| Forfatter |
|
NightHaunter Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidder under den store blanke plade midt i apparatet. Det ser nogenlunde sådan ud :

Det er det runde "glasøje" i midten der skal renses.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du komme ind til laseren ved at åbne skuffen ? eller kan du med forsigtighed fjerne det alu. blik ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
NightHaunter Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lykkedes mig at få pladen af og givet laseren lidt behandling, og desuden smøre 'skinnerne' en smule. Desværre afviser den nu med det samme CD'er - dvs uden betænkningstid, så at sige! Kan jeg have givet den en lidt for hård behandling?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightHaunter skrev:
Det lykkedes mig at få pladen af og givet laseren lidt behandling, og desuden smøre 'skinnerne' en smule. Desværre afviser den nu med det samme CD'er - dvs uden betænkningstid, så at sige! Kan jeg have givet den en lidt for hård behandling?
|
|
|
Stille og rolige bevægelser sagde doktoren
Ny laser
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde samme problem på min MKII havde den i ½år, og efterfølgende ejer fik også problemet efter et par uger.. Den var hos HK begge gange og første gang blev laseren skiftet, uden at det hjalp, så tror ikke det er her problemet ligger. Prøv at kontakte en forhandler og lad dem undersøge det nærmere, hvis det er en produktionsfejl, kan det være de dækker de tselvom det er udover de 2 år..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver tricket med at smøre motor og lejer nu, hvis det ikke virker er min garanti smadret og jeg sidder så tilbage med en DAC i et for stort kabinet. Samtidig - Hvis det ikke virker, er det sidste gang jeg bruger penge på Harman/Kardon-grej. Da denne tråd efterhånden afslører en noget kedelig tendens angående deres byggekvalitet.
Jeg vender tilbage  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update:
Tricket virkede lidt - Den skriver ikke "no disc" mere, men der er stadig en del skiver den går helt i selvsving over.
Problemet er opbygningen af 970'eren. DAC-printpladen sidder i vejen for det kabel der løber fra print til laserpickup og med tiden bliver plasticleddene løse og motoren der kører pickup'en frem og tilbage - træt. Jeg tror det er derfor problemet umiddelbart kun opstår på HD970 og ikke på HD950, da DAC'en i 950'eren ikke har sin egen printplade og derfor ikke er i vejen for kablet. Thumbs up til H/K's ingeniører....sagde den sproglige student.
Update 30/9:
Den får det bedre, spiller TOOL igen og min "best of Depeche Mode" som ellers ikke har virket i 1½ måned. __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |