| Sendt: 13 September 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også selv på det sidste begyndt at spille LP'er. Jeg har haft stor succes med både en Technics SL-10 og en Sony PS-X555es, som begge spiller med stor dynamik og musikalitet. Technics var i sin tid årets produkt i Japan, hvilket var en stor udmærkelse. Sony'en er arvtager til PS-X800, som også var noget stort. De er begge tangentiale afspillere, hvilket vil være en ulempe i nogles øjne. De har dog visse fordele som ikke er til at overse: De er nemme at sætte op, de er (på nogle punkter - såsom montering og justering ved ny pick-up) nemme at vedligeholde, og de er ultra brugervenlige. Dette gælder i særlig grad for Technics SL-10 som bruger T4P P-mount pick-upper, som er nemme at montere og alle vejer det samme, hvilket gør det meste justering overflødig - ulempen er så at der ikke laves mange af den type mere. Sony PS-X555es bruger standard pick-upper, men skal så indstilles en anelse mere. Jeg tror generelt reservedele kan være et problem, det gælder i hvert fald for PS-X555es. Alt i alt mener jeg at en tangential afspiller er en god vej frem for en nybegynder. Ud fra mine erfaringer mener jeg at følgende typer har god lyd: Technics SL-7 Technics SL-10 Technics SL-15 Sony PS-X800 Sony PS-X555es muligvis Sony PS-X700 of Sony PS-X600
Ydermere kan man jo se på Axel Dahl's positiv-liste på www.thevintageknob.org
|