| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Nu har jeg så også fået den nye Metallica og der kan siges meget om den. Efter at have lyttet til den de første par gange kan jeg slet ikke få armen ned, den er feeeedddddddddddd
De sparker afsted og i min optik er den ikke kedelig eller ligegyldig. Det er bare et Metallicaalbum der vinder jo flere gange man hører det!!!
|
|
|
Det instrumentelle nummer er ret hammer! __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
mn1974 skrev:
Nu har jeg så også fået den nye Metallica og der kan siges meget om den. Efter at have lyttet til den de første par gange kan jeg slet ikke få armen ned, den er feeeedddddddddddd
De sparker afsted og i min optik er den ikke kedelig eller ligegyldig. Det er bare et Metallicaalbum der vinder jo flere gange man hører det!!!
|
|
|
Det instrumentelle nummer er ret hammer! |
|
|
I skrivende stund går min fodtramperfod amok til netop det nummer  Ærgeligt at jeg pt kun har en boomblaster at blæse igennem på... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on people! Det er da langt om længe noget fra Metallica's side der er værd at høre på! Jeg synes den holder max, bevares ikke alle numre er super, men sådan er det så godt som altid! Jeg er bestemt super positiv Og skulle i få mulighed for at høre dem live kan det også godt anbefales - de gav et brag af en koncert i Schweiz  med kun eet nyt nummer (Cyanide) og intet (!) fra (Re)Load/St. Anger... Mvh, bitnissen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk at der skulle gå så lang tid før der var nogle der var enige med mig - troede sgu seriøst alle herinde hadede den plade, selvom det for mig er uforståeligt.
Jeg har hørt den uafbrudt siden den udkom (kun kortvarigt afbrudt af min søns Kaj og Andrea) og jeg synes bare den bluiver federe og federe. Synes seriøst tvivlerne skulle give den en chance til... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
| Efter at have lyttet til den de første par gange kan jeg slet ikke få armen ned |
|
|
Rolig nu Adolf  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have lyttet lidt mere ("GH3 remaster") vil jeg medgive at det er en ret OK fed plade.  Ikke nyskabende på nogen måde (hvem behøver også det?) men ganske effektivt og gedigent håndværk. Den vil nok ryge på nu og da når humøret er til hård rock.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I set artiklen på www.eb.dk
Tror slet ikke Lars U. har nogen ide om hvad det er "vi" musiknydere ønsker. Eller så er han stok døv og mindre begavet.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Tror slet ikke Lars U. har nogen ide om hvad det er "vi" musiknydere ønsker. Eller så er han stok døv og mindre begavet.
|
|
|
Jeg har ganske vist ikke hørt pladen, men Metallica skal jo ikke lave den lyd vi musiknydere ønsker, men den lyd som de selv ønsker. En CD med Metalmusik er jo på alle måder manipuleret, så dynamik og naturtro gengivelser er ikke et krav på metaludgivelser.
Jeg har kun hørt ganske få metalskiver der ikke er voldkomprimerede.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes (når man ser bort fra den elendige lydkvalitet), at det er den klart bedste skive, de har lavet de seneste 17 år. Vel er der nogle transportstrækninger (lange passager med samme riff, hvor man lidt venter på, at der skal ske noget), men alt i alt er det rent musikalsk en tilbagevenden til stilen på Master og Ride, hvilket jeg kun kan bifalde. Men lyden ...
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen: Du har til dels ret, men jeg har dog aldrig hørt nogen, der var så voldkomprimeret som Death Magnetic. Man kan nærmest høre, at ens højttalere er ved at brække sine enheder op/ud. Det er virkelig slemt. Det kunne have været en ringe kopi på kasettebånd.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
|
|
|
Ja, det er lidt sjovt med ham lars:
Lars Ulrich skrev:
|
men jeg har lyttet til albummet de seneste par dage i min bil, og det f**king fantastisk.
|
|
|
Det lyder sikkert også godt i en stor bil med subwoofer, shawarma-sound og hvad ved jeg.
Spøg til side. Jeg synes ikke at lyden på GH3 versionen er det værste jeg har hørt, men jeg synes at musikken er lidt kedelig.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår ikke rigtig, at man vil lave en sound som er så ringe. Hvis man vil have den kraftige effekt i bas og stortromme bulder, kan det gøres meget mere elegant. Godt klar over det er elektrisk musik og med alt hvad der findes af forvrængere, kompressorer mm koblet på.. Men derfor kan lyden nu blive fed og lækker alligevel. Og som Lars U. selv siger i artiklen, så lytter han til cd'en i bilen .. Kæmpe USA basenheder som buldre og brager... ja shawarma sound, passer ganske fint her. Han vil have lyden fra live koncerterne. Javel ja... Not...
Jeg kan godt selv lide god fyldig bas og attack, men der skal være masser af luft og dynamik til resten af lydbilledet.
Men igen, deres hørrelse er nok rimelig smadret efterhånden. Kan huske Mick Jagger for år tilbage sagde, at han havde en nedsat hørrelse på over 40dB, så han overlod andre til at ordne det med lyden. Ikke at det nødvendigvis er bedre af den grund, men han var da ærlig nok.... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Cboxoak Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Death Magnetic er det arveste headbanger-l**t jeg endnu har lyttet til. Single-udspillet er hørbart i ca. 4 min. og så knækker
filmen...
Jeg tror at jeg derudover fandt et enkelt nummer jeg kunne holde ud, men noget indtryk gjorde det ikke.
At folk snakker om at det er Metal(lica) der holder hele vejen er jo tegn på generel dårlig opdragelse og alt for meget
modermælks-erstatning som spæd...
Metallica ér Black Album! Intet over - intet ved siden af. Period!
|
| Til top |
|
| |
Cboxoak Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Det var Unforgiven III ofcourse
|
| Til top |
|
| |
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cboxoak skrev:
Death Magnetic er det arveste headbanger-l**t jeg endnu har lyttet til. Single-udspillet er hørbart i ca. 4 min. og så knækker
filmen...
Jeg tror at jeg derudover fandt et enkelt nummer jeg kunne holde ud, men noget indtryk gjorde det ikke.
At folk snakker om at det er Metal(lica) der holder hele vejen er jo tegn på generel dårlig opdragelse og alt for meget
modermælks-erstatning som spæd...
Metallica ér Black Album! Intet over - intet ved siden af. Period! |
|
|
Tja, det indlæg taler vidst for sig selv  Som Terkel siger: "For det man siger er man selv, ..." I min optik er Black Album da fint og godt, men ikke på højde med de gamle plader. Men sådan er vi jo så forskellige - og heldigvis for det!
|
| Til top |
|
| |