Emne: Shure M97XE erfaringer ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell, igen tak for dit svar og links . Jeg har nu ikke tænkt mig at gøre mere ved det, end at glæde mig til den ankommer. Masser af menneskers udtalelser peger på at M97xE gør det jeg ønsker, nemlig at den har meget af det der kendetegner de gamle Shure. Janils (hvis ører jeg har en del tillid til) overbeviste mig så endeligt, og når den så ankommer, kan jeg selv vurdere det, for jeg ved udmærket hvordan de gamle Shure spillede.
Og igen, hvad er "bedre", med henvisning til mit forrige indlæg. Hvis man syntes om det man hører, så hvorfor ændre på det ? Det vil uvilkårligt altid give nogle minusser.
Hvis jeg vil have mere detalje, perspektiv, og dynamik, så sætter jeg bare en anden pickup på. Så enkelt er det. Shure pickuppen er til brug når jeg er i vintage "humør", og har den type grej på, og så behøver jeg såmænd ikke high end egenskaber. Faktisk tværtimod .
Btw, hvis du virkelig vil "klone" MM og MC lyd, så kig her http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=41524.new
Det bliver mit næste "projekt", når "tiden" tillader. Pickering er også en af mine gamle favorittter 
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er der ikke flere NOS Pickering 7500 på eBay. Nu er det lillebror 4500 til samme pris (½ pris i forhold til Pickerings egen hjemmeside).
Har jeg sagt for meget?
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nyt så din nye pickup, men jeg fastholder at den ligger et godt stykke fra de gamle Shure, men gir en viss Shure feeling. Den spiller ikke klarere, har en viss tendens til "shing-shing" kvalitet i diskanten pga den metallinnfattede diamant, som de gamle helt mangler med NOS USA-nål. Hvis dine referanser på Shure ikke har den riktige USA NOS-nål på, har du ikke hørt den riktige Shure sound 1970.
Den Pickering er etter min mening ikke så veldig interessant (fordi low output skulle jo ikke være nødvendig) - jeg har ellers hørt og hatt mange Pickering, inkl. low output. De er forsåvidt gode nok. Men nei, sett en god diamant på en klassisk god MM og opplev både bass-dynamikk, fylde og diskant-detaljene.

Lykke til videre !

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...
Han har heller ikke 4500 modellen lige nu.
Den sidste 7500 blev solgt d. 14 juli.
Han plejede også at have den tilhørende batteridrevne PLZ headamp til ca. ½ pris.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Han" er vist identisk med den engelske forhandler. Har tilmeldt mig hans nyheder. Kommer nok med tilbud igen, på et tidspunkt.
Btw, den dyreste er også udsolgt på hjemmesiden. Forhåbentligt får de lager igen.LZ-7500-S
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
|
Jeg er ret vild med den gode gamle MM lyd, og nu har jeg fået en grille, at jeg godt vil prøve en Shure pickup. Husker dem jo fra gamle dage. Ren nostalgi .
De laver den her i dag, som nok vil være den mest interessante, så jeg vil høre om nogle af de ærede medlemmer har nogle erfaringer med den http://www.needledoctor.com/Shure-M97XE?sc=2&category=38 0
Den får jo en udmærket test, men går den i retning af den "gamle" Shure lyd ? |
|
|
Jag har anskaffet mig et par stykker. Efter Jan Nielsens Test i High Fidelity syntes jeg det kunne være sjovt at genopleve De gamle MM dyder. Min erfaring er at det er vigtigt at vælge den rigtige capacitans, hvis man kommer for højt op i værdi lyder den lidt for mørk, min erfaring er en værdi omk. ca 230 - 250 picofarad så er der fin opløsning opefter, men det kræver at ens Riia kan justeres ellers må man lodde på kablet, Jan Nielsen oplyste ikke i sin test hvilken belastning han testede med, en vigtig ting er, brug endelig rensebørstfunktionen da den samtidig virker som dæmpning på armen. udover det har jeg anskaffet mig et par reservenåle dog ikke SAS men japanske såkaldte HE nåle som lyder udmærket
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Tweaker skrev:
|
Jeg er ret vild med den gode gamle MM lyd, og nu har jeg fået en grille, at jeg godt vil prøve en Shure pickup. Husker dem jo fra gamle dage. Ren nostalgi .
De laver den her i dag, som nok vil være den mest interessante, så jeg vil høre om nogle af de ærede medlemmer har nogle erfaringer med den http://www.needledoctor.com/Shure-M97XE?sc=2&category=38 0
Den får jo en udmærket test, men går den i retning af den "gamle" Shure lyd ?
|
|
|
Jag har anskaffet mig et par stykker. Efter Jan Nielsens Test i High Fidelity syntes jeg det kunne være sjovt at genopleve De gamle MM dyder. Min erfaring er at det er vigtigt at vælge den rigtige capacitans, hvis man kommer for højt op i værdi lyder den lidt for mørk, min erfaring er en værdi omk. ca 230 - 250 picofarad så er der fin opløsning opefter, men det kræver at ens Riia kan justeres ellers må man lodde på kablet, Jan Nielsen oplyste ikke i sin test hvilken belastning han testede med, en vigtig ting er, brug endelig rensebørstfunktionen da den samtidig virker som dæmpning på armen. udover det har jeg anskaffet mig et par reservenåle dog ikke SAS men japanske såkaldte HE nåle som lyder udmærket |
|
|
Tak skal du have . Jeg har faktisk været ude og finde kapaciteten i mit kabel, og heldigvis kan jeg stille kapaciteten i min riaa. En korrekt/forkert kan virkelig gøre en forskel. Tror at mange tager helt fejl af deres pickup, fordi den ikke var korrekt.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
madsen skrev:
Tweaker skrev:
|
Den får jo en udmærket test, men går den i retning af den "gamle" Shure lyd ?
|
|
|
Jag har anskaffet mig et par stykker. Efter Jan Nielsens Test i High Fidelity syntes jeg det kunne være sjovt at genopleve De gamle MM dyder. Min erfaring er at det er vigtigt at vælge den rigtige capacitans, hvis man kommer for højt op i værdi lyder den lidt for mørk, min erfaring er en værdi omk. ca 230 - 250 picofarad så er der fin opløsning opefter, men det kræver at ens Riia kan justeres ellers må man lodde på kablet, Jan Nielsen oplyste ikke i sin test hvilken belastning han testede med, en vigtig ting er, brug endelig rensebørstfunktionen da den samtidig virker som dæmpning på armen. udover det har jeg anskaffet mig et par reservenåle dog ikke SAS men japanske såkaldte HE nåle som lyder udmærket |
|
|
Tak skal du have . Jeg har faktisk været ude og finde kapaciteten i mit kabel, og heldigvis kan jeg stille kapaciteten i min riaa. En korrekt/forkert kan virkelig gøre en forskel. Tror at mange tager helt fejl af deres pickup, fordi den ikke var korrekt.
Ja det er også min erfaring, jeg måler mine kabler, og finder således den rette capacitans, og man kan faktisk justere i forhold til egen smag, jeg tror mange MM PUer bliver bedømt lige så meget på det benyttede kabel, jeg kender den link du henviser til der fremgår det tydeligt at det er vigtigt med rigtig opsætning, havde engang en Sansui AU 9500 der kun man bagpå justere capacitancen, på min nuværende Riaa er man nød til at lette låget |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blev sendt fra USA den 22/09 og i forgårs stod UPS her med den. Det er godt nok imponerene 
I morgen monterer jeg den, og så bliver det lidt spændene.
Fortsættelse følger 
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monterede den i går efter alle kunstens regler. Lyttede på den 3-4 timer, og satte den så til at stå og køre i inderrillen natten over. Kapaciteten sat til 210pf, som jeg syntes er bedst her.
Har lyttet en del i dag, og har fjernet børsten, og mener det blev bedre af det. Den har da flere gode kvaliteter, men syntes den er lidt vrissen i toppen. Bliver forhåbentlig bedre ved tilspilning.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
|
Monterede den i går efter alle kunstens regler. Lyttede på den 3-4 timer, og satte den så til at stå og køre i inderrillen natten over. Kapaciteten sat til 210pf, som jeg syntes er bedst her.
Har lyttet en del i dag, og har fjernet børsten, og mener det blev bedre af det. Den har da flere gode kvaliteter, men syntes den er lidt vrissen i toppen. Bliver forhåbentlig bedre ved tilspilning.
|
|
|
Jeg ville gerne høre hvordan den lyder i dag, såfremt du stadigvæk benytter den.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at du har købt en, og fornøjer dig over den  . Kan jeg godt forstå. Der er masser af musik i den, syntes jeg. Ikke helt så dynamisk som de bedste MC`er, men har en dejlig ren, mild og naturlig klang, og ikke så farvede som nogle MM`er er tilbøjelige til at være.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|