Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Delefilter - modstande? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 28 September 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Divad89> Jeg ville købe en XT25 istedet. XT19 er efter min menning slet ikke i samme liga som XT25, og den koster ikke ret meget mere.

Til jer andre, jeg står ved mine menninger om det står på nettet, privat beskeder eller andre steder. Kramme er velkommen til at poste mine beskeder hvis han ønsker. Jeg kan dog ikke se hvad godt han får ud af det. Jeg kan bare ikke selv, da jeg har fået afvide at jeg ikke må. Men hvis han gerne vil dele mine meninger med andre, er han da velkommen.

Flinke, vellidte og hjælpende Henrik Høegh, også kaldet syncroniq her i forumet, det er jo sådan de fleste kender dig, hvilket du sikkert også er. At medaljen, så har en bagside, ved de mange sikkert ikke. Hvis du med dit svar selv tror, at du er taktisk smart, så er din ålehud ikke så glat som du tror. Du må derfor nu stå frem og fortælle hvilket navn, der er tale om istedet for at smide noget "ukendt" på banen, kom nu ...jeg er klar med teksten, når du har leveret navnet !

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg har lovet Bjarke der ejer forumet, ikke at nævne navne når det på nogen måde kan opfattes negativt. Og det har jeg i sinde at holde. Men du er da velkommen på en privat besked at skrive alt hvad du vil, så skal jeg gerne svare dig. Du er også velkommen til at sende en mail via henrik snabel af speakerbuilder prik dk.

Og det jeg skrev var ikke møntet på ét firma. Der findes mange. Hvorfor du lige fare op i en flint og tror noget bestemt, må stå for din egen regning.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Jeg har lovet Bjarke der ejer forumet, ikke at nævne navne når det på nogen måde kan opfattes negativt. Og det har jeg i sinde at holde. Men du er da velkommen på en privat besked at skrive alt hvad du vil, så skal jeg gerne svare dig. Du er også velkommen til at sende en mail via henrik snabel af speakerbuilder prik dk.

Og det jeg skrev var ikke møntet på ét firma. Der findes mange. Hvorfor du lige fare op i en flint og tror noget bestemt, må stå for din egen regning.

Hallo, glat ål den går ikke, du har været dum nok til at skrive at du ikke nævner navne ....det svarer faktisk til at gøre det ( bare hvem ? ). Din hjemmeside omhandler et bestemt firmanavn og navn på en person, som du har haft problemer med, kan vi alle herinde få navnet, hvis det er samme person du hentyder til, eller er du ved at finde musehullet nu ? ...jeg vil gerne have navnet fra dig "her", så jeg kan fremvise din tekst skrevet til mig i en pb. Så kan andre herinde se hvor modbydeligt du skriver. Kom nu ...vi skal vel ikke ind på din hjemmeside for at finde navnet vel ? Du er vel voksen nok til at vise her, hvad du står for ...ikke ?

Foriøvrigt er administrator/moderator adviseret om tråden ( af mig ), da jeg synes det kunne være interessant at få sandheden frem, så er det selvsagt administrators/moderators vurdering mht. at stoppe mig i min fordrejning af tråden ( sorry til dig, som er trådstarter ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Smid en kopi af dit uddannelse bevis og jeg smider en af min

de mener vist nok at en eksamen er direkte skadelig

selv om deres hoved argument 11 ud af 10 gange er at citere...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvad mener du med at sandheden skal ud? Alle med en internet forbindelse, telefon eller brevdue kan læse mine indlæg og hjemmeside. Ja der er faktisk en del firmaer jeg ikke mener gør deres arbejde godt nok. Jensen herinde kender én af dem, og du en mere. Og der er mange flere.

Problemmet her er, at du ikke kan skeldne mine personlig problemmer med bestemte folk, og deres kompetancer.

For at en sandhed skal kunne "komme ud" skal den være hemmelig. Det mener jeg på ingen måde det er her. Jeg har bare desværre fået mundkurv på herinde på visse emner. Det bliver du nød til at accepterer.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

For at en sandhed skal kunne "komme ud" skal den være hemmelig. Det mener jeg på ingen måde det er her. Jeg har bare desværre fået mundkurv på herinde på visse emner. Det bliver du nød til at accepterer.

Nu vil det være min glæde at få lov til at vise teksten frem, som jeg fortæller om på pb'en, så lad os gå lidt mere taktisk til værks, når du ikke vil ( ikke må ) nævne et navn.

På din hjemmeside indgår et navn i de to første linier under "Lidt om min fortid", se linket http://www.speakerbuilder.dk/content/getPage.asp?id=30 . Forefindes navnet på den omtalte person/producent der ?

syncroniq skrev: [citat] Men det er rigtig. I begge lejre findes der folk der tror de kan en masse. Der er for mange der siger "Jeg har lavet højttalere i over 20 år.. blablabla", og stadig desvære gør det forkert. Og der findes folk/firmaer der arbejder med det i flere år ved store producenter, og stadig ikke aner noget om at lave højttalere. (Jeg nævner ingen navne....). [citat slut] 

syncroniq skrev:

Problemmet her er, at du ikke kan skeldne mine personlig problemmer med bestemte folk, og deres kompetancer.

Jeg kan sagtens skelne, det her drejer sig faktisk ikke om kompetancer, men istedet om din løssluppethed mht. at kaste omkring dig med dårlig og begrænset info om navne.

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Det du er gået igang med er en umulig opgave, det er umuligt at lave et velfungerende delefilter uden måleudstyr.

Nu hvor du bor på sjælland vil jeg råde dig til at tage ind til dansk audio teknik og få en snak og få dem til at lave målinger og hjælpe dig med delefilter.

Hvor er jeg ked af den holdning.

Vi er et DIY hobbyfolk og ikke et high end, mandskab. Det er ok det hele ikke spiller i de første mange forsøg. Jeg har ikke fået det optimale ud af mine horn eller 2½ vejs basrefleks, men beklager jeg at have savet en 12.000 kr højttaler i stykker, smidt dens delfilter ud og lavet den aktiv? Nej....

Mange har sagt at jeg skulle vælge en færdig afprøvet konstruktion, da der så var garanti for succes, men så havde jeg ikke haft den skaber stolthed over det.

Fat mod og bliv ved. Glæder mig til billederne.... Dem skal vi ha'

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Igår var jeg henne ved naboen for at høre om jeg kunne låne en hund......... De havde gæster og en af gæsterne kom FARENDE og RÅBTE, man låner sgu da ikke dyr ud 

Jeg PRØVEDE at forklare ham at der var tale om en pengeseddel, men inden jeg nåede at forklare havde han fortalt en masse om dyrenes beskyttelse, dyrets velfærd, tryghed ved dyret osv.

Han ville endda begynde at fortælle om sin egen nabo, i den anden ende af landet....... Noget der slet ikke kommer mig ved..... Eller min nabo

Naboen vidste ikke rigtig hvad der foregik, jeg gjorde egentlig heller ikke...... Jeg ville jo bare lige SPØRGE om en simpel ting og ikke ha forklaret en masse om ingenting...........

Men jeg kunne selvfølgelig ha ladet være med at starte en tråd..... Jeg mener, ha ladet være med at spørge naboen.
Og hvad var det egentlig tråden her handlede om
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:

kappen skrev:
Det du er gået igang med er en umulig opgave, det er umuligt at lave et velfungerende delefilter uden måleudstyr.

Nu hvor du bor på sjælland vil jeg råde dig til at tage ind til dansk audio teknik og få en snak og få dem til at lave målinger og hjælpe dig med delefilter.

Hvor er jeg ked af den holdning.

Vi er et DIY hobbyfolk og ikke et high end, mandskab. Det er ok det hele ikke spiller i de første mange forsøg. Jeg har ikke fået det optimale ud af mine horn eller 2½ vejs basrefleks, men beklager jeg at have savet en 12.000 kr højttaler i stykker, smidt dens delfilter ud og lavet den aktiv? Nej....

Mange har sagt at jeg skulle vælge en færdig afprøvet konstruktion, da der så var garanti for succes, men så havde jeg ikke haft den skaber stolthed over det.

Fat mod og bliv ved. Glæder mig til billederne.... Dem skal vi ha'

Selvfølgelig skal du have lov til at lytte dig frem til dine filtre og det er fint du hygger dig med det. Men det er bare vigtigt at understrege at man aldrig kommer helt i mål når man gør sådan. Der er nogle helt basale ting som et delefilter skal opfylde, før man overhovedet ved om enhederne sammenarbejder eller om de modarbejder hinanden og det kan de gøre gradvist og Nej, det er der ingen der kan høre om diskanten er 71 grader ude af fase i forhold til mellemtonen og hvilken komponenter/er der skal tilføjes og hvor og med hvilken værdi. Når man først har hørt forskellen så indser man at der ingen vej er uden om målinger, hermed er det ikke sagt at man ikke også kan fejlfortolke målinger samt lave filtre som er ringe, selvom de bygger på målinger.

Det fyren her er igang med, er at bygge en rumraket med en hammer og en fugtsvans hvor han spørger hvor meget benzin sådan egentlig skal bruge for at flyve til månen. Det er sikkert meget sjovt så længe det varer, men til månen kommer han aldrig og det ville vist uden tvivl være det sjoveste, det kan vi kun blive enige om?

Jeg skriver det ikke for at ødelægge hans mod, men fordi jeg håber for ham at han får det bedste ud af hans projekt.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
syncroniq skrev:

Nu vil det være min glæde at få lov til at vise teksten frem, som jeg fortæller om på pb'en, så lad os gå lidt mere taktisk til værks, når du ikke vil ( ikke må ) nævne et navn.

På din hjemmeside indgår et navn i de to første linier under "Lidt om min fortid", se linket http://www.speakerbuilder.dk/content/getPage.asp?id=30 . Forefindes navnet på den omtalte person/producent der ?

syncroniq skrev: [citat] Men det er rigtig. I begge lejre findes der folk der tror de kan en masse. Der er for mange der siger "Jeg har lavet højttalere i over 20 år.. blablabla", og stadig desvære gør det forkert. Og der findes folk/firmaer der arbejder med det i flere år ved store producenter, og stadig ikke aner noget om at lave højttalere. (Jeg nævner ingen navne....). [citat slut] 

syncroniq skrev:

Jeg kan sagtens skelne, det her drejer sig faktisk ikke om kompetancer, men istedet om din løssluppethed mht. at kaste omkring dig med dårlig og begrænset info om navne.

For det første er det dybt ulovligt at fremvise PB (privat-beskeder) - For det andet kan jeg godt nok ikke få øje på hvad der lige sker her.

Jeg kan da også skrive, at der er nogle der ikke evner at lave HT -- Og også skrive; Men jeg nævner ingen navne.

HVORFOR jeg ikke ville nævne det, kan da være bedøvende ligegyldigt.......... Og i det jeg skriver sådan, behøver der jo ikke være tale om bare en eller to......... Der er mange imellem.

En uskyldig tråd, endte op i meget dårlig mave - Trist.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Divad89 skrev:
Jeg skal til at eksperimentere med nogle selvbyggede transmission line højttalere, og har to peerless 4 ohms mellemtoner og havde tænkt mig at købe 2 Peerless V-Line 0.75" XT 19 diskanter, men er så i tvivl om delefilteret mht. modstande, jeg er kommet frem til at spolen skal være 0,391mH og kondensatoren skal være 6,25 µF, hvor jeg så skal have 2 af hver i hvert delefilter når jeg havde tænkt mig at det skulle være et 2. ordens butterworth delefilter, men så bliver jeg i tvivl om modstandene, for der er følsomheden på enhederne 1 dB til forskel, hvor diskanten er 1 højere. Hvor høj en værdi skal modstandene så have og hvor mange?

Med venlig hilsen
David

Jeg synes du skulle gå igang med det du selv er kommet frem til......... Simpelthen samle det og høre hvad du synes.
Modstandsværdien er ikke EN bestemt, men derimod en du finder frem til ved at prøve/lytte dig frem.

Prøv med modstande mellem 1 og 4,7 ohm til at starte med og prøv evt helt uden modstande......... Kun dig selv kan afgøre om du synes om lyden.

Klø på..... og spørg løs

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
KrammeAcoustics skrev:
syncroniq skrev:

syncroniq skrev:

For det første er det dybt ulovligt at fremvise PB (privat-beskeder) - For det andet kan jeg godt nok ikke få øje på hvad der lige sker her.

Jeg kan da også skrive, at der er nogle der ikke evner at lave HT -- Og også skrive; Men jeg nævner ingen navne.

HVORFOR jeg ikke ville nævne det, kan da være bedøvende ligegyldigt.......... Og i det jeg skriver sådan, behøver der jo ikke være tale om bare en eller to......... Der er mange imellem.

En uskyldig tråd, endte op i meget dårlig mave - Trist.

Enig, det virker alt for personligt til at det hører til her.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

det er der ingen der kan høre om diskanten er 71 grader ude af fase i forhold til mellemtonen

Det høres først når et "geni" har målt .....

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
det er der ingen der kan høre om diskanten er 71 grader ude af fase i forhold til mellemtonen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

rigtige mange er jo rigtige glade for at for at vide hvordan det lyder... især inden de hører det.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Den her tråd er godt og grundigt kørt i sænk. Ikke særligt imponerende, efter min mening.

Hvis der er mere at sige til trådens topic, kan den køre videre. Men ikke mere off-topic eller mudderkastning!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

3DX

Man høre ikke med øjnene gør man ?

Prøvesmag 3 flasker vin af i forskellige prisklasser, uden at kende prisen. Nok ikke mange som siger : Ihh Ahhh og nej hvor er den god.

Gør det samme med prisen kendt og høre de superlativer som sp dukker frem ...

Heltny

Find Holger

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

How - Så ikke indlægget 19:29

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Divad89 skrev:
Jeg skal til at eksperimentere med nogle selvbyggede transmission line højttalere, og har to peerless 4 ohms mellemtoner og havde tænkt mig at købe 2 Peerless V-Line 0.75" XT 19 diskanter, men er så i tvivl om delefilteret mht. modstande, jeg er kommet frem til at spolen skal være 0,391mH og kondensatoren skal være 6,25 µF, hvor jeg så skal have 2 af hver i hvert delefilter når jeg havde tænkt mig at det skulle være et 2. ordens butterworth delefilter, men så bliver jeg i tvivl om modstandene, for der er følsomheden på enhederne 1 dB til forskel, hvor diskanten er 1 højere. Hvor høj en værdi skal modstandene så have og hvor mange?

Med venlig hilsen
David

er det mig, eller står der ikke hvilke drivere XT19 skal bruges sammen med ?

det her er et fornuftigt sted at starte, til simpel x over udgangs punkt

dæmpning her

men jeg vil også mene at alt andet en 2 vejs, 1 ordens er meget meget svært uden måle udstyr.

og husk nu på, at filteret det KUN er butterW, LR eller noget andet i den beregnede tilstand. da det ALDRIG kan bruges med fornuftigt resultat (passive) bliver filteret bare et 1, 2 3 osv ordens. et filter skal altid trimmes fordi der baffel step osv osv. og derfor ikke kan bruges i praksis som et beregnet.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 September 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Slettet - Off topic

Jeg vil gerne bede trådens deltagere om at man heller ikke kommenterer på tidligere off-topic indlæg.

/Mastervol

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes