Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vinylplader i Aalborg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:

Lyder til du ved mere om den end jeg

...jamen, nu er jeg jo også en ældre mand, der har boet i både Danmarksgade, Niels Ebbesensgade, Kayerødsgade, så jeg har trådt mine barnesko, på hustagene i det område.  ( rent bogstaveligt ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

...jamen, nu er jeg jo også en ældre mand, der har boet i både Danmarksgade, Niels Ebbesensgade, Kayerødsgade, så jeg har trådt mine barnesko, på hustagene i det område.  ( rent bogstaveligt ).

Ja se der kan jeg ikke være med. Har kun boet her et par år :)

For at vende lidt tilbage til emnet, har der tidligere været bedre pladebutikker i byen?

Til top Vis tjakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjakobsen Besøg tjakobsen's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:

For at vende lidt tilbage til emnet, har der tidligere været bedre pladebutikker i byen?

Når du forespørger historik, så husker jeg netop Pladepusheren på hjørnet af Danmarksgade/Jernbanegade, indehaveren var en mand, som vidste noget om musik/musikere, specielt rock og han fortalte meget engageret om emnet. Her fik man en helt speciel oplevelse, når man købte plader, der var atmosfære.

Mange af de butikker man kommer ind i nu om stunder, ved den der står bag disken, kun hvad en CD er.  ( måske lidt sort/hvidt, men der er alligevel noget om snakken ). Heldigvis har vinylpladen nu fundet vej tilbage igen.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Aha. Jeg savner netop en butik, som Pladepusheren lyder til at være. Et sted hvor man kan komme ind for at få en snak og nogle nye oplevelser hvad angår musikken. Det er der jo ikke meget af i Stereo Studio eller de butikker man ser idag. Der handler det bare om, at få flest mennesker ind og ud hurtigst muligt. Meget ærgeligt synes jeg.

Men som du siger, så har vinylpladen fundet vej tilbage, og så må vi håbe der dukker nogle gode forretninger op.

Til top Vis tjakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjakobsen Besøg tjakobsen's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:

Aha. Jeg savner netop en butik, som Pladepusheren lyder til at være. Et sted hvor man kan komme ind for at få en snak og nogle nye oplevelser hvad angår musikken. Det er der jo ikke meget af i Stereo Studio eller de butikker man ser idag. Der handler det bare om, at få flest mennesker ind og ud hurtigst muligt. Meget ærgeligt synes jeg.

Men som du siger, så har vinylpladen fundet vej tilbage, og så må vi håbe der dukker nogle gode forretninger op.

Ja, desværre er verden sådan skruet sammen.

Men, man kan ikke kræve nu om stunder at noget menneske/ekspedient kan følge med. Meget omkring os idag er jo styret af kvantitet, frem for kvalitet og det bliver ikke bedre af at det er kvantiteten, som forbrugerne peger på og vil have. Jeg håber dog på at der sker en revolution, som udmønter sig i at forbrugerne vil have "kvaliteten" tilbage, så flere specialbutikker kan dukke op i fædrelandet.  

Min opfattelse og mening, er at man skal kunne gå ind i en specialbutik og få en hyggesludder med ekspedienten ud over at handle der, men han forefindes ikke til at hyggesludre, så længe man støtter de alt for store konsum-varehuse og store internet-kæder. Når man handler disse steder, kvæler man nemlig de små specialbutikker.

I linket herunder er der et par svar på en anekdote, hvor Pladepusheren netop omtales af en tidligere kunde, meget hjerteskærende.

http://www.jensunmack.dk/wordpress-2/?p=173

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, men der må ikke være nok af os eftersom deres forretninger ikke kan køre rundt. Desværre :-)

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

jo jeg tror der er nokkunder til en sådan butik i Aalborg. Vi bliver ofte spurgt efter hvor man kan købe nyt vinyl. Det store problem er hvordan man skal tackle markedsføringen , så folk vred at der er muligt at købe vinyl.

Selvfælgelig skal man også støtte en sådan vinyl butik og ikke købe alt på nettet eller stero studio.( ikke noget ondt om dem, efter min mening en rigtig god kæde, som startede i Aalborg!)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Var et smut forbi GoodTimes i dag...

Blev lidt skuffet, for der var rigtig meget hip-hop, dansk rap e.l., og knap så meget "pop". Udvalget af plader virkede lidt tilfældigt, mens der var rigtigt mange ACDC og mange U2-dubletter. Nå, de skal jo også lige i gang... De lader til selv at dyrke denne slags musik, og snakker gerne med kunderne, så det er jo godt for dem der synes om musikken

Jeg plejer ellers ikke at have problemer med at putte plader i indkøbsvognen, og når jeg f.eks. er i MediaMarkt i Tyskland (ved CittiMarkt) har jeg som regel en 5-6 plader med hjem, selv om de har stor fokus på tysk musik med attitude og heavy metal, men hos GoodTimes var det så som så med begejstringen i første omgang... De plader der kunne have været interessante har jeg allerede.

I min smag faldt i dag en 200 grams Mike Oldfield Tubular Bells (husk - smag er subjektiv! ) fra Classic Records, og en jazz-sampler fra Blue Note.

Jeg har dog tænkt mig at daffe forbi en anden gang igen, men der går nok lidt tid.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes