Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 10:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage-eftermiddag i det Midtjyske (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeps! Tak for en rigtig hyggelig eftermiddag - PQR - det var dejligt at møde nogle andre lidelsesfæller udi dette nørdede univers!!

Fartbøden - "Zakken" - var det den lyseblå i Ilskov?? - jeg så den godt i god tid - bremsede pænt op - og bad til de højere magter, og jeg tror, at det virkede. puha!!!

A-25'erne var også min favorit til den musik vi hørte - ingen tvivl om at homogeniteten var kodeordet.

venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Tak for en hyggelig eftermiddag i Hald. Herligt at møde ligesindede både indenfor musik og Hifi.

Nogen af de store oplevelser synes jeg var de store horn speakere Jealvox - især med Duke og Armstrong sammen på. Der
vidste de hvad de virkelig kunne! Og ja, de A-25'eren var også en af mine favoritter når det kom til stykket. Som jeg til sidst
nævnte for PQR kunne de være bedre en HPM'erne herhjemme.

Tak for øl, kage, kaffe og hvad der ellers var på bordet.

Zakken: Fartbøde? - Det var mørkt før vi kom af sted. Hvor jeg ellers råbte højt om at der da ikke var politi på gaden en
søndag aften. Da der så 5 minutter efter kom en politi med fuld udrykning. Jeg håber da ikke at jeg fik reddet mig en bøde
med hjem?

Håber vi kan gentage sådant et arrangement

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Hej PQR, Lou, Amorte, Santashooter, Fredmarantz.

Tak for en herlig eftermiddag.

Det var fantastisk at høre de Jealvox på den gamle Phillips rørslæde, damn de lyder godt og ikke spor øretrættende. Den største aha oplevelse var i mine ører dine A-25, fantastisk homogen og lækker lyd, de ligner jo..... undskyld udtrykket... ikke en skid, men spiller jo helt forrygende. Jeg skal ha fundet mig sådan nogle på kræmmermarkedet engang.

Jeg er stadig ikke kommet mig over alle de indtryk, men en eftermiddag med lækker musik, godt selskab og fantastisk æblekage..... det kan man da ikke blive sur over. Hils lige konen og sig at jeg altid er klar til endnu en omgang af den æblekage.

Iøvrigt sjovt at se hvordan sønnike kan huske de forskellige modelnavne, når det kneb for mester selv. Sherlock går heller ikke sulten i seng idag, han må være blevet mæt af alle de tallerkener han nåede at slikke på mens ingen kiggede.

Super dag, må gerne gentages...... Håber iøvrigt at jeg var den eneste der fik en fartbøde på vejen hjem..... Øv........

Hej Zakken, Amorte, Fredmarantz og LouBP,

Selv tak for en superfin eftermiddag.

Det var rigtigt hyggeligt ikke at være alene med mit vintage grej og at have lidelsesfæller på besøg.

Det glæder mig,at de generelt oversete Scandyne/Dynaco A-25 højttalere overraskede. Mine er ikke godt placerede dér på toppen af Jealvox'erne, men man fornemmer alligevel potentialet i dem. Jeg har jo ofte plæderet for dem (og måske lidt for døve øren). Men nu skulle der blive rift om dem!

Inden drengene (Santashooter og LouBP) kom herfra, nåede jeg at finde et par Scandyna/Dynaco A-10 frem og sætte dem (altså højttalerne) i lænestolene over for sofaen.

Vi var alle (også jeg) dybt imponerede af, hvad de kunne klare og hvor flot lydbilledet stod, når de blive trukket min Sansui Eight. Så finder man et par A-10 (ikke M-10, det er ikke noget), skal man også snuppe dem: de har et enorm potentiale som en slags nearfield højttaler. Jeg har kun 2 par, men flere kan vel komme til!

Jeg sender de pæne ord om æblekagen videre til fruen.

Og Zakken: ærgerligt med fartbøden, men de der lige vestjyske landeveje lokker og lokker ...

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes