| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stor fan af SA men har dog aldrig hørt 1230 ? men sikke en dejlig mor cherry look ? er du sikker på at det ikke er ægte kirsebærfiner ? for det er mine 1270 med et rigtige setup svinger de eventyrligt. fortjener en god forstærker. stor lyd[/QUOTE]
Så fik jeg 1230 op at køre. Som pc højttalere .......Tårnhøj lyd. 

Og de var som sagt, ganske gratis  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Scatcat
Må jeg citere "de skrigene halse"
MASSIVT MAND !
Det er lidt overkill lyder det overhovedet godt når du er så tæt på ?
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke lige vise vores røverkøb frem - Nu har der jo lige været stumpemarked, så lad os få lidt gang i tråden igen
Jeg fandt sådan et sæt i uåbnet emballage - Pioneer Se-20a + en Pioneer mic, den hedder Dm-30
Jeg har ikke åbnet dem - endnu, så jeg ved ikke hvordan de lyder. Men fede er de.
Så fandt jeg ogå en masse Lp'er self - ellers ikke noget særligt.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Skal vi ikke lige vise vores røverkøb frem - Nu har der jo lige været stumpemarked, så lad os få lidt gang i tråden igen
Jeg fandt sådan et sæt i uåbnet emballage - Pioneer Se-20a + en Pioneer mic, den hedder Dm-30
Jeg har ikke åbnet dem - endnu, så jeg ved ikke hvordan de lyder. Men fede er de.
|
|
|
Tillykke de er rigtigt fede sikke et fund uåbnet er direkte utroligt
Nå jeg støder på vintage ørebøffer er det altid nogle underlige mærker __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes de fleste indlæg her - er IKKE røverkøb.
Røverkøb er et køb som er mere værd (i kr), end det man har givet for det. Det er sjældent at man direkte kan tjene på HIFi !.
Mener at jeg har gjort et røverkøb - købt et par Tannoy SGM 12X for 6 000 - 8000 kr/par, idag handles de til 27000 kr/par.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Synes de fleste indlæg her - er IKKE røverkøb.
Røverkøb er et køb som er mere værd (i kr), end det man har givet for det. Det er sjældent at man direkte kan tjene på HIFi !.
Mener at jeg har gjort et røverkøb - købt et par Tannoy SGM 12X for 6 000 - 8000 kr/par, idag handles de til 27000 kr/par. |
|
|
tråden heder også røverkøb/ loppefund
en pakke smøger for en denon dp56l. 30 kr for en denon båndoptager som ny . og 100 kr for mine denton er da temmelig gode køb. ?
LouPB's ørebøffer kan altså indbringe en del i bugten
uden for emne har jeg da ogå købt et Omega Seamaster 600 i utrolig flot stand for 30kr. med en ret sjælden skive. værdi 4K
Den er lige så meget en mulighed for at folk kan komme ud med deres begejstring nå de nu har fundet noget der er guld i deres øjne.
Det er ikke så meget et spøgsmål om penge men mere om folks glæde ved at nettop dette køb.
men du har ganske ret i at HiFi ikke er den optimale måde at investere.
Ingen tvivl om at dit Tannoy køb bliver svært at slå
hvis vi regner kroner men taler vi procent er sagen en anden __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
|
|
|
hej LouBP, Fint fund der. Jeg har et par Pioneer SE-10 headphones som er ok: måske er dine 2 (x10 = 20) gange så gode? Men nye i kassen er sjovt! Jeg var også i Herning i dag men fandt bare et par småting og et par plader. Men det var hyggeligt at trave op og ned mellem rækkerne og håbe på fund. Det mest interessante var et philips radiomøbel med grammofon og 4 indbyggede højttalere. Det var med 800 ohms udgange og højttalere, men jeg kunne ikke komme til, at som de 2 store af højttalere var 9710ere, for så var det et godt køb lige meget hvad. Det var i øvrigt også for flot til at skrælde for højttalernes skyld! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt denne her i containeren da jeg var nede med skrald. Der lå også en kassettespiller, som jeg dog lod ligge. Denon TU-550:

Er ikke min på billedet, men er i fin stand. Har ikke fået den sat til endnu.
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fire arbejdspladser, og her fornylig fik jeg den idé, at jeg ville indrette mine skriveborde med en cd-afspiller hvert sted, så jeg fik lidt god lyd - også på arbejdet! På det lokale loppemarked har jeg så købt fire maskiner: en Philips CD931 (kr. 75), en Sony CDP-790 (kr. 70), en Philips CD608 (kr. 50) og ikke mindst den mest spændende af dem alle: en JVC XL-Z555 Super Digifine (kr. 50) med træsider, bikubechassis og det hele. Den er altså rigtig fed. Løfter man på den, kan man godt mærke, at det ikke er en topmodel à la Denon eller Sony, men udseendet fejler ikke noget! 
Alt i alt har jeg været ret heldig med mine indkøb, synes jeg. OK, Sony'en hikker på de alleryderste spor, men mest skuffet er jeg over, at CD931'eren hikker på de allerinderste spor en gang imellem. Mine forventninger til CDM9 er også meget høje, skal det så siges. Fremskeden alder fritager den ikke fra mit krav om toppræstation - hver gang! Måske det bliver bedre, når jeg i morgen renser laseren med isopropylalkohol. Tror det dog ikke...
Med de priser, som jeg har betalt for maskinerne, siger det sig selv, at jeg ikke vil betænke mig på at udskifte en eller flere af dem, hvis jeg skulle falde over endnu bedre maskiner på loppemarkedet! 
__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Weissbier
fine køb og smart tænkt
Hvis du aldrig har renset dem er det med næsten med sikkerhed det der er galt.
Det første jeg gør når jeg får en brugt /gammel cdafspiller er at rense den.
så har den fået en fair start
Min erfaring at alt over 5 år skal renses og tit hver 3 år. uanset hvor meget den er brugt. Laseren vender jo opad på de fleste og samler en mase fint støv.
Held og lykke med den gamle pillips de er nu ikke helt tossede __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 747DK
Tak for opmuntringen og de pæne ord. Vi har sammenfaldende holdninger, når det gælder de gamle svingarmsløbeværker, tror jeg. Før Sony'en og JVC'en har jeg aldrig ejet andet. Faktisk har jeg kun ejet to stationære cd-afspillere før nu: min nuværende Rotel RCD-990 (CDM9 Pro) og min første cd-afspiller (købt for konfirmationspenge i 1986) Philips CD150 (CDM2). Den havde jeg i 11 år, og løbeværket var på ingen måde færdigt, da jeg købte Rotel'en.
Faktisk var den gamle Philips hurtigere, når den skulle skifte nummer. Min Rotel kan finde på nærmest at gå i stå, før den så langt om længe finder det valgte nummer. Lidt mærkeligt, men jeg kan jo også bare lade være med at hoppe rundt på cd'en! 
PS: Har man brug for at vide hvilke løbeværker og konvertere, der sidder i hvilke maskiner, kan jeg anbefale dette link:
http://www.vasiltech.nm.ru/files/cd-players/CD-Player-DAC-Tr ansport.htm __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
|
Hej 747DK
Tak for opmuntringen og de pæne ord. Vi har sammenfaldende holdninger, når det gælder de gamle svingarmsløbeværker, tror jeg. Før Sony'en og JVC'en har jeg aldrig ejet andet. Faktisk har jeg kun ejet to stationære cd-afspillere før nu: min nuværende Rotel RCD-990 (CDM9 Pro) og min første cd-afspiller (købt for konfirmationspenge i 1986) Philips CD150 (CDM2). Den havde jeg i 11 år, og løbeværket var på ingen måde færdigt, da jeg købte Rotel'en.
Faktisk var den gamle Philips hurtigere, når den skulle skifte nummer. Min Rotel kan finde på nærmest at gå i stå, før den så langt om længe finder det valgte nummer. Lidt mærkeligt, men jeg kan jo også bare lade være med at hoppe rundt på cd'en! 
PS: Har man brug for at vide hvilke løbeværker og konvertere, der sidder i hvilke maskiner, kan jeg anbefale dette link:
http://www.vasiltech.nm.ru/files/cd-players/CD-Player-DAC-Tr ansport.htm
|
|
|
Der foregår vist noget grimt på den side du linker til. Jeg får dette op når jeg klikker på det:
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Weissbier skrev:
<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Hej 747DK
http://www.vasiltech.nm.ru/files/cd-players/CD-Player-DAC-Tr ansport.htm
|
|
|
Der foregår vist noget grimt på den side du linker til. Jeg får dette op når jeg klikker på det:
|
|
|
det har jeg prøvet før hvor der med sikkerhed ikke var noget galt. min egen side :-)
enhver der har lyst kan desværre få bloket en side.
jeg synes den blokering er rigtig fin men det skal være med grund.
det kan ske det også er Hosten der er ufin __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gør ikke det der uden grund, men ja, det kan godt være hosten.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Skal vi ikke lige vise vores røverkøb frem - Nu har der jo lige været stumpemarked, så lad os få lidt gang i
tråden igen
|
|
|
hej LouBP,Fint fund der. Jeg har et par Pioneer SE-10 headphones som er ok: måske er dine 2 (x10 = 20) gange
så gode? Men nye i kassen er sjovt!Jeg var også i Herning i dag men fandt bare et par småting og et par plader. Men det var
hyggeligt at trave op og ned mellem rækkerne og håbe på fund.Det mest interessante var et philips radiomøbel med
grammofon og 4 indbyggede højttalere. Det var med 800 ohms udgange og højttalere, men jeg kunne ikke komme til, at
som de 2 store af højttalere var 9710ere, for så var det et godt køb lige meget hvad. Det var i øvrigt også for flot til at
skrælde for højttalernes skyld!PQR |
|
|
Ja Freddy Sagde godt han var stødt på dig, men at du havde for travlt til Kaffe __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Ja Freddy Sagde godt han var stødt på dig, men at du havde for travlt til Kaffe  |
|
|
Ja, som ærkeloppemarkedjæger er det ikke altid nemt at finde tid til at drikkekaffe med dem man møder. Det ærger man sig altid over bagefter, især, hvis man ikke har gjort nogle gode fund. Næste år mødes vi efter 'jagten', spiser en god frokost og fortæller historier fra de varme lande! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Ja Freddy Sagde godt han var stødt på dig, men at du havde for travlt til Kaffe  |
|
|
Ja, som
ærkeloppemarkedjæger er det ikke altid nemt at finde tid til at drikkekaffe med dem man møder. Det ærger man sig altid
over bagefter, især, hvis man ikke har gjort nogle gode fund.Næste år mødes vi efter 'jagten', spiser en god frokost og
fortæller historier fra de varme lande!PQR |
|
|
Lørdag d. 28 Marts - I'll be there __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 747
Flot Denon du har der, Jeg har nemlig en magen til......
Jeg har også nærmest fået den foræret af en ven. Han skulle bare have et symbolsk beløb på 500 kr for den pick up der sad derpå (MC 20 super) Efter jeg havde fået den og havde undersøgt det nærmere fandt jeg ud af at den var noget mere værd, men han ville ikke have mere for den, bare jeg passede på den.
Så sent som i søndags gik der på Ebay i Tyskland et pænt eksemplar for den nette sum af 5200 kr. Det er vel ca 1000 kr mere en den blev solgt for da den var ny.
Hvilken PU har du købt til den?
Hilsen Henning __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Hej 747
Flot Denon du har der, Jeg har nemlig en magen til......
Jeg har også nærmest fået den foræret af en ven. Han skulle bare have et symbolsk beløb på 500 kr for den pick up der sad derpå (MC 20 super) Efter jeg havde fået den og havde undersøgt det nærmere fandt jeg ud af at den var noget mere værd, men han ville ikke have mere for den, bare jeg passede på den.
Så sent som i søndags gik der på Ebay i Tyskland et pænt eksemplar for den nette sum af 5200 kr. Det er vel ca 1000 kr mere en den blev solgt for da den var ny.
Hvilken PU har du købt til den?
Hilsen Henning |
|
|
Hej Det var da dejligt at flere møder så flinke mennesker
ja som sagt vidste min kollega at den fik et godt hjem hos mig.
Og ved den står og bliver brugt hos mig og ikke sælges videre.
ja jeg er blevet budt 5800 for min .
jeg har skrevet sammen med nogle analog freaks der har haft over tyve maskiner.
fælles for dem alle er at mellem de måske tre de har fortrudt meget de har solgt er nettop vores Denon
Det forklarer måske brugt priserne.
penge er ikke alt.
 Jeg har kun en Ortofon 510 på som da jeg fik min denon blev hevet af min Ariston Qdeck.
Sikke en forskel man tror næsten ikke at Pu har betydning. For min ariston når ikke min denon til sokkeholderne trods samme pu.
jeg har stadig ikke fået mig taget sammen til at skifte måske mest på trodst den billige pu lyder den stadig forbandet godt.
sporer som en drøm og med en ro i lydbilledet som er fantastisk.
Plader jeg troede var for slidte/hysteriske viste sig pludselig at lyde rigtigt godt
det skal lige siges at jeg havde mit hyr med at få justeret den helt ind. men det var det hele værd.
det meste af en søndag med protraktor pu vægt.
Min denon kan fint spille op med min cd.
Men jo jeg burde skifte PU til en bedre ortofon eller Denon. det er faktisk de to mærker der virker som det mest brugte til vores denon og bliver anbefalet.
naturligvis er jeg også bange for at ødelægge det jeg kan lide ved den nu.
MC 20 skulle efter hvad jeg har hørt også være et rigtigt godt valg til den.
Mvh
Dennis __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al mulig respekt for den denon - den er bare skideflot!
Men med hensyn til lydkvaliteten - jeg er ikke i tvivl om at den spiller godt, men den dp62l, der så vidt jeg kan se har en arm stort set magen til er sikke i klasse med min mørch. At den har en høj gensalgsværdi i dag er jeg ikke i tvivl om, og jeg forstår det sådan set godt - men det skyldes nok i højere grad dens look end dens soniske kvaliteter.
Jeg kan huske den gang jeg købte min første seriøse pladespiller, en rega, og på det tidspunkt solgte de dp59l´eren i hifiklubben. Jeg kan huske, at sælgeren nærmest vrængede hånligt ad en, hvis man spurgte om ikke dp59l´eren var et seriøst alternativ til regaen.
|
| Til top |
|
| |