| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt, men de fleste subwoofere har allerede indbygget forstærker, som er perfekt dimensioneret til basenheden.
Du kan roligt ringe. Efter min mening får du landets bedste betjening  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom jeg ikke er specielt vild med Thule, vil jeg alligevel mene at den fortjener bedre højtalere end du får til 1000 kroner. Jeg ville overveje at nøjes med 2 som start, og så bruge de 6000 på det. Så får du 2 gode højtalere, som er værd at bygge videre med, når du får penge til flere.
Køber du 6 stk til 1000,- får du noget du ret hurtigt bliver træt af. Og så kan du skrotte dem og starte forfra.
|
| Til top |
|
| |
terrax Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
|
Selvom jeg ikke er specielt vild med Thule, vil jeg alligevel mene at den fortjener bedre højtalere end du får til 1000 kroner. Jeg ville overveje at nøjes med 2 som start, og så bruge de 6000 på det. Så får du 2 gode højtalere, som er værd at bygge videre med, når du får penge til flere.
Køber du 6 stk til 1000,- får du noget du ret hurtigt bliver træt af. Og så kan du skrotte dem og starte forfra.
|
|
|
Okay er da ked af at høre du ikke kan lide Thule :-) Men fik dem ret billigt fra ny.
Lyder fornuftigt, men kunne jeg evt. købe 2 gode højtalere, også bruge nogle satelit højtalere fra en anden serie jeg har i forvejen?
Har Creatives største sæt: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=73158&sea rchArea=&Soegeord=
Ved det er computerhøjtalere, men de spillede ok imponerende.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft AV100 fra thule og den lød glimrende sammen med f.eks Klipsch. De fås til fornuftige penge på f.eks Ebay.de.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
terrax skrev:
|
Okay er da ked af at høre du ikke kan lide Thule :-) Men fik dem ret billigt fra ny. |
|
|
Hvad er "ret billigt"? Medmindre de er varme, så har du brugt ALT for mange penge på elektronikken i forhold til dit højttalerbudget. Højttalerne er langt mere afgørende for lydkvaliteten. Men okay, det skader jo aldrig at noget er for godt, så du kan jo vælge at se sådan på det at det i hvert fald ikke er forstærkeren der er det svage led...
Helt seriøst: Kom ud i nogle butikker og hør på lidt af hvert, og lad være med at købe noget det første det bedste sted. Hvis du bare vil have noget der lyder lidt bedre end dit creative, så kan du købe hvad som helst for 6000,-. Men som du beskriver tingene, så vil jeg påstå at det vil være galimatias at købe noget som helst før du lige sætter dig lidt ind i hvad man kan forvente af lyd i de forskellige prisklasser. Lyt også gerne til noget langt over dit budget, så du har en idé om hvad det er man skal gå efter, selv om du ikke har budget til at gå hele vejen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
terrax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
terrax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
terrax skrev:
|
Okay er da ked af at høre du ikke kan lide Thule :-) Men fik dem ret billigt fra ny. |
|
|
Hvad er "ret billigt"? Medmindre de er varme, så har du brugt ALT for mange penge på elektronikken i forhold til dit højttalerbudget. Højttalerne er langt mere afgørende for lydkvaliteten. Men okay, det skader jo aldrig at noget er for godt, så du kan jo vælge at se sådan på det at det i hvert fald ikke er forstærkeren der er det svage led...
Helt seriøst: Kom ud i nogle butikker og hør på lidt af hvert, og lad være med at købe noget det første det bedste sted. Hvis du bare vil have noget der lyder lidt bedre end dit creative, så kan du købe hvad som helst for 6000,-. Men som du beskriver tingene, så vil jeg påstå at det vil være galimatias at købe noget som helst før du lige sætter dig lidt ind i hvad man kan forvente af lyd i de forskellige prisklasser. Lyt også gerne til noget langt over dit budget, så du har en idé om hvad det er man skal gå efter, selv om du ikke har budget til at gå hele vejen.
|
|
|
Så billige var de ikke. Fik det igennem noget personalesalg, så de er ikke varme. Kunne aldrig falde mig ind og købe varme ting.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem. Hvorfor valgte du lige netop dem?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
terrax Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Tillykke med dem. Hvorfor valgte du lige netop dem?  |
|
|
Jeg hørte flere højtalere b.la Dali concept 6 og dem jeg har købt. Jeg syntes dem her lød bedre end concept 6 og de andre højtalere jeg hørte. Desuden fik jeg en historie af forhandleren i hifiklubben, at der sad bedre enheder i dem jeg købte. Det eneste jeg måske kunne mangle, efter jeg har hørt dem på mit eget anlæg, er lidt mere bass. Det er endnu ikke lykkedes mig at skrue bassen op på anlægget hvilket jeg synes er underligt. I manualen beskrives der hvordan man gør, hvis man har en subwoofer (og alm fronthøjtalere). Synes dog bare ikke det har nogen virkning. Men hvis jeg derimod kører en ren basstest fra en HD lydfil, så er der super meget bas på.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med at Dali er udviklet på og til Thule, og derved ville denne combo spille god samme ?
|
| Til top |
|
| |
terrax Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Er der ikke noget med at Dali er udviklet på og til Thule, og derved ville denne combo spille god samme ? |
|
|
Det kan sagtens være, men jeg ved det ikke. Men hifiklubbens ekspedient sagde de ville køre rigtig godt sammen Thule og Dali.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
terrax skrev:
MathiasFB skrev:
|
Tillykke med dem. Hvorfor valgte du lige netop dem? 
|
|
|
Jeg hørte flere højtalere b.la Dali concept 6 og dem jeg har købt. Jeg syntes dem her lød bedre end concept 6 og de andre højtalere jeg hørte. Desuden fik jeg en historie af forhandleren i hifiklubben, at der sad bedre enheder i dem jeg købte.
Det eneste jeg måske kunne mangle, efter jeg har hørt dem på mit eget anlæg, er lidt mere bass. Det er endnu ikke lykkedes mig at skrue bassen op på anlægget hvilket jeg synes er underligt. I manualen beskrives der hvordan man gør, hvis man har en subwoofer (og alm fronthøjtalere). Synes dog bare ikke det har nogen virkning.
Men hvis jeg derimod kører en ren basstest fra en HD lydfil, så er der super meget bas på.
|
|
|
Ok. Så du var kun i Hifiklubben? Jeg troede at du gik efter surround  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
terrax Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
terrax skrev:
MathiasFB skrev:
|
Tillykke med dem. Hvorfor valgte du lige netop dem? 
|
|
|
Jeg hørte flere højtalere b.la Dali concept 6 og dem jeg har købt. Jeg syntes dem her lød bedre end concept 6 og de andre højtalere jeg hørte. Desuden fik jeg en historie af forhandleren i hifiklubben, at der sad bedre enheder i dem jeg købte.
Det eneste jeg måske kunne mangle, efter jeg har hørt dem på mit eget anlæg, er lidt mere bass. Det er endnu ikke lykkedes mig at skrue bassen op på anlægget hvilket jeg synes er underligt. I manualen beskrives der hvordan man gør, hvis man har en subwoofer (og alm fronthøjtalere). Synes dog bare ikke det har nogen virkning.
Men hvis jeg derimod kører en ren basstest fra en HD lydfil, så er der super meget bas på.
|
|
|
Ok. Så du var kun i Hifiklubben? Jeg troede at du gik efter surround  |
|
|
Efter input fra jer folk her, har jeg valgt at købe nogle gode fronthøjtalere, også senere udbygge det med surround. God lydkvalitet kommer dog alligevel først.
|
| Til top |
|
| |