| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Spencer skrev:
| Pseudobalancering laves ved at de to inderledere i et mikrofonkabel bruges til signal og stel, og den yderste skærm også tilsluttes stel, men kun i kablets afsenderende. |
|
|
hvad skulle fordelen ved det være? |
|
|
Fordelen skulle være, at skærmen kun skærmer, og ikke bruges som signalbærende del. Du får så en symmetrisk behandling af signalet, forudsat at de to inderledere i mikrofonkablet er ens. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag hedder det Pseudobalancering, men det viste Hifi & Elektronik ikke den gang 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille konspirationsteori omkring dårlige kabler, er at promovere nogle dårlige kabler som korrekte, og dermed påstå at resten af branchens kabler er dårlige.  EDIT: Bruger du ét bestemt 'dårligt' kabel, som reference under fremstillingen af et produkt, så vil kablet fremstå som det eneste der duer sammen med dette produkt. En højttaler der har skinger diskant med alle højttalerkabler undtagen ét, er konstrueret på den måde. Man kan give et eksempel på visse JBL-modeller kombineret med Monster Cable. Det skal så lige retfærdighedsvis siges, at højttalere der er konstrueret til at spille i træhuse, som i USA, ikke nødvendigvis har den rette klangbalance til at egne sig til et stenhus, med hård akustik.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Er det ikke besynderligt at gode videokabler kan transmittere perfekte videosignaler over et 20 m langt kabel? 50 m er faktisk også muligt, når det er component video. 
|
|
|
Det er lige nøjagtig min tanke, den der  Indeholder dette antennekabel ikke også langt mere kobber, end et signalkabel til audio ? [http://www.parabolshoppen.dk/shop/koax-kabel-hvid-1296p.html] Inderlederen er på 1,6mm Modstanden på 75 Ohm....er det ikke pr. kilometer ? Jeg tør æde min hat på, at det lyder godt ! Ingen andre har reelt prøvet. No experience around.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarKnight skrev:
Spencer skrev:
Er det ikke besynderligt at gode videokabler kan transmittere perfekte videosignaler over et 20 m langt kabel? 50 m er faktisk også muligt, når det er component video. 
|
|
|
Det er lige nøjagtig min tanke, den der 
Indeholder dette antennekabel ikke også langt mere kobber, end et signalkabel til audio ? [http://www.parabolshoppen.dk/shop/koax-kabel-hvid-1296p.html] Inderlederen er på 1,6mm Modstanden på 75 Ohm....er det ikke pr. kilometer ? Jeg tør æde min hat på, at det lyder godt ! Ingen andre har reelt prøvet. No experience around.
|
|
|
Hvad DC-modstanden i kablet er, er nok ikke så relevant, med mindre du vil bruge det med en lampe eller en kogekedel.  Den karakteristiske impedans er ikke det samme som DC-modstanden. Ved audiokabler er den karakteristiske impedans ikke så væsentlig, da der ikke er en egentlig afstemning som standard. Du har altså vide rammer mht. indgangs- og udgangsimpedanser i sammenkoblinger af hifiudstyr på lydsiden. Har du uheldige impedanssammensætninger, kan du få brum og forskellige støjproblemer. Afskærmning er en væsentlig ting, der iøvrigt ikke nødvendigvis bør overdrives. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, Bingo. Tusind tak.  Antennekabel  Fantastisk....
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
En lille konspirationsteori omkring dårlige kabler, er at promovere nogle dårlige kabler som korrekte, og dermed påstå at resten af branchens kabler er dårlige. 
|
|
|
Det er jo dét jeg har forsøgt at argumentere for hele tiden: At konstruere noget rigtigt, og få det til at lyde godt, er ikke specielt dyrt (hvadenten det er kabler eller apparater). At konstruere det forkert, og få det til at lyde godt alligevel, er vanvittigt dyrt. Det er meget markant i billed-verdenen, måske mest fordi der er lidt mere sort/hvide opfattelser af rigtigt og forkert, men min teori er at NETOP fordi svarene er mindre entydige inden for lyd, er tåbelighederne med tæskedyre, men decideret forkert konstruerede produkter endu mere udbredt. Det er bare sværere at spotte (for mig i hvert fald). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
I dag hedder det Pseudobalancering, men det viste Hifi & Elektronik ikke den gang 

|
|
|
hvad er præcist fordelen i at have en skærm der ikke dur? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
hvad er præcist fordelen i at have en skærm der ikke dur? |
|
|
Det er at den faktisk duer lidt alligevel, i de fleste tilfælde.  Jeg har haft lidt 'Radio Moskva' på indgangen engang, på en ældre forstærker, men jeg tror ikke den slags problemer er så udbredte længere, på det nyere grej. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, hvordan virker det? og hvorfor?
Jeg mener hvis man ikke forbinder skærmen i f.eks. et antennekabel, så virker den ikke __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch
I min gamle Citroen 11 sport Familiale havde jeg 6 volt generator.
Ja ja det er' længe siden 
For at undgå støj i radioen lavede jeg strømkablet på den måde, og det virker mod elektrisk støj indtrængning om ikke andet.
Må nok tilføje at der er tale om to ledere og en skærm, du har altså plus og minus + skærm. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Jeg mener hvis man ikke forbinder skærmen i f.eks. et antennekabel, så virker den ikke |
|
|
Skærmen er jo netop forbundet i afsenderenden.  Her er den også forbundet med minuslederen, så dybest set er der jo også forbindelse til modtagerenden - blot med en lille omvej, gennem kablets inderste minusleder. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
brasch skrev:
|
Jeg mener hvis man ikke forbinder skærmen i f.eks. et antennekabel, så virker den ikke
|
|
|
Skærmen er jo netop forbundet i afsenderenden.  Her er den også forbundet med minuslederen, så dybest set er der jo også forbindelse til modtagerenden - blot med en lille omvej, gennem kablets inderste minusleder.
|
|
|
ah, det tænkte jeg ikke lige på __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stortest af HDMI kabler- fra discount til ekstrem luksus -, INGEN forskel!
____________________________________________________________ __________
British Intertek, en af verdens største prøvningslaboratorier, testet ni forskellige HDMI
kabler på det svenske marked. De vigtigste test blev datatransmission, bæredygtighed
og potentielle indvirkning på / påvirkning af andet forbrugerelektronik.
Disse kabler blev testet: Hama HDMI-kabel Belkin Pure AV HDMI audio-video kabel Profigold Prov1002 Tech Link 680202 Tech Link 690202 Argon 5103H Van den HUL VDH HDMI Ultimate Wiretek HDMI torsdag HDMI-kabel Siba HDMI kabel
Dyre-kabel er bara statussymbol: Billige HDMI-kabler er lige så gode som de dyre.
En HDMI-kabel på to meter kan koste op till 2.200 Skr.
Men Testens fakta viser att et kabel til 169 Skr. fungerar lige så godt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan nemt høre forskel på de 5 forskellige signalkabler jeg har.. og er klar på blind test anytime ;)
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Resultatet kommer næppe som noget chok for den logisk tænkende forbruger. Dårligere stillet er de mere naive der sluger producenternes storytelling råt.
Eksempelvis:
The VDH HDMI Ultimate is the proud result of the design challenge to build the ultimate HDMI™ interface cable which leaves all others behind.

Eller er det kun prisen de mon mener? 
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. det balancerede DIY signalkabel som Peter pan viser, er der ikke en fejl der??.Som jeg har forstået det skal skærmen være tilsluttet i signalafsender enden altså ved cd eller tuner osv.På tegningen er kablet tilsluttet med skærm ved forstærker???
(Tak til Peter pan for et kæmpe arbejde med at tråden om DIY kabler )
|
| Til top |
|
| |