Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: RudiStor...igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en fin (og dyr) RudiStor RP7-B hovedtelefon forstærker for ca. 1,5 år siden. Den virkede i 3 dage. Så gik volumen potmetret i stykker. Afsted til Italien med den. Det kostede næsten 60 EURO som "forsikret forsendelse". Surt, men man var jo håbefuld og glædede sig til at modtage en "virksom" forstærker igen. Det gorde jeg da osse.......efter ca. 5 uger !

Nu har jeg så set mig om efter en bærbar forstærker til iPod og lignende. Nå, men sådan een laver RudiStor jo osse. Model XJ-03 hedder den. En fin lille sølvfarvet sag. Den bestilte jeg så, og modtog den efter få dage. Nu har den så virket i 3 dage...........og så døde den !

Nu tror jeg ikke jeg skal eje mere grej fra Italien, og da slet ikke fra RudiStor. Er jeg den eneste som skal være uheldig, eller går det generelt for stærkt når man laver kvalitets-kontrol hos RudiStor ? Jeg har netop skrevet en mail til firmaet. Jeg har endnu ikke fået svar, men det ender jo nok med at skidtet skal sendes sydpå (igen !) og at jeg så må vente i nogle uger, inden de sender mig en ny forstærker. Man kan vel ikke få pengene igen ? Det var godtnok fristende, som tingene har udviklet sig !

Kom endelig med "input" hvis i har lignende kedelige oplevelser. Jeg kan da umuligt være den eneste ?

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Hmmm. Alene at det er italiensk, burde vel sige alt!!!!

Njaa, tror nu ikke kun at Rudistor har et problem. Kvalitetskontrol er for mange en by i Rusland. Men ellers er elektronik vel meget underlagt "Murphy´s law".

Havde en del problemer med Primare for nogle år siden (og det er jo heller ikke det billigste produkt). Generelt var der en del problemer med Primare´s forstærkere. Og en Trends TA 10.1 forstærker der stod af 2,5 time efter jeg havde modtaget den (den nye fungerer så upåklageligt). Selv en Project pladespiller fik jeg skiftet, da den ikke kunne laves. Og jeg har et Samsung LCD som også skal til rep. (den hyler i standby)

Sur r** for dit vedkommende.  Men, jeg tror nu nok at vi alle har oplevet defekter på en del apparater uanset mærke (dyr/billig)

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 03:45 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Sur r** for dit vedkommende.  Men, jeg tror nu nok at vi alle har oplevet defekter på en del apparater uanset mærke (dyr/billig)

Tak for din "moralske støtte"

Man blir bare noget så frustreret når tingene ikke virker efter hensigten. Jeg har nu fået svar fra Italien. Faktisk 2 gange. Først fra "service afdelingen" som jeg mailede til, og dernæst fra selveste chefen. Om ikke andet, må man tage hatten af for en mand der besvarer "reklamations-mails" klokken 1 om natten. Det er vist ikke helt normalt.

Nå, men han bad mig pakke hele skidtet ned i en kasse og sende det til ham. Hvis jeg har forstået ham korrekt, vil han sende en ny forstærker, så snart min defekte model er afsendt. Det kan vi nok ikke klage over; trods alt.

Jeg håber det hele får en lykkelig afslutning. Det gør det nu nok. Min første RudiStor spiller da endnu, selvom den kun klarede 3 dage i første omgang. Lad os håbe det går på samme måde med "lomme-forstærkeren".

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Jeg købte min RPX-100 for et år siden men da jeg fik den var der et rimeligt hørbart brum med mine (på det tidspunkt stadig single endede) L3000. Jeg kontaktede Rudi og efter lidt skriven frem og tilbage tilbød han at jeg sendte den retur og så ville han justere den ind specifikt efter L3000. Den blev sendt retur med ekspres dhl og jeg havde den tilbage inden for 4 dage fra afsendelsen. Dette kostede over 3.000 kr i forsendelse som RudiStor betalte uden så meget som at skulle bedes om det, de gav mig blot deres dhl kundenummer og sagde jeg skulle bestille transporten på det. Jeg har også en XJ-03 som jeg nu har haft i 3 uger og der er intet problem med den. Mails besvares næsten altid inden for 24 timer ofte meget hurtigere og på alle tider af døgnet og ugen enten af Rudi selv eller af Hans.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

@nc8000

Det er smadder ærgerligt at din forstærker heller ikke var tip top da du modtog den. Heldigvis er RudiStors kundeservice ganske god, som du selv har erfaret, og jeg har da osse aftalt "sagen" med Rudi, så det ender nok lykkeligt til sidst.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Den var egentlig tip top bare ikke lige med L3000 som er meget følsom. De andre hovedtelefoner jeg havde i huset på det pågældende tidspunkt kunne ikke detektere brummet. Men ja kundeservicen fejlede ikke noget.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Jeg købte en fin (og dyr) <span style="font-weight: bold;">RudiStor RP7-B</span> hovedtelefon forstærker for ca. 1,5 år siden.

Den gad jeg altså godt lytte til en dag....
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Der kom en DHL-mand i formiddags med en ny forstærker fra RudiStor. Batteriet blev opladet og min NANO blev spændt på ryggen af forstærkeren; tilsluttet med et "line-out-kabel". Nu spiller den lystigt fra en AIF-fil med Lee Ritenour, så lad os håbe den blir ved med det.

PS: Kan det virkeligt passe at et line-out signal fra en iPod ikke er særligt kraftigt ? Hvis jeg bruger mine AKG K240s, skal jeg dreje volumen-knappen om til klokken 3 før det er "tilpas" højt, og det er slet ikke FOR højt ! (så vanskelige burde AKG K240s altså ikke være at trække).

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Er det volumeknappen på rudistoren der skal drejes meget?

Hvis det er tilfældet, tror jeg det godt. Jeg prøvede rudistoren ganske kort til seneste meet og der skulle den også have en del før der kom bare lidt lyd ud af den. Det overaskede mig lidt, for med alle de transportable meier forstærkere jeg har haft, har jeg ikke skulle dreje meget før det blev alt for højt.

Så spørgsmålet er om det ikke er forstærkeren der er årsagen?

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Er det volumeknappen på rudistoren der skal drejes meget?

Hvis det er tilfældet, tror jeg det godt. Jeg prøvede rudistoren ganske kort til seneste meet og der skulle den også have en del før der kom bare lidt lyd ud af den. Det overaskede mig lidt, for med alle de transportable meier forstærkere jeg har haft, har jeg ikke skulle dreje meget før det blev alt for højt.

Så spørgsmålet er om det ikke er forstærkeren der er årsagen?

Jeps, knappen på RudiStor skal "drejes" en del, men jeg har nu en mistanke om, at det er en kombination af de 6 dB's forstærkning XJ-03 giver samt det svage line-out signal fra iPod. Jeg har prøvet forstærkeren med udgangen på min CD-afspiller. Det var en helt anden historie ! Ved klokken 12 spillede den AKG K701 ret kraftigt op til dans, så der er nok kun ca. 0,7 volt fra en iPods linieudgang (vistnok en gammel standard?), hvor der vel er godt 2,5 volt fra en CD-udgang (gætter jeg på). Det kan nok ikke være anderledes, men lidt ærgerligt, da jeg næppe kan udstyre AKG K701 med iPodden via XJ-03. Det var ellers planen. Nu bruger jeg så AKG K240s, men skal osse lige ha prøvet YUIN PK1. De kan sikkert osse bruges, men det vil tiden vise.

Underligt at ingen har omtalt dette "problem" før i dette forum. Det ville jeg sådan set godt ha vidst noget om, men det gør vi så nu.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har volumen knappen på omkring 12 med min Sony D-NE920 pcdp og ATH-ESW9. Har ikke prøvet en iPod ind i forstærkeren da jeg ikke har et line out kabel der fungerer med en iPhone men jeg har et på vej så når det kommer vil jeg prøve.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jeg har volumen knappen på omkring 12 med min Sony D-NE920 pcdp og ATH-ESW9. Har ikke prøvet en iPod ind i forstærkeren da jeg ikke har et line out kabel der fungerer med en iPhone men jeg har et på vej så når det kommer vil jeg prøve.

Jeg kan se at dine ATH-ESW9 har rimelig lav impedans, og at din Sony CD har 0,7 volt udgangsspænding på linie-udgangen, så det skal nok passe med volumen på klokken 12 på RudiStor XJ-03.

Jeg har nu prøvet med mine YUIN PK1, som jo spiller fint. Det går lidt nemmere end med AKG'erne, selvom YUIN skulle være 150 ohm. Det er sikkert følsomheden der gør forskellen. Klokken 1-2 er fint til det meste musik, så det fungerer udmærket nu.

Sådan ser "setuppet" ud:

Hvis nogen sidder med en god idé, med hensyn til at erstatte gummibåndet, er jeg modtagelig for gode forslag 

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hey

Velcro er vel din ven, ellers må du have fat i rudistor igen og få dem til at opfinde en rudi-dock.. ;)

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Hey

Velcro er vel din ven, ellers må du have fat i rudistor igen og få dem til at opfinde en rudi-dock.. ;)

Hej "trikker"

Jeps. Velcro er sikkert godt. Problemet er blot at der sidder en lille lysdiode på "toppladen" af forstærkeren. Derfor har jeg anvendt 2 strimler "gummi" med klister på den ene side, som så hæver iPodden ca. 2 millimeter op fra forstærkeren. Måske kunne man sætte mindre stykker velcro ovenpå de 2 gummistrimler ? Det er vel egentlig ret stærkt sådan noget velcro?!

Går i tænkebox. Tak for "input"

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Imbalance skrev:
Hey

Hej "trikker"

Jeps. Velcro er sikkert godt. Problemet er blot at der sidder en lille lysdiode på "toppladen" af forstærkeren. Derfor har jeg anvendt 2 strimler "gummi" med klister på den ene side, som så hæver iPodden ca. 2 millimeter op fra forstærkeren. Måske kunne man sætte mindre stykker velcro ovenpå de 2 gummistrimler ? Det er vel egentlig ret stærkt sådan noget velcro?!

Går i tænkebox. Tak for "input"

Dine små tøsemuskler kan nu nok rive det fra hinanden, du nævner jo selv smalle baner du skal jo heller ikke polstre den lille afspiller til med det kyssebånd der, men det er ikke nogen pæn løsning når man skille dem ad som en rigtig dock med lysdioder og sidepipes for det meste er..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Dine små tøsemuskler kan nu nok rive det fra hinanden, du nævner jo selv smalle baner du skal jo heller ikke polstre den lille afspiller til med det kyssebånd der, men det er ikke nogen pæn løsning når man skille dem ad som en rigtig dock med lysdioder og sidepipes for det meste er..

Nu siger "overlægen" at min titanium-skinne og de 8 skruer sidder godt fast,
så mon ikke man er ved at komme over "tøsemuskel-stadiet"

Lysdioder og sidepipes ? Aldrig i livet. Jeg slukker som regel for alt det der kan lyse,
hvis det er muligt. Man hører jo ikke med øjnene

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger i hvert fald 3 styk 2x2 cm kvadrater af velcro i mit setup og det fungerer fint. Jeg kan selvfølgelig ikke se dioden men det er jeg også ret ligeglad med.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jeg bruger i hvert fald 3 styk 2x2 cm kvadrater af velcro i mit setup og det fungerer fint. Jeg kan selvfølgelig ikke se dioden men det er jeg også ret ligeglad med.

Det er nok sådan noget jeg skal prøve. Jeg går ud fra at velcroen som "samler" afspilleren med forstærkeren, bliver "høj" nok til ikke at trykke på lysdoden, som jeg osse er ret ligeglad med ? I såfald må det være en god løsning. En NANO vejer jo heller ikke alverden, så den blir sikkert siddende.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ja højden på de velcro firkanter jeg bruger er stor nok til at cleare dioden. Jeg har købt dem i England hvor de kommer i ark ligesom frimærker.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Ja højden på de velcro firkanter jeg bruger er stor nok til at cleare dioden. Jeg har købt dem i England hvor de kommer i ark ligesom frimærker.

Så er den i vinkel

Jeg købte noget ganske almindeligt sort "klister-velcro" som blev sat på forstærker / iPod. Nu sidder afspilleren godt fast, og jeg er fri for at kigge på gummibånd. Det var ikke nødvendigt med gummilister eller lignende. Velcroen var "høj" nok til at lysdioden kan være der.

Nu er det setup vel færdigt ?!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum