Forfatter |
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
sd2100 skrev:
finlytteren skrev:
Med de introduktionspriser jeg har hørt, kan Acoustic Force ikke undgå at blive et hit...
|
|
|
Hvor lang tid skal vi give Acoustic Force - 1/2, 1 eller hele 2 år!
|
|
|
Det kommer nok an på, hvem "vi" er...
|
|
|
Det virker bare lidt - og-hva'-så-agtigt. Højttaleren (den store) ligner en klon af fortidens lidt kiksede VA-design. Og så har Acoustic Force sikkert tænkt: VA bliver rost godt og grundigt på Hifi4all og "alle" vil have sådan en. Så vi laver lige en (sikkert meget bedre og billigere) udgave af VA.
Men, VA-højttalere er ikke hippe længere. Hifi4alls brugere er hoppet på Focal. Så nu har Acoustic Force lavet en klon af en u-hip højttaler. Hvem skal købe dem? (Sådan lidt forenklet udtrykt)
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm så er alle firkantede 2 vejs højttalere også kloner bare fordi de ligner de andre.....Nej vel....
Hvorfor denne negativitet om et nyt mærke UDEN at have lyttet til dem fatter jeg ganske enkelt ikke.
Ja de ligner VA, men det er der ski også andre der gør, men det gør dem ikke til en "klon". Enhederne er heller ikke just de samme.
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fasen skrev:
Hmmm så er alle firkantede 2 vejs højttalere også kloner bare fordi de ligner de andre.....Nej vel....
Hvorfor denne negativitet om et nyt mærke UDEN at have lyttet til dem fatter jeg ganske enkelt ikke.
Ja de ligner VA, men det er der ski også andre der gør, men det gør dem ikke til en "klon". Enhederne er heller ikke just de samme.
|
|
|
Dali Megaline ligner ikke Podspeaker, der ikke ligner B&W 385, der ikke ligner en Magnepan. Men, Hera 3.1 ligner VA Strauss temmeligt meget.
Og negativ - næ, jeg vil da ønske dem alt held og lykke, men jeg har lov til at mene, at de virker lidt - tjah ligegyldige.
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i at de måske vil få de svært med alle de mærker der er derude. Der er mange om budet. Men også held og lykke herfra. Over and out 
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Og negativ - næ, jeg vil da ønske dem alt held og lykke, men jeg har lov til at mene, at de virker lidt - tjah ligegyldige. |
|
|
Om du finder dem både ligegyldige og et udtryk for værende en kopivare, så er har du ikke det mindste belæg for at poste et indlæg om at firmaet formodes at må dreje nøglen om. Det er derimod udtryk for et ynkeligt lavt debatniveau, specielt når man hverken har hørt produktet eller har et indgående kendskab til firmaet 
Din holdninger til produktet ønsker jeg ikke at anfægte.
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fasen skrev:
Enig i at de måske vil få de svært med alle de mærker der er derude. Der er mange om budet. Men også held og lykke herfra. Over and out 
|
|
|
Det bliver måske ikke et mærke med kæmpe salgstal, men mere et niche mærke!
Jeg har haft lidt mail korrespondance med Gert omkring finish!
De virker til at være flexible med hensyn til valg af anden finish!
Det kan godt være det ikke lige så bekvemt som at tage en tur i den lokale HiFi-klubben, men det kunne jo være at man blev positivt overrasket!
Jeg har dog ikke hørt deres højttalere endnu, da der er lidt langt fra KBH til Tarm!
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Næ, 40kkr lyder ikke af specielt meget, når man kigger på delefilterstumperne. I 40kkr-klassen ser man ofte jernspoler og induktive porcelænsmodstande.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Det virker bare lidt - og-hva'-så-agtigt. Højttaleren (den store) ligner en klon af fortidens lidt kiksede VA-design. |
|
|
Idéen bag designet med en bas i siden er jo, at man kan bestykke en højtaler med stor bas og samtidig få en forholdsvis smal højtaler. Om man kan lide dette koncept er jo en smags sag, men det hæver nok WAF'en en del 
Ligeledes er der en funktionel begrundelse til at kabinettet læner bagover. Da diskantdomen sidder i plan med frontbaflen og mellemtonens membran "rager" ind i kabinettet, er kabinettet tiltet bagover for at udligne afstanden til lyttepositionen.
Kabinettet har ikke de samme dimensioner, der er tale om helt andre enheder OG her er tale om en 3 vejs i modsætning til de 2 nævnte VA'ere som er 3½ vejs. Så hvis dette er en klon af en VA, så er en Ferrari Enzo vel også en klon af den oprindelige Daimler kraftwagen fra 1880'erne... 
sd2100 skrev:
Og så har Acoustic Force sikkert tænkt: VA bliver rost godt og grundigt på Hifi4all og "alle" vil have sådan en. Så vi laver lige en (sikkert meget bedre og billigere) udgave af VA. |
|
|
NEJ!!! Det har de helt sikkert IKKE tænkt!!! Konstruktøren har haft både Strauss og Mahler privat og har været godt tilfreds med dem og konceptet generelt. Da han er radiomekaniker og elsker at pusle med det, byggede han prototypen som et privat DIY-projekt. Resultatet blev så godt at han har fået "utallige" opfordringer til at sætte den i produktion. Så det er netop denne model, der har været startskuddet til etableringen af Acoustic Force...
sd2100 skrev:
Men, VA-højttalere er ikke hippe længere. Hifi4alls brugere er hoppet på Focal. Så nu har Acoustic Force lavet en klon af en u-hip højttaler. Hvem skal købe dem? (Sådan lidt forenklet udtrykt) |
|
|
Jeg tror ikke konstruktøren tænker så meget på hvad der er hipt og hvilken farve underbukser der er in i denne uge. Det er lyden der tæller. Med en bas i siden kan man få en smal HT som alligevel har en god dyb bas og kan flytte noget luft. Derfor ser den sådan ud.
Og hvem der skal købe dem? Musikelskere af enhver art 
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
Det bliver måske ikke et mærke med kæmpe salgstal, men mere et niche mærke!
Jeg har haft lidt mail korrespondance med Gert omkring finish!
De virker til at være flexible med hensyn til valg af anden finish!
Det kan godt være det ikke lige så bekvemt som at tage en tur i den lokale HiFi-klubben, men det kunne jo være at man blev positivt overrasket!
Jeg har dog ikke hørt deres højttalere endnu, da der er lidt langt fra KBH til Tarm!
|
|
|
Det er da dejlig at du er åben overfor at forhøre dig om mærket, og det er jo ikke forbudt at have krav til anden finish og at lytte på dem i egne omgivelser inden køb...
Jeg har selv Hera 3.1 og design er set før men man kan ikke genopfinde kabinet design idag uden at man sagtens kan finde noget der ligner, og Leif der har bygget dem har absolut haft kigget Vienna lidt over skulderen med designet...
Det jeg synes der er fedt ved dem er dens tykke kabinet, det tykke kabinet gør altså at alle enheder spiller det bedste de har lært, og enhederne er kendte dyre enheder fra Scanspeak, samt at delefilter komponenterne er hardwiret, og valgt fra den dyre hylde og der er kun en enkelt billig kondensator hvor lyden ikke spiller ind, alle kabler er loddet så ingen spadestik på enhederne og ekstra samlinger...
Højttalerne har vel alt det folk klager over andre dyrere konstruktioner ikke har, men i sidste ende må man vælge hvad man er til, og lyden fra dem er jo det de skal vælges udfra og det er jo så op til interesserede at prøve af om de holder vand eller ej... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
IGEN den sædvanlige debat hvor man på forhånd har en negativ indstilling til noget som man ikke kender på grund af en enkelt faktor. Her er faktoren at designet på den ene ht minder om VA´s Mahler eller Strauss. I andre debatter på forummet er der andre faktorer ved nye produkter som bliver sablet ned. Der er IKKE noget forkert ved at være kristisk og stille spørgsmål, nej det er faktisk en god ting her i livet. MEN det er vigtigt at gøre det på en konstruktiv måde og i et ordentligt og mindre aggressivt toneleje som ellers florerer her på forummet.
Jeg er da enig i at Hera 3.1 kan minde om Strauss eller Mahler og hvad så disse 2 hter er da gudesmukke så det er da fint. Kommer der et dansk Bilmærke og laver en bil som kører og er bygget med ligeså gode komponenter som Ferrari eller ligefrem bedre og til en lavere pris, så gør det mig ikke spor at den ligner en Enzo det er jo en smuk vogn, heller det end et eller andet hjemmestrikket design som ikke holder. For designet på Enzo har ligesom mahler også en funktionel betydning i form af vindmodstand, på samme måde Mahler-Strauss bagudvendte desgint har en akustisk forbedrende funktion som Finlytteren siger.
Firmaet har nok ikke en kæmpe ressourcer til at lave et enestående design, de har så i stedet satset på at lave en vellydende ht med gode komponenter til en relativ lav pris givet der er sammenhæng med spillekvalitet og komponent valg. I så fald står vi med et nyt og spændende produkt og er det så dansk er da bare endnu mere spændende. Og vi bør derved alle ønkse firmaet held og lykke.
Mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er da ganske fornuftig...men hvis det bare er midlertidig, så er det vel kun et spørgsmål om tid, før den største model stiger til 80.000kr? Så bare Neeper's Perfection One: 40.000kr for et år siden - i dag koster den vel omkring 100k? Det er sku da en prisstigning, der vil noget!
Held og lykke med projektet. Det bliver spændende at holde øje med, og jeg håber da også at få dem hørt engang i fremtiden.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 17 September 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der har set delefilter stumperne???
Indlæg rettet af Administrator - hold en sober tone, Jørstad, såfremt du vil være velkommen på HIFI4ALL.DK.
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Hera ligner da Strauss/Mahler _meget_ i designet -- det kan ikke naegtes. Men jeg synes det er positivt
at der opgives hvilke enheder, kabler osv. der bruges. Det faar hoejttaleren til at fremstaa som et bund haederligt
produkt i et marked, der ellers er praeget af hokus-pokus.
Hvad er "Sort Soft touch Paint"? Jeg vil mene der skal noget finer eller hoejglanslak paa... Men saa bliver
prisen selvf. ogsaa hoejere.
Thumbs up til Tarm for aerlig snak!
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Ja, Hera ligner da Strauss/Mahler _meget_ i designet -- det kan ikke naegtes. Men jeg synes det er positivt at der opgives hvilke enheder, kabler osv. der bruges. Det faar hoejttaleren til at fremstaa som et bund haederligt produkt i et marked, der ellers er praeget af hokus-pokus.
Hvad er "Sort Soft touch Paint"? Jeg vil mene der skal noget finer eller hoejglanslak paa... Men saa bliver prisen selvf. ogsaa hoejere.
Thumbs up til Tarm for aerlig snak!  |
|
|
Ja du nævner også samligningen med Vienna's konstruktioner, og måden at bygge dem på med for og bag baffel monteret som de er, gør dem nemme at samle og male osv, man kan altid opfinde den dybe tallerken og tabe..
Lakken er blandtandet noget B&O bruger, en nærmest gummi agtig overflade, den er også rimelig nem at have og gøre med, finer og blank lak er noget mere tidskrævende og vil i de fleste tilfælde give en merpris, pianolak f.eks er især svært at lave pænt og tilfredsstillende uden det koster en del mere...
Jeg fik buddet om at prøve det og det har de valgt at bruge som std finish, og jeg synes de er herre lækre i den farve, de ser rigtig onde ud live..
Mine er også uden huller til frontstof, hvilket også er lækkert at slippe for men dette kan også laves hvis man har brug for det, min kat f.eks fælder kun ovenpå min forstærker når den fryser, men holder sig generelt fra mit grej...
Men igen folk må maile til firmaet hvis er man interesseret, omkring alternativ finish og hvor og hvordan man kan lytte til de forskellige konstruktioner.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
"Filteret er udviklet og udmålt i samarbejde med Frequence"    |
|
|
ha, ha, ha!
Dagens grin
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til.
Glæder mig til at høre dem, har dog ikke haft tid endnu.
Om det er kopi eller ikke kan være lige meget, bare det spiller, og alt skal have en start.
Mahler kom i 1998 og siden da er den mange andre højttaler mærker der har lavet deres højttaler så de hælder bagover.
Om valget af SP er rigtigt ved jeg ikke, ville nok have kikket på Eton.
Bare vent nu skal der nok indefor de næste år komme mange højttaler hvor man kan deje hele toppen.
rip off findes over alt, man tage og giver.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ingen der kan tage patent på at tilte højttaleren bagover. Den teknik har vel været kendt næsten siden den dynamiske enheds fødsel.
Al den tid jeg kan huske, har det været god latin at tilte højttaleren bagover hvis ikke det allerede var implementeret i designet.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Der er vist ingen der kan tage patent på at tilte højttaleren bagover. Den teknik har vel været kendt næsten siden den dynamiske enheds fødsel.
Al den tid jeg kan huske, har det været god latin at tilte højttaleren bagover hvis ikke det allerede var implementeret i designet.
|
|
|
Nej siger jeg heller ikke.
Men det er først de sidste 7 til 8år hvor det rigtigt er kommet frem.
De kan gøre hvad de vil med deres højttaler bare det spille.
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
kappen skrev:
"Filteret er udviklet og udmålt i samarbejde med Frequence"    |
|
|
ha, ha, ha!
Dagens grin |
|
|
Jeg gætter på at du mener det ironisk (Ellers må du undskylde!) Hvis du har fulgt lidt med inde på "Billeder af mit DIY-projekt" tror jeg at du vil have en forståelse af hvorfor vi er nogle der synes at det er en joke. __________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
Hvis du har fulgt lidt med inde på "Billeder af mit DIY-projekt" tror jeg at du vil have en forståelse af hvorfor vi er nogle der synes at det er en joke.
|
|
|
Hej Ulrik!
Jeg kiggede lige på din hjemmeside, www.ulriklund.dk
Nu kan jeg pludselig godt forstå hvorfor du er så negativ overfor, at FreQuence har været behjælpelig med at lave et udkast til filterdiagrammet...
Hvis de produkter din hjemmeside beskriver er værd at lytte til, ville du vel have skrevet noget positivt om dem, istedet for at sable noget ned, som du aldrig har hørt... 
Lad os nu få en konstruktiv debat istedet for den mudderkastning, som hersker mellem visse tidligere kolleger og samarbejdspartnere fra Qsound og D.A.T. m.fl...
|
Til top |
|
|