| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skyan skrev:
Hvad med Thiel Audio CS1.6? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56637109
Kan ikke indsætte hyberlink af en eller anden grund, beklager
Two Channel: Hvis Nad'en (2x120) trækker bassen burde det vel være nok til Dali Grand?
Hvad med Ikon 7 ift. Grand?
Tak for alle de gode råd! Synes dælme det er svært. Skal vist bare ud og lytte. Mit problem er, jeg ikke har mega meget tid til at tage rundt. Derfor vil det være fedt at få indskrænket feltet til måske 3-4 HT
Overvejer følgende:
Dali Ikon 7 Dali Grand DLS R55 Rega 5
|
|
|
Once again. Dali Grand æder strøm, som Peter Lundin kan spise børn. Sådan en her skal du have til Grand http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93018 __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Skyan Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two channel: I get your point  HVIS det skal være Grand skal jeg måske erhverve en Nad 216 effekt og køre i Bridgemode? Det giver vel 2x240 w? Er det nok?
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skyan skrev:
Two channel: I get your point 
HVIS det skal være Grand skal jeg måske erhverve en Nad 216 effekt og køre i Bridgemode? Det giver vel 2x240 w? Er det nok?
|
|
|
STOOOOOOP!!!!!
mange Watt er IKKE lig med hverken god lyd, eller stor strømstyrke! Derfor siger jeg, at Dali Grand skal have STRØM (og watt selvfølgelig) Og brokobling er ikke noget for lydentusiaster Hvis man skal køre med dobbelamp, så hedder det bi-amping! (eller mono amps)
Kun de færeste integreret amps for strøm nok (når vi snakker menigmandsbudget hifi) til en Dali Grand. Bevares, du kan godt få Grand til at spille med din NAD og måke også så du synes det lyder godt. Men ultimatvt, så æder Grand begge dine amps levende __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Skyan]Hej Dan
Er de bedre end Dali Grand (efter din smag)?
Overvejer om det måske er bedre med en god stander eller væght, og spille på tværs af rummet. Det vil bare gøre, at de skal vinkles en del for at ramme lyttepositionen. Men som udgangspunkt er en gulvht vel bedre grundet det større kabinet?
VH [Som two channel også nævner, så er dali'erne krævende, skal have luft omkring dem samt en forstærker af en helt anden kaliber en dem du har (her tænkes på krell, ML. gamut, osv.)
En anden grund til jeg forslår R55 er at du skriver at du har et akustisk svært rum og du ikke vil ha bulderende bas, ved at vælge en ht som ikke kan gå så langt ned i frekvens, så er risikoen for at få denne effekt meget mindre. Der ud over udgøre R55 ikke en svær belastning og kan trækkes stort set af alle amps og ikke uvæsentlig så lyder den rigtig godt til pengene.
Et andet forslag kan være VA, du kan godt nok ikke bi-ampe dem, da de er til singelwire, men de lyder også rigtig godt, jeg er i hver fald glade for mine. Du skal nok ikke vælge an af de større modelller, da jeg ikke tror din amp kan klare opgaven, samt de bliver plads krævende. Jeg har fundet denne annonce på ksb : http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=91965 . jeg tror ikke denne model vil give dig problemer.
Så er der forslået rega R5, som også er en rigtig god højtaler, super musikalsk, men tror at combinationen af en Nad amp og rega ht vil give en meget varm gengivelse, som måke kan lyde trættende i længden, men hvad så, der er sikkert også nogen der vil sige det samme om en Nad og VA combi. Bedste råd må være at tage dine amps med ud og få en prøve lytning inden du køber. ] __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
[QUOTE=Skyan]Hej Dan
Overvejer om det måske er bedre med en god stander eller væght, og spille på tværs af rummet. Det vil bare gøre, at de skal vinkles en del for at ramme lyttepositionen. Men som udgangspunkt er en gulvht vel bedre grundet det større kabinet?
VH [Som two channel også nævner, så er dali'erne krævende, skal have luft omkring dem samt en forstærker af en helt anden kaliber en dem du har (her tænkes på krell, ML. gamut, osv.)
En anden grund til jeg forslår R55 er at du skriver at du har et akustisk svært rum og du ikke vil ha bulderende bas, ved at vælge en ht som ikke kan gå så langt ned i frekvens, så er risikoen for at få denne effekt meget mindre. Der ud over udgøre R55 ikke en svær belastning og kan trækkes stort set af alle amps og ikke uvæsentlig så lyder den rigtig godt til pengene.
Et andet forslag kan være VA, du kan godt nok ikke bi-ampe dem, da de er til singelwire, men de lyder også rigtig godt, jeg er i hver fald glade for mine. Du skal nok ikke vælge an af de større modelller, da jeg ikke tror din amp kan klare opgaven, samt de bliver plads krævende. Jeg har fundet denne annonce på ksb : http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=91965 . jeg tror ikke denne model vil give dig problemer.
Så er der forslået rega R5, som også er en rigtig god højtaler, super musikalsk, men tror at combinationen af en Nad amp og rega ht vil give en meget varm gengivelse, som måke kan lyde trættende i længden, men hvad så, der er sikkert også nogen der vil sige det samme om en Nad og VA combi. Bedste råd må være at tage dine amps med ud og få en prøve lytning inden du køber. ]
|
|
|
Med al respekt for Vienna, så er Vienna nok ikke det man skal have, hvis man ikke gider bulder bas. Ikke for Vienna kun kan buldre, meeeeen det er altså en fedladen lyd de gengiver med.
Vienna kræver også en stærk amp, de de skulle være ret umulige impedansmæssigt __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
dan a. skrev:
|
[QUOTE=Skyan]Hej Dan
Så er der forslået rega R5, som også er en rigtig god højtaler, super musikalsk, men tror at combinationen af en Nad amp og rega ht vil give en meget varm gengivelse, som måke kan lyde trættende i længden, men hvad så, der er sikkert også nogen der vil sige det samme om en Nad og VA combi. Bedste råd må være at tage dine amps med ud og få en prøve lytning inden du køber. ]
|
|
|
Med al respekt for Vienna, så er Vienna nok ikke det man skal have, hvis man ikke gider bulder bas. Ikke for Vienna kun kan buldre, meeeeen det er altså en fedladen lyd de gengiver med.
Vienna kræver også en stærk amp, de de skulle være ret umulige impedansmæssigt
|
|
|
Som skrevet så er de større modeller krævende, og har han ikke en strømstærk forstærker, ja så får men den effekt som du lige har beskrevet. Har også prøvet en mindre model, der ikke nær så krævende, at kalde dem for en let belastning, vil være en forkert, men tror godt at en Nad 319 kan klare opgaven, der med ikke sagt at en større amp ikke vil være gavnlig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Skyan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indskrænker feltet: Dali Grand er ude. For krævende ift min amp.
Så er der:
DLS R55 Rega 5 VA Mozart Grand
Kom i tanker om SA - deres 3070 eller Ranger. Der er jo også Audiovector! AK! Og hva med Dali Ikon 7?
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
gå efter grand den spiller altså røven udad buskerne på det meste, Hvis man kan li' lyden. Den spiller bas som få, som dog kan blive for meget for mange, den kræver strøm ja men jeg har en gammel denon poa-2200 som enlig gør det meget godt. mine spiller i et ikke optimalt rum ca 30 kwm. Jeg har sommetider tænkt på mindre ht men så er det bare at sætte noget musik på og høre, jeg tror aldrig at jeg sælger dem,
alt er skrevet udfra prisen. Du kan ikke engang få nye ikon 7 til den pris som brugte grand står til, og min helt personlig mening er at den spiller på et niveu som er over helicon serie.
håber at du kan bruge det til noget. __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA 3070 er en klassiker, fed ht, men der sket forbædringer siden den kom på gaden i sin tid. Ved ikke om Ranger er bedere, men den lyder også helt ok. Hvis du syntes at der ikke er nok skub i bunden du jo tilføje en SA sub.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht. Din forstærker så vil jeg sige så vil det gå udemærked men, ikke ved fest nivue der går det nok galt.
Men altså hvis man i samme overvejelser har dali grand og system audio **** et eller andet, kommer man nok ikke ret meget længer væk fra hinannen rent lyd mæssigt.. __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
Skyan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
Kan godt se der er mega forskel. Har en idé om, hvordan Grand spiller, hvis den ligner Dali 850 bare bedre? Kender ikke SA og de andre HT. Har en del lytning til gode...
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv at kigge på jm-lab hos www.hifi-freaks.dk de kommer også og demoer dem hos dig.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik fra 850 til Grand, efter et stykke tid sente jeg en sms til en kammarat som har 850 og spurgte hvordan det gik men hans "stander højtaller" men så stor er forskælden altså, jo man kan høre at de er i familie men der er helt enorm forskeld på stort set alt. __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg syntes bestemt at du skal gå efter DLS R55. Jeg har selv DLS R66 - er selv meget glade for dem. Nogle mener blot at R55 er bedre - dertil kan jeg kun så HMMMMMM. __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skyan skrev:
Hej
Tak for gode indlæg. Two Channel: Hvis Dali Grand trækkes af begge mine forsærker i en biamp tror du så de kan gøre det? Hvordan spiller Dali Grand (og de andre) ift. fx Dali 850 som jeg kender? 850´eren passede ikke til mit rum: for meget bas og for mudret diskant.
Thomas O.: Audiovector jeg kender ikke modellerne: hvordan spiller den du taler om?
|
|
|
Jeg anbefalede Avance Signature 8 ikke Audiovector, selvom Audiovector M3 signature også kunne være noget for dig.
Avancerne spiller med et dejligt "drive". Punch i bassen og en meget sammenhængende mellemtone og diskant. De er hurtige og "tight" hvis de får noget ordentlig strøm. De er monteret med topkvalitets enheder fra Scanspeak. Glem alle de Dali modeller der har været omtalt i tråden (på nær Grand).
Lige nu kan jeg dog ikke finde nogen på brugtmarkedet. Folk vil nok ikke rigtig af med dem - det forstår jeg godt.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende, hvad det ender med...  __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Dynaudio Audience 82 ? de har noget magt i bassen, men diskanten kan blive lidt hysterisk men det tror jeg ikke bliver et problem når du har NAD  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Skyan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer: så vidt jeg ved er min NAD 319 til den lyse side ift. andre NAD modeller. Så er Dynaudio måske ikke sagen? Thomas: hvad med de her: Focal Tror snart jeg har fået input nok. Skal snarest i marken og lytte. Lidt opsummering: Der er generel positiv stemning for Dali Grand, men tvivl om, min amp er for svag. DSL R55: positive meldinger VA: Positiv men måske "fedladen lyd" SA 3070 eller Ranger: vist også positive holdninger Advance Signature 8 nævner Thomas - hvad siger I andre? Dynaudio Audience 82 nævner Acer: hvad siger I andre? Audiovector M3 signature: Positiv, vil den passe til min amp? Rega 5: positiv men måske for mørk? eller netop god sammen med en lys NAD? Mange tak for vejledningen!!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
skyan hvor store akustiske problemer har du ?
Grunden til jeg spørger er at de forslag der kommer her på side2, er næsten alle bas stærke, ikke lige det der er smartest hvis du har problemer med rummet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aurum Cantus M-103! En højttaler der spiller fabelagtigt godt for sølle 8000 kr! I det svenske "Hi fi og musik" blev den testet i en gruppetest af højttalere op til 20000 kr og "vandt" testen. Der er ikke noget bulderbas fra en 6.5 tommer der varetager de nedre frekvenser. Kan varmt anbefale den! Jeg synes den er svær at komme uden om når der tales højttalere i den prisklasse.
__________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |