Forfatter |
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må skuffe jer, jeg kan ikke få låget af :( . Der er 6 skruer bagpå, som ikke er til at fastholde terminaler osv, og når de er ude, kan jeg ikke komme
videre
|
Til top |
|
|
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede at du var superbruger .
Aceh
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er smed (lærling), jeg kan ikke rode med sådan noget små-l**t, jeg ødelægger det bare
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål :
Hvilket kabel skal jeg købe mellem min Nye Dacmagic og min SB3 ???
Tak
|
Til top |
|
|
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, den lyder jo som et lille vidunder... Har gået lidt i tankerne om at udskifte min dvd-afspiller med en cd-afspiller, men måske tilslutningen af cambridge dac´en ville være en bedre ide. Indenfor prisen ville der så være andre, bedre muligheder end dac´en, hvis den da kan forbedre lyden vel... Det skal lige siges at min afspiller er en Denon dvd-2900, den var nu ikke helt billig da den kom frem..Nogen bud eller råd?? __________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Spørgsmål :
Tak |
|
|
Folk er ret vilde med Blue Jeans signalkabel C1 (mener jeg det hedder). Der er flere der har haft rigtig gode oplevelser med det... Jeg har selv lige fået leveret et, og jeg venter spændt på at få det testet!  Der er et tråd om det, under brugeranmeldelser! Mange hilsener Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
QWERTY126 skrev:
Sp�rgsm�l :
Hvilket kabel skal jeg k�be mellem min Nye Dacmagic og min SB3 ???
Tak |
|
|
Folk er ret vilde med Blue Jeans signalkabel C1 (mener jeg det hedder). Der er flere der har haft rigtig gode oplevelser med det... Jeg har selv lige f�et leveret et, og jeg venter sp�ndt p� at f� det testet!  Der er et tr�d om det, under brugeranmeldelser!
Mange hilsener
Simon |
|
|
Men nu er det jo et digital-kabel han skal bruge... Køb et Profigold eller lign. højkvalitetskabel til lavpris. Der er ingen grund til at ødsle store summer til digital overførsel over korte afstande. Et eks. findes her: http://www.av-connection.dk/?PGr=24&ML=305
|
Til top |
|
|
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Spørgsmål :
Tak
|
|
|
Jeg vil lægge ud med et toslink kabel fra ebay til 0,99£
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Asklepios skrev:
QWERTY126 skrev:
Sp�rgsm�l :
Hvilket kabel skal jeg k�be mellem min Nye Dacmagic og min SB3 ???
Tak |
|
|
Folk er ret vilde med Blue Jeans signalkabel C1 (mener jeg det hedder). Der er flere der har haft rigtig gode oplevelser med det... Jeg har selv lige f�et leveret et, og jeg venter sp�ndt p� at f� det testet!  Der er et tr�d om det, under brugeranmeldelser!
Mange hilsener
Simon |
|
|
Men nu er det jo et digital-kabel han skal bruge... Køb et Profigold eller lign. højkvalitetskabel til lavpris. Der er ingen grund til at ødsle store summer til digital overførsel over korte afstande. Et eks. findes her: http://www.av-connection.dk/?PGr=24&ML=305
|
|
|
Selvfølgelig er det det...  Klokken er for meget over min sengetid...  Hilsen __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der jo også de der Vipera kabler fra Omega Audio. De koster jo ikke en bondegård.
195,- for enten coax eller optisk er sq en ok pris  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg afhentet min Dac Magic i HifiKlubben Østerbro, glæder mig til at komme hjem og slutte den til. 
Måske et dumt spørgsmål, men er der nogen form for burn-in på denne type produkter? __________________
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop modtaget én idag til test.  Får nok ikke lyttet så meget til den før i weekenden...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Jeg har netop modtaget én idag til test. Får nok ikke lyttet så meget til den før i weekenden...
|
|
|
Har du fået tilladelse til at vise den, med kølerhjelmen af?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he. Hvis jeg kan få toppen af kommer de billeder med i testen...
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 28 November 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige et par nybegynder spørgsmål. vil en hvilken som helst dvd-afspiller kunne bruges i samspil med denne dac eller skal det være en afspiller af en hvis kvalitet?
kunne jo være ret smart hvis man kunne bruge sin gamle dvd afspiller og stadig få bedre lyd end med cd-afspilleren.
rent konkret har jeg en rotel rcd-06 cd-afspiller og en onkyo dv-s555 dvd-afspiller.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
har lige et par nybegynder spørgsmål. vil en hvilken som helst dvd-afspiller kunne bruges i samspil med denne dac eller skal det være en afspiller af en hvis kvalitet?
kunne jo være ret smart hvis man kunne bruge sin gamle dvd afspiller og stadig få bedre lyd end med cd-afspilleren.
rent konkret har jeg en rotel rcd-06 cd-afspiller og en onkyo dv-s555 dvd-afspiller.
mvh |
|
|
Der er meget stor forskel på kvaliteten af det S/PDIF signal, som DVD-afspillere kan give. Jeg har f.eks. en gammel Akai DVD-afspiller, der har så ringe et digitalsignal, at en D/A-konverter hele tiden får skiftende info fra den kontrolbit, der viser om signalet skal spilles med deemphasis eller ej. Kun enkelte CD'er er indspillet med preemphasis, men det lyder skidt at afspille med deemphasis, når CD'en ikke er indspillet til det.  Dette grelle eksempel viser et yderpunkt - altså tæt på worst case. Drevet er ubrugeligt med S/PDIF. Alt hvad der er imellem worst case og det perfekte, er selvfølgelig muligt, men hvor den enkelte DVD-afspiller placerer sig, er lidt af et lykkespil. Jeg vil anbefale en gedigent bygget CD-afspiller som drev, eller evt. en computer, med et godt lydkort, der er elektrisk isoleret fra computerens støjende strømforsyning. Dette lydkort er med en ekstern box. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at du sagtens kan bruge den på din cd-afspiller. Din dvd vil sikkert også have gavn af den, men jeg tror at drevet i din cd er noget bedre.
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 28 November 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, min tanke var at spare plads, ved kun at benytte en dvd-afspiller og så have dac'en ved siden af, men selvfølgelig kun hvis det ville give bedre lyd end min nyværende cd-afspiller. hvis jeg alligevel skal bruge min rotel som drev, så kommer det hele jo kun til at fylde endnu mere.
så tror bare jeg fortsætter med min nuværende opstilling. er i bund og grund meget tilfreds med min rotel. selvom det andet kunne have været ret smart.
tak for svarene.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
ok, min tanke var at spare plads, ved kun at benytte en dvd-afspiller og så have dac'en ved siden af, men selvfølgelig kun hvis det ville give bedre lyd end min nyværende cd-afspiller. hvis jeg alligevel skal bruge min rotel som drev, så kommer det hele jo kun til at fylde endnu mere.
så tror bare jeg fortsætter med min nuværende opstilling. er i bund og grund meget tilfreds med min rotel. selvom det andet kunne have været ret smart.
tak for svarene.
mvh |
|
|
Hvis du køber DAC'en på nettet, har du jo faktisk 14 dages returret.  Det giver da mulighed for at teste varen, så du kan se om din DVD-afspiller leverer et fornuftigt digitalsignal. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 01 December 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
tak for svarene.
mvh |
|
|
køb en go dvd og så får du rigtig go lyd med cambridge dac på og et godt kabel
|
Til top |
|
|