| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Paul Sauerberg skrev:
Nu har jeg jo stukket hovedet frem, og så kan I lige så godt få hele opstartsfasen serveret på en sølvbakke - råt for
usødet:Sidst i 60'erne var vi en række gutter der studerede og manglede penge til nogle af de ting vi godt kunne tænke os at købe. Hvad gør man
så? Man får sig da et job. Det var vi så mange der gjorde - på Københavns Hovedpostkontor. Vi sorterede post om aftenen og om natten. Og
stående der ved siden af hinanden, gik snakken jo om løst og fast, og ikke mindst om vores passion, musik og god lyd. Vi læste The Gramophone
og engelske hi-fi tidsskrifter, og kunne deri se mange tilsyneladende rigtigt gode produkter (ikke mindst engelske), der aldrig nåede til Danmark.Vi
blev indvolveret i High Fidelitys lyttepanel sammen med gode gamle K.S.Møller og så småt da, også i de første selvbyghøjttalere som blev
beskrevet i bladet. Snakken gik på postkontoret, om ikke vi i fællesskab skulle lave et lille firma, og hjemtage nogle af alle disse herligheder der
ikke kom til landet, men som fortjente det. |
|
|
Først nu ser jeg denne tråd, som er sjov - ikke mindst fordi jeg også arbejdede på hovedpostkontoret om aftenen i slutningen af 1960'erne da
K.S. Møller var der. Om jeg kunne kende ham i dag, ved jeg ikke - han er vel også pensionist? Desværre talte jeg kun lidt hifi med KS - jeg
abonnerede dengang på det amerikanske High Fidelity - og husker ikke navne på andre - måske var Sauerberg der også.
 |
|
|
jeg har haft lidt kontakt med en fyr der sælger nogle af ks møllers gamle pickupper og lp plader for ks møller - som tynder ud - en del special stof __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MartinFR Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt med det gamle Audioscan katalog. Kors hvor har jeg også oset meget rundt i forretningen på Østerbro i København.
Herlige minder - og kommer i øvrigt til at tænke på slagsmålet mellem importøren af Cerwin Vega, og så AudioScan med deres eget mærke (som jeg ikke kan huske hvad hed).
herligt
MartinFR
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound Dynamics, exiterer muligvis stadig, enten fra Washington eller Canada, i samme side.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
buchholdt Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen derude, der ligger inde med midtfirsernes kataloger fra Lydkilden - jeg kan huske et hvor der vist var et billede af en "burger" på omslaget?
Mhv. Morten
|
| Til top |
|
| |
buchholdt Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med byggebeskrivelser (tegninger) af de forskellige diy konstruktioner af horn o.l., som Lydkilden solgte med Fostex enheder og filtre?
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
buchholdt skrev:
|
Hej.
Er der nogen derude, der ligger inde med midtfirsernes kataloger fra Lydkilden - jeg kan huske et hvor der vist var et billede af en "burger" på omslaget?
Mhv. Morten
Hvis det er dem her , har jeg nogle stykker og ikke rigtig noget alligevel, Er der noget jeg skal kigge efter specielt hvis jeg finder flere i gemmerne ?

|
|
|
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker Audioscan med glæde. De gjorde det muligt for en fattigrøv som mig at anskaffe mit første 'rigtige' anlæg. Nikko forstærker (tror det var den første model de solgte, på udsalg lige før der kom nye), billig grammofon, MEN med Goldring XSV 3000 pick-up (senere en Coral High Output MC type), og High Fidelitys Voigt gulvbokse, med Flat 8 enheder. Jeg husker osse, at man blev pænt behandlet i butikken (min var dén i Odense), selvom man ikke ligefrem bidrog vildt meget til deres årsomsætning.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgerligt at hverken coral flat 8 og coral high output mc bliver lavet mere - deres hifh output mc pickup lød bare dejligt og knap så vild og tosset som denon 110 - og flat 8 og flat 10 var altid garrant for god lyd til næsten ingen penge (omkring 200 for en enhed?) jeg havde sågar et sæt flat 8ere i min bobel folkevogn i starten af 80erne - der var et rum ned bag ved bagsædet som fik monteret en plad med to huller i - og så fik den med scary monsters, tatoo you og nina hagen for fuld skrue på den lille kasseradio der var monteret i bilen - det kunne spille højt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
buchholdt Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej piobyte.
Det ser spændende ud. Er det muligt at kopiere eller...
Jeg er faktisk interesseret i alt omkring Fostex hornkonstruktioner og diverse andre diy, hvor Fostex enheder blev anvendt. Så vidt jeg husker, havde jeg selv fingrene i et "byg-selv" hæfte, i hvilket de forskellige konstruktioner og tegninger til samme var.
Har for nostalgiens skyld kørt lidt rundt i landet inden for de seneste 6 mdr. for at afhente et par af teenageårenes højttalere, nemlig Tower II m. ca. 250 liter bagladet horn til bas (MW401 15" bas, FE164 som mellemtone, FT15H diskant), samt SK-100 i 115 liter basreflekskab. til bas (MW401 15" bas, FT600 horn, FT50H diskant). Ikke hi-fi med ørevenlig lyd, men (som jeg huskede dem) med knald på til en god gang rock eller blues. De har faktisk rigtig fodtrampeffekt i modsætning til mange af nutidens hi-fi højttalere, der jo næsten skal have små enheder og se pæne ud....
Konen er dog af den overbevisning, at fodtrampseffekten først er der når "ligkisterne" bliver sparket ud af huset igen!!
Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
joan Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop fundet denne lidt gamle tråd, spændende indlæg og så vækker den en del ungdomsminder. Husker godt kampen mellem Audioscan og Hi-Fi klubben. Har lige checket Piobytes link http://piobyte.dk:8080/Qmultimedia/cgi-bin/index.cgi og faldt sku' helt i svime over hans billeder 2006-03-27 og 2006-03-28 det er jo mine kære gamle Cerwin Vega TR12. Husker jeg modificerede dem med nye kabler mellem delefilter og enheder + lyddæmpende tjærepap overalt i kabinettet - de blev ca. 10 kg tungere, men hold op hvor kunne de spille højt og så vidt jeg husker var lyden også rimelig god - ihvertfald betydeligt bedre end på CW's senere discohøjttalere.
|
| Til top |
|
| |