Emne: Loudspeaker’s B&O samling ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så videre til Beocord 3500.

Der er jo så en lille smule mere under låget, men alligevel også kun det der er brug for. Min Beocord 3500 er nok det apperat jeg bruger mindst i mit Beosystem 3500, da jeg som skrevet, ikke har så mange bånd, og dem jeg har er af dårlig kvalitet, men det kunne da være man skulle optage noget engang.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer som det sidste at vise, Beogram 3500. På min Beomaster 3500 er der nok ikke så meget at vise. 

Der er knapper til at vælge hastighed, hvilken sang på lp'en og Play og Stop. Og så er der også en MMC1 pickup. Jeg bruger ikke min Beogram så tit, men den bliver da motioneret engang imellem med noget godt musik, og det kommer der som skrevet, forhåbenligt snart lidt mere af.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Så blev det November, og jeg må nok hellere lige holde lidt gang i tråden.
På første side viste jeg et billede af noget B&O pladerens jeg har fået fat i engang, men jeg syntes lige at jeg vil vise lidt flere billeder af det, så for dem der er interreseret i at vide hvad æsken indeholder, andet end pladerens, de kan nu kigge med her.
Her er der først et billede af pakken:

Og et nærbillede af B&O logoet:

Når man åbner æsken, så kommer der en holder og to små mindre æsker ud (de sølvfarvede) + en brugervejledning og nogle klistermærker (klistermærkerne kan ikke ses på dette billede og tag ikke fejl, det der i højre side af billedet ligner æsken på 1. billede, er ikke æsken, men brugervejledningen):

Hvis man kigger i de små æsker, så indeholder de: 1. En pladebørste med en holder, 2. En flaske med pladerens med tilhørende forstøver, 3. En klud til efterpolering (foran brugervejledningen):

Her har jeg forsøgt at tage et billede af pladebørstens Bang & Olufsen logo.

Og sidst, men ikke mindst, et billede af brugervejledningen, klistermærkerne til højre. Klistermærkerne er til at sætte på sine pladecovers som symbol på at det er behandlet med B&O pladerens.

Engang så kan jeg prøve enten at skanne brugervejledningen ind på computeren og så lægge den ind på H4A, eller så skriver jeg den selv ind på H4A, hvad der nu nemmest lader sig gøre.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
uldallster Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 10 December 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup...
vildt sejt...
/Uldall __________________ Bang og Olufsen
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomaster 6000 på en forårsgrøn græsplæne
|
Til top |
|
|
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent faktisk den pæneste clockradio der kan opdrives.
Jeg bruger min som sådan.
Og det er ikke negativt ment !!!
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erlingt!
Du har ret i, at det er en forårsgrøn græsplæne, men resten passer ikke. 
Prøv, at studere billedet grundigt. 
Mvh. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Beomaster 6001 ?????
Hvad er det for en fisk ??
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop, en Beomaster 6001. Her kommer hele historien...
Jeg var ude og kigge efter noget ”nyt” B&O til min samling. Jeg kom hen i elektronikafdelingen, og på en hylde stod der en Beocord 5500. Jeg gik hen til den, og da jeg kom derover, kiggede jeg til venstre. Jeg tænkte: ”Nå, der står der en palisander Beomaster 6000, sådan en har jeg allerede i White-Edition”.
Jeg lagde en hånd på Beocord’en, for at der ikke var andre der skulle tage den i mellemtiden, og gav mig til en vente på en af sælgerne, der kunne oplyse mig prisen på Beocord’en. Mens jeg ventede, kiggede jeg mig lidt rundt, for at se om der var andet B&O, der kunne være interessant, men jeg konstaterede hurtigt, at det var der ikke. Jeg gav mig til at studere det, jeg troede var en Beomaster 6000 lidt nærmere, indtil jeg læste Beomaster 6001! Hvad skete der lige for dét?
Nu ventede jeg ikke kun på at spørge efter prisen på Beocord’en, men også Beomaster’en, og det kunne ikke gå for hurtigt!!! Jeg fik spurgt efter prisen, og jeg besluttede mig i løbet af 2 milisekunder: det skulle jeg være køber til. Jeg fik slæbt tingene med mig hen til kassen (Det vejer ca. 20 kilo!), fik dem betalt, og så var det bare hjem. Da jeg kom hjem, glemte jeg næsten Beocord’en, det her var alt for spændene. Jeg tørrede Beomasterens overflade let over, for at se hvad der gemte sig under den lidt gullige facade. Dernæst skulle jeg lige prøve at slutte den til stikkontakten, og gæt hvad............... DEN VIRKER!!!
Jeg kan så fortælle, at den Beomaster 6001 jeg har været så heldig at have fået fat i, er en prototype af en Beomaster 6000. Jeg har også Beomaster Terminalen dertil, og den er også en prototype. Måden jeg kan se det på er, at de er på røde numre, begge to (Normalt er der en lille hvid label bag på produkterne med serienummer, typenummer og produktnavn, men på disse produkter jeg har, står det på en rød label).
Og så kommer der lige lidt flere billeder af min Beomaster 6001:

Mvh. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende - spændende, det var jo noget af en sjældenhed. Utroligt hvordan den er sluppet ud fra fabrikken.
Er der nogen forskel - design, funktionalitet - på denne prototype og den "rigtige" 6000'ner?
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er nogle forskelle. Dem der er på ydersiden, kan du se på nedenstående billeder (Sammenlign selv med de andre billeder). Selv om der er forskel på noget af silketrykket, så har alle knapper o.s.v. de samme funktioner.

Det er egenligt ikke så utroligt, hvordan den er sluppet ud af fabrikken! Der var engang, hvor det var muligt at købe prototyperne på B&O. Idag destruerer man alle prototyper, da prototyperne ikke nødvendigvis lever op til det endelige produkts dokumentationer (Servicemanualer o.s.v.). Det ville skabe for meget bøvl, hvis B&O skulle have de tidlige, og ikke helt udviklede modeller ind til reparation, for så var der måske alt for meget forskel i forhold til det endelige produkt. Så er det jo nemmere at sige: De produkter findes ikke!
Mvh. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
FORSINKET UPDATE
Så er det slut med "Old School B&O" i mit hovedsetup! Hver gang jeg ville høre musik, skulle jeg først tænde for mit Beosystem og derefter for Beomaster 8000'eren for at få lyd i mine Beovox MS 150'ere, hvilket jeg efter nu 2 år blev træt af! Så for snart 2 måneder siden blev mine Beovox MS 150'ere skiftet ud med........ BEOLAB PENTA MKIII!
Jeg har ønsket mig nogle Beolab Penta MKIII'ere i et par år efterhånden, og fandt så en dag det her sæt i næsten perfekt stand til en meget fair pris. De fejler ingenting, udover at kanterne på mellemtonerne skal skiftes på et tidspunkt, men så længe de er hele, og jeg ikke kan høre mislyde, lader jeg dem være.
Jeg havde faktisk allerede besluttet mig for at skifte mine Beovox MS 150'ere ud med et par Beolab Penta MKIII, og ventede bare på, at der skulle komme et sæt Penta MKIII'ere i god stand og til en fair pris til salg (Der gik ca. en måned fra jeg havde besluttet mig, til der kom et sæt til salg). Og jeg vidste godt, at købet af mine Penta'er ville betyde, at mine MS 150'ere skulle sælges, og de er også solgt! De blev solgt ca. 1-2 uger efter jeg fik Penta'erne i hus og endda med profit! Da Beovox MS 150'erne blev solgt, havde jeg heller ikke brug for den Beomaster 8000 jeg havde lånt længere, og jeg har iøvrigt heller ikke plads til den, så den er blevet leveret tilbage til ejeren.
Der er også kommet baghøjttalere til setuppet, et sæt sølvfarvede Beolab 3000. Dem købte jeg for ca. 1 måned siden. Jeg har ikke fået tilsluttet dem endnu, da jeg mangler kabler til dem, men kablerne kommer snart. Jeg har planer for at det her sæt Beolab 3000 i fremtiden, skal skiftes ud med et sæt Beolab 4500, så der er grønt display både i fronthøjttalerne og baghøjttalerne, men det er ikke noget, der haster!
Jeg har faktisk et ekstra sæt Beolab 3000 i blå til at ligge, som jeg købte for efterhånden et år siden. De blev købt som defekte, og har nogle skavanker. Jeg har fået rettet op de fleste fejl i forstærkene, men engang til vinter skal de sidste rettes. Den ene forstærker virker 100%, men i den anden skal jeg lige have skiftet nogle få komponenter på microprosessor-printet endnu. Højttalerelementerne skal der også lige rettes nogle få ting på endnu, bl.a. skal metalpladerne erstattes. Når de er sat i stand, bliver de også solgt.
Og så en meget forsinket update: Mit Beovision LX5500 og Beovox MS 150'erne blev for 1,5 år siden flyttet til den modsatte side af rummet. Jeg havde nemlig anskaffet mig et Attyca 2, og besluttede derfor, at det ville se bedre ud, hvis Beovision og Beovox blev flyttet hen i den anden ende af rummet. Og nu står der så et Beovision LX5500 med drejefod på et Attyca 2 med en Beolab Penta MKIII på hver side. På bagvæggen hænger der et komplet Beosystem 3500 med en Beolab 3000 på hver side.
Billeder kommer på et senere tidspunkt, da jeg ikke lige har fået taget nogen ordentlige endnu! 
Fortsat god aften!
Mvh. Dennis
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2014 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest tak til Mikkel for super hurtig service - jeg sendte en forespørgsel kort efter midnat natten til lørdag om at
få tråden låst op og kun 7 minutter senere var der svar om, at den nu var låst op!
Puha, i fredags var det 3 år og 3 måneder siden, der sidst var aktivitet i denne tråd og det var samtidig 6 år siden, jeg blev
bruger på H4A. Jeg kan konstatere, at der godt nok er sket meget siden da, når jeg sidder og kigger tilbage på denne tråd.
Der har dog aldrig været vist i nærheden af hele samlingen her på tråden, men der er dog stadig kommet meget til siden.
Da tråden blev startet, var jeg 13 år gammel; nu kommer de 18 år snart. Det bliver farligt, når kørekortet kommer i hus, for
så kan jeg jo pludselig selv køre land og rige rundt efter nye ting til samlingen . Det er dog begrænset, hvad der mere kan
være på mine 12,5 kvadratmeter, og 5 ud af de 9 BeoVisions jeg har står allerede ude i garagen, så først må jeg nok starte
med at skaffe mig af med nogle af dubletterne først, så samlingen kan fortsætte sin, synes jeg, spændende udvikling.
Der er skredet et par billeder i svinget, men jeg har vist fået opsnuset dem alle, så dem vil jeg i løbet af det næste stykke tid
sørge for at få lagt op på tråden påny, så man kan følge lidt af udviklingen igen. Her kommer først et par overbliksbilleder
af, hvordan hovedsetuppet har udviklet sig over årene:
Her er vi tilbage i marts 2009. Det eneste jeg har tilbage af ovenstående er LX5500.
Dette billede blev faktisk taget to dage efter forrige indlæg blev postet, jeg har dog ingen anelse om, hvorfor jeg aldrig fik
postet det.
Et BeoSystem AV9000 erstattede mit LX5500.
Mit første anlæg har jeg stadig 7 år efter; det hænger dog kun til pynt. Jeg fik også købt de BeoLab 4500, som stod på
ønskelisten. Mine BeoLab 3000 hænger nu inde ved min lillesøster sammen med et BeoCenter 2300 - man skal jo tage sig
godt at familien.
I mellemtiden blev et sæt BeoVox MS 150.2 tilføjet til samlingen. Jeg fortrød efterhånden, at jeg havde solgt de andre, så da
dette sæt i næsten nyværdig stand dukkede op, slog jeg til.
Her er vi i december 2013 få timer efter jeg færdiggjorde renoveringen af min nyligt indkøbte BeoMaster 8000.
Billeder af det aktuelle setup følger i næste indlæg.
/Dennis
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2014 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt at gå lidt tilbage i tiden, hvis man kan sige det sådan. Hovedsetuppet består nu af en BeoMaster 8000, et
BeoSystem 6500 samt BeoVox MS 150.2. BS6500 er ikke sluttet til endnu, men det er planen at det skal sluttes til, så jeg har
nogle ekstra lydkilder samt den lækre betjeningen. Man bliver hurtigt træt af at skulle sidde og pege på BM8000 hver gang
volumen skal justeres. BS6500 kommer dog nok kun til at blive benyttet ganske sjældent, da jeg for det meste hører musik
via Spotify.
Jeg regner med at sætte mit BeoSystem AV9000 til igen, så har jeg et sekundært setup, hvis jeg skulle ønske at se fjernsyn
en sjælden gang eller nyde det for andet end bare udseendet. Resten af apparaterne står der så bare for samlingen skyld,
og det man ser på billederne udgør nok ca. 1/5 af hele samlingen.
Kernen i setuppet, en komplet renoveret BeoMaster 8000.
Mit Attyca 1 kommer nok ikke til at stå her permanent, da jeg gerne vil have løftet BM8000 op fra gulvet.
Og uden tøj på...
Mit AV9000 har fået plads der hvor mit Attyca 1 stod før, og har desuden fået selskab af et sæt BeoLab 6000.
Når man kommer ind i rummet, bliver man mødt af en BeoLink 7000 på original gulvstand, der står bag ved den ene BeoLab
6000.
Kan meget godt lide teksten på plakaten "Dreams by Bang & Olufsen"; synes jeg er meget passende at have hængende over
sengen.
Nærbillede af logoet på den ene BeoLab 4500.
Et overbliksbillede af hovesetuppet.
Billederne er godt nok blevet en anelse grynede... kunne være man skulle prøve en anden hjemmeside at uploade billeder
til.
EDIT: Skiftede fra Photobucket til Flickr - nu er billederne ikke længere grynede, de står bare knivskarpe. Kan indtil videre
kun anbefale Flickr. Hvis billederne dog en dag er væk, så hold jer fra det.
Jeg vil efterhånden forsætte med at uploade billeder samt beskrivelser af nogle af de apparater fra min samling, jeg finder
mest spændende og relevante i samlerøjemed; dette være sig prototyper/prøveproduktioner, som der tidligere har været
eksempler på i tråden; ca. 13 lidt specielle apparater er det efterhånden blevet til. 5 af dem kan findes på ovenstående
billeder.
/Dennis
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 23 Februar 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW
Ja jeg har jo næsten de samme B&O produkter så jeg kunne tænke mere på indretning en svaghed som aldrig har betydet det store.
Et AV9000 med Beolab 6000 ser da vældig cool ud. Jeg har overvejet at købe et sæt til mit eget. Dog er spørgsmålet hvad man skal bruge et Beovision til nu om dage specielt de ældre CRT versioner. Jeg selv har en stor kasse med diverse video film stadigvæk og Vhs er fint nok til at bedømme om en film er god nok til at investere i Blueray, dvd eller whatever. Så fungerer VHS i AV9000 ganske fint hvilket kan være et problem i de Beovisions.
Nej det bliver nok retro gaming da jeg er gammel nok til at have spillet MSX og Amiga 600 tilbage i tiden 87-93. Jeg har set nogen youtube videoer om det og folk benytter MX serien da billed kvaliteten er ganske god til det formål.
Hvilken årgang er dit AV9000?
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2014 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi har i hvert fald nogenlunde ens apparater til at stå fremme.
Jeg har faktisk overvejet at skille mig af med mit ene AV9000, netop fordi jeg ikke bruger det mere - derfor indgår det heller
ikke i hovedsetuppet længere. Men nu havde jeg BeoLab 6000 og tænkte, at jeg da lige kunne prøve at se, hvordan det så
ud sammen, og ja, det ser enlig vældig fint ud sammen.
Før jeg sætter det til igen, skal BL6000 renoveres, da kanterne er tørret ud og revnet. Om AV9000 og BL6000 så bliver
stående vil tiden vise - hvis ikke det bliver brugt, vil jeg erstatte det med noget opbevaringsplads i stedet.
Mit AV9000 er et af de første, der blev lavet. Det er på røde numre, så det er del af en prøveproduktion. Bag frontstoffet står
der 92, hvilket passer meget godt med lanceringsåret. Det AV9000, der står i min mors stue, er fra 1996. Hvis jeg skiller mig
af med et, bliver det selvfølgelig sidstnævnte, da det ikke har samme samlerværdi.
/Dennis
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|