Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 12:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: overkill helicon mk2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Baldelius.

Tror jeg holder mig til alm forstærker, alt det skiften rør er nok ikke lige mig.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Er der nogle som ved lidt om accuphase? ældre modeler og måsk lidt historie

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

Poweramp: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93654

Preamp (doxa 07eren) http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93962

Hilsen en DOXA fan

..... Eller hvis du kan finde en Holfi Integra 88

Jeg er selv lidt lun på den doxa

Jeg ville bare sige at prisen virker lidt for høj. Jeg har set dem til 2500kr her på siden
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

hej mr nash,
kunne det evt. være en mulighed at prøve at "parre" dine Heliconner med noget Musical Fidelity?
Tænker den engelske lidt varme lyd kunne matche det meget neutrale på dine 400ereder...

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Two Chanel skrev:

Poweramp: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93654

Preamp (doxa 07eren) http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93962

Hilsen en DOXA fan

..... Eller hvis du kan finde en Holfi Integra 88

Jeg er selv lidt lun på den doxa

Jeg ville bare sige at prisen virker lidt for høj. Jeg har set dem til 2500kr her på siden

Hey

Sådan er det vel med brugt, priserne variere meget efter hvem der sælger ud, doax lyder spændene men er det drift sikkert?

Har ikke kunne finde nogle brugt priser på musical fidelity? men tiden er med mig

Har læst at andre bruger af helicon mener at det er en ht´er der skal ha strøm

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Holfi som allerede er nævnt er ikke et dårligt bud, men det skal min. være en 88.
8, 8S og 8AE er klart underdimensionerede til et sæt Helicon 400. Eller som du selv er inde på Accuphase, eks. en ældre 306 eller 200 serie.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Et par Cyrus monoblokke ville ikke være af vejen. Har dog kun hørt kombinationen på de første helicon, men det spiller virkelig godt sammen.

Hvis det skal være integreret kan du også få cyrus, men så bliver det nok lige svag nok.

En integreret sag der også virker godt på Helicon er Cayin's 50 watts klasse A (er det ikke A265i den hedder?)

Cyrus er mere korrekt end Cayin. Det er stadig britisk lyd, men ikke så udpræget som eksempelvis Rega. Cayin er varm og har lidt for meget niveau i det høje basområde.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Du kan jo se om der er inspiration her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11338&P N=17&TPN=4

og her

http://www.accuphase.com/history_pow.htm#top

hey kjeldsen.

super link, mange tak..

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

En kort beskrivelse af mit skifte af højtaler kabler

Anlægget blev varmet op i ca. ½ times tid med Tara Labs Helix 8 ht kabler. Det var med spænding og sommerfugl i maven at skulle tilslutte Q10 Silversonic ht kabler. Væk med de slidte og haveslange-tykke Helix 8 kabler. Q10's solide fabriksloddede bananstik er solide og stramme at tilslutte, hvilket tyder på god kvalitet. Nu bliver det spændende. Cd skiven med den blinde italienske tenor bliver sat i som det første. Det første indtryk er en stor klarhed og fyldighed i lydbilledet. Jeg tabte nærmest underkæben ned på gulvet! Tenorens stemme virker meget ægte og meget levende. Det var næsten som om italieneren stod og spyttede mig lige i fjæset når han sang, ja, så levende var det. Den ene cd skive efter den anden blev kørt igennem, og det blev ikke mindre imponerende, tværtimod. 3D perspektivet er kæmpe stort, og de dybeste bas-toner blev serveret med imponerende "vakuum"-effekt. Utroligt at det kan lade sig gøre! Q10 afslørede også hvor god HK receiveren i virkeligheden er, hvorimod Helix 8 får HK receiveren til at lyde billig hvor f.eks. menneskestemmer lyder mere syntetisk og tyndt. Med Q10 lyder alt meget mere naturligt og levende. Men bedst af det hele er at Q10 formår at få Dali Helicon 400 mk2 til at vise deres bedre sider frem. Højttalerne åbner sig mere og mere, og det løfter lyden op til et nyt plan. Der sker flere og flere ting jo mere højttalerne åbner sig

Q10 Silversonic giver rockerbank til Tara Labs Helix 8.

Kommentar er velkommen..

Eagle10
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 September 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg undskylder min grove opførsel fra i går. Sorry folks. Jeg er meget ny i forum sammenhæng og kendte ikke til reglerne. Men nu har jeg sat mig ind i reglerne.

Det er bare så deprimerende når folk sætter klassehøjttalere som Helicon til f.eks. Harman Kardon og NAD's billige modeller

HK og NAD bør kun tilsluttes højttalere fra de billigste højttalerserier og op til max. Dali Mentor niveau. Og for at yde HOLFI's elektronik retfærdighed bør Holfi tilsluttes fra Dali Helicon niveau og opefter for at HOLFI skal komme til sin ret. Alt andet er dybt godnat.

I Hifidelity bladet nr. 7 anno 2008 kritiseres det norske Elektrokompagniet for at have en noget kølig spillestil, d.v.s. at den musikalske iboende sjæl bliver nedprioriteret, hvilket er et stort minus. Og så vidt jeg husker så læste jeg engang i 1990'erne at DOXA har en lyd der er lige så klar, kølig og frisk som rent norsk vandløb. DOXA er også Norsk. Har DOXA ikke samme problem som Elektrokompagniet?

Til top Vis Eagle10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eagle10

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Eagle10 skrev:

Jeg undskylder min grove opførsel fra i går. Sorry folks. Jeg er meget ny i forum sammenhæng og kendte ikke til reglerne. Men nu har jeg sat mig ind i reglerne.

Det er bare så deprimerende når folk sætter klassehøjttalere som Helicon til f.eks. Harman Kardon og NAD's billige modeller

HK og NAD bør kun tilsluttes højttalere fra de billigste højttalerserier og op til max. Dali Mentor niveau. Og for at yde HOLFI's elektronik retfærdighed bør Holfi tilsluttes fra Dali Helicon niveau og opefter for at HOLFI skal komme til sin ret. Alt andet er dybt godnat.

I Hifidelity bladet nr. 7 anno 2008 kritiseres det norske Elektrokompagniet for at have en noget kølig spillestil, d.v.s. at den musikalske iboende sjæl bliver nedprioriteret, hvilket er et stort minus. Og så vidt jeg husker så læste jeg engang i 1990'erne at DOXA har en lyd der er lige så klar, kølig og frisk som rent norsk vandløb. DOXA er også Norsk. Har DOXA ikke samme problem som Elektrokompagniet?

Jeg vil nu mene at NAD Master Series har hvad der bør kræves af en forstærker/CD-kombo til Helicon serien.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Eagle10 skrev:

Ok, du er næsten tilgivet, men det du skriver er noget pladder

Men inden du skriver så husk at læse indlægget først og hold dig konstruktivt til debatten og emnets indhold. Så vidt jeg læser har Nash selv opfattelsen af at Harman Kardon ikke holder. Det er derfor kun en midlertidig løsning og søger derfor råd om hvilke forstærkere han kunne matche til sine lækre Helicon til budgettet 7000,- 

Eagle10
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 September 2008
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ups! Jeg så slet ikke at Nash skrev at HK ikke holder. Jeg har det med at læse for hurtigt sommetider, og så overser jeg en del af ordene. Tak for at du lige gjorde mig opmærksom på det Bladelius
Til top Vis Eagle10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eagle10

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Efter at ha surfet en masse accuphase, må jeg konstater at det bliver ikke nemt af finde brugt til en pris af 7000kr

Er der ikke nogle helicon mk2 bruger som kunne komme med et indput, lidt oplevelser med forskellige forstærker..

til Eagel10. hvad har du selv af system???? en walkmann??

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

[

[/QUOTE]

Kølig spillestil Doxa NOPE !

Jeg har faktisk fornyligt erstattet mine rørmonotrin med en Doxa og jeg syntes ikke jeg mangler varme i musikken. Den er faktisk tættere på rørlyden end alle andre transistor forstærkere jeg har prøvet.

Skal det være rigtig godt, så prøv at få fingre i en Doxa70 signature mkI eller mkII eller evt nyere opgraderede modeller. Men ellers en gammel Doxa 70 b den med 2 trafoer, ikke SE modellen, så er du sgu godt kørende ! Jeg tror nok de fleste vil blive overraskede over, hvor meget bund den lille Doxa kan levere !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

Efter at ha surfet en masse accuphase, må jeg konstater at det bliver ikke nemt af finde brugt til en pris af 7000kr

Er der ikke nogle helicon mk2 bruger som kunne komme med et indput, lidt oplevelser med forskellige forstærker..

til Eagel10. hvad har du selv af system???? en walkmann??

Jeg har tidligere haft helicon 300 og spillede dengang på den samme amp som stadig står i min stue. En Bladelius Thor MK1 . Den gjorde det aldeles fremragende og fik den bånddiskant til at klinge sprødt og lækkert samtidig med at den havde fuld kontrol.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne sige tak til dem som er kommet med forslag til forstærker valg, det er en jungle. Så syndes det er godt at starte ud med en lille liste, og så se hvad der sker. Problemet er bare at mere vil ha mere , tror det bliver svært at holde sig inde for et buget af 7000 kr.

Det jeg vil starte med at kigge nærmer på er min top 3:  accuphase (det spændene valg), holfi (det fornuftige valg), musical Fidelity(det kedelig valg)

Noget som også er blevet nævnt i denne tråd er Naim , doxa, baldelius, mon ikke jeg også når at få hørt det…

Mangler stadig at høre for andre med helicon mk2 erfaring ??

Håber i vil komme med flere forslag, dog kunne jeg godt tænke mig en lille beskrivelse/  egenskaber , indtryk af lyd.

Vh nash

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Her er en P-260

http://www.twenga.de/dir-Audio-Video,Profi-Audiosystem,Endst ufe-22378

Men, det er alt for dyrt. Jeg solgte min for en del år siden for 3.500 inkl. Sølv ELMA attenuator

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nypris for P-260 var mellem 8-9000 kr i hifi-klubben

<< Forrige Side af 6 Næste >>