| Forfatter |
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyg du dig bare med lidt silke og linolie, hvis det gør dig høj (venligt ment) der har jeg også været, men syntes tiden var inde til at komme videre - der er andre måder at opnå god lyd på. Det er efterhånden min erfaring at hvis man må ty til "matriale-voodoo" for at få skidtet til at spille, så er det tiden at gøre tingene lidt anderledes
Så jo, hvorfor skulle den Sympatico ikke kunne spille musik. Jeg synes det er et smukt design/layout og forventer at den spiller derefter. Minimal ledningsføring og 100% stabilt design er MIN "religion" jeg vil ihvertfald vente med at dømme den til jeg har hørt den
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok hvor får du det fra at jeg kun roder med silke og linolie??? Men man skal åbenbart sættes i bås. Jeg har bl.a. lavet 7 konvertere indenfor 2 år og ligeså mange forstærkere. Den kreds de bruger i forstærkeren du henviser til er retningvisende nok for mig.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der kan jeg ikke være med, jeg har kun lavet 1 forstærker de sidste mange år, og den forventer jeg virker mange år endnu
Du dømmer Sympaticoen nede pga en kreds - kunne det tænkes at de bare er bedre konstruktører og lidt bedre til at anvende den end du har været
Samme diskussion foregår hos "rør-folket", om hvilket rør der dur, hvor det ofte ikke er selve røret men mere måden det anvendes på
Beklager, men jeg må nok stå af her, da min viden om integrerede kredse er lig NUL EN ting ved jeg - STABILITET er nøglen til god lyd
PS! Nåh ja, jeg bruger da umagnetiske messing bolte til fastspænding 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Ja der kan jeg ikke være med, jeg har kun lavet 1 forstærker de sidste mange år, og den forventer jeg virker mange år endnu
Du dømmer Sympaticoen nede pga en kreds - kunne det tænkes at de bare er bedre konstruktører og lidt bedre til at anvende den end du har været
Samme diskussion foregår hos "rør-folket", om hvilket rør der dur
|
|
|
Jeg har slet ikke anvendt den! Jeg roder ikke med IC kredse mere. Er kommet længere. Har hørt den hos kammerat. Ad 8610 er den langt overlegen. Jeg er desværre ved at lave en Holton Precision men er bange for at det er noget skrot grundet for dårlig dimensionering af trinnet inden udgangsfet. Min forrige forstærker var endnu værre på dette område. Lige præsis hvad angår udgangsforstærkerere holder jeg en tand på BIPOLAR klasse AB. Så vidt jeg husker er din forstærker en Holton Precision på KUN 50 watt. Det kan man da ikke bruge til meget medmindre det er til Bilka højttalere.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
|
Så vidt jeg husker er din forstærker en Holton Precision på KUN 50 watt. Det kan man da ikke bruge til meget medmindre det er til Bilka højttalere.
|
|
|
NEJ, du husker forkert, mine monotrin er MIRAND, designet af den gode og geniale designer Sonny
50watt - kun til Bilka højtalere ? Jeg kan høre at du har meget at lære endnu
Jeg ønsker at stoppe her, da jeg intet ved om opamps, som jo er trådens emne - forstår iøvrigt ikke hvad det er du vil debattere her når du nu absolut ikke kan li opamps
PS! Holtons senere design kan købes i UK til en brøkdel af prisen, og de påstår at de har forbedret designet - et eller andet med at den ene side bliver varmere
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
På forstærker siden synes jeg denne vistnok balancerede amp er rigtig interessant. ... og prisen spiller jo også ind  |
|
|
Prisen? Den er da alt for dyr  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh ja, dig havde jeg lige glemt, beklager jeg har langt fra tanke til handling, så det kan da være at du hører fra mig
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
|
AD8610. Siger det ikke alt, at den har en open loop båndbredde på 140Hz?? Og det er endda en meget hurtig op-amp 
|
|
|
I min verden er forforstærkere/linieforstærkere pr.definition er en klassa A forstærker med en open loop båndbredde pænt over 20kHz ligesom de skal kunne levere den nødvendige strøm hvis man finder på at bruge forstærkertrinnet til riaa kredsløb eller anden filtreret anvendelse, eller blot ubesværet skal kunne trække den belastning der nu er aktuel, så nej, helst ingen "mangebenslakridser" her
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 03:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det så en B1(NelsonPass) kan og ikke kan ?

|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
et af problemerne er jo ikke om man væler opams eller noget andet. men at man tror det er godt fordi man IKKE har valgt f.eks. opams.
|
|
|
Og det må I da gerne smide mig ud for hvis I går i SÅ små sko. |
|
|
jeg er sku ikke helt med på hvad problemt er... og min alzheimer gør jeg slet ikke kan huske min mudderkastning  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende som tråden har udviklet sig over natten. På min datters skole har de "god tone dage", hvor man går noget ud af sammenhold og høflig kommunikation. Måske skal vi ha' det som tema her?
Diamagnetic skrev:
| Jeg har slet ikke anvendt den! Jeg roder ikke med IC kredse mere. Er kommet længere. Har hørt den hos kammerat. Ad 8610 er den langt overlegen. Jeg er desværre ved at lave en Holton Precision men er bange for at det er noget skrot grundet for dårlig dimensionering af trinnet inden udgangsfet. Min forrige forstærker var endnu værre på dette område. Lige præsis hvad angår udgangsforstærkerere holder jeg en tand på BIPOLAR klasse AB. Så vidt jeg husker er din forstærker en Holton Precision på KUN 50 watt. Det kan man da ikke bruge til meget medmindre det er til Bilka højttalere. |
|
|
PS: Jeg undre mig lidt. Mine forstærkere hjemme er på meget under 50W og gør det meget fint. Godt med styr på bassen. Måske handler det om andet en watt? Måske har 1000W klasse D forstærkere på 2 Kg ændret nogle menneskers syn på hvor meget efekt man har behov for? Hvad F.... har det med en diskution om opamps at gøre? de levere max. 0,5Watt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
et af problemerne er jo ikke om man væler opams eller noget andet. men at man tror det er godt fordi man IKKE har valgt f.eks. opams.
|
|
|
|
|
jeg er sku ikke helt med på hvad problemt er... og min alzheimer gør jeg slet ikke kan huske min mudderkastning  |
|
|
Nejnej du kan intet huske! Ej heller ovre på HiFi&Musik.
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skriver lige noget - her så jeg kan finde det igen
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
Spændende som tråden har udviklet sig over natten. På min datters skole har de "god tone dage", hvor man går noget ud af sammenhold og høflig kommunikation. Måske skal vi ha' det som tema her?
Diamagnetic skrev:
| Jeg har slet ikke anvendt den! Jeg roder ikke med IC kredse mere. Er kommet længere. Har hørt den hos kammerat. Ad 8610 er den langt overlegen. Jeg er desværre ved at lave en Holton Precision men er bange for at det er noget skrot grundet for dårlig dimensionering af trinnet inden udgangsfet. Min forrige forstærker var endnu værre på dette område. Lige præsis hvad angår udgangsforstærkerere holder jeg en tand på BIPOLAR klasse AB. Så vidt jeg husker er din forstærker en Holton Precision på KUN 50 watt. Det kan man da ikke bruge til meget medmindre det er til Bilka højttalere. |
|
|
PS: Jeg undre mig lidt. Mine forstærkere hjemme er på meget under 50W og gør det meget fint. Godt med styr på bassen. Måske handler det om andet en watt? Måske har 1000W klasse D forstærkere på 2 Kg ændret nogle menneskers syn på hvor meget efekt man har behov for? Hvad F.... har det med en diskution om opamps at gøre? de levere max. 0,5Watt? |
|
|
Så en gang til og for mig er emnet nok ved at være udtømt. Tror nok man som meningmand kan lave det ligeså godt som fabrikanterne hvis blot man viser tilstrækkeligt omhu ved printdesignet så der ikke skal kompenseres i kredsløbet pågrund af fejl opstået ved uheldigt design.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
|
|
|
|
|
jeg er sku ikke helt med på hvad problemt er... og min alzheimer gør jeg slet ikke kan huske min mudderkastning  |
|
|
Nejnej du kan intet huske! Ej heller ovre på HiFi&Musik. |
|
|
hvad er hifi&musik ?  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg ved starter man da med en opamp i DA-converteren man ikke kan undgå. Og køre man Kl. D har man da en stor opamp
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
| Efter hvad jeg ved starter man da med en opamp i DA-converteren man ikke kan undgå. Og køre man Kl. D har man da en stor opamp |
|
|
Jep de fleste effektforstærkere er også opamps.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
FHWac skrev:
| Efter hvad jeg ved starter man da med en opamp i DA-converteren man ikke kan undgå. Og køre man Kl. D har man da en stor opamp |
|
|
Jep de fleste effektforstærkere er også opamps.  |
|
|
Nu er det vist på tide at få defineret begrebet OpAmp med mindre man da generelt opfatter "elektronik i en sort kasse" som en opamp
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
| .......MIN "religion"...... |
|
|
Undskyld at jeg klippede i din besked, men det er gået meget op for mig, at det her er lige netop hvad det hele drejer sig om. Hvad der er ens religion.
For nogle er det stabilitet (bør det være altid) for andre båndbrede (har været min kæphest) nogle er det støj, forvrængning, ren lyd, dynamisk lyd, levende lyd og mange flere. Hvad man ligger i de enkelte udsagn er også meget individuelt. 
bjørn skrev:
Diamagnetic skrev:
FHWac skrev:
|
|
|
|
Nu er det vist på tide at få defineret begrebet OpAmp med mindre man da generelt opfatter "elektronik i en sort kasse" som en opamp
|
|
|
Rigtig nok at mange effektforstærkere er opbygget som en omapm, men det går den lige så lidt til en opamp, som en hest bliver til en hund fordi de begge har 4 ben... 
Jeg har de argumenter og overvejelser, som jeg ønskede da jeg startede tråden.  Vi ligger tråden død og slutter inden vi går helt over i........ 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
bjørn skrev:
Diamagnetic skrev:
FHWac skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Så ligger vi tråden død og slutter inden vi går helt over.....Rigtig nok at mange effektforstærkere er opbygget som en omapm, men det går den lige så lidt til en opamp, som en hest bliver til en hund fordi de begge har 4 ben...
Jeg har de argumenter og overvejelser, som jeg ønskede da jeg startede tråden. |
|
|
Fint nok. En opamp er defineret ved nærmest uendelig forstærkning, mulighed for feedback og en inverterende og noninventerende indgang.
|
| Til top |
|
| |