| Forfatter |
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Uha. Det der med at skifte rem osv er vi ikke meget for.
For at gøre det lidt nemmere, har jeg disse krav:
- Den skal være nem at sætte op
- Den skal være nem at betjene
- Den skal godt bygget (gider ikke noget, der ikke kan holde til at blive spillet på)
- Den skal være fleksibel - f.eks med hastighedsregulering (45rpm)
|
|
|
Det lyder som om du skal have en Rega med Rega PU. Tre skruer også sidder PU'en som den skal. Det med at skifte hastigthed er nu ret nemt. Af med tallerknen og flytte remmen under en cm. På med tallerknen igen. Jeg har dog kun en plade i 45 rpm og det er Radiohead In Rainbows så det er ikke så tit det er nødvendigt. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E!
Hvis du gerne vil ha idiot sikkerbetjening og fantastisk solidt produkt, ville jeg anbefale Thorens. Især Thorens TD 321 er en virkelig dejlig maskine, som virkelig er kram. Jeg har selv rigtig gode erfaringer med denne model. De er ret lette at finde rundt omkring på nettet, men den er selvfølgelig brugt. Alternativt kan du kigge på Thorens nye produkter, men det er godt nok ikke helt spitze i forhold til hvad det plejede at lave
Mvh. stineamalie
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået alle dine krav tilfredsstillet i en Technics SL-10 tangential afspiller. Den spiller rigtigt fint, og er nem både at betjene og sætte op. Den bruger p-mount (T4P) pickup enheder, som er nemme at montere og ingen justering kræver. Til gengæld laves der ikke så mange typer af dem. Derudover har jeg købt en Sony ps-x555es som kun er næsten lige så nem at sætte op, spiller næsten lige så godt, men til gengæld tager ordinære pickup enheder.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Jeg har fået alle dine krav tilfredsstillet i en Technics SL-10 tangential afspiller. Den spiller rigtigt fint, og er nem både at betjene og sætte op. Den bruger p-mount (T4P) pickup enheder, som er nemme at montere og ingen justering kræver. Til gengæld laves der ikke så mange typer af dem.
Derudover har jeg købt en Sony ps-x555es som kun er næsten lige så nem at sætte op, spiller næsten lige så godt, men til gengæld tager ordinære pickup enheder.
|
|
|
Er det bare mig, eller er de ældre pladespillere bare mange gange bedre bygget end nutidens pladespillere? Den der SL-10 ser godt nok smart og charmerende ud. Den type arm har jeg ikke set før. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja desværre hænger det tit sådan sammen, at der var et meget stort udbud af rigtig gode pladespillere da LP'en var det mest udbredte medie. Det er selvfølgelig at lave en lidt hovedkulds konklusion, men jeg vil mene i de fleste tilfælde hvor mediets popularitet er højest, er ligeledes "storhedstiden" for grej til at håndtere disse. Det er der nok rigtig mange herinde der er uenige i, men det er hvertfald mit personlige syn på tingene. Men heldigvis er LP'en jo på vej tilbage i stor stil. Når du kan få The Storm's album på vinyl, er der sku ikke langt til at Absolute Dance begynder at blive udgivet på vinyl igen  Mvh. stineamalie
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E!
Ja det er en svær verden at begive sig ind i, meningerne er mange, men jeg tror nok de fleste, (der har prøvet det), vil sige at en pladespiller giver en fantastisk lydoplevelse i forhold til CD, (med fare for at blive høvlet ned af CD freaks ), men det er jo lidt mere omstændigt at spille plader, og så skal de vendes midtvejs .
Personligt kan jeg tilslutte mig stinneamalie hvad angår Thorens. Spiller selv på en ældre Thorens TD 160 Super monteret med en SME Serie III arm og Ortofon MC*10 PU. Den har omskifter fra 33 - 45 rpm, er remtrukket og uden nogen form for tekniske dikkedarer. I mine ører er det en skøn spille og jeg har ikke haft lyst til at skifte den til en af nyere dato, endnu da, men jeg er måske bare for konservativ.
Held og lykke med jagten.
__________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en ny Thorens TD 295 til 5k?
Jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig glad for at købe en brugt gammel pladespiller.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en pro-ject i fåreklæder.En rigtig Thorens er noget dyrer.Selv om jeg af princip hader Rega Planar,så tror jeg at RP 3-24 er et bedre køb
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej AM-E
Jeg synes du skulle tage den øverste af de fine links du har fundet. Kender ikke armen, og der er såvidt jeg kan se, ikke PU med. Men så kan du jo finde en du synes er god selv.
Mvh. stineamalie
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også gå efter noget brugt ... og bruge resten på en masse vinyl!
..... og så hedder det ikke "ofre på" men at "investere i" en pladespiller! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, det er nemlig helt rigtigt
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, ja det kan du have ret i. Lige pt hedder det dog "ofre" hjemme hos os, da jeg endnu ikke ved, om jeg overhovedet kommer til at bruge en pladespillere efter et køb. Streaming af musik har gjort mig doven efterhånden  Men Jan, du beskæftiger dig vel med vinyl og pladespillere til daglig, så har du nogle input til gode brugt køb? Hvad skal jeg gå efter, og hvad skal jeg holde mig fra? Har også kigget lidt på ældre Denon og Technics modeller. Måske en gammel Linn LP12 kan findes til rimelige penge?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
en LP 12 ville være et godt valg, eller en gammel bruge Roksan Xerxes x.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
25.000kr er desværre "lidt" mere end 10k. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som anbefaling af en begynder-pladespiller ville jeg nok ikke vælge en LP12 eller en Roksan Xerxes. Ikke, at det ikke er gode pladespillere, men begynderpladespillere, nej.
Et råd omkring køb af en pladespiller er, at gå ud og besøg forhandlere, se produkterne, hør dem og sammenlign dem. Det er dig der skal leve med "dyret" og vejledning via et forum som dette ender ofte med anbefalinger af det man ikke selv har råd til eller er den lykkelige ejer af. Det er dig der skal betale og være glad for dit "offer" .
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
25.000kr er desværre "lidt" mere end 10k.
|
|
|
Ja du har ret! Synes der stod 15.000 kr. Sorry.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |