noget. så er da meget taknemlig over den hjælp jeg får. og håber da jeg kan li hva jeg får fat i og jeg beholder det og kan snakke med jer andre engang når jeg er inde i det hele..
jeg har allerede snakket med en sælger og håber da vi finder en fornuftig pris og får en go handel kørt hjem..
Vil osse lige høre om man kan modifisere en pladespiller.?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel modificere en havenisse hvis man vil?
Hvad får dig til at tænke på modificering?
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han vil sælge mig den til 1300 og så kan jeg få en helt ny NAD RIAA pp2 med til 300 dvs 1600 + 2 styk LP'er. Er der ikke en fair nok pris.? og det er den som jeg linkede til længere oppe thorens..
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=91846
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden at jeg forslog qxl var at du ikke skulle bruge et 4-cifre beløb for at finde ud af at pladespiller ikke er dig.Jeg har købt flere plove til 150 kr
som spille lige op med en garrard eller lenco (skræmmende men sandt)
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ved godt at man kan finde gode og billige ting der, det har jeg heller ikke sagt. Men jeg handler der bare ikke. måske jeg gir det en chance engang..
Modifisering tja opgradere den og fx gøre den flot med chrome dele eller måske guld dele lakere den og sådanne ting..
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
| Han vil sælge mig den til 1300 og så kan jeg få en helt ny NAD RIAA pp2 med til 300 dvs 1600 + 2 styk LP'er. Er der ikke en fair nok pris.? og det er den som jeg linkede til længere oppe thorens.. |
|
|
Det ville jeg synes er en god pris, så er du jo "good to go". Så har du det hele og klar til at plokke det hele til. Den NAD riaa har vidst både indgang til mm og mc, så kan du jo prøve lidt af, hvis du vil, og hvis du så bliver helt hooked på det, som så mange andre, kan du jo skifte ud. Den thorens behøver du jo heller ikke skifte ud lige forløbig, hvad tænker du på af updates på den? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak ja så vil jeg da lige prøve og finde ud af lidt mere om den.. men hva skal man holde øje med når man kommer ud og ser på sådan en.? er der nogle specielle ting som somregl får fejl eller noget andet..
Modifisering tja opgradere den og fx gøre den flot med chrome dele eller måske guld dele lakere den og sådanne ting..
Fæft hvor bliver jeg bare klog idag. Hehe
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Jeg har købt flere plove til 150 kr som spille lige op med en garrard eller lenco (skræmmende men sandt) |
|
|
Se nu bliver du altså NØDT til at komme med nogle eksempler.  Man kan ikke bare slynge sådan noget ud uden at uddybe.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
|
Okay tak ja så vil jeg da lige prøve og finde ud af lidt mere om den.. men hva skal man holde øje med når man kommer ud og ser på sådan en.? er der nogle specielle ting som somregl får fejl eller noget andet..
Fæft hvor bliver jeg bare klog idag. Hehe
|
|
|
Altså shine den op. Det kan du jo godt, men at forcrome dele osv. går ud fra du snakke om armen, ville ændre vægten på den, og det er ike godt, du kan jo bygge en ny plint til den, altså en ny "kasse"
Når du skal se på sådan en sag, så kig efter om der er mærke på den, om den har været misbrugt, tjek om den køre som den skal, hvor hurtigt optrækket er. og hør selvfølgelig om den lyder godt __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
diamondduck skrev:
Jeg har købt flere plove til 150 kr som spille lige op med en garrard eller lenco (skræmmende men
sandt) |
|
|
Se nu bliver du altså NØDT til at komme med nogle eksempler. Man kan ikke bare slynge sådan noget ud uden at uddybe.  |
|
|
det er jeg nu ikke meget for,men jeg kan da røbe at en APOLLO d-drev med en DENON dl 65 var et superkøb. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apollo? Er det ikke en Rega CD-aftaster?
Aldrig hørt om den.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld!
Back-on-topic (om forladelse yossi).
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh det var en billig AUDIOSCAN model
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamondduck - der må sku have været noget galt med dine mellemhjul hvis du seriøst mener at en ski.. apollo dd pladespiller skulle lyde bedre ...
til krenzler -- audioscan forgængeren for hifiklubben som solgte Nikko, Coral; Gamma m.fl havde et endnu mere discount mærke der hed Apollo - det var ok og lige til at bære at have en Nikko men det var pinligt at have en Apollo - det var kun med nød og næppe at der båndoptagere kunne overholde din-hifi-normen og deres pladespillere var næsten grimmere end fx NADs forsøg.
også tilbage til tråden igen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Apollo: Skidt eller kanel?"
.........
"Tune in next week for more exciting groundbreaking findings from the seedy underbelly of what is notoriously known as The Hi-Fi World"
.........
Sorry guys!
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølig er den ikke bedre end min garrard,men den kan uden problemer hamle op med remtrukne plov,thorens og rega f.eks.
men jeg må da indrømme at da jeg lyttede til apolloen,var det ligsom ,at man skal ikke gå over åen efter vand "kind of a feeling"
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad nu stakkels Diamant And være i fred. Efter det der Lenco chok han var ude for for nyligt, har han nok brug for en rolig periode..............
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager hen i andedammen......vi ses
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Diamondduck - der må sku have været noget galt med dine mellemhjul hvis du seriøst mener at en ski.. apollo dd pladespiller skulle lyde bedre ...
til krenzler -- audioscan forgængeren for hifiklubben som solgte Nikko, Coral; Gamma m.fl havde et endnu mere discount mærke der hed Apollo - det var ok og lige til at bære at have en Nikko men det var pinligt at have en Apollo - det var kun med nød og næppe at der båndoptagere kunne overholde din-hifi-normen og deres pladespillere var næsten grimmere end fx NADs forsøg.
også tilbage til tråden igen
|
|
|
Kære rlb
Flere af de mærker du nævner som "discount" er faktisk bedre bygget end samtidige konkurrenter hvis vi ser på de oprindelige modeller (Gamma undtaget) og så glemmer du at der blandt de tidlige "discount mærker" også var Ultimo/DV, Pickering, Sentec, Luxman, Micro Seiki, Stax, Accuphase m.fl. men også billigprodukter som byggesættene fra Dynaco.
Det discountagtige ved Audioscan var lokalerne i en gammel lejlighed i Ryesgade hvor man stod i kø op af bagtrappen lørdag formiddag.
At hele branchen senere gik op i hat og briller er en anden historie, selv New Acoustic Dimenson (det hed de i starten af 70erne) lagde ud med fine finerede trækabinetter
Og skal vi vende tilbage til pladespillerne så er det jo ingen hemmelighed at Gerrard'ens tallerken ringer som kirkeklokke, kultstatus alene gør det jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære hr. bjørn Jeg ved godt at meget grej under andet navn var lavet af de store producenter, men lige med Apollo forholdt det sig sådan at prisen var så lav at de har måtte bede producenterne gå ret meget på kompromis med kvaliteten - Og ja - audioscan havde et fedt koncept og man fik da fornemmelsen af at springe dyre mellemled over - ikke som hifiklubben idag Det var ikke min mening med mit indlæg at nedgøre fx. Nikko og Coral som discount (de var bare lidt billigere end Pioneer og JVC - (gamma var vist noget øseuropæisk pa grej oprindeligt som ikke får mange pæne ord med på vejen, men som en halvstor knægt var jeg da slemt misundelig da en af mine venner byggede nogle gamma monitor) deres hengivne  r-l-b
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |