Forfatter |
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utrolig at sådan en gammel svend kan koste så meget, det må være kram..
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
Jeg vil gerne sige tak til dem som er kommet med forslag til forstærker valg, det er en jungle. Så syndes det er godt at starte ud med en lille liste, og så se hvad der sker. Problemet er bare at mere vil ha mere , tror det bliver svært at holde sig inde for et buget af 7000 kr.
Det jeg vil starte med at kigge nærmer på er min top 3: accuphase (det spændene valg), holfi (det fornuftige valg), musical Fidelity(det kedelig valg)
Noget som også er blevet nævnt i denne tråd er Naim , doxa, baldelius, mon ikke jeg også når at få hørt det…
Mangler stadig at høre for andre med helicon mk2 erfaring ??
Håber i vil komme med flere forslag, dog kunne jeg godt tænke mig en lille beskrivelse/ egenskaber , indtryk af lyd.
Vh nash
|
|
|
Uanset hvad, så bliver det nok meget svært, at finde noget forstærkning til dine Helicons, som kan få dem til at synge Måske du skal gå "kina vejen"? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56519907
Eller en god Engelsk int. amp med pre/out, så du senere kan tilsætte mere power?
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=94719
Eller den her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=94878
__________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til kjeldsen.
så du har været den heldige ejer af p260 engang,hvad fik dig til at skifte og hvad spiller du på idag hvis man må spørger? tak for link 
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Classic No 6 er det en kinamand der laver det?
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
Den Classic No 6 er det en kinamand der laver det? |
|
|
Det skulle den være. Men, der er vel ikke det, som ikke er "made in china" __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
Til kjeldsen.
så du har været den heldige ejer af p260 engang,hvad fik dig til at skifte og hvad spiller du på idag hvis man må spørger? tak for link 
|
|
|
Jeg byggede en The End MkIII, så det var blot for at prøve noget nyt. Idag ville jeg nok have beholdt Accuphasen, for den var rigtigt god. Har sammenlignet direkte ift. Denon POA6600 og POA3000Z og Accuphasen var bare bedre, især i klasse A, hvor der virkelig kommer ro på tingene.
Idag er jeg gået væk fra rigtig hifiopsætning, men snart får jeg måske 5 værelser stedet for 3, så måske der kan blive plads til rigtig hifi i fremtiden. Jeg spiller på hjemmebyggede højttalere (todelt bas og sattelit) men Panasonic SA-XR50 som 4 kanals effekt, NAD910 forforstærker og Behringer DCX2496 digital speaker management system (og delefilter).
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Pas på, den findes i to udgaver og det skal være den nyeste. Den første var noget slap i bunden, men det blev der rettet op på i den nye udgaven. Men jeg vil da klart foretrække en tilsvarene Cyrus
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56664214
[/QUOTE skrev:
Der står det er MIRA3 og det er den nyeste. Den findes rigtig nok også i en udgave, hvor den bare hedder MIRA, UDEN "3" tallet. Og så er der den helt gamle model. Jeg kender kun "3" serien. |
|
|
Der står det er MIRA3 og det er den nyeste. Den findes rigtig nok også i en udgave, hvor den bare hedder MIRA, UDEN "3" tallet. Og så er der den helt gamle model. Jeg kender kun "3" serien. __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål, hvis man kigger bort fra små computere dimser, usb stick og div blikkene lygter, hvad er der så sket med udviklingen i den analoge verden, nogle milepæle, er lyden blevet bedre, det virker ikke til at det er blevet billiger??
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du vist ret i, jeg kan ikke huske alle detaljer bortset fra den meget store forskel i lyden.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. Nash.
Jeg har selv Helicon 400 (Den første model), og synes det er en rigtig fed højttaler. Jeg har Holfi over hele linien, og det bliver i hvert fald ikke skiftet ud. Jeg kan kun bakke op om dem der har foreslået Holfi til Helicon, selv om jeg dog ikke har hørt MKII. Er også enig med Jesper Juul i at du helst skal have fat i en af de større integrerede.
Skulle du være på Sjælland en dag, er du velkommen til at kigge forbi til et lyt.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener du der er sket en stor forbedring af lyden?
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Præst.
Kender også helicon 400 mk1 har hørt den et par gange for år tilbage, syndes at der er sket en forbedring med mk2, den dybe bas er mere fast, den er blevet mere stue venlig , og efter min mening et bedre/breder 3d billede hvis man kan sige sådan..
Tak for invitationen
Tror jeg har læst din tråd?? I holder jer nogle hygge aftner...
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eagle10 skrev:
Det er bare så deprimerende når folk sætter klassehøjttalere som Helicon til f.eks. Harman Kardon og NAD's billige modeller. HK og NAD bør kun tilsluttes højttalere fra de billigste højttalerserier og op til max. Dali Mentor niveau. |
|
|
Desværre er denne mening, selvom den er udbredt, fuldstændigt uden hold i virkeligheden: Forbedringer i højttalere kan afsløres, selvom man anvender en helt almindelig standardforstærker. Forbedringer i forstærkere kan på lignende vis afsløres af anstændige højttalere med standard-enheder og filterkomponenter i et ikke alt for levende kabinet.
Nu er det heller ikke magisk støv, der drysses ud over Helicon serien i forhold til Mentor serien. Specielt enhederne er stadig standard design. Mere resonansdødt kabinet og bedre filterkomponenter gør selvfølgelig deres til den bedre lyd, men som sagt: forskellen kan altså snildt høres på en standardforstærker.
Man taler meget om "synergi" eller "matching". Jeg tror, vi har forskellig tærskel for forskellige forvrængningsformer fra hhv. forstærkere og højttalere - og jeg er oplagt mere sart hvad angår højttalere, hvilket man kan se af min profil . Ikke at jeg ikke mener at man skal bruge penge på forstærkning. Hjemme hos mig skal der bare smides en del penge efter højttalere først - så jeg ville gladeligt køre Helicon med en C352
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få besvaret.
Hvad menes der med en ht skal ha strøm, det er ikke forstærker watt?
Udviklingen af analog lyd gennem et par år tider, stilstand eller ej?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eagle10 skrev:
Holfi skulle spille godt sammen med Dali. Der er en del der efterhånden kombinerer Holfi sammen med Dali's dyrerer ht serier. Holfi Integra 8 fik et 13 tal i lydkvalitet i "Hifi & Elektronikbladet" i 1990'erne, og der vurderede testholdet at Holfi forstærkeren ville matche perfekt sammen med Dali Grand Coupé højttaler. Holfi har kæmpe stort 3D perspektiv, og en del musikere bruger Holfi. Der er p.t. en Holfi Integra 8 A.E. (Anniversary Edition) til salg til kr. 4.500,-. Ellers måske også prøv at tjekke efter en brugt Holfi Integra 8 S, eller Integra 88.
|
|
|
Eagle10 skrev:
I Hifidelity bladet nr. 7 anno 2008 kritiseres det norske Elektrokompagniet for at have en noget kølig spillestil, d.v.s. at den musikalske iboende sjæl bliver nedprioriteret, hvilket er et stort minus. Og så vidt jeg husker så læste jeg engang i 1990'erne at DOXA har en lyd der er lige så klar, kølig og frisk som rent norsk vandløb. DOXA er også Norsk. Har DOXA ikke samme problem som Elektrokompagniet?
|
|
|
Jeg tror du læser for meget og lytter for lidt. Div. anmeldelser kan læses som underholdning og inspiration, men du må ikke opfatte dem som den eneste sandhed. Hvis du har en masse fordomme om forskellige mærker p.g.a. anmeldelser du har læst, snyder du dig selv. Det er dine personlige preferencer der afgør hvad der lyder bedst i dine ører og der kan du ikke bruge en anmeldelse til noget. Den er skrevet af en anden person som højst sansynligt har helt andre preferencer end dig. Det bliver ikke bedre af at du bruger anmelderens personlige vurdering til at rådgive en tredie person som du ikke kender.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

rørforstærker fra kina til ca 1000 kr . Hvad er det værd og kan det bruges???
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Introduce
HI FI 6p3p 2007 NEW VERSION amplifier, using pure class A operation produces nothing less than beautiful sound. Dynamic range, meticulous transparency, completely demonstrate its high performance and analytical ability, can bring the lovely sound to you noisy noise world. Specifications *Tube: 6P3P X 2 , 6N8P X 2 *Output Impedance : 4 ohm and 8 ohm *Output Power :2x18 W (Class A) *Earphone output impedance 300-600Ω *Frequency Response:10HZ-280KHZ *T.H.D. < 0. 2% 20Hz - 20KHz *Length 160mmx Height 190mmx Depth 320mm *Input Jack : 2 groups *Output Jack : 2 groups *Weight: 9kg *Power: Select 110V or 220V (50Hz -60Hz) *Packing Includes : All the Tubes / Valve Standard 1.5m (5 ft) Power Cord 100% Brand New in Original Box |
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
Hej Baldelius.
Tror jeg holder mig til alm forstærker, alt det skiften rør er nok ikke lige mig.
|
|
|
synes du sagde at du ikke viile have rør __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|