Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Haves: 20.000 - Ønskes: Surround-system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

D/A Convertere i "billige" receivere er sjældent af særlig god kvalitet, men omvendt får man aldrig bedre lyd ud end man hælder ind.

Med hensyn til DSP funktioner, så er det min ærlige mening efter at have ejet og prøvet alt alt for mange receivere, at de ikke på nogen måde forbedrer lyden og man i sidste ende alligevel vælger at lytte til de rene Dolby Digital eller DTS lydspor, så det ser jeg ikke som et problem overhovedet.

Til gengæld er der enorm forskel i kvaliteten af udgangstrinene og strømforsyningen i alle disse billige HD vidunder receivere, hvilket i hvert fald i mine ører har en væsentlig større indflydelse på lyden.
Har engang set en Denon Surroundreceiver indeni, den var opgivet til 7x90w, der sad 2 x 4700uF lyttekapacitet og en 450VA trafo til hele receiveren.... Ikke så mærkeligt at den lød dårligt og knækkede sig når man drejede bare lidt op for volumenknappen.

MVH

Jacob

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:

D/A Convertere i "billige" receivere er sjældent af særlig god kvalitet, men omvendt får man aldrig bedre lyd ud end man hælder ind.

Med hensyn til DSP funktioner, så er det min ærlige mening efter at have ejet og prøvet alt alt for mange receivere, at de ikke på nogen måde forbedrer lyden og man i sidste ende alligevel vælger at lytte til de rene Dolby Digital eller DTS lydspor, så det ser jeg ikke som et problem overhovedet.

Til gengæld er der enorm forskel i kvaliteten af udgangstrinene og strømforsyningen i alle disse billige HD vidunder receivere, hvilket i hvert fald i mine ører har en væsentlig større indflydelse på lyden.
Har engang set en Denon Surroundreceiver indeni, den var opgivet til 7x90w, der sad 2 x 4700uF lyttekapacitet og en 450VA trafo til hele receiveren.... Ikke så mærkeligt at den lød dårligt og knækkede sig når man drejede bare lidt op for volumenknappen.

MVH

Jacob

med hensyn til DSP(jeg tænker ikke på rock ,concert  og lign)

det er da ret væsentlig at man kan sætte delay,crossover og lign op i forhold til HT pladsering.der er også stor forskel på hvor god processoren er til at processere.hvia man har hørt Meridian eller leixon i forhold til billigere processore vil man let kunne høre hvor stor forskellen egentlig er.

Min egen forstærker er en Primare spa 21 som har nogle ret gode DAC konvertere.For at jeg ikke skal tabe alt for meget "lyd"kræver det at den blu-ray afspiller jeg køber ,har gode DAC,ellers vil jeg risikere at tabe alt det jeg henter ved HD lyd.det vil jo kun være forstærkerdelen jeg bruger i min Primare(5x100w 900VA)+vulumekontrolen .

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes